ISOmpaa pesuetta haaveilevat 33

  • Viestiketjun aloittaja Ohdis
  • Ensimmäinen viesti
Joo Xo)
Jahas, mä oon vielä täällä, vaik muualla piti....
Mutta Haidi mun tuli yhenäkin mieleeni, että eikös
se vähähiilarinen ruokavalio auttas sihen hiivaongelmaan ?
Näin oon jostain kuullut.... Olikse " Vieläkö yksi" joka asiasta enempi tietää?
Tai Ohdis ??
Valaiskaa, pleez !
Ettei Haidin tarvii turvautua siihen lehti-ilmoitukseen ;o)
 
Haidi kirjautumati
Ei ole mua varten nuo ruokavaliot...oon niin kapinallinen luonne, että jos esim. tällaisissa asioissa kun syöminen määrää mitä voin syödä, niin ei tuu mitään. Lähinnä muistelen tässä käyntiäni joskus ravitsemusterapeutilla...eihän siitä mitä tullut. Vapaaehtoisesti ei mulla motivaatio riitä toteuttamaan dieettejä ja ruokavalioita.
Mut pitäs varmaan ensin esim. laihdutusleikata...sit olis pakko hengen uhalla muuttaa ruokailuaan:)
 
Ohdis
Enhän mä mitään koneelle tänään ehtinyt, päätin antaa koneen olla että saa selkä ja persus levätä :}

Positiivista että Haidilla on todettu yhdenkin clomin annostuksen toimivan! Mutta muuten toi kyllä kuulostaa tosiaan siltä, että pitkämunainen siitospoika taikka inssi voisi helpottaa yritystä ;}


Tässä tämä taas kaikessa lyhykäisyydessään, yläkerrassa kuulostaa siltä että siellä tapetaan pieniä poikia....

Ohdis & Voitto 15+5
 
joo Xo)
Tällon lainakone eikä osaa oikein mitään tehdä tämmösellä pygmiversiolla,
joten älkääs ihmetelkö, kun ei musta kuulu mitn.
Huomisen oonkin taas stadissa päin, neurokirurgin juttusilla.
Siitä sitten lisää tuonnempana =o)
 
Ohdis
Hiljaista siis on ketjussa jos Jooxikin käy vaan hätäiseen pyörähtämässä :D

Täällä menee selän kanssa ehkäpä jopa paremmin..eilenaamu oli yhtä tuskaa joten päätin kiduttaa itseäni kävelemässä läpi kaupungin suurimman kirppishallin. Selkä tottakai otti itseensä mutta tänään tuntuu aika hyvältä, ainakin toistaiseksi :}

Voitto ilmoittelee olemassaolostaan päivittäin, eipä tässä muuten enää kauhean montaa viikkoa ole kun ollaan jo puolivälissä! =}

Mites Ässä...?


Ohdis & Voitto 16+0
 
ÄssÄ!
Terskis

Haidille hyviä follimollotuksia =O)

Ompas juu hiljasta, kun joox(kin) liesussa ;O) neurokirurgin raporttia odottelemma siis.

Hyvä ohdis, jos selkä on parempi! Kummasti helpottaa koko elämätä.

Tiistaina lekurissa: paikat kiinni, vähän pehmenneet ja kanava pienentyny 3cm:stä 2cm. Ei 100% varmuutta tarjonnasta, maanantaina poliaika klo. 10.00. Kaikki ihan ok siis. Katotaan meneekö mun äidinvaistoni ihan päin p:tä, mutta musta tää vauva olis kyllä rt:ssä...
Huomena ikeaan, pakkopakko käydä. Onneks siellä voi istuksia vähän jokapaikassa.

huiskutuksia kaikille! ÄssÄ +kuopus 36+0
 
Haidi kirjautumati
Eilen oli kyllä oikein ovisten ovis...olin niin kipee, kyl tuntu luissa ja ytimissä. Hukkaan vaan meni sekin, kun ei ollut tuota ukkoo tarjolla. Sillä oli taas joku ymmärtämätön kilaripäivä...v**tu pistän kohta koko äijän käpälämäkeen!
Hermojen kiristymistä havaittavissa, eli pms alkaa puskea päälle...no josko ne uudet lääkkeet tasottas ja parantas olotilaa???
Nyt viikonlopun viettoon...mitä ikinä se sit sisällään pitääkään. Ainakin mennään huomenna moikkaamaan meidän lempihepoja uudelle tallille.
 
Joo Xo)
Raskas päivä takana....
Kone sentään saatiin ehjänä takas takuukorjauksesta,
oli muuten vaihdettu aikas monta osaa...

Toisella pojalla meni koulussa päin pers**tä kokopäivä, soittivat sieltä mulle kesken sairaalareissun ( siis omani, ei pojan =)
Mä sain saikkua vuoden loppuun - masentavaa, mutta eivät tiedä, mikä mua vaivaa,
eikä leikata nyt enää isojen riski % : en vuoksi.
Seuraavaks odotan ortopedin luo kutsua.
Sitte kipupolille, että pääsis kipulääkityksestäkin eroon joskus...nyt tuntuu,
että toivotonta on.
Sitte oonki ollu 3 vuotta saikulla---- kukahan mut töihin enää huoliikaan ??
Äh, kammo päänsärkykin on.
Hyvää viikonloppua itse kullekin, anyway ;o)
Hoitakaa homma kotiin ( MYÖS Haidi =) ja ÄssÄlle nautinnollista Ikea-reissua.
 
Joo Xo)
Mukavaa polikäyntiä ÄssÄlle
& hauskaa koulupäivää Haidille ;o) !

Viikon mietelauseeksi laitan tännekin tuolla naamakirjassa jo laittamani:
" Hulluus ON periytyvää ; Vanhemmat saavat sen lapsiltaan ".

Jep ! Tuli taas tänä aamuna todistetuksi tässä osoitteessa.
 
ÄssÄ!
Pikana vaan kuulumiset polilta, ja tosi pikanen oli myös käyntikin... siellä kamala kiirus: 45 min odoteltiin ja 5min oltiin huoneessa.. Jokatapauksessa äidinvaisto ilmeisesti pettämätön, vauva rt:ssä!!! ja aika alhaalla lantiossa. Nyt ei muuta kun 'odottelemaan' lähtöä ;O)

jaksuja kaikille! ÄssÄ+kuopus 36+3
 
Ohdis
Aamupalaa nauttiessa joutaa taas tännekin :}

Ässällä se h-hetki vaan lähenee!

Jooxille kiitos viikon mietelauseesta ;} Sä olet taas pitkän saikun saanut, toivottavasti ortopedi ja kipupoli jotenkin voisi tilannetta keventää.

Täällä on tyttö kovassa kuumeessa ja oksentelee, eivät ota vielä lääkärille mutta jos ei ala saamaan nesteitä alas niin lähtee sairaalaan =/
Sanoivat vaan että kovaa mahatautia on liikkeellä..itsellä tuli mieleen umpisuoli..noh, saas kattoo, hälytysvalmiudessa tässä ollaan henkisesti koko ajan.

Mahassa vissiin jaksellaan hyvin, viikonloppuna sain "nauttia" muutamista kovistakin supistuksista. Oisko hiiva vuorostaan täällä...pitänee hakea kuuri valmiiksi kaappiin samalla kun hakee tuolle tytölle jotain mikä vähän auttaisi saamaan suoloja.

Ohdis & Voitto 16+4
 
Joo Xo)
Heipat tänne !
Hiljaista on näköjään ...
Tänään menen toisne pojan HOJKS:iin ja sittenpä kylälle kaupoissa kiertelemään,
jos ei sada ihan älyttömästi .

Kuinkas Ohdiksen tyttö jakselee ??
Ja hitsi oikeesti ; ÄssÄllähän on ihan just kohta vaavi sylissä, IIKS !!
Mihin aika katoaa ??

*=o}
 
Ohdis
Onnea Jänskikselle! =}

Samaa täällä päivitellään kun Joox...ajan kulua on ihmatelty monasti mutta ku ei vaan tajuu, mihin se menee =/

Tyttö voi hyvin, kiitos kysymästä. Toissapäivänä sain sille alas jotain imeskeltäviä särkylääkkeitä, kun liuotin veteen ja siitä se sitten hitusen piristyi ja suostui nestettäkin juomaan. Paraneminen kävikin sitten pikavauhtia, muutamassa tunnissa muuttui kunto ihan täysin ja tänään menikin jo kouluun :}
En osaa sanoa, mikä tauti toi nyt sitten oli, kellään muulla ei ole mitään oireita suuntaan eikä toiseen. Mikä on tietysti hyvä, mutta jää vähän kaivelemaan mistä oli kyse jos ei kerran ole edes normaalisti tarttuva pöpö (nyt tietysti se sitten tarttuu kun menen tällaista sanomaan..*kop kop*).

Toivotaan Jooxille hyvää keliä, täällä ainakin on aivan ihana syyskeli, kirpakka mutta aurinkoinen!

Menen tänään neuvolaan...verenpaineet on tosi kohollaan, syyksi epäilevät tota mun selkää..tai siis sitä kipua. Saas kattoa, päästääkö ne mut ensi viikoksi edes töihin. Jossain vaiheessa pakko on sinne mennä vaikka pää putoisi, mutta en osaa sanoa itekkään olenko työkuntoinen tällä hetkellä, kun tulee niin huonosti nukuttua ja kaikki asennot tuntuu ikäviltä hetken päästä. Mahdoton siinä olla mahdollisimman skarppi pitkiä aikoja =/

Ohdis & Voitto 16+6
 
Joo Xo)
Palattu on ja hyvillä mielin ;o)) !!
Sai poika koulusta kehuaj, kuinka on parantanut hommia - ja taas
saatiin em vanhemmatkin kehuja, kuinka hyvin jaksetaan näiden kanssa
paneutua ihan arkisiin pikkujuttuihin.
Vapautus saatu nyt kummankin opelta noiden läksyjen tarkastuksen+uudestaan
teettämisten osalta.
Tästälähin siis vain tarkistetaan, että tehty on mitä on pitänyt,
ja laitetaan oma puumerkki sivun laitaan.
Tähän asti siis on valvottu paitsi tekemiset, myös pantu pojat kumittelemaan
ja korjaamaan virheellisesti tehdyt, ja enempi kuin usein siinä menee koko ilta.

Nyt siis tästälähin ehditään muutakin hommaa tekemään,
kuin vain poikien kouluasioita, hienoa !!
Johan noita 4 vuotta onkin pakerrettu niin että hermot ollu piukeella ihan...
ja oikeesti mä olen aina luullut, että KAIKISSA MUISSAKIN perheissä tehdään näin.
Mutta kuulema koulun asia on tarkistella ja korjauttaa virheet ... kiva meille !!

Tällä on kyllä nyt huono omatunto:
Kävin matkalla liiviliikkeessä, kun siellä mainostettiin olevan edustaja paikalla,
joak mittaa tarkan koon - ja sieltäpä sainkin oikenkokoiset liivitkin sitte,
pikkareineen 95 ,- ( alennettu hinta !!!!! ) ja pitihän mun ostaa vielä
"salattu kauneus"-niminen kysilakka tulevaa viikonloppua varten...

Joo-o =o} Pitkästä aikaa kaksin !!
Pinkkis menee mökille ukin luo yökylään.
Ette varppii arvaa, missä vietetään lauantai-ilta ja sunnuntai ....

Tosin meillä olio valitti eilen pääkipua ja oli kuumeisen oloinen,
että nyt siellä joka iikka peukkua pystyyn, ettei sairastu !
Muuten jää romantiikat ..

 
ÄssÄ!
Jänskikselle onnituksia, myöhäisiä kylläkin...

uu beibe, hyvältä kuullostaa jooxin vkonloppusuunnitelmat! Ja hemmetti pakkohan se on maksaa kunnon liiveistä kun köyhän ei kannata ostaa halpaa p*skaa, elä yhtään pode huonoa omaa tuntoa! :O)

Mites ohdiksen paineet? Muuten vointi? toivottavasti oli joku privaatti pöpö tein likalla!

Mitäpä kuuluu Haidilaan?

Mipsastakaan ei oo tainnu kuulua vähään aikaan?
Ja muutkin HUHUUUUUU??

Sitä oltais sit tänään niinQ täysiaikaisia! On alkanu tuleen sellasia tajuttomia kipuvihlasuja tonne alapäähän/pepun puolelle, nää on ilmeisesti niitä liitoskipuja?? noi perätilavauvat ei oo koskaan painaneet niin paljoa alas etten moisista tiedäkkään... Aina näköjään oppii uutta, vaikka nelosta oottaakkin..
Meillä vietetään sunnuntaina ÄrrÄn 2 vuotis synttäreitä, 30 hlölle pitäis tarjottavaa taikoa... siivouksen aattelin hoitaa tasan imuroinnilla, vessojen pesulla ja järjestelyllä (enkä tosiaankaan yksin! suunnittelen jokaiselle jotain) Eilen oli tositosi huono olo koko päivän ja kävely oli vaikeaa, vähän hirvitti että tuleeko lähtö. Kun nyt sais nää synttärit alta pois

vilkutuksia! ÄssÄ +kuopus 37+0 (HÄ, voikseollajonoin?? =O.... )

Täällä päässä alkaa olla romantiikka kaukana... mieli kyllä tekis mutta kun asennot alkaa olla aika rajalliset, 'sitä samaa' on jyystetty jo jonkun aikaa. Tarskohan kokeilla jotain aikuisviihdettä siivittään.. ;O)
 
Joo Xo)
Terkut ÄssÄlään !
Ja oikein hyvää merkkipäiväää sekä ÄrrÄlle että Mamille !
Nyt vaan kun kunnilla hoidat noi syntsät pois,
niin voit rauhaisin mielin lähteä synnyttämään ;o)

Aikuisviihde-siivityskin toimii ( niin kauan kun ei katso sitte oman napansa
suuntaan, ettei nekin fiilarit mene..... muistan ton Pinkkiksen odotuksen
loppusuoralta... tosin silloin mua ei ois voinu vähempää kiinnostaa koko touhu
muutenkaan koko odotusaikana. )
Knanattas koklata, pääsee ainakin nopeemmin synnärille ... jos ne S-asiat toimii.

Nyt meen kotsahommiin, että saan kämpän siivoks
niin voidaan sitte nauttia viikonloppu rauhassa, ei vaivaa kotiaskareet fiilistä.

T G I F !
Ja hyvää viikonloppua joka pesueeseen ;o) !
 
Mipsa
Moikkis joka talouteen!

Meillä edelleen netti tökkii. Ihan liian kauan kestää, hermot meinaa mennä. Vielä kun otettiin mokkula kaupan päälle, ollaan sidottuja tohon kahdeksi vuodeksi. Arvatkaa vaan, ottaako päähän?! Muuten varmaan olisin jo vaihtanut johonkin toiseen. Harvoin siis pääsen koneella yhtään minnekään.

Ässä jo noin pitkällä! Hui!

Sain tällä viikolla pidellä tutun pientä vauvaa sylissä. Taitaa tosiaan olla krooninen vauvakuume. Tosin ei vois yhtään enempää kiinnostaa makkarihommat, joten turha se on haaveilla. Ja olis se aika ihme muuteski jos tärppäis, kun menkat ei ole alkaneet. Joillakin voi käydä niinkin, mutta kyllä meillä imetys toimii ehkäisynä. Vaikka olis menkatkin alkaneet.
Kai sitä täytyis täälläkin jotain aikuisviihde siivitystä kokeilla. Nukkuminen kiinnostaa enemmän. Täällä kun ei ole mitään rauhaa harrastaa yhtään mitään. Tyyliin vasta puolen yön kieppeillä. Ja tämä mamma ei jaksa enää siihen aikaan.

Jokohan Ohdis on kotiutunut neuvolasta? Kurja homma nuo paineet. Lepoa, lepoa.

Lisää plussia muuten tarvittais tähän ketjuun kiireen vilkkaan!
 
Haidi kirjautumati
Hiphei se olis viikonloppu käsillä:)
Haidilassa eka kouluviikko takana ja väsy väsy väsy on olotila. Ei sitä muistanutkaan miten kuluttavaa on kun joutuu käyttämään aivoja ihan tosissaan:)
Ensiapu on taas jälleen kertaalleen veivattu läpi ja kortissa päivämäärää voimassaololle pidennetty:) Omaa mielenterveyttä ja asenteita on pohdittu ryhmissä ja erikseen...tästä se lähtee.

Odottelen tässä isompaa tyttöä uimahallista niin lähdetään kaksin ratsastamaan kun kuopus on yökylillä. Huomenna luvassa rauahhlista kotieloa...esikoinen lähtee johonkin kelkkakisoihin kaverinsta perheen kanssa, isompi likka, menee muisteluriparille. Kotona siis vaan kuopus tai sitten ei hänkään, jos tuo yökyläily venyy kuten tapana on ollut.

Nyt meen haukkaamaan jotain ja oikasne hetkeksi tuohon sohvaan sitä likkaa odotellessa.
 
Ohdis
Haidilla siis eka kouluviikko takana :} onhan se ihan hyvä joskus ne aivot kaivaa naftaliinista ja puhaltaa niistä enimmät pölyt ;}

Mipsakin käynyt, noi mokkulat on peräisin sieltä missä aurinko ei paista..jos kovasti pätkii niin tee ihan asiallinen valitus palveluntarjoajalle. Olen joskus ollut siellä töissä ja noissa toimimattomuus-tilanteissa on joitain sopimuksia purettu.

Jooxin kukkupurkit toivottavasti on piilotettu ja viikonlopusta seuraisi muutakin iloa kuin kipeät paikat! ;}
Mäkin eksyin oikeeseen liiviliikkeeseen ja vaikka oli -20%, maksoin liiveistä ja alkkareista 120e *köh*...meinasin tukehtua kun sain ammattilaiselta oikean kokoset liivit ja näin mikä se koko oli. Sitä ollaan f-sarjalainen =D

Ässälle onnea täysiaikaisuudesta (ja tietysti huomisen synttärisankarille!), nyt sitten jännätään sun lähtöä :}
Noi kivut tossa vaiheessa johtunee yleensä vauvan päästä..perätilavauvoista ei hajuakaan, mutta etköhän niistä pääse eroon synnyttämällä ;}

Neuvolakuulumisia..Paineet oli nyt normaalit, mutta sanoivat että kun on vähän enempi kipua niin paineet nousee, tiistainahan ne oli jo 154/77 jossa on ihan liikaa.. Supistelut menee osittain myös kivun syyksi, en tosin tiedä onko siinä perää koska niitä tulee huolimatta mun sen hetkisestä kunnosta.

Kuopuksen äitiyskortista ja liitteistä löytyi seuravaa: supistelut on alkaneet aikaisin, olen viikolla 23 ollut jo pari senttiä auki ja vähän sen jälkeen saanut supistelunestolääkitystäkin ja ollut äitiyspolilla tarkkailtavana (miten mä olen unohtanut tän??).

Neuvolasta ei mua laskisi enää töihin mutta mitäs hittoa mä teen? Mun on pakko mennä, enhän mä voi kaikkea näin jättää =O
Tää on vähän patti-tilanne, kuitenkin mä tiedostan sen, että jo parin tunnin istumisen jälkeen olen niin kipeä etten meinaa päästä kävelemään...huoh.

Pikkuriiviöllä kaikki lienee oikein hyvin, sitä ei onneksi äipän ongelmat kiinnosta :}

Ohdis & Voitto 17+1
 
Joo Xo)
Ohdis, onnex mä en sitten ole ihan ainoa jolla menee
pieni omaisuus aina liiviostoksiin.
Meikä on G-sarjaa, mutta ympärysmitta
kun on niin mitätön ( 65-70, riippuu mallista )
niin siksipä en noita liivejä löydä ikinäkoskaan normikaupoista.
Mutta nää liivit on kyllä superhyvät käytössä,
ja myyjä sanoi että mun kokoa ois jopa sporttiliivejäkin stadissa ainakin sokoksella.
Täytyy koukata ensreissulla sinne !

Hitsi sun täytyy käydä ihan superpikaseen töissä
ja hei ; otat munakellon piippaamaan
viereen, että et tee yli tuntia putkeen istumahommia ;o) !
Saat paremman mielen itellse, kun ei paina tekemättömät hommat ja
voit rauhassa jäädä saikulle ja keskittyä Voiton kasvatteluun.... onko sovittu ??!

Takana on muuten superihana viikonloppu ( ja paikat kipeinä !! =)
Pinkkis tulee vasta huomenillalla kotiin mökiltä,
joten suht rauhallista on vielä.... =o}
 
Ohdis
Täällä ollaan töissä. Takana neljä ja puoli tuntia ja selkä on tulessa. Olen välillä noussut kävelemään ja kahvitunninkin vietin seisoen mutta pitkäaikaista apua siitä ei ole tullut.

Juttelin esimiehen kanssa ja tässä aletaan samantien perehdyttämään muita mun hommiin, jotta saan sitten jäädä rauhassa saikulle. Hommasin kolmelle aiheeseen sopivan koulutuksen ja sitten saikulle jäädessäni ehdin vielä hyvän aikaa antamaan puhelimitse opastusta ja neuvoja. Tosi ihanasti esimies kyllä suhtautuu tähän, mutta onpa sekin kahden lapsen äiti ja tietää ettei kaikki mene niinkun oppikirjoissa :}

Kiva että Jooxi ja olio sai vietettyä mukavan viikonlopun! Ei tainnut olio ainakaan olla yhtään pahoillaan uusista rinuleista ;}
Haastava liivikoko sulla kyllä on, olet vissiin luonnossa vieläkin sirompi (ja rintavampi ;D) kuin kuvissa.

Ohdis & Voitto 17+3
 
Joo Xo)
Jaa siro mä en enää o ku just vaan tosta rinnanalustasta ja
perästä+koivista. Se loppu onkin aika paksua...siis ainakin musta siltä tuntuu,
vaikka naapurin ukko just haukkui mua "kuivan kesän oravaks" ;o)
Mut kaipa tuokii on katsojan silmässä....
Nii mä oon aina tiennyt, että tuo F-kuppi on mulle väärä koko,
mutta minkäs teet, kun näitä ns."arkiliivejä" ei oo sen kummosempaa
kokoa ( täällä peräkylällä ainaskaan ! )
Jenkeistä on paljon liivejä tilannu tuo olio mulle,
mutta niissä on useimmiten niin littanat ( kainalomalli-)kupit,
ettei niitä sitte käyttää voi :eek:( eli hukkaan menee kauniit liivit.
Noh - jospa joskus laihtuis niin että voi niitäkin sitte käytellä.... olin jossain vaiheessa jo niin pikkunen, että sain jopa kuppikoon D:ksi, eli toivoa ois,
joa jaksais panostaa laihdutukseen vaan... siinäpä haastetta.
Vaan selkäranka ei o tarpeex tanakka moiseen.Hö.

Mutta uudet liivit toimi oikein hyvin ;o} !

Ihanaa Ohdis, että sulla on noin ymmärtäväinen pomo !
Ei o kaikilla ollenkaan ( mullakin oli Pinkkistä odottaessa pomona 3:n lapsen äiti,
joka ei sitte millään tajunnut, että verenpainekin voi nousta vaarallisiin lukuihin raskaana ollessa - ja ihan helposti vieläpä....)
Joten onnekas olet siinä suhteessa kyllä !
Ja helpottaa varmaan itseäkin tuo tieto, että suhtautuu noin hyvin
raskauteen ja saikkuun.
Toivottavasti koulutukset menee nopsaan niin voit sitte jäädä
rauhaisin mielin kotiin .

Mitenkäs muilla on viikko alkanut ?
 
Joo Xo)
Noniin... Mä täällä jatkan vaan yxinpuheluani näköjään ;o)
Mitäs ÄssÄlään kuuluu nyt ?
Mites nuo Rt-vaavit , leikataanko vai koitetaanko synnyttää ?
Onko jo tietoa, ootkos jossakin synnytystapa-arvioinnissa
( vaimitänenytonkaan) käyny ?
Ja millaset nyt on fiilikset muuten , eli tepsikö aikuisviihde ;o) ??

Kuinkas Ohdis ja Voitto jakselevat ?

Haidi taitaakin painia kouluasioiden kanssa niin tiukkaan,
ettei tänne juuri ehdikään.
Safiirilassa sutinaa kun monta pientä, mutta ihanaa sutinaa !
Aurorasta ei oo kuulunut vähään(=PITKÄÄN) aikaan mitään,
mitähän sinnepäin ?

Jaa, nyt taidan hypätä lenkille....mun piti jo 2 tuntia sitte mennä.
Laiska mikä laiska.
 

Yhteistyössä