ISOmpaa pesuetta haaveilevat 33

  • Viestiketjun aloittaja Ohdis
  • Ensimmäinen viesti
Ohdis
Hyppään töitten lomassa lukemassa...eipä tänne ihmeempiä, Voitto on hissukseen ollut pari päivää, kaipa pikkuinen kerää välillä painoa ja voimia.
Olin eilenillalla niin kipeä työpäivän jälkeen että makasin sängyssä ja huutelin tytölle ohjeita ruoanlaittoon. Ja vetäisin muikeat päikkärit <3
Sitten ei tarvinnutkaan taas nukkua yöllä :D

Kävin eilen naureskelemassa tuota kuivan kesän orava-kommenttia ;D

Papusen höpsöjä juttuja olen myös ketjuun haikaillut..sinänsä ymmärrettävää jos ei tänne repeä mutta ikävä on silti =/

Ohdis & Voitto 17+4
 
ÄssÄ!
Ööö... siis täähän vaavi on tulossa ihan oikeinpäin-raivotilassa- = Rt.
ei tällä kertaa Pt-perätilassa-
Kävin siellä polilla viime viikolla ja siellä asia varmistettiin, kuvittelin että olis katottu vauvan kokoa yms. muttei se lekuri kattonu kun tarjonnan ja napavirtaukset...

Pohdiskelin vaan noita sukkapuikkotuntumia edellisellä sivulla notta ovatko ne niitä kuuluisia liitoskipuja, kun mulla ei ole aiemmin sellasia ollut.

Ei o yhtään jaksanu romantisoida.. sunnuntaina olin jo ihan poikki kun vieraat tuli klo.15.00. Ja eilen oli kaikenmaailman asioiden hoitamisia, kaaduin ihan raatona sänkyyn (jo ennenkun olio tuli töistä) kun sain mukulat maate. Kyllä se aikuisviihde varmaan tepsii sitten kun jaksaa olla sen verran valveilla että kaivaa DVD:n esiin... ;O)

Supistelee alavatsan kirvelyn kera välillä, ei tunnu yhtään selänpuolella. Eikä vatsantoimintakaan ole vielä vilkastunu. Jatketaan harjotteluja =O)
Meillähän on muuten kaikki lapsoset syntyneet parillisella viikolla ja to tai pe. Olion aamuvuoroviikolla, kun se on ensin menny koko viikon 05.00 töihin ja on ihan -tööträttipoikki- katotaan jatkuuko sarja vai kuin käy ;O)

Perstaina neuvola.

nyt kaffetta ja fazerin Sinkkua, eka ässä otettu käytöön ;O)

ÄSsÄ+kuopus 37+4
 
Mipsa
Pikainen käynti taas täällä. En tosiaan tiedä mitä tämän mokkulan kanssa pitäisi tehdä. Nyt jo kuukausi siitä kun otin yhteyttä ja on jo sitä ennenkin tökkinyt. Ei mitään hajua koska aikovat ottaa yhteyttä. Olen kyllä saanut hyvitystä kuukausimaksuun, mutta ei se lämmitä, kun nettiä ihan oikeesti tarvii joskus. Ei oo kiva, kun mitään ei tapahdu pahimmillaan puoleen tuntiin. Niin kauan olen joskus odottanut ja sitten kyllästyin ja suljin koneen. Ja pankkiohjelmahan heittää ulos, jos ei tiettyyn aikaan tee mitään.
Sanoivat kyllä, että voisin tehdä netissä palautteen. Mutta mites teet, kun ei ikinä tiedä minä päivänä tämä toimii ja kuinka.

Tänne ei mitään ihmeempiä. Terveitä ollaan. Ihme että se sairastelurumba ei ole vielä alkanut.

Ässällä todella aika käy vähiin. Onkos sulla kaikki muut olleet perätilassa ja leikattu vai kuinka?
Yhtään ei ole ikävä sitä loppuajan möhköfantti oloa. Vauvanhan ei pitäny mikään iso olla. Mutta näin jälkeenpäin ajateltuna, ei mikään ihme, että oli niin tukala olotila.

Mitähän Auroralle tosiaan kuuluu?
 
Joo Xo)
Sori, ÄssÄ !
Tämä höpsö kuvitteli Rt:n olevan RAIVOtarjonta,
joten siksi kyselin ;o) pöhköjä.....
Mä kun joskusmuinoin luin, ettei raivotarjonta-lapsia oikeen synnytettäs,
vaan leikataan. Nehän siis on sillai hassusti takaraivo edellä tulollaan...
Sorppa !!
Ja onneks siis ihan normisti on lapsukainen siellä kotelossa =o} !
Hieno juttu !

JA on varmaan nuo niitä liitoskipuja, jos oikein muistan Pinkkiksen odotusajoilta.
Poikia ootellessahan mulla ei moisia tuntunut ollenkaan.
Niinkuin ei minkäänlaisia jälkisuppareitakaan.

JA nythän me aletaankin jänskäämään - johan se on ensviikolla viikko 40,
parillinen siis - ja samalla kaavallahan kait sopis mennä ?
HrrRrrrrrrr ...JärsJärs....kynnet menee taas !
Mut eka saadaan neuvolakuulumisia, eiks ni .

Ja Papu, tosiaan ! MISSÄ SIE OOT ?????

Ohdis sentäs on ihanaa, että sait päikkärit vetästä rauhassa,
varmaan auttoi jaksamiseen ainakin illaks,
mut tylsääääääää jos ei sitte yöllä nukuta.
Mua taas sitävastoin nukuttas aina, vuorokauden ajasta ja
unien määrästä riippumatta . Tylsää seki.
 
Joo Xo) viä...
Mipsa mun anoppi otti kans ton mokkulan ja kiros sen heti alimpaan helvettiin.
Tykkäs että kusetettu on köyhää ja pahasti,
mutta ei kuitenkaan "jaksa" tehä reklamaatioita toimimattomuudesta.
Minä kyllä tekisin. Vaik sata putkeen.
Soitat vaan niille ja haukut perskeleet pystyyn,
sanot, ettet voi rekkulaa tehä netissä kun ei se toimi.
Kyllä niiden on tehtävä asialle jotain jo,
kun kellään mun tietämällä ihmisellä se ei o toiminu....ainakaan ees tyydyttävästi.

Vihaks pistää tollanen kusetus.
 
Joo Xo) viä kerran
Sekoilua, sekoilua.... semmä nyt tiiä,
onks toi mun tarjoama raivotarjonta-sana ees oikee,
mut siis sillee takaraivo edellä, pää kenossa tulossa olevat lapsukaiset kait ne oli,
kun leikataan... mikähän se OIKEE sana ois...?
 
Mipsa
Joox: täällä toinen jota nukuttaa aina. Välillä jo kuvittelee, että voisko mulla olla synnytyksen jälkeinen masennus. Mutta kun ei mieli maassa ole. Höh. No sitten luulosairaana mietin ties mitä. Onko tämä sitten jotain muuta?! Niin ja ei tämä nyt ole tullut. Toiset kun puhuu, että nukkuvat 7-8 tuntia yössä, niin olen kateellinen. Ei mulle vaan riitä.

Niin ja vielä tuosta Jooxin liivikoosta piti kommentoida. Upea koko ja vielä oot sitten niin kaponen!
Ei voi kuin unelmoida. Höpsö jopa joskus haaveilee, että kun saisikin isommat. Äidiltä olen kaikenlaista "vähemmän ikävää" perinyt, niin miksi sitten isompi rintavarustus kiersi minut?! On se niin väärin.
 
Mipsa
Joox: Siis ei kellään sun tutulla oo mokkula toiminu?! Mua on sitten tosiaan kusetettu!!!
Meillä oli ennen sellainen mokkulan edeltäjä. Sama firma. Nopeus oli ihan jotain mitätöntä, mutta silti se toimi ihan hyvin. Nyt haluttiin vähän nopeampi (huimat 384) ja sitä nopeutta ei saanut tuohon vanhaan laitteeseen. Joten vaihdettiin. Mutta on vaan ongelmia ja ongelmia. Ihmeen pitkään olen nyt pystynyt olemaan täällä.
 
Joo Xo)
Mipsa; ei kannata kadehtia, niin vaikee on tää koko !

Ei sa mistään kunnon liivejä tai edes paitoja, jotka ei näyttäs oudolta päällä.
Tai sitte vaan kammo kaapuja :eek:(
Mutsilta en o näitä perinyt, sillä ei o liivejäkään ollu kait ikinä
käytössä, niin mitättömät on sen rintavarustukset... mut en tiiä,
mistä nää mun luo tiensä on löytäneet. Vähempiki ois riittänyt ihan hyvin.

Meillä muuten tökkii tää kone kans taas, just tuli huollosta ja nyt ei kokopäivänä
o toiminu taas kunnolla... takuu meni umpeen muuten tälviikolla, muistaakseni.
Se tietää sitä, että HP ( = HaistaP'ska) hajoaa siis just.
Eikä meil o ees mokkuloi.Prksl.
 
ÄssÄ!
ÖÖö... itseasiassa raivotarjonta on SE oikea ja toivottu tarjonta vauvan syntymälle... lakitarjonta, kasvotarjonta, otsatarjonta ja tietty se meikkiksen pravuuri perätarjonta on niitä epätoivottuja

Mipsalle piti vastata: mulla esikoinen ja kolmas on syntyneet perätilassa. Ei onneks tarvinnu leikata vaan syntyivät alateitse. Lantioni on ilmeisesti valuvirheinen ja suuri sisämitoiltaan, näin lekuri selitti noi toistuvat perätilat. On mulla kokemus yhdestä rt synnytyksestä kun nti2 syntyi ihan oikhein päin tähän maalimaan =O)

Kiits joox, kun vahvistit mun epäilykset liitoskivuille.

Heh, joo ens viikolla on tosiaan parillinen vko... katotaan ny tapahtuuko vaiko eikö..

 
Joo Xo)
Hmmm... Oisko se sit ollut toi lakitarjonta.... äh, emmä muista ( kas-yllätys !! )
mutta parasta tässä on se, että tyyppi on tulossa, ja vieläpä oikein päin ;o) !
Täällä toinen perätilavaavin synnyttänyt ilmoittautuu.

Vaikka Pinkkistä odottaessa valmennusta vetävä neuvolantäti sanoikin,
ettei suomessa koskaan synnytetä alakautta kaksosia,
VARSINKAAN jos toinen tai molemmat perätilassa.
( Hah ! Korjasin asiaa kysymällä,
millos viimeksi olet mahtanut edes käydä missään synnärillä....Mullahan
pojat oli silloin jo melkeen 5-vuotiaat, kaksoset&toinen perätilassa,synnytetty alakautta ihan normisti...meni täti hiukka vaikeen oloiseksi...Mut EN voinu
olla korjaamatta =)

Mä muuten eilen oikein mietin noita liitoskipuja - ja joo-o - mulla ne tosiaan oli kans ku ois sukkapuikolla tökitty jonnekin alaosastoon,
enempi ehkä selän ku masun puolella....tai oikeestaan pyllyä/häntäluuta
kohden tuntui nuo kivut enempi. Ja häpyluun kohilla kans,
kun käveli rappuja ylös tai alas ( mehän asuttiin silloin 4.kerroksessa,
ei hissiä, kierreportaat - joten kiipeily kävi ihan urheilusta viimoset 2 viikkoo,
minkä meni yli )

Äh--- ukot tappelee taas - meen lähettää ne kouluun suukkosten kera.
Moiks!
 
ÄssÄ!
Juuri näin joox, osuit asian ytimeen! Pääasia että kuopus on tulossa plussaa tietty että oikeinpäin.

Heh, mahto olla tätsyn ilme näkemisen arvonen kun kerroit tuosta kaksosten synnytyksestä =O)

SIIIIIS neljännessä kerroksessa eikä hissiä??? hiki tuli pelkästä ajatuksesta...

en siis vieläkään ole naamakirjassa... toivottavasti tehikselle ei ihan kauhean huonoa kuulu! ...


 
Ohdis
Ässä, Tehiksellä itsellään ei mitään hätää, surua kyllä varmastikin.

Käyn vaan pikana moikkaamassa, olen ollut alavireessä eikä oikein ole mitään jutusteltavaakaan =/
Ehkäpä illan leffakäynti piristää, mennään katsomaan agenttimarsuja (G-Force), harmi ettei voida ottaa meidän agenttimarsu Mörkki Hermannia mukaan :}

Ohdis & Voitto 17+6
 
Aurora Vee
He-eei, mua kyseltiin.

Ensinnäkin Tehikselle oikein paljon voimia, ikäviä uutisia.

Täällä kaikki ihan ookoo. Alakuloisuutta ollut taas enemmän viime viikkoina, mikä on tuntunut koko perheen voinnissa. Nyt lääkitystä on lisätty ja näen taas valoa tunnelin päässä. Väsyttää ja pännii, mutta vaan silleen normisti, heh. Rutiineja sekoittaneet lomat on nyt lomailtu ja outoa kyllä odotin jo työntäyteistä, tasapaksua arkea. Lapset kasvavat kauheaa vauhtia, nuorimmainen on jo 7 kk ja on juuri oppinut ryömimään. Selvästi esikoisen kaltainen, keskimmäistä vauhtiveijaria lunkimpi poika. Hyvä niin!

Nyt vauhtiveijari ilmeisesti kiusaa veljeään pinnasängyssä, joten taas mennään... Taustalla ollaan aina silloin tällöin.

Aukkis ja poppoo 4,5v, pian 3v sekä 7kk

Tunnelmallista syksyä kaikille!
 
Tehotyttö
Painan pääni tyynyyn.
Hermostuneena vilkaisen vielä kelloa
ja mietin, onko tämä se yö.
Yö, jolloin on aika lähteä.
Herään ja huomaan kaiken olevan ennallaan.
Helpotus?

Istun sänkysi vierellä odottaen,
milloin heräisit.
Ilon hetki. Avaat hetkeksi kauniit silmäsi
ja luot paljonpuhuvan katseesi.
Olet läsnä, edes hetken.

Näin uskon äitisi miettineen syntymäsi hetkellä.
Minä, esikoistyttäresi, kirjoitan nämä mietteet
kuolinvuoteesi vierellä ja pohdin,
miten läheisiä ovatkaan
syntymä ja kuolema.
Niin ovat myös ilo ja suru.
Tänään itken ikävääni ja
"huomenna" hymyilen kauniille muistoille.


Sydän vielä lyö, mutta muuten isä on jo poissa.
Raskaita päiviä, raskaita hetkiä. Takana pitkä viikko.

 
Ohdis
Harmaa ja hiljainen viikon alku. Toivottavasti Tehis perheineen voi hyvin tilanteen huomioon ottaen.

Meillä saatiin eilen remppaa taas hitusen eteenpäin, elän toivossa että jouluna olisi alakerta valmis...Voitto vaan ei tykännyt yhtään kun nostelin betonisankoa. Yöllä heräsin siihen että kohdun yläosa kipuili tosi kovaa. Ei siis painavia juttuja mulle, kiitos.
Muuten kaikki lienee ok, Voiton hiljaiselosta huolimatta. Sydänäänet kuuluu vahvasti, ilmeisesti vaan on kääntynyt naama selkään päin ja siksi liikkeet on vähän harvempia kuin tähän saakka. Huomenna olisi neuvola ja ensi viikolla jo rakenneultra.

Ohdis & Voitto 18+3
 
Joo Xo)
Tehiksen kuulumisia minäkin täällä luurailen...

Mä koitan myös saada remppaa etenemään, mutta rahavarat ja käden huono
toiminta haittaa kummasti etenemistä....Noh, ehkä sitte taas ensvuonna
jatketaan...

Rakenneultrakin jo tiedossa, nopeesti menee aika kun on plussan tikkuseen saanut,
paitsi tietenki ne loppumetrit sitte....

Mitähän ÄssÄlään nyt kuuluu ?
Jokos olis viikonlopun aikana jotakin äksöniä ollut ??

Meidän tuo arkajalka-poitsu oli tosi rohkeasti koko lauantaipäivän
fudisturnauksessa, pelasi varsinaisesti 6 matsia,
mutta avusti sitten vielä jonkun sairastapauksen vuoksi yhdessä matsissa,
eli 7 matsia yhtenä päivänä - hurjaa !

Nämä oli siis pojan ihka ekat oikeat matsit yleensäkään,
on ollut vain 3 kertaa oman joukkueen treeneissäkin,
kun havahtui hiukka liian myöhään menemään mukaan... Mutta ihan kun meni,
on oikein reipastunut silmissä !
JA toi hopeamitalin kotiin ( kultajoukkueelle hävisivät yhdellä maalilla ! )
oli siis aikas pollee poika.
JA mami saa olla ylpeä ;o) !

Itse en sitte saanutkaan yhtään mitään aikaiseksi koko viikonloppuna...
käytiin vain kaupassa - ja edistysaskel siinäkin kyllä,
kun jätettiin Pinkkis ja tuo As-poika kaksin pihalle siksi aikaa... olihan noilla puhelin,
ja naapurinrouvalle sanottiin, että hiukka katsoo perään ettei
mitään superkatastrofia satu....

Hyvä mieli viikonlopusta kuitenkin, vaan tänään sekin loppuu
- juurihoitohampaan hoitoa TAI sitten kaivavat siitä loputkin pois.
Eli sitten ei syödä enää mitään pureskeltavaa ...
mullahan on sama hammas toiselta puolelta vedetty
epäonnistuneen kouluaikaisen hoidon johdosta jo 10 vuotta sitten...
Nastahammas siihen paikalle maksais halvimmillaan VAIN 2000 e !!
Juuei tu mulle.
KAuravelliä vedän sitte lopun ikääni, kait.
 
ÄssÄ!
Täällä ollaan, yhes koos ;O) Perjantaina nlassa kaikki ok, päätä ei saanu liikuteltua sivusuunnassa eli alkaa olla kuopissaan. Välillä tulee tiukempaa supparia, muttei mitenkään sarjassa. Toisaalta onhan laskettuun aikaankin vielä vähän alta 2 viikkoa aikaa... Tulee sit kun on tullakseen, harvempi on suutariks jääny.

Tehis on ollut munkin mielessäni viikonlopun aikana useasti, voimi sinne edelleen lähettelen!


Wautsi jooxin poikaa! Varmasti oli suu messingillä pojalla! Sussiunaamalla kuitennii, jäis kyllä mullaki nastahampaat hankittua.. kauheen hintanen..

Remppaa tehdään vähän joka huushollissa... niin tars tehä meilläkin... muttei kyllä nappulaa ole nyt siihen. Meidän on ihan pakko saada ens kesäks säästettyä kattoremontista puuttuvat muutama tonni. Eli muut miljoona ideaa saa nyt vaan odottaa.

Vaan nyt laittaan pyykkikone hurraamaan, oltiin eilen koko perheen voimin pihahommissa ja pyykkiä tuli ihan mukavasti extraa..

ÄssÄ+kuopus 38+3
 

Yhteistyössä