ISOmpaa pesuetta haaveilevat 34

  • Viestiketjun aloittaja ÄssÄ!
  • Ensimmäinen viesti
Joo Xo) viä...
PeeÄs : Olio kysyi eilen, mitä haluan syntsälahjaksi, kun nekin lähestyy....
arvaatte varmaan, että vastasin "vauvan"
ja se heti sano että valkaa joku muu.
Sitä et saa :eek:(
 
Ohdis
Multa jäikin viimeksi kommentoimatta toi Safiirin operaatio Kutonen :} Saattaa siipallakin mieli muuttua kun Jänskis hieman kasvaa ;}

Kummiasiaa olen koittanut pohtia...mä en tottapuhuen haluaisi kastaa vauvaa, koska en itsekään kuulu seurankuntaan nykyään..eikä kuulu enää lapsetkaan, on kyllä kastettu. Mutta Olio kuuluu ja sen suvulle voisi olla kova paikka jos ei ristiäisiä vietettäisi papin kera. Pitää nyt miettiä..kuitenkin mä joustin asiassa silloin kun mentiin naimisiin. Silloin liityin kirkkoon pariksi kuukaudeksi.
Muksujen kummina on mun läheinen ystävä ja on kyllä loistokummi. Muut kummit on sitten mun veljiä ja yksi tuttavapariskunta, jonka oletin pysyvän nuorimmaisen elämässä mukana. Mutta olin väärässä, ei sieltä muisteta ollenkaan.

Oikein se Tehis muisti, tänään ois ultra puoliltapäivin. Jänskättää ihan kauheasti! Olio sanoi illalla että saan kysyä sukupuolen jos haluan, kääk! =}
Olen ihan varppi, että poika on tulossa koska tää raskaus on ollut selkeä toisinto edellisestä, mutta saas kattoa.

Ohdis & Voitto, tänään puolivälissä matkaa, 20+0!
 
Joo Xo)
Tsemiä matkaan Ohdikselle !!!!
Onnea puolivälin saavuttamisesta !
Tuut sitte heti kertomaan, mitä siellä ultrassa sanottiin ... jookojoo?

Meillä ei muuten kuulu kirkkoon kukaan,
oliokin erosi kun yhteen muutettiin aikoinaan.
Kaikilla lapsilla on ollu Nimiäiset ja kummitodistukset on kummeille annettu,
nehän saa tilata ihan valmiiksi painettuina ja kauniita ovat.
Silkkinauhalla rullaksi olen ne sitonut ja jokaiselle ojentanut.
Siinä todistuksessa myös muistutetaan kummina olemisen ajatuksesta ja tärkeydestä lapsen elämässä ...
Mulla on aiheesta kirjakin,
tilasin sen ihan puhelimitse itse kirjan kirjoittajalta joskus.
( Anneli Aurejärvi - Karjalainen ,
Perheen omat juhlat / Siviiliseremoniat häistä hautajaisiin )
www.pro-seremoniat.fi

----pitänee lähteä tästä ettimään VALURAUTASTA paistinpannua ------
 
safiiri,
Pinkkiksellä on loistavia kommentteja :-D

Ohdikselle hyvää ultrailua. Jos sortti selviää nii äkkiä kertomaan...

Näkemisiin taas. Jänskis heräs. Hällä jonkinsortin antenni-tutkaviritys selvästi ku parkasee heti ku mää yritän kököttää tässä.
 
Ohdis
Hullu Raskaana Oleva Nainen purkaa mieltään:

Ultra oli PERSEESTÄ!
Ultrauksessa oli mukana osaston johtava lääkäri ja harjoittelija. Lääkäri oli opastamassa harjoittelijaa, joten alkuun tehtiin selväksi että kysellään kysymykset sitten lopuksi.
Vajaa tunti kuunneltiin hepreaa, minä en edes nähnyt ruudulta juuri mitään siinä asennossa..yksi kuva meille otettiin muistoksi. Ja lopulta mun mahalle heitettiin kasa paperia pyyhkimistä varten. Olin siinä vaiheessa että "häh?" Mites ne meidän kysymykset???
Tiedustelivat mitä halusin tietää ja kysyin vauvan kokoa. Se niillä oli jossain tallella ja tulos oli 342g.
Seuraavaksi tiedustelin sukupuolta. Vastaus oli "no enpä edes tullut katsoneeksi".

Sitten kysyin, kun kuulin kun nämä kaksi olivat puhuneet lisäistukasta, että mitäs se tarkoittaa? Vastaus oli ympäripyöreesti, että joskus sellaista sattuu eikä syytä tiedetä. "Älä sitä murehdi". Siis mit vit??

Sitten otettiin puheeksi mun supistukset ja sairasloma, johon lääkäri töykeästi totesi että kohtu supistelee koko raskauden ajan ja varsinkin uudelleensynnyttäjät tuntee ne helposti. Hän ei usko että tässä olisi kyseessä mitään muuta. Kiitos ja heippa.

Olin niin tajuttoman pettynyt etten saanut sanaa suusta :(
Ajelin kaupan pihaan, katsoin lääkärin ottamaa kuvaa josta ei saanut yhtään mitään selkoa ja purskahdin itkuun. Itkin kaikki meikit poskille ja siispä jäi Hullu Raskaana Oleva Nainen ilman ruokaakin..

Että semmoista tänne. Seuraavan kerran tapaan tän hurmaavan lääkärin rv 37 kun tehdään jonkinsortin kokoarvio.

En siis nähnyt vauvaa kuin vilaukselta kun kohottauduin katsomaan kun kuulin että kädet oli kasvojen edessä..kaikki mitä minulle sanottiin vauvasta oli että kasvaa normaalisti. On melkoisen tyhjä olo kun tätä päivää oli odotettu innolla..

Ohdis & arvoitukseksi jäänyt Voitto 20+0
 
Joo Xo)
Ois ollu näköjään Ohdiksellakin paistinpannulle käyttöä.
P#ska keikka näköjään.... joskus tuntuu,
ettei noi lääkärit osaa ajatella ihmisiä enää IHMISINÄ vaan numeroina
tai työhön kuuluvana pahana....
Ja varsinkin Hullut Raskaana Olevat Naiset pitäis osata erityisesti
ottaa huomioon !Hö!
Nytkö sä sitte kuolet nälkään ripsarit poskilla jossai parkkiksella ...??
( ÄLÄ ! Ethän ?? !)
Mitäs teidän olio tuumas - vai oliko mukanakaan ?

Kaikkiaan kyllä hyvä, että Voitto jakselee hyvin,
mutta siis tosiaan kuinka ne voi tollai kohdella H.R.O.N:ää ...??
Kökkö.

Tää menee lepäämään. Pää on niin s¤tnan kipee !!
 
ÄssÄ!
Pikana tulin pyörähtään, kotiuduttiin tänään. Kaikki vallan mainiosti, tummatukkainen hurmuri tässä sylissä näpyttelen. isot siskot, ja vanhemmat ihan lääpällään.


Kiitos kaikille onnitteluista! ='O) ja Senoralle kiitos viestin välityksestä!

jatkan paremmalla aikaa

 
Ohdis
Oih, Ässä on jo kotona pojan kanssa <3
Jaksuja sinne ja kirjoittele kuulumisia kun jaksat!

Joox, mä hain pizzaa sit kun naama näytti siltä että kehtas mennä autosta ulos..aattelin että itkeneen näköinen pallomaha tuskin on maailman harvinaisin näky ;}
Olio ei tuumannut siellä ultrassa mitään kun ei se tiennyt että miten tollanen yleensä pitäs mennä enkä sillekään sanonut mitään ennenkun se oli jo menny töihin, kun olin tosiaan niin pettynyt etten osannu lauseita muodostaa.. Kun se tuli kotio niin ihmetteli että oli kyllä hänestäkin melko tylyn olonen lääkäri. Oli se laskenut vauvan kylkiluutkin kuulema kun se sentään näki jotakin :}
Ja kappas kummaa mitä huomasin, sama lääkäri tekee yksityisenä 4d ultria, tollakohan tapaa se houkuttelee sinne asiakkaita että jättää kaikki kertomatta julkisella puolella? =O

Josko hautautuisi soffalle kokistuopin kera...
 
Haidi kirjautumati
Heipsan
En ole ellejä ehtinyt avata ainakaan pariin viikkoon ja olen totaalisesti pihalla.
Ässälle kuitenkin isot onnittelut FB:n puolelta uutiset luin:)
Ohdis...soita lekuriin ja vaadi uusi ultra, eihän noin voi kohdella. Minä olen niin "sika" vaikka itsekin alaa opiskelen ja tiedän miten tärkeää on opiskelijan saada harjoitusta, että kiellän aina opiskelijan mukana olon. Ensinnä mun alapää ei ole mikään näyttelykohde ja näissä asioissa liikutaan sellaisella alueella, ettei siellä tarvitse välttämättä ylimääräsiä ihmisiä ihmettelemään ja piste. Lääkärit kyllä yleensä suhtautuvat hyvin tähän.
Nyt ei taas ehdi enempää, yritän jossain vaiheessa päivittää mitä täällä on tapahtunut...valitettavasti koulu vie nyt lähes kaiken ajan, mitään ei ehdi.
 
Ohdis
Haidi :)
Ei se mua haitannut että paikalla oli harjoittelija vaan mua haittasi se että mulkvisti lääkäri käyttäytyi niinkuin mä olisin ollut tilanteessa joku ylimääräinen jolle ei tarvitse kertoa mitään.

Olinkin erehtynyt, se mies ei ollut ylilääkäri (mun mielestä joskus on ollut, voin kyllä olla väärässäkin..). Laitoin palautetta sähköpostilla siis nyt ylilääkärille.
 
Joo Xo)
Hyvä, Ohdis !
Palautetta vaan, ei ne muuten tajua.
Mikäs toi senoran höpötys on tos välissä =o) ?
Missasinko jotain vai eksyiköhän palstasta ?
Ja tervehdys tänne eksyneelle Haidillekin ;o)

Meillä on tänään vietetty poikasten 11 v-juhlia
( huuHhei ! ukot vaan vanhenee ...Onnex MÄ en !)
ja nyt virittävät pleikkaan Rock Band- vehkeitä..... saas nähdä, mitä tästä tulee.
Joutuu varmaan illaks evakkoon paikkaliseen pubiin tai naapurille olusille....he.
( kauhee kohtalo !=)

Ja tänään on pizzailtakin tiedossa sopivasti.

Oikeestihan noi ukot täyttää vasta ensperjantaina,
mutta ovat silloin isällään, eihän siellä vietetä ikinä syntsiä tai muitakaa
juhlia lasten vuoksi.
 
Ohdis
* Vilkuttaa Mirkulle takaisin* :}

Täällä saikku jatkuu....äippäpolin lääkärihän käski elää normaalisti ja minä tein työtä käskettyä. Eli siivosin eilen pihamaata talvikuntoon ja varaston yms...enkä enää päässyt kävelemään. Sillälailla.

Kovasti onnea ennakkoon Jooxin poikasille, perjantaina en muista kuiteskaan :}

Ohdis & Voitto 20+3
 
Joo Xo)
Kiitos vikulutuksista Mirkulle ;o) !
Kiva huomata, että taustailet siellä,
vaikkei susta kuulukaan mid....

Nyt meillä on kuultu miljarditoistakymmentäziljoonaa ja kuus kertaa
" Eye of the tiger " ---- se on ehkäs helpoin biisi treenata,
nuo kun ei o ikinä soittaneet ku suutaan ja ovikelloa aiemmin.
Eka keikka pääty buuauksiin lavalta ja sitten alkoi sujumaan hiukka paremmin,
jopa laulaja ( Pinkkis ) sai 87% oikein tossa....huh.

JA pakenin ostamaan itelleni lauantaina kävelylenkki-kengät,
viivyin KOKONAISEN TUNNIN - ja jo oli hapannaama-olio täällä
kiukuttelemassa,että missäs sitä viivyttiin ???!!!
Itepä jäi rumpuja soitteleen, kysyin kyllä, tulisko mukaan.
Voi ärväke noita ukkoja ! MurRrrrrh.
No leppyi se kun pizzat tilasin ja sitten röhnötettiinkin soffanpohjalla loppuilta.
Ei lähetty karkuunkaan, vaikka ipanat treenaili.

Tosi iloisia olivat syntsälahjastaan - ja se on hyvä,
että opppivat yhdessä tekemään ilman riitelyä noita hommia,
vaihatvat sopuisasti paikkaakin, kitaristi/basisti ja rumpali.
Laulajaks ei kukaan muu o halukas ku Pinkkis,
joten siinäkin mielessä hyvin sujuu.

Mitenkäs ÄssÄlässä nyt jaksellaan ?
Jokos herra on hurmannut kaikki sukulaiset ?

Ja Ohdis ? Mikä vointi ?

Hyvää tätäviikkoa kaikille !

 
safiiri,
Nii alko syysloma täälläki. Pojat anoppilassa, tytöt kotona. Kolmonen ei jäänykkää mummulaan ku tuli heti koti-ikävä. Parempi näin.

Ässälle kotiintulotoivotuksia. Tuliki tuosta mieleen että pitäis tässä jossain vaiheessa naputella koneelle synnytystarinaa ku sen vielä jotenkuten muistaa. Työn alla on se vielä.

Mirkulle täältä kans vilkutuksia.

Jooxin poitsuille synttärionnea. Meillä ykkönen täyttää virallisesti huomenna.

Hyvä että Ohdis on saanu tehtyä valituksen siitä lääkäristä!

Mää sanoin eilen siipalle ku ajettiin mummulaan päin että en muuten sitte aio ryhtyä mihinkään klipsihommaan ku se kerta on nii lopullista. Ei tyrmänny suoralta käeltä Operaatio Kuutosta tämä mies! Jossain vaiheessa ja meiningillä tulee jos on tullakseen. Puhuttiin kans auton vaihosta isompaan (nykyinen on 7 hengen) ja kakkosauton hankkimisesta. Eli täällä vissiin aletaan sitte tjottailla :) Mutta ehottomasti tjottailla. Ei mitään ovistikkujen tms. hankkimista.

Vaan nyt kuoriin pottuja. Ulkona on nii mahtava ilma että lähetään mahollisimman nopeasti sinne. Terkkusia joka talouteen!
 
s vielä
Mitehän muuten tää tehty sektio vaikuttaa maholliseen uuteen vauvautumiseen? Ehkei kannata alottaa yritystä heti? Pitääki huomenna Jänskiksen 2-kk neuvolalääkärissä kysäistä asiasta.
 
Joo Xo)
Voi hemmetti ! teilläpä nopeeta toimintaa on , Safiiri !
Niin sitä pitääkin, jos meinaa tulosta saada ;o) .
Kademieli täällä ilmoittautuu vaan. eipä täs muuta.

Keerot sitte meillekii, mitä ne siellä neuvolassa sanoi tosta
uudesta vauvautumisesta,
jookos.

Meillä on Pinkkiksen kans suhteellisen rasittava kausi menossa,
mikään ei o hyvä, mihkään ei sa puuttua, eikä tyttö suostu mihkään tekemiseen... aaaargh. Härkä.
 
Joo Xo) viä...
Kiittää onnitteluista poikien puolesta ;o) !!!

Täällä kun oli niistä kummeista puhetta,
niin tänään poikien kummitäti muisti tekstarilla sentäs kysellä,
että millos pojat täyttikään jotain ja pitäskö ihan synttärikortit postiin laittaa....
Tämä on siis se kummi, joka panostaa eniten kummiuteensa.
Ne muut ei edes muista kortilla...
 
Tehotyttö.
Hellout!

Nyt en edes muista, milloin olen viimeksi käynyt täällä kirjoittamassa. Lukenut olen kyllä, mutten olen jaksanut näpytellä taas...

Mirkulle vilkutuksia kovasti!

Ohdiksella ikävä ultrakäynti, voihan himpulainen :-(
No, vauvalla kuitenkin kaikki hyvin. Hieno juttu! <3

ÄssÄkin kotiutunut nopsasti. Ihania kotihetkia vauvelin kanssa!

Meillä oli eilen sitten ne hautajaiset. Naaman puolella onkin muksuista juhlissa otettu yhteiskuva. En ole sitä vielä ryhmän puolelle laittanut.
Yllättävän hyvin tuo meni. Pahin repeäminen oli oikeastaan, kun arkun perässä kirkkoon kaikki läheiset käveltiin. Soitin kirkossa ja toimin kanttorina muistotilaisuudessa. Lapset tietysti lauloivat&soittivat.
Näin se elämä taas jatkuu ja tänään olen ollut ahkeroimassa vanhassa paikassa sekä varannut tontin ;-) On ollut vähän jäädyksissä tuo hanke, kun ei vaan ole kyennyt.
Nyt pitäis vähitellen taloa sitten alkaa tilaamaan. Just päätettiin myös sen hirsitalon kattoremontti tilata. Tästä ne taas lähtee...

Huh Safiirilan touhuja :-D Ihana katraskuva muuten suljetulla!
Tsemppiä tjottailuun.
En tiiä onko tämä meikäläisten touhukin osittaistjottailua vai mitä.. Jos kp 14 touhuillaan ilman ehkäisyä, niin sitäpä taitaa olla. Tosin ovis ei kyllä ihan vielä ole, mutta ei kaukana. Ei kyllä ihan varmoiksi päiviksikään voi haukkua :)

Syyslomalla täälläkin tosiaan ja pienet nyt alkuviikon vielä hoidossa, jotta saan hankkeita eteenpäin. Huomenna kyllä joudun oikeasti töihinkin. Tai oikeastaan itse halusin osallistua yhden oppilaan verkostopalaveriin...

Eipä tässä ihmeempiä tällä erää,
Tehis
 

Yhteistyössä