ISOmpaa pesuetta haaveilevat 34

  • Viestiketjun aloittaja ÄssÄ!
  • Ensimmäinen viesti
Joo Xo)
Ja Tehis : Kaunis kuva olikin !
JA ihanasti siinä näkyi myös isän kuva kynttilöineen :ò)
Sun lapsille jää ihania kuvia lapsuusajoistaan, ja se on upea juttu !
( T. yksi katkera, jolla on tasan 3 kuvaa lapsuusajoilta, eikä edes vauvakirjaa....)
( ja suloisenkaunis oli myös Safiirilan katraskuva =)

Mutta siis nyt on tuo raskas urakka takana ja pääsette keskittymään
uuteen urakkaan kodinparannuksien muodossa ... kovaa hommaa,
kateeksi ei käy. Vaan varmasti palkitsevaa, kun näkee homman edistyvän .
Ja varsinkin, jos on itse ollut tekemässä hommaa,
niin on kaksinverroin ylpeä saavutuksesta.....piiiiiitkä jaapatus,
jonka tarkoitus siis
todellakin on toivottaa onena koko urakkaan ;o) !

Jaahas, rouvat.
Puheista päätelleen täällä päästään pian jännäilemään yhtä jos toistakin,
jihuu !! Eloa ja sutinaa saadaan ketjuun taas....
Niiiiiin : Mikäs Haidilan tilanne on tällä saralla ??

Ja Ohdis on puolivälin ohittanut.... voi vinde !!
Onks kukaan muuten laskenut, montakos vaavia on tän ketjun aikana
nähnyt päivänvalon ?
- Laittakaas omilta kohiltanne tilastoa pystyyn, ni lasketaan ;o)

Allekirjoittanut on ollut vain haaveilemassa, saldo siis 0.

Tästä tuli mieleeni:
Lauantaina kun juhlittiin poikien syntsiä, mun mutsi toi Pinkkikselle sellaisen runokirjan nimeltä Mimmi Mou .... aivan ihana kirja,
ja mutsi halusi runojakin mulle näyttää.
No tietenkin se näytti sellaisen , missä pohdittiin,
mikäs siellä äidin massussa kasvaa .... Voi Vitjat mä meinasin ruveta parkumaan !!!!!
Mut onneks hillitsin itseni, eihän noi muut tiedä mun vauvahaaveilustani,
vaik mutsille olen kyllä joskus maininnut,
ettei mua haittais vaikka vielä vauvan saisin... sehän pitää kyllä mua hulluna.
TAi siis piti jo silloin, ku sanoin seuraavana päivänä, kun pojat olin saanut,
että vielä mä ainaski yhen haluisin...


Meillon taas älyttömiä ongelmia tuon toisen herran kanssa koulujutuissa,
ja niiden setvimisessä menee energiaa ,
selvitystyö aloitetaan taas kun koulu alkaa - eli ens viikolla.
Etukäteen jo masentaa.
 
Ohdis
Safiirilla siis aletaan tjottailla :}
Mulle sanottiin sektion jälkeen että vuosi saisi mennä ennen uutta raskautumista, mutta vähintään 6kk. Varmasti saat lisäinfoa neuvolasta. Jänskis jo 2kk <3

Tehiksellä vietetty hautajaiset.
Samaan aikaan kun luin viestiäsi, meidän lapsoset muisteli tuolla yläkerrassa isopapan hautajaisia.
Teillä alkaa nyt siis talorumba(t) todenteolla. Ei taida olla ajanvietteen puutetta ensi keväänä :}

Tuli muuten tuossa Tehis mieleen, sinähän kun povailit meille kaksosia. Niin multa löyty ultrauksessa nyt lisäistukka. Se ei välttämättä tarkoita mitään, mutta tuossa lueskelin usean lääkärin mielipiteitä netistä, niin jos alkuraskaudessa on ollut vuotoja (kuten mulla olikin) niin lisäistukka voi viitata kaksosraskauteen, josta toinen on mennyt kesken. Et siis välttämäti erehtynyt siinäkään :}

Jooxille jaksamisia koulujuttujen, itspäisen olion ja meluisien pelien pariin..joskus olen tooooosi onnellinen ettei meillä ole mitään pelikonsolia :D
Meillä on xbox, mutta se meni vaatekaapin perukoille jo 2v sitten kun ei osanneet huolehtia peleistä..ja siellä pysyy. Myyn kirpparilla kun saan aikaseksi käydä läpi muut myytävät jutskat.

Meillä on Olion tyttö vieraana. "Yllättäen" poika ei suostunut tulemaan kun kuuli että saisi viettää päivän mun seurassa kun isänsä on töissä. Näin poikaa viime perjantaina, kävin ostamassa sen lempipizzaakin kun tiesin että syövät meillä ennenkun menevät mummolaan. Poika ei tervehtinyt lainkaan ja kun pyysin syömään, totesi että "hyi hitto, ällöpizzaa, en syö". Jepjep, kyllä siinä on meillä oikea isänmaan toivo. Joskus tekisi mieli kysyä siltä suoraan, että olenko mä kussut sen muroihin vai olisiko hänen omassa asenteessa jotain parannettavaa..murrr..

Saikkua siis tämä viikko täällä, en osaa sanoa ensi viikosta. Munhan piti mennä täksi viikoksi töihin mutta kroppa olikin toista mieltä. Voitto kuitenkin taitaa viihtyä, monoa tulee vähän väliä :}

Ohdis & Voitto 20+4
 
safiiri,
Pikaisesti ilmottamaan neuvolalääkärikuulumisia. Jänskis painaa 5885g ja on 62,5cm pitkä. Yks sektio ei haittaa mahollista uutta raskautta mitenkään. Useampi jos ois nii sitte pitäis miettiä, kestäiskö kohtu. Tjottailu siis alkakoon. Käytännössä varmaan tosin sitte vasta ku täti tulee. Nyt rintaruokinnalla mennään vielä täysillä eikä mitään tietoa oviksista sun muista. Hiljaa hyvä tulee.

Ny ruokapöydän kautta kaupungille. Siipalla vapaapäivä ja hän lupas viiä kolmosen uimahalliin.

Ai niin. Mulla alkava korvatulehdus :eek: Oikea tärykalvo jees mutta käytävä ärtyneen punanen. Samoin oikealla kaulassa rauhanen kipeä ja suurentunu. Terkka käski tarkkailla ja ottaa Panadolia, jottei flunssa iskis. Kattellaan.
 
Joo Xo)
Safiiri ; mun ex-työkaveri "luotti" imetykseen ehkäisynä ja ettei
ovista tapahdu ... ja poks.
Hänen pojillaan on ikäeroa tasan 11 kuukautta :eek:)

Tjottailu siis alkakoon .... mistäs löytäiskii noin suostuvaisen miehen....
vai onkohan vana muijassa vikaa meiän osoitteessa....
 
Titti*
Jahuu, meilleppä tuli täti kylään tänään ekaa kertaa sitten synnytyksen!! Jostain syystä olen ihan tyytyväinen, ehkä elämä alkaa pikkuhiljaa palautua normaaliuomiin tämän myötä. Soitinkin heti sitä piuhojen tukkimista varten mutta yllättäen ensi viikolla ei tietenkään ole ketään tekemässä niitä hommia. Ja kun tietää että imetys vielä jatkuu niin seuraavat menkat voi olla sit joskus. Huoh. Taas siis vaan odotellaan...

Jahas, taas vaihteeksi lahkeessa roikkuu yksi väsynyt ja itkevä pienimies, vilkutuksia kaikille ja palaillaan!!

Nii ja tilastoihin mun kohdalta varmaan 1,5 lasta... = )
 
Tehotyttö.
Noita ilmottautuu ja tervehtii :)

Huh, aikas vänkää, jos tosiaan on kaksosraskaus ollut Ohdis.
Kohta alan ottamaan maksua ;-)
Voi ihanaa, sulla tosiaan puoliväli ohitettu. Se on sitten humps vaan, kun ollaan sua jännäämässä.
Nimim. En edelleenkään voi käsittää, että Safiiri jo sen viidennen sai maailmaan :-D

Unohdin eilen Senoralle vilkutella. Nyt siis VILKS VILKS!

Tilastoon 1 lapsi tämän ketjun aikana. (Ja yksi km.)

Ehkäisyasiat tuntuvat olevan ajankohtaisia monessa osoitteessa.
Täytyy sanoa, että elämä on paljon mukavampaa ilman hormonaalista. 3kk ehdin siis kokeilla sitä rengasta, enkä kyllä tuntenut oloa kotoisaksi.
Täällä kovasti kyllä jo ovis kolkuttelee... Lauantaina on kylvetty, joten SIMPAT EI ELÄ VIIKKOA, KUNNES TOISIN TODISTETAAN -mututeoria on taas testauksessa kait. Ja voihan se jäädä vajaaseen viikkoonkin tuo väli ja ehtiihän sitä uudelleenkin kylvää, hekoheko :) Uuden rakentaminen, vanhan restaurointi ja vauva. Siinäpä oiskin haastetta ensi vuodelle.

Oli mielenkiintoiset keskustelut matkalla hautuumaalta tuossa iltapäivällä. Käytiin pienten kanssa viemässä vaarille kynttilä. Mr Kolmonen oli vauhdissaan... Ihmetteli ensinnäkin kovasti, että miksi ihmeessä siellä kirkossa pitää olla hiljaa, jos kerran se vaari ei edes olisi voinut herätä. Totesi minulle myös painokkaasti, että kyllä sinä äiti oikeassa olit, kun sanoit vaarin ollessa sairaalassa, että vaari varmaan kuolee. Kyseli kovasti myös, että loukkasiko se vaari sitten. Ja taas kerroin, että ei, kun tuli vakava sairaus, niin hän mietiskeli, että yrittikö ne ottaa sitä sitten pois siellä sairaalassa. Näitä varmaan tulee vielä matkan varrella uudelleen ja uudelleen.. Ihania <3

Jaahas, tämä päivä meni töiden parissa ja vähän haahuillessa samalla pikkucityssä. Nyt pitää lähteä pakkailemaan vanhaan paikkaan. Armonaika vähenee... Ja välimatkaa kun on kuitenkin se n. 50km, niin ei ihan tunnin takia viitsi aina edes ajella. Olio tulee sinne suoraan töistä, kun on työmatkan varrella tuo paikkakunta.

Illan jatkoja kaikille.
Voikaahan paksusti tai muuten vain hyvin :)

Tehis
 
Tuuli eikirj.
Heips! Senoran ohjeistamana löysin tänne eli olen Senoran, Tehiksen, Ässän ja Safiirin vanhoja tuttuja ex-kermit ajoilta. Ex-kermit -ketju ei taida enää olla pystyssä, joten Senora vinkkasi mulle, että täältä teidät löytää ;) En tosin tullut isommasta pesueesta tänne haaveilemaan vaan ihan vain piipahtamaan ja onnittelemaan Ässää pienoisen pojanpalleron syntymän johdosta! PALJON PALJON ONNEA sinne!

Vilkutuksia ja terveisiä myöskin Tehikselle ja Safiirille! Tehikselle osanottoni isäsi poismenon johdosta. Käsittääkseni olette kohta jälleen rakennuspuuhissa, joten tsemppiä. Teillä ei tosiaan tuota tekemisen puutetta tule ;) Yhdyn muuten noihin Tehiksen sanoihin, etten mäkään voi käsittää, että Safiirin Jänskis on tosiaan jo maailmassa! Ja seuraavaakin tjottailaan! Täällä edelleen saldona 1 km ja 1 lapsi eikä lisää ole veläkään suunnitteilla ;) M on nyt 1v8kk ja pientä poikaenergiaa löytyy niin, että äiti ja isi on välillä ihan helisemässä.

Mut nyt takaisin työn touhuun. Mukavia syyspäiviä kaikille!

Lämpimin terveisin,

Tuuli
 
Tehotyttö.
Hellout!

Olipas mukava ylläri, Tuuli käväissyt! Vilkutuksia kovasti sinne ja lämmin kiitos osanotoista.
Nykyisin ei tosiaan tule enää muualla kirjoiteltua, joten on tosi kiva jos vanhat tutut käyvät pyörähtämässä täällä :)
Eikös yhtään edes pientä haavetta ilmassa? ;-) Terkkuja poitsulillekin.

Täällä taitaa tulla kierto, jolloin ehkä pikkuisen joutuu jännäilemään. Ovis taitaa olla jo päällä ja kylvöstä on vain 4pvää. Enpä usko, että tästä nyt mitään tulosta tulee, mutta pienenpieni mahis on kuitenkin. Huhhuijaa. Mites mun kierto nyt noin on mennyt lyhentymään?!?!
No, oishan se jotain positiivista odoteltavaa. Onkin ollut aikas sontaisaa tämä elo viime aikoina. Siis tuo isäni kuolema on vain pieni osa, vaikkakin surullisin palanen. Eikä yhtään tiedä, mitä kaikkea tässä vielä on edessä...
Onneksi on ihana mies ja ihanat lapset <3
Mietiskelinkin sunnuntaina kirkon penkillä hautajaisissa istuessani, kun esikoinen istui vieressäni ja usein katsoi minuun niin kauniisti tukien, että vaikka menetin yhden tärkeän miehen elämässäni, niin onneksi minulla on niitä kasvamassa lisää... Yhtään väheksymättä tyttöä! Jotenkin vaan pojan suhde äitiin on omanlaisensa. Esikoisesta on todellakin se huokunut nyt raskaina aikoina.
Hups, menipäs vakavaksi taas.

Hauskasta, vaikka vuosikymmenet menevät eteenpäin, niin lapsilla tuntuvat säiyvän samat jutut. Nti Viitosluokkalainen tuossa ystävänsä kanssa tekee suunnitelmia, minkälaiset talon hankkivat, kun PÄÄSEVÄT muuttamaan pois kotoa. Maatila, jossa kaikki mahdolliset eläimet, koska niitä ei kotiin ole saanut ottaa! :)
Samat touhut oli vajaa 30v sitten, mutta meillä kaverin kanssa suunniteltiin kovasti yhteistä kotia, johon hankitaan miehet ja paljon lapsia :-D Kyseisen ystävän äiti hoitaa meidän pieniä nykyisin ryhmiksessä. Onkin ollut ajatus pitkästä aikaa treffata vanhaa ystävää, ei olla nähty hänen kanssaan vuosikymmeniin..

Jeputi, lähdetään tästä kohta pikkuneidin kummisedän luokse piipahtamaan. Asuu tuossa n. 300m:n päässä.

Tehis




 
safiiri,
Hei Tuulillekki! Tosiaan ex-kermit on kovin hiljentyny. Mukava ku täällä käy tuttuja.

Mää en muuten taia tässä tjottailussa ees listautua haaveilijoihin. Olikohan meillä taustailijoille oma pino? Tai siis ei aktiivisille haaveilijoille? Ny en muista. Meillä tosiaan ny mennään niin ettei oo katastrooffi vaikka tärppäiski vielä joskus muttei katastrooffi vaikkei tärppäiskään ( tai siis oishan se vaan siipalle en tunnusta :eek: ).

Ääh, mitähän muuta sitä piti? Ny en muistakkaan enää, joten ei muuta ku hyvät yöt joka talouteen!

Ai niin. Galluppiin: kaksi. Km:ja en ny lähe muisteleen.
 
Ohdis
Pikaheipat ennenkuin lähden viemään tenavia mummolaan, heillä ois ohjelmassa hirvenmetsästystä viikonlopun ajan :}
Meille aikuisille se tarkoittaa sitä että remppaa ois tarkoitus ottaa iiiiso harppaus eteenpäin. Veikkailen ettei tarvi sen jälkeen mennä taaskaan töihin =/

Tehis, allekirjoitan myös tuon että pojan suhde äitiin on omanlaisensa. En tiedä perusteletko samalla tapaa kuin minä, mutta tytöt itsenäistyy aivan toisella tapaa, kun taas (ainakin meidän) pojat on äidin kultia varmaan sit vielä aikuisenakin :}


Ohdis & Voitto 20+6
 
Joo Xo)
Komppaan sekä Tehistä että Ohdista kyllä tuossa poika-äiti - asiassa ;o)
Meillä tuo herra A, kylkimyyryläinen, asuu varmana kotona vielä 55-vuotiaana....
jos siis saa itse päättää.
MUN mielestä muuttaa kotoa kun tulee 18 v .täyteen - viimeistään silloin, siis !

Kyllä oli taas eilen tekemistä, etten antanut selkäsaunaa...
uhkailinkin jo ruokakaupassa, että vedän kohta pyllyn paljaaks ja
saat tässä just selkäsaunan, jos et lopeta häröilyä ja huutamista
( jooooo-o....vuoden Äiti - tiedetään....)
siis tiesin kyllä, että vaikee päivä tulee,
kun oli iskällelähtöpäivä, ainahan se on tuolle pojalle kauhee päivä,
mut silti veti pinnan kyllä niin kireelle, ettei tosikaan.
Poika käyttäytyi kuin sika koko päivän ja huusi vatsaan kurkku suorana
ihan joka asiaan....totahan se on aina koulussakin sellaset perjantait,
kun on lähtö iskälle. Silti poika sanoo menevänsä ihan mielellään.... huooooh.
Myrkky.

Noh, tänään ollaan Pinkkiksen kans kaksissa naisin kotona,
tyttö on flunssassa. Menne kyllä tapaamaan erittäin kipeää ystävääni
stadiin kun vaan olio tulee töistä... siis se selkärankaraumainen ystävä,
on aika huonona nyt. Mutta haluaa tavata, niin päästään hiukan parantamaan
taas maailmaa. Ihanaa. Liian usein ei tu ystäviä nähtyä tosiaan.

Noh, siitä lisää tuonnempana sitten...

ÄssÄllä ois nyt tehtävä : Uusi ketju, kuten aina synnyttäneillä tai plussanneilla
on hommana ollut ;o)
Siihen vanhaan listaan vois lisätä ton lapsiluku-tilaston perään sitte vaikka jossain
vaiheessa ... ja Safiiri, mä laitoin itseni (ja pari muutakin oon vissiin laittanut)
sulkuihin tossa listassa, kun "taustailen" - ei siis mahkujakaan 100% haaveiluun....
josko siihen suluissa tulisit siekii ?

- nyt suihkuun. Moips & Ihanaa Torjantaita !

 
Joo Xo) viä...
Unohdin totaalisesti että mun piti
lähettää * suojelusenkeli * jokaiselle enkelilapsen vanhemmalle tänään 15.10
~ enkelilasten päivänä ~
( anteeksi että unohtui....)
 
safiiri,
Joox, suluissa sinne siis.

Oliko se enkelilasten päivä eilen 15.10 vai tänään 16.10? Kaunis ajatus kuitenki tuo päivä, oli se ny kumpi vaan.

Mää oon puolitoista viikkoa toiminu lasten kanssa nii että sillon ku mulla meinaa palaa päreet nii oon sanonu rauhalliseen ääneen lapsille että ny äitin tekis mieli alkaa huutaa ku ei näemmä normipuhe tehoa. Tää on tepsiny meillä ainaki toistaiseksi. On menny monta monta päivää nii ettei mun oo tarvinnu rääkyä kurkku suorana kertaakaa :)

Sympatioita ja hermoja vaan jokaiselle kiukkupussien tai muuten hankalien lapsukaisten kanssa painiville.

Ny on taas mentävä. Huomenna en vissiin ehi koneelle ku käyn hakemassa ykkösen ja kakkosen anoppilasta. Käyään samalla kolmosen kummeilla kylässä.

Terkkuja ja näkemisiin.
 
Tehotyttö.
Pikaiset heipat!

Onnittelut Jooxilan poitsuille <3
Siis nyt on todellakin VASTA perjantai. Tuntuu, että oltais jo viikonloppua pitkällä, kun oliokin on ollut pari päivää vapaalla.

Huushollin tyhjennys on nyt hyvällä mallilla. Huomenna kuorma-autolla tuodaan tavaraa ja ripotellaan sinne tänne. Kohta on enää loppusiivous. JIIIIHUU.
Ja eilen meni sitten uuden talon suunnitelmat vähän uuteen uskoon, kun käytiin katsomassa yhtä taloa. Oli aivan kuin oma, himpskatti. Kattellaan..

Mukavaa viikonloppua kaikille!
Tehis
 
Haidi kirjautumati
Heiluttaa sunnuntait täältä tehtävien lomasta...etsin ja kerään materiaalia portfolion tekoon ja aiheet ei oo helppoja, millään ei meinaa löytyä sellaista mitä olen ajatellut.

Täällä alkoi lapsilla syysloma, meillä ei sellaista ole kun koulu alkoi vasta syyskuussa, eli lapset viettävät lomaa keskenään kun mä istun koulussa ja olio duunissa. No poika lähti jo reissun päälle ja kuopuskin menee kaveriperheen kanssa hoploppiin, jotain kivaa olis keksittävä tuolle keskimmäisellekin...tosin hän varmaan mielellään käyttää loman nukkumiseen ja lukemiseen:)

Joku kyseli missä mennään kierroissa ja niissä kuvioissa...voin vastata, että EVVK, en oikeesti tiedä eikä hirveesti ole tullut ajatuksia tuhlattua siihen suuntaan. Kierron puoliväli on ohi ja ovisaika kait päällä. Senverran tiedän kun kp15 pitää keltarauhashormonit aina aloittaa ja niitä n. puolet syötynä jo. Katellaan mitä vastaan tulee. Ajatuksissa yhä enemmän olen vakuuttunut siitä, että elämää on muutenkin kun vatkaamalla alituiseen näitä vauvahaaveita jne. vaikka kyllähän ne välillä mielessä käväisee kummittelemassa.

Jaahas jos nyt palais siihen mitä tähän koneelle tulin tekemään...sen portfolion pariin.
Terkkuja kaikille...palailen taas kun ehdin:)
 
Tehotyttö.
Haidille kovasti vilkutuksia!
Noinhan sitä tulosta saattaa hyvinkin tulla, kun ei niin ehdi asiaa murehtia.. Pidetään peukkuja!

Tämä perhe kävi sitten sunnuntai-illan iloksi sopimassa talokaupat. Vähän tässä tehtiin nopeasti päätöksiä, kun sattui kolahtamaan kovasti. Se on melkoisen harvinaista tässä tapauksessa. Yleensä mikään valmis ei kelpaa.
Ihan meidän näköinen koti. Neliöitä 197, just sopiva meille :)
Päästään vielä joulukuussa muuttamaan, kun meillä on tarjota väliaikainen asunto heille. Tämä nykyinen rivaripätkähän on nykyisin osittain oma, kun isästä aika jätti. Tädin kanssa jo sovittiin, että voidaan vuokrata väliaikaisesti edelleenkin, vaikka myynti oli suunnitelmissa ensisijaisesti.
Kyllä olisi isäkin iloinen tästä talokaupasta!
Kohta siis muuttorumbaa taas... :-D

Tehis

 
Joo Xo)
Tehikseltä ne ei projektit lopu ihan pian....
Hyvää muuttorumbaa sinne ja paljon onnea vaan ;o) !
( taitaa jo mennä aika rutiinilla noi muuttohommat teikäläisillä ??! )

Haidillakin urakka ton opiskelun kanssa, mutta eiköhän se helpota,
kun hiukan pääset pidemmälle opinnoissa ? - Toivottavasti ainakin !
Mäkin kyllä peukutan tuolle, että natsaa kun sitä vähiten miettii ;o)

Mulla kunnon flunssaa pukkaa, tehny tuloaan jo 3-4 viikkoa,
ja nyt sitten oon ihan tukossa. jipii.
Onneks lapset on ( ainakin vielä ! ) ihan terveinä pysyneet.
Meen sängynpohjalle takaisin,
ja toivotan jokaiselle oikein hyvää viikonalkua !
 
Ohdis pikana
Hätäiseen kävin kurkkaamassa, olen töissä ja koitan saada (t)ulostettua kaikki mielessä olevat työasiat sähköpostien liitteiksi ja kun se on ohi, jään pois töistä. Syytä kyllä onkin, neljä tuntia työtä takana ja kipeetä tekee.

Ohdis & Voitto 21+3

 

Yhteistyössä