ISOmpaa pesuetta haaveilevat 35

  • Viestiketjun aloittaja ÄssÄ!
  • Ensimmäinen viesti
Ohdis
Niin se minäkin uhosin käyväni täällä aktivoimassa ketjua vaan kuinkas kävikään? :)
Hyvää tätä vuotta vaan jokaiselle.

Safiirin tilanne on kyllä surkea, missähän vaiheessa siellä mennään? Toivottavasti kroppa lähtee toimimaan normaalisti mahdollisimman piakkoin.

Mirkku, Jooxi on kirjoitellut väliin kuulumisia fb:n puolella. Paremmin siellä menee, tottakai tuollaisten asioiden käsittelyyn menee aikaa mutta pidellään peukkuja.

Tehiksen elämä kuulostaa aika seesteiseltä :) On varmasti mukava saada itselleenkin sellainen olo, että perhe on nyt kasassa.

Meidän murunen on kohta jo 11kk :/ Kävelee tuen kanssa, selostaa pitkät tarinat (kädet vaan heiluu) ja tietysti tuo terrorisoi ympäristöä sen minkä ehtii. Aivan ihana mies, oli se niin kaiken sen itkun arvoista <3
Olio on tän kuun meidän kanssa kotona, viettää isäkuukautta. Alunperin mun piti siis olla jo töissä mutta katsellaan mihin sitä päädytään..

Syntymäpäivänä olisi tiedossa testaus, siihen on vielä viikko. Täytän tietysti 21 ;)

Ohdis
 
safiiri
Kiitos kysymästä, Ohdis. Täällä bongattiin ilmiselvä ovis viikko sitte maanantaina ja nyt täytyis malttaa oottaa perjantaihin asti. Aattelin sillon iskeä testin kimppuun ekan kerran.....

Ookko sääki testailemassa lähiaikoina?
 
Tehis
Wau, täällähän on jännäiltävää :) Peukkuja molemmille! Oiskos Ohdis jo testannut? Myöhästyneet synttärionnittelut, sillä taisi mennä jo...

Meidän poppoo kävi Egyptissä ja reissu oli oikein ihana. Yhtään vatsatautista ei meidän porukassa. Yritettiin kyllä aseistautuakin sitä vastaan. Paikka oli tosi siisti ja turvallinen.
Nyt sitten rankemman kautta taas tätä arkea... Pienet kipeinä, toisella korvatulehdus. Omatunto soimaa, kun ylimääräisen virkavapaan jälkeen vielä pois töistä tautien takia. Mutta minkäs teet.

Kevään täyttääkin sitten pj:n tehtävät ja konserttitreenit. Mielenkiintoinen kevät siis tiedossa, vaikkei mitään jännäiltävää meidän osoitteessa enää olekaan ;-) Ihan pikkuisen tässä kyllä jo odottelee niitä räystäiden tippumisia. Tuntuu, että talvea on kestänyt jo niin pitkään. Täällä etelässäkin kun on melkoinen talvi!

Muistakaahan käydä kertomassa uutiset, sekä hyvät ja ei-toivotut (joita ei tietenkään ole!!!) <3

Tehis
 
Mirkku35
Ohdista ja safiiria jännitetään täälläkin! Peukkuja!

Tehiksellä ollut ihana loma! Mahtavaa!

Täällä just nyt -17 pakkasta ja nelonen rassaa hermoja kunnolla. Ihan uhma, ou jee! Ulos ei viiti lähteä kun vauvaa en näin kylmällä ole pitänyt, täällä kun on kova viimakin aina.
Päivät menee nopsaan, neiti täytti jo 4kk! Nelonenkin pian jo 2v9kk! Järkkyä!
Koulukkaat on päivät koulussa, ja pienten kans puuhastelen kotosalla. Ihanaa leipoa ja muuta kun ei ole kiire. Noh, toi villi-ihminen tekee kaikkea siinä leipomisen yhteydessä mut sellaistahan se on :)

Nyt meen ottaan synttärikakun pohjan uunista, isoin tyttö täyttää tällä viikolla 7v! Järkkyä!

Peukkuja jännääjille!!!
 
kesä1
Heippa ketjuun!

Ajattelin kokeilla kepillä jäätä, miten aktiivinen ketju tämä on ja onko täällä tällä hetkellä niitä isompaa perhettä haaveilevia, via ovatko kaikki jo plussanneet/muuttaneet muihin ketjuihin?

Itselläni olisi viides lapsi kovasti tässä "harkinnan alla", jos niin voi sanoa. Mies näyttää kyllä vihreää valoa, mutta itse en ole ollut vielä ihan varma...nuorin täyttää vuoden keväällä ja näin auringon paistaessa voisin kuvitella,e ttä aika raskas syksy ja talvi on nyt ohitettu, monella tapaa...Koko meidän katraamme on vielä kotihoidossa, ja minä aika pitkälle vastaan siitä :D

Olen aina halunnut ison perheen, koska suvussamme on monta sukupolvea nyt, joissa lapsia on vain yksi/sukupolvi/perhe. Olen erittäin kiitollinen näistä neljästä, mutta kyllä se viideskin vielä tänne mahtuisi :D Sukulaisemme varmaan pitävät meitä jo nyt kyllin outoina, vaikka kyllä se ympäristön reagointi välillä mielessä käy.

Ketjussa vilahti tuttuja nimimerkkejä, ainakin Tehis..olisiko joskus -05 oltu samassa ketjussa, en ole varma?

Mutta sellaista...jos olisi kommentteja isoihin perheisiin ja muutenkin kuulumisia muista isoista pesueista, niin olisi kiva kuulla :D
 
Marjuli kirjautumatta
Hei vaan pitkästä aikaa tännekkin,
kovin on hiljaiseksi mennyt tämä ketju mutta jos jotakin tänne kirjottaisi, kun oli uusikin haaveilija tänne kirjoittanut.
Meillä tuo nuorinkin on jo yli vuoden ja kovin on vilkas pikkuneiti ja niin kovin ihana, meillä perhe on periaatteessa koossa ja lapsiluku täynnä,mutta...kumpikaan ei sitä sterilisaatiota ole teettänyt ja välillä puheissa pyörii että jos vielä yksi?!Tällähetkellä en aivan heti uutta raskautta toivoisi kun on melko vilkasta mutta ei se mikään maailmaloppu olisi jos niin kävisi.
Mirkullekkin hieman myöhässä onnittelut vauvasta (parempi myöhään kuin ei ollenkaan) ja safiirille onnea yritykseen ,mikä on ohdiksella tilanne?

Kesä1, meillä on myös sukulaiset ihmetelleet ja paheksuneet kun meillä lapsia on enemmän kuin keskiverto perheessä, joskus asiaa jaksoin vatvoa en enään sillä tämähän on meidän perhe ja meidän elämä !

Mutta nyt täytyy alkaa isommat lapset laittaan kouluun, ei muutakuin hyvää alkanutta kevättä ja kirjoitellaan välillä kuulumisia!
 
Joox :o}
Heipat tänne piiiiiiiiiiiiiiitkästä aikaa !
Syy, miksen ole käynyt palstalla on, että toi Fb vie jo sen "ylimääräisen" ajan..
ja tää kone on niin jumalattoman hidas, etten kestä kun nää sivut avautuu sen 5 minaa.

Minua muistaneille ja ajatelleille tahdon ison kiitoksen välittää <3
en millään tulisi toimeen ilman teitä, rakkat virtuaaliolkapääni ja tukisukkahousuni <3 <3 !

Kuten Ohdis mainitsikin, ollaan hiukan jo aurinkoisemmalla puolella,
mutta puhumattomuus leijuu mustana verhona tässä välissä kokoajan...
millä ihmeellä saisi sekä itsensä että tuon ukko-kullan puhumaan kipeistäkin asioista
ihan juurta jaksaen..?? *vinkkejä vastaanotetaan*

Kohta tulee vuosi täyteen herran jättämien eropapereiden 1.vaiheesta, enkä tosiaan tiedä, aikooko sitä 2.vaihetta laittaa , kun ei puhu eikä pukahda.
Mä oon kuiteskin sitämieltä, että on ISONISON anteexpyynnön velkaa,
josko tässä yhteiselo jatkuu.
Kasvun paikka on kyllä ollut meikäläiselle tämä shokki.

Meillä on vauvahaaveet haudattu, mutta kuulun kyllä vielä meidän fb ryhmään ja siellä kuulumisia vaihdellaan.
Olen edelleen jonossa essureen, mutta ei tietoa milloin sen sais,
oon 7 kk jo jonotellut...

Pojat palautui kuumeisina isältään, ja nyt hoivailen noita nuppusia,
kun tytön sain jo sairastelultaan koulutielle... olikin 3 flunssaa ihan peräkkäin,
ukolla oli 2 flunssaa ja mulla 1 superrankka,
nukuin melkein 2 vuorokautta putkeen.... vaan jonkunhan se on huushollikin hoidettava,
joten sänky sai jäädä kun hommat odotti - niin, ja potilaat.

Mirkku onnittelut vielä tännekin ( minäkin onnittelin fb:n palstalla...)
tyttösen johdosta <3 !
Ja tsemiä yrittäjille !!!!!!!!!

Koitan taas päästä tännekin kuulumisia laittamaan kun joudan vaan :eek:)
 
Joox :o} vielä ..
Niin, tietenkin toivotan puolestani Kesä 1:n tervetulleeksi ketjuun,
vaikka hiljaistahan täällä on nykyään.

Myös meillä sukulaiset pitää meitä ihan kahjoina - ensiksikin siksi,
että kaksosten jälkeen vielä halusin lapsen - kaikkihan kuvitteli,
että "No juu, ne lapset on sitten siinä " ( ai missä laissa sanotaan, että 2 on maksimimäärä ???)
niin myös siksi, että sekä sain vielä yhden lapsen että muutin täysin landelle,
siis Helsingistä päin katsottuna ;o)

Vaan mitäpä noista välittämään, miettivät mitä miettivät,
kun eivät kuitenkaan tätä meidän elämää elä.
Jokainen saa tehdä omat ratkaisunsa, onneksi.

Toivotan onnea yritykseen ja isoa perhettä iloksenne =o)

Joox ;o)
 
Mirkku35
Nikkiin päivitys eli mittarissa nyt 36, huiiii!

Kesa1 tervetuloa ketjuun, joskin hiljaiseen sellaiseen!

Marjuli moikkis ja kiitokset onnitteluista! Meilläkin se yksi vielä kummittelee mielissä, mut vielä ei mitään päätöksiä ole tehty, kun naiti on 5kk ikäinen vasta. Oikea kultamussu, tuun lellimään piloille koko tytön :D!

Joox, ei mee päivääkään etten ajattele sua, joten suurensuuri jaksamis-hali sinne suuntaan ja kiitokset onnitteluista! Nuo ukot on joskus aika pässejä, eikä mullakaan ole mitään viisasten kiveä sulle ojentaa, mutta kaikella myötätunnolla täällä ollaan hengessä mukana.

Aika menee siivillä. Vauva on tosiaan jo reilut 5kk, oikein ihana palleroinen. Tuossa vieressä ähisee, taitaa kakat olla housussa :) ainakin hajusta päätellen. Isosisko häärää kauheasti, oikea vauhtimimmi, ei käy aika pitkäksi siis ;)
Isoin neiti menee syksyllä kouluun, kauheeta! Poijjaat on jo koulussa, käsittämätöntä kun tuntuu että justhan esikoinen oli tässä taaperona, mut niinpä siitä vaan on jo jokunen vuosi mennyt.

Ihana kun tulee kevät! Aurinko paistaa niin ihanasti, paljastaen aika likaiset ikkunat :/. Nekin pitäis alkaa peseen, voi yöks!
 
Ohdis
Pitkästä aikaa..taas :}

Pikaisesti päivittelen kuulumisia. Tammikuun kierrosta tosiaan tärppäsi mutta raskaus ei jatkunut kovinkaan montaa päivää plussauksen jälkeen. Kävin yksityisellä gynellä joka kirjoitti clomit ja nyt odotellaan taas testipäivää ensi alkuviikosta.

Meidän vintiökin täytti kuukausi sitten vuoden. Työttömyys jatkuu mutta jatkukoon, aloitan etäopiskeluna sisustussuunnittelijan koulutuksen ja katellaan hissuksiin, mihin sitä päädytään.

Kaikille kovasti terkkuja, en tosiaan tältä erää ehdi enempää :/

<3
 
Mirkku36
Huhuu, hiljaista on..

mä en facessa ole joten täällä aina silloin tällöin käyn katselemassa onko kukaan käynyt.
Meillä pienin täytti vasta vuoden, kauheeta kun aika kiitää!
Ja edelleen on pidetty "portti auki" kutoselle, mutta saa nähdä nyt.
Ja edelleen olen kotona pienten kanssa eikä mikään hinku ole palata työelämään vielä vuosiin!
Niin ja tulin ostaneeksi hevosen :). Isoin tyttö on nyt muutaman vuoden harrastanut ratsastusta ja eiköpähän itseäkin alkanut homma taas kiinnostamaan joten... loppu onkin historiaa.
niin, ja mitä tulee kodin ulkopuoliseen elämään, käyn tekemässä satunnaisia hoitokeikkoja tuonne palvelutaloon, siellä kun on aina tarve lisäkäsiparille. Tiiä vaikka siitä tulisi uusi ammatti minulle ;)

Mutta vilkutukset kaikille, kyllä täällä aina välillä käydään kääntymässä.
 
Tehotyttö.
Heippatirallaa!

Piti ihan lähteä kaivamaan vanhaa ketjua ja nostaakin, jos joku joskus sattuu täällä vielä käymään. Reilu vuosi sitten olen näköjään käynyt viimeksi. Silloin olimme käyneet Egyptissä ja niin myös tällä kertaa. Tai reissusta on jo 1,5vkoa ja kipeinä ovat muksut olleet tälläkin kertaa reissun jälkeen. Vatsataudeitta selvisimme tälläkin reissulla.

Syy, miksi nyt yhtäkkiä teki mieli kirjoittaa on se, että olen täällä sairastuvassa fiilistellyt vanhoja aikoja. Olen lueskellut sekä noita kermittien että tämän ketjun vanhoja viestejä. Siskoni lähestyvä synnytys varmaan jotenkin herkistää miettimään näitä juttuja :) Olen plussannut ja synnytellyt siis oikein urakalla. Jotenkin olen tässä ajatellut, että nuo fiilistelyt ovat siirtyneet aika pitkälle noiden rankkojen aikojen vuoksi. Vai onko tässä neljänkympin kriisi iskemässä ja tajuaa, että se on nyt kaikki ihan oikeasti historiaa? :) Mittari kun tuossa lokakuussa nimittäin poksui.

Meillä todellakin on päätös pitänyt ja vauvahaaveet haudattu. Nautin nyt vaan jotenkin niin paljon tästä elämänvaiheesta, kun lapset alkavat olla jo vähän isompia. Ei tarvitse joka pyörähdykselle pakata koko revohkaa. Huudan vain ovesta, että katsokaas hetki pienempiä, käväsen kylällä.
Ja nautin siitä, että pääsee reissaamaan. Syksyllä olin reissussa (myös Egyptissä) vaan isompien lasten kanssa ja pienet olivat hoidossa&iskän kanssa. Kesällä lähden a-luokan reissulle Kreetalle ystävän kanssa ja taas onnistuu nuo muksujen hoidot jotenkin, kun ei ole enää vauvaa tai muuten vaan takiaista.
Nautinto on myös se, että on päästy uudelleen touhuilemaan noita bändihommia.

Työhommat jatkuvat edelleen samalla tavalla eli täältä uudelta paikkakunnalta ei ole vielä vakkaripaikkaa ilmaantunut. En kyllä viime keväänäkään hakenut yhtäkään, koska nautin tästä "vapaudesta". Samassa työpaikassa kuitenkin jatkan ensi syksynä jo neljättä lukuvuotta. Ovat nuo nuoret naiset sopivasti vuorotellen äitiysvapailla, niin hommia riittää :)
Ensi syksyksi olin vähän kaavaillut irtiottoa noista hommista, freelancerhommia, mutta järki voitti ja lupauduin jatkamaan.

Minä siis odottelen täällä, että minusta tulisi täti (ensimmäistä kertaa) ihan näinä päivinä. Ja seuraavaksi odottelen sitten sitä isoäitiyttä. Esikoinen seukkailee edelleen saman tytön kanssa. Ovat seukanneet siis reilu 2v.
Ensi syksynä meillä onkin kaksi ekaluokkalaista; mr Kolmonen peruskoulussa ja esikoinen lukiossa :) Ja tuo tässä ketjussa aikaansaatu "Lahja" -neitikin täyttää syksyllä jo viisi. Niin se aika menee.

Olisipas mukava kuulla, mitä muille kuuluu. Jospa sen Haidinkin kuulumisia saatais tänne?!?!
Halauksia kaikille,
Tehis
 
Marjuli
Nostetaanpa tätäkin ketjua pikaisesti, viime kerrasta onkin aikaa ja tilanne on sitten muuttunutkin melkolailla edellisestä, elikkäs meille on sitte kuutonen tulossa jo melko piakkoinkin l.a 3.6 joten ihan loppusuoralla mennään.Raskaus on ollut kaikkea muutakuin helppo mutta loppujen lopuksi maali häämöttää jo, tämä jää meillä viimeiseksi lapseksi kun ei oma kroppa enää kestä näitä raskauksia, sterilisaatio on sovittu synnytyksen yhteyteen.

Mutta nyt taas muuta asiat kutsuvat joten palailen paremmalla ajalla tänne kirjoittelemaan.
 
Mirkku40
Marjuli onnea vaikka aikaa onkin vierähtänyt!

Piti vielä vanha ketju nostaa, josko joku tuttu lukisi..
Meillä lapsiluku lukkiutui viiteen, sterissä käyty ja teinien elämää jo kovasti järjestellään kodin ulkopuolelle. Opiskelut vie etäämmäs ja suuria tunteita pinnassa. Tätähän se on, vanhemmuus.

Mutta joo, taitaa olla aika hyvästellä lopullisesti tämä aikoinaan suuressa suosiossa ollut foorumi. Tämä oli ehdottomasti tarpeeseen silloin kun lapset oli pieniä ja asiat suuria :)

Toivon kaikkea hyvää kaikille ketjun hahmoille, olisipa ollut ihana tavata ihan irl!

Rauhallista Joulun Odotusta! Mirkku40 (niin ne vuodet vierii... hui!)
 

Yhteistyössä