isosta sf mitasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Odottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ensimmäisessä raskausedda 30 viikolta alkaen sf-mitta meni aina raskausviikkojen mukaan...eli rv 33 oli 33cm, rv 38 oli 38cm jne...
Vauva syntyi 40+5 ja oli 3610g

Muut 3 on ollut tosi pieni sf-mitta (tuossa 33-34 viikolla n. 25cm) ja vauvat olleet 2590, 3220 ja 3330

Ekassa raskaudessanki sf-mitta oli aina iso (tarkkaa en muista enk jaksa kaivaa neuvolakorttia ) . tosin tyttönen oli 3495g ku synty vaik lääkärit veikkas yli 4kg.. Se sf-mittakin aina riippuu et mis asennos lapsi sattuu mittaus hetkellä olemaan..

Mulla sf-mitta sama kuin viikot, 38 (vai 37) cm:iin asti kasvoi, yläkäyrällä. Näin näissä molemmissa raskauksissa. Esikoinen syntyi 40+4, nyt menossa 38+2 ja lapsivettä paljon.

Senttejä en muista mutta ylhäällä kulki. Sen muistan, kun terkkari lohdutti ettei iso mitta välttämättä tarkoita isoa vauvaa. Lapsen syntymäpaino oli 4.6kg että se siitä ennustuksesta.

mulla sf-mitta kulki hyvin lähellä yläkäyrää, en muista enää mittoja. Lapsi syntyi 40+4 ja oli 3,8kg, joten ei mitenkään liian iso. Lapsen asento, lapsiveden määrä ja äidin ruumiinrakenne vaikuttaa paljonkin tuohon mittaan.

Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelena:
Mulla sf-mitta sama kuin viikot, 38 (vai 37) cm:iin asti kasvoi, yläkäyrällä. Näin näissä molemmissa raskauksissa. Esikoinen syntyi 40+4, nyt menossa 38+2 ja lapsivettä paljon.

Lisään että esikoisen syntymämitat oli 3920g/51cm, uskon että tämä tuleva on samankokoinen tai hieman isompi.

rv 34 mun sf mitta oli 35 ja rv 36 se oli 38. Koko raskausaika mentiin niin, että sf mitta oli yhtä tai kahta isompi kuin raskausviikot.

Tyttö syntyi laskettuna päivänä ja painoi 3630g

Viikon 37 aikoihin alettiin arvioimaan, että painaisi yli neljä kiloa mutta hyvin alle sen paino jäi

Yhteistyössä