Isot, 1l jugurttipurkit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Niissä lukee "säilyy avattuna jääkaapissa 3-4 päivää". Syöttekö jugurttia vielä myöhemminkin? Vai pitääkö toi päivä paikkaansa? Olen huomannut et kun sekoittaa jugurttia niin koostumus sekoittu samaksi, ja maku ei ole huono, olen syönyt. Kuinka pitkään uskaltaa syödä? Jopa parasta ennen -päivään saakka?

No parasta ennen päivän jälkeen saa vielä syödä. Viimeinen käyttöpäivä on se minkä jälkeen tuotetta ei saa syödä enää. Kyllä siis syödään jos sellainen vahinko on käynyt että purkki on unohtunut syömättä ja se on muuten ihan hyvän olosta.

Luotan edelleen omaan maku- ja hajuaisteihin :) Nuo ohjeet lätkitään purkkien kylkeen vaan siksi, kun jotain täytyy laittaa. Ei ne kylmässä pilalle mee..sit saattaa jo mennäkin äkkiä jos päivätolkulla pidetään lämpimässä.

Mä en kyllä yli viikon avattuna ollutta enää syö - onneks harvoin unohtuu avattuja purkkeja kaappiin. On totta että toi 3-4 päivää on vaan "varmistus" että sen aikaa se ihan varmasti pysyy (oikein säilytettynä) kunnossa. Jogurteissa voi kuitenkin olla noi parasta ennen-päiväykset tosi pitkiä,ja se merkintähän periaatteessa tarkottaa avaamatonta tuotetta. Eli jos parasta ennen on vaikka kolmen viikon päästä niin ei se avattuna välttämättä niin kauan säily..

Ja,jogurtin kuten muidenkin kylmässä säilytettävien ei-kerralla-syötävien tuotteiden kanssa,kannattaa myös muistaa ettei tuotetta pitäis turhaan edestakas lämmittää (=seisoo pöydällä) ja jäähdyttää.