Isovanhemmista...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt harmaana

Vieras
Meni sitten anoppi suuttumaan miehelle ihan kunnolla kun mies sanoi minkä takia lapsi ei tule sinne yöksi..Että kyse on turvallisuudesta tai sen puutteesta ja siitä ettei luoteta siihen että vahditaan kunnolla. Mikä on siis totta. Anopin mielestä me ollaan suurinpiirtein hysteerisiä ja valvotaan lapsiamme liikaa..Mun mielestä ei kyllä alle 4-vuotiasta ei voi vahtia liikaa. Mutta mitäköhän nyt pitäis tehdä, ottaa itte yhteyttä vai odotella sieltä päin yhteydenottoa. Ja kyse ei olis siitä ettei haluttais että ne olis tekemisissä meidän lasten kanssa vaan siitä että koetaan ettei niihin voi täysin luottaa vahtimisissa ym.. Helppiä!

Olisit vaikka ilmaissut asian niin päin , että olet sen verran neuroottinen ja lapsi vilkas ja nopealiikkeinen, että luotat valvonnassa vain itseesi (huumorilla ilmaistuna).

No on meidän mielestä ollut tilanteita mistä olis voinu kehittyä vaaratilanne, meidän läsnäollessa me kielletään mut tuntuu että muuten siellä saa tehdä mitä päähän pälkähtää..Että se siinä lähinnä huolettaa. Kun anoppi luulee että hänessä on joku vika vaan kyse on vaan siitä että lapselle pitäis asettaa jonkinlaiset rajat myös siellä ja sillon ku ei ite olla läsnä kieltämässä..

Meillä on vähän sama juttu. Luottamuspula. Ja sitten kun he tietävät sen niin oikein lietsovat sitä. Esim. kesällä pappa lähti pojan kans pihalle ja pisti pojan isolla trampoliinille missä ei ole niitä turva seiniä. Itse lähti kävelemään kasvimaalle. Tämmösiä ehkä pieniäkin juttuja, mut silti :/

Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
No joo, meni mullakin pikkuisen tuo luottamus kun veivät pojan uimaan järveen tossa viime marraskuussa, seuraksena entistä pahempi flunssa sekä kuume! |O

No jotain tälläistä voisi odottaa myös anopilta, tai ainakin jos on sanottu että tätä asiaa ei sitten tehdä (esim. mennä vesisateessa ulos tms.) niin sen he varmasti tekevät. Eli eivät kunnioita meidän pyyntöjä vaan tekevät kuitenkin mitä itse haluavat.

Alkuperäinen kirjoittaja Melukylän Mutsi:
Meillä on vähän sama juttu. Luottamuspula. Ja sitten kun he tietävät sen niin oikein lietsovat sitä. Esim. kesällä pappa lähti pojan kans pihalle ja pisti pojan isolla trampoliinille missä ei ole niitä turva seiniä. Itse lähti kävelemään kasvimaalle. Tämmösiä ehkä pieniäkin juttuja, mut silti :/

No vietkö lapsia sinne hoitoon, siis uskallatko?

Alkuperäinen kirjoittaja ap taas:
Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
No joo, meni mullakin pikkuisen tuo luottamus kun veivät pojan uimaan järveen tossa viime marraskuussa, seuraksena entistä pahempi flunssa sekä kuume! |O

No jotain tälläistä voisi odottaa myös anopilta, tai ainakin jos on sanottu että tätä asiaa ei sitten tehdä (esim. mennä vesisateessa ulos tms.) niin sen he varmasti tekevät. Eli eivät kunnioita meidän pyyntöjä vaan tekevät kuitenkin mitä itse haluavat.

Miehen vanhemmissa sama "vika". Ja kyllä se sapettaa, että pitää meitä vanhempia uhmata, en tosiaan ymmärrä että miksi??
Aikoinaan käytiin monet kinat kun poika oli ihan pieni ja ei haluttu makeaan totuttaa, ei mennyt perille vaan yli tallottiin. Rasittavaa kerrassaan!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Melukylän Mutsi:

No vietkö lapsia sinne hoitoon, siis uskallatko?

En. Mies tai minä ollaan nykyään aina mukana.

Yhteistyössä