istukan paikka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Matilda
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Matilda

Vieras
Mikä on hyvä istukan paikka? Tai siis missä se yleensä on vai onko yksilöllistä? Minua kovasti kiinostaa, kun toiset sanoo, että on hyvä kun on takaseinässä ja toiset taas väittää, että etuseinässä sen kuuluu olla..
Olen ihan ummikko näissä asioissa ja olisin vastauksista kiitollinen. Miten istukan paikka vaikuttaa odotukseen? tuntuvatko liikkeet eri tavalla mikäli istukka on etuseinässä, kun olisi takaseinässä? Entä synnytykseen?
Kiitos tuhannesti!!

Eka tytöllä oli etuseinäistukka ja toisella takaseinäistukka. Ekan liikkeet ei tuntunut juuri lainkaan, toisen potkut napakoita. Ekalta minulla ei ollut mahaa juuri lainkaan, toiselta iso maha. Enpä sitten tiedä, johtuiko erot istukasta vai jostain ihan muusta.

Hei Matilda!
Mulla on kahdessa aikaisemmassa raskaudessa istukka ollut kohdun takaseinässä ja tässä kolmannessa se on etuseinässä ja molemmat on lääkärin mukaan ""hyviä paikkoja"".
Kun istukka on etuseinässä, niin potkuja ei tunnu niin paljon, koska istukka toimii eräänlaisena potkujen vaimentajana :)
Tällä hetkellä mulla on viikkoja 21+0 ja istukka on isompi kuin vauva eli peittää aika hyvin kohdun etuosan, eli potkut tuntuu lähinnä kohdun sivuilla.
Synnytykseen ei pitäisi vaikuttaa ollenkaan se onko istukka etu- tai takaseinässä, mutta istukka voi olla myös kohdun suulla, jolloin pitää ultrassa käydä (olikohan noin 30 rv:lla) tarkistuttamassa tilanne. Suurimmassa osassa tapauksista istukka nousee kohdun suulta kohdun kasvaessa eli keisarinleikkausta ei tarvita.
Onnea odotuseen!

Yhteistyössä