Istukka kohdunsuulla alkuraskaus ultrasa. Kokemuksia??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tupuna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tupuna"

Vieras
Mulla oli 12 viikolla ultra ja istukka oli kohdunsuulla. Kysy et onko ollu vuotoja mut ei mulla oo kyllä ollu onneksi. "Korjaantuuko" se yleensä ajan kans vai miten teilä on käynyt jos on ollu sama ongelma?

Mulla myös oli vastaava tilanne. Onneksi vuotoja ei tullut. Muutamia yliääräisiä ultria oli tilanteen seuraamiseksi. Onneksi kasvun myötä istukka siirtyi pois kohdun suulta ja pystyin synnyttämään normaalisti.
Toivottavasti sullakin tilanne etenee hyvin. Tsemppiä!

mulla alkoi rv:lla 10 raju verenvuoto (mukana isoja hyytymiä) ilman kipuja ja ensin tietysti luultiin että oli keskenmeno. Ultrassa todettiin kuitenkin sikiön olevan kunnossa mutta istukka oli kohdunsuulla. Olin saikulla kaiken kaikkiaan 10 viikkoa sinne rakenneultraan asti, siellä sitten istukka oli jo siirtynyt pois kohdunsuulta. Vuotoja oli tuon 10 viikon aikana silloin tällöin, ei kuitenkaan enää mitään rajuja koska mulla oli yhdyntä- ja rehkimiskielto :) Raskaus päättyi täysiaikaisen terveen pojan syntymään kylläkin sektiolla (ei siis johtunut tuosta etisestä istukasta vaan muista terveydellisistä syistä) 3,5 vuotta sitten.

samoin täällä ekassa ultrassa istukka oli kohdunsuulla. Ei onneksi ollut vuotoja. Ja oli rakenneultraan mennessä noussut se istukka tuohon vatsan "eteen."
Koska istukka oli edessä sain tiukan ohjeistuksen hommata turvavyöhön sen jatkopidentimen, ettei turvavyö vahingossakaan kiristä vatsaa. Ja lisäksi muistutettiin ettei mitään iskuja, painetta, kolauksia saisi tulla vatsaan. Esim ei leikki-ikäisiä kiipeilemässä päälle sohvalla istuessa, tai nojata voimakkaasti sängynlaitaan hoitotyössä kääntöjen yhteydessä jne...

Tokassa raskaudessa oli just noin, vuotojakin oli rv9-16 ihan riittävästi hyytymineen ja todella runsaine vuotoineen. Rakenneultrassakin rv19 vielä täysin etinen istukka seurattiin muutaman viikon välein ja vihdoin rv36 oli siirtynyt juuri sen maagiswn lukeman verran kun piti, että sektio ei ollut enää pakollinen. Normisynnytys rv39.

samoin täällä ekassa ultrassa istukka oli kohdunsuulla. Ei onneksi ollut vuotoja. Ja oli rakenneultraan mennessä noussut se istukka tuohon vatsan "eteen."
Koska istukka oli edessä sain tiukan ohjeistuksen hommata turvavyöhön sen jatkopidentimen, ettei turvavyö vahingossakaan kiristä vatsaa. Ja lisäksi muistutettiin ettei mitään iskuja, painetta, kolauksia saisi tulla vatsaan. Esim ei leikki-ikäisiä kiipeilemässä päälle sohvalla istuessa, tai nojata voimakkaasti sängynlaitaan hoitotyössä kääntöjen yhteydessä jne...

Siis apua, ei mulle rakenneultrassa eikä lääkärineuvolassa mitään tuollaista kerrottu vaikka istukka on edessä :o Aika usein tuo vähän reilu 1v kiipeilee mun mahan yli tms enkä ole muutenkaan sitä huomannut mitenkään erityisesti varoa, ei ole ikinä käynyt mielessäkään ja viikkoja kolmisenkymmentä..

Mulla ollu molemmissa raskauksissa. Ekassa oli vielä rakenneultrassakin siinä ihan päällä. Ylimääränen ultra sitten aika loppuraskauteen ja oli siirtyny pois. Tokassa oli kans kohdunsuulla mut oli rakenneultraan mennessä siirtyny siitä pois. Kummallakaan kerralla ei ollu vuotoja siitä johtuen

[QUOTE="vieras";27913004]Siis apua, ei mulle rakenneultrassa eikä lääkärineuvolassa mitään tuollaista kerrottu vaikka istukka on edessä :o Aika usein tuo vähän reilu 1v kiipeilee mun mahan yli tms enkä ole muutenkaan sitä huomannut mitenkään erityisesti varoa, ei ole ikinä käynyt mielessäkään ja viikkoja kolmisenkymmentä..[/QUOTE]

Ei mullekaan koskaan mitään sanottu ja mahan päällä hyppi niin 1,5-v kuin muutkin.

Kaks kertaa on rakenneultrassa huomattu et istukka on kohdunsuulla. Mitään vuotoja tai rajoituksia ei ole tullut sen takia ja ihan normaalisti on kerennyt siirtymään muualle ennen h-hetkeä

Mulla myös oli vielä rakenneultrassa istukka kohdunsuun päällä. Rv. 30 oli kontrolliultra ja oli siirtynyt ylemmäksi. Yleensä kuulemma siirtyy ja vain harvoilla jää kohdunsuunpäälle kohdun kasvaessa. Mitään pieniäkään vuotoja ei ollut missään vaiheessa ja ihan normaalisti elin ja zumbassa yms. Ryhmäliikunnassa kävin rv 24 asti ainakin. Kukaan ei varoitellut enkä itsekkään mitenkään rajoittanut tekemisiäni kuin sen mukaan mikä ei tuntunut hyvältä. Ratsastus jäi aika alkuvaiheessa kun alkoi pistämään mahaan todella kovaa.

Yhteistyössä