Isyyden selvittäminen vuosien jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ISÄ(tön)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ISÄ(tön)

Vieras
Olen avioliiton ulkopuolella syntynyt lapsi ja äitini on hoitanut/vastannut kasvatuksesta koko ikäni, nyt olen 36 vuotias. Missään virallisissa papereissa ei ole mitään mainintaa isästäni, äitini on ollut koko ajan yksinhuoltaja minulle.
Nyt olen saanut selville 'oikean' isäni nimen. Kuinka voisin saada varmuuden siitä, että hän on isäni. Tietysti isyyden vahvistaminen dna-testillä. Otanko ensin yhteyttä isääni ja juttelen asiasta hänen kanssaan. Mitään tarvetta minulla ei ole hänen perintöönsä tai vaateita häntä kohtaan. Haluaisin vain, että minulla olisi ISÄ.

Mistä saisin apua/neuvoja tähän vaikeaan tilanteeseeni??

Lastenvalvojaan otat yhteyden, sieltä voivat sitten selvittää dna-testillä onko ko. henkilö isäsi. Ja siihen riittää tosiaan vain sinun pyyntösi tutkia asiaa, ei ole vaikeaa.

Itse olen aikonut ilmoittaa isän nimen sitten kuitenkin virallisiin papereihin koska tulen isyystestiä vaatimaan ko. isältä lapsen synnyttyä. On aina lapsen parhaaksi kun tietää selkeästi juurensa, vaikkei isä haluaisikaan olla yhteydessä. Tietojen pimittäminen ei ole kovin reilua lasta kohtaan. En haluaisi että oma lapseni saisi tietää isästään vasta aikuisiällä ensimmäistä kertaa. Siis ettei ole isän nimeäkään koskaan kuullut.

Toivon että saat isääsi yhteyden. :)

ehkä tulee vastaus? onko varmaa että sun isäni nimeä ei ole missään papereissä? jos isä on maksanut lapsirahat joskus kerrallaan niin aina joku paperi joskus löytyy,ehkä äiti vaan ei halua että sä tietäisit. mun kaverilla on au lapsi nuoruudestani,tietää missä lapsi asuu mutta ei ole kylään mennyt ikinä. odottaa vaan että nyt jo aikuinen muksu ottaisi yhteyttä. mutta sitä ei ole tullut ajattelleeksi että muksu ei taida tiedä kuka hänen isä on...