Isyyden tunnustaminen+ perheväkivalta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oivoivoi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

oivoivoi

Vieras
Minulla on 3,5-vuotias lapsi, jonka isyyttä ei ole tunnustettu.
Syy on perheväkivallassa. Lapsen syntyessä sanoin isälle, että isyys voidaan tunnustaa jos väkivalta loppuu, mutta ei loppunut. Meidät haetiin väkivalta yksikköön vuosi sitten tytön ollessa 2,5 vuotta, eikä sen jälkeen ole oltu tekemisissä isän kanssa.
Asumme siis jo toisessa kaupungissa ja minulla yksinhuoltajuus.
Nyt tuli kirje lastenvalvojalta jossa aika isyyden selvittämistä varten.
Mitä teen? En halua olla lapen isää papereihin isäksi.
Miten voin varmistaa että pysyy erossa myös tulevaisuudessa?

Siis lukeeko jossain lapsen isän nimi ilman tunnustusta ja isä haluaa tunnustusta vai miten? Muutenhan et ole mitenkään velvollinen kertomaan lapsen isää. Sanot isä tuntematon ja vaikka olisit sanonut isän olevan tämä oikea, voit sanoa ettei olekaan, etkä halua selvittää isyyttä. On sun päätös selvitetäänkö se vai ei ja lastenvalvojalla ei ole mitään oikeutta vaatia sen tekemistä ilman lupaasi.

Siis lukeeko jossain lapsen isän nimi ilman tunnustusta ja isä haluaa tunnustusta vai miten? Muutenhan et ole mitenkään velvollinen kertomaan lapsen isää. Sanot isä tuntematon ja vaikka olisit sanonut isän olevan tämä oikea, voit sanoa ettei olekaan, etkä halua selvittää isyyttä. On sun päätös selvitetäänkö se vai ei ja lastenvalvojalla ei ole mitään oikeutta vaatia sen tekemistä ilman lupaasi.

Lapsen isäksi on sosiaalinpapereissa laitettu kun väkivallan takia on siellä jouduttu asiakkaana olemaan. Mutta virallista isyyden tunnustusta tai selsitystä ei ole tehty missään vaiheessa. Isä ei ole pyytänyt tunnustusta. Aika valvojalle tuli koska isyyttä ei ole selvitetty.

Eli riittää kun soitan ja sanon etten halua asiaa selvitettävän?
Suojaanko sillä parhaiten lapseni tulevaisuudessa?

älä suostu, käsittääkseni jos lapsi on syntynyt vanhan lain aikana ei ole pakko suostua isyyden selvittämiseen.
Vaikka laki olisi muuttunut, niin ei se voi koskea kaikkia lapsia jotka ovat jo olleet tässä maailmassa ennen tätä.
Korjatkaa jos olen väärässä ?
Esimerkkinä tapaus Mikael Jämsänen, joka on surullinen tapaus kylläkin Mikaelin kannalta, mutta sinun tilanteessa taitaa olla lapsella parempi olla suojattu väkivaltaiselta mieheltä.

Soittaisin ja sanoisin, etten halua asiaa selvitettävän. Jos väittävät jotain vastaan, sanot vaan että et tiedä ketä lapsen isä on varmasti ja et halua selvitystä. Kun pidät kannan, ei kukaan sossutäti saa painostettua sinua tunnustamaan. Sitähän ne saattaa yrittää.

vinkkejä millä pystyy estään väkivaltaisen hullun isän tapaamiset lapseen, kun on jo se virhe tehty että isyys on jo joskus vahvistettu tai on oltu naimisissa? pystyykö millään ? Lapsi pelkää isää

Mitens pystyisi estämään väkivaltaisen naisen äitiyden? Siis että papereihin merkattaisiin että äiti ei ole tiedossa ettei lapsi joutuisi ikinä tekemisiin väkivaltaisen äidin kanssa?

Kerropas ihan käytännössä miten ajattelit estää sen ettei lapsen äitiä saada selville. Tietysti niin ettei synnytetä sairaalassa, mutta kuka hullu tuohon ryhtyy ellei ole pakko?
Kerron sen sitten kun kerrot minulle selväjärkisen Huom! selväjärkisen selostuksen miksi äiti saa estää lasta tietämästä omaa isäänsä?

Minulla on 3,5-vuotias lapsi, jonka isyyttä ei ole tunnustettu.
Syy on perheväkivallassa. Lapsen syntyessä sanoin isälle, että isyys voidaan tunnustaa jos väkivalta loppuu, mutta ei loppunut. Meidät haetiin väkivalta yksikköön vuosi sitten tytön ollessa 2,5 vuotta, eikä sen jälkeen ole oltu tekemisissä isän kanssa.
Asumme siis jo toisessa kaupungissa ja minulla yksinhuoltajuus.
Nyt tuli kirje lastenvalvojalta jossa aika isyyden selvittämistä varten.
Mitä teen? En halua olla lapen isää papereihin isäksi.
Miten voin varmistaa että pysyy erossa myös tulevaisuudessa?
no siis tilanteen ollessa tälläinen jos väkivallan uhka on vakava ja siitä olette joutunut muuttamaan turvakotiin niin on ihan suotavaakin että ette ole tekemisissä . Mutta tähän pitäisi saada tietyiltä osin muutos esim jos lapsen isällä väkivaltaa ja hän haluaa olla lapsen kanssa niin pitäisi jättää mahdollisuus isyyden tunnustaminen hyväksyttävää kunnes isä on vaikka saannut hyväksynnän vihanhallinta terapiassa psygolegeja koulutettava huomamaan esittämisen mahdollisuuus suoraan sydämmeen osuvilla kysymyksillä ja miten potilas reagoi niihin siis niihin juttuihin joita vaikee feikata jotka on syvällä sydämmessä sitä puhkottava koska silloin niitä solmuja voi olla mahdollista saada auku. vaikee löytää jsut niitä oikeita sanoja. mut tilanteen ollessa tämä niin jättäisin tulevaisuutta varten tämän mahdollisuuden kuiteskin isälle moni muuttuu säyseämmäksi vanhempana ei kaikki tietty mutta ne sitten seulotaan pois.

Muuten tohon miten äitin tunistamatta jättäminen taphtuis mä laittaisin koko sairaalan täyteeen unikaasua niin et kaikki muut nukahtais sit kävisin polttamassa kaikki tietokoneet ja tiedot skidistä nakkaisin äitille lsd lappui nii net se vaipuis psykoosiin sitten rajalla sanoisin äiti kuollu tuberkuloosiin ja näin ei kukaan saisi äitiyttä selville :)

Yhteistyössä