Isyydentunnustuksen purkaminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tietoa jollain?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tietoa jollain?

Vieras
Sen tarkemmin syitä tässä kertomatta, mies haluaa purkaa isyyden tunnustuksensa voiko hän siinä onnistua? Ja miten?

Isyystestiä ei ole tehty, ja olen käsittänyt että isyystesti jos tehdään ja siinä todetaan että isä onkin joku muu, niin ainoastaan sillä tavoin saisi isyyden tunnustuksen purettua. Mutta ei kai hän voi mitenkään tuloksia saada väärennettyä vaikka nyt testit haluaisikin, (esim kaverinsa laittaa testeihin jotta näyttää negaa) eikös ne henkilöllisyyden tarkista jotenkin?
Vai onko muitakin syitä joilla saa isyydentunnustuksen purettua?

Mitähän tuo hullu muuta saa päähänsä tässä eron kieppeillä?!?!?!

oikeus voi määrätä isyystestin jolloin miehesi, jos siis on lapsen isä, joutuu olemaan osallisena lapsensa elämään vaikka tulisi ero, esim. elatusmaksut jne. Niistä se mies vaan eroon haluaa :D
Ja empä usko että menisi läpi jos ukko pistää kaverinsa isyystesteihin :D

Lapsi nyt 2v ja on lapsen isä.

Ja siis ei halua olla minun kanssani missään tekemisissä, eikä siis sen takia myöskään lapsen (eli isyydentunnustuksen haluaa purkaa jotta ei joutuisi esim. tapaamaan lasta, maksamaan mitään jne). Minulla on yksinhuoltajuus ollut alusta asti, jos se nyt asiaan mitenkään vaikuttaa.

Ei sitä purkaa voi jos miehesi on lapsesi isä, ellei hän voi isyystestillä todistaa ettei ole lapsen isä. Oikeus voi määrätä hänet isyystestiin ja jos se osoittaa miehesi olevan lapsesi isä, niin on hän elatusvelvollinen. Mutta kukaan ei voi pakottaa häntä tapaamaan lastaan, eli ei hän joudu olemaan kanssasi tai lapsensa kanssa tekemisissä ellei niin halua.

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Mun käsittääkseni jonkun toisen miehen pitää ilmoittautua isäehdokkaaksi, ennenkuin asialle aletaan edes tekemään mitään. Ja sitten otetaan testit molemmilta jne.

Sitten tämmönen tyhmä kysymys, kai mullakin on joku sanavalta tässä asiassa? :O Esim. jos tämä saa jonkun kaverinsa mukaan tähän juttuun ja kaveri ilmoittautuu "isäehdokkaaksi" niin kai mäkin tähän nyt oman asiani saan sanoa että juttu täyttä kusetusta jne..?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mun käsittääkseni jonkun toisen miehen pitää ilmoittautua isäehdokkaaksi, ennenkuin asialle aletaan edes tekemään mitään. Ja sitten otetaan testit molemmilta jne.

Sitten tämmönen tyhmä kysymys, kai mullakin on joku sanavalta tässä asiassa? :O Esim. jos tämä saa jonkun kaverinsa mukaan tähän juttuun ja kaveri ilmoittautuu "isäehdokkaaksi" niin kai mäkin tähän nyt oman asiani saan sanoa että juttu täyttä kusetusta jne..?

No en oo mikään asiantuntija, mutta se menee sitten vissiin niin, että se toinen mies tunnustaa isyytensä, jonka sinä kiellät, ja mies joutuu isyystutkimuksiin jne.

Ottamatta kantaa kenenkään hulluuteen...
Itse luotin 90-luvun alkupuolella avopuolisooni ja sain muutama vuosi sitten kuulla
"Ethän sä ole edes biologinen isä!".
Tuo oli aika mielenkiintoinen, ei kuitenkaan miellyttävä, kokemus.

Lastenvalvojalla sovittiin ettei asiasta puhuta lapsille.
Nyt kun voisi vielä luottaa että sopimusta noudatetaan...

Jos miehellä on epäilys ettei hän olisikaan lapsen isä.
Olisi suotavaa selvittää asia.
Noin iso asia voi tuottaa paljon tarpeetonta murhetta jos sen jättää selvittämättä.

Tulevaisuudessa voi jonkin terveydentilaa koskevan kriisin yhteydessä olla hyvinkin oleellista tietää kuka biologinen isä todellisuudessa on. Tai ainakin ko. henkilön lääketieteelliset sukurasitteet, allergiat, veriryhmä, yms...

Ero on raskasta aikaa.
Toivon sinulle ja ex-kumppanillesi voimia jotta jaksaisitte hoitaa asian ilman asiattomuuksia.

t

No en oo mikään asiantuntija, mutta se menee sitten vissiin niin, että se toinen mies tunnustaa isyytensä, jonka sinä kiellät, ja mies joutuu isyystutkimuksiin jne.

Näin on. Miksi joku miehesi kaverisi suostuisi moiseen? Toisen miehen lapsen isäksi? Googlaa isyyden kumoaminen ni siinä heti ekana taita tulla ne lakiasiat siitä.

miksi joku hänen kaverinsa haluaisi tunnustaa lapsesi? siis sen perusteellahan joutuu sit maksamaan elarit ja sit joskus perii... ei siihen ryhdytä vaan sen takia, että kaveri pyytää.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei kuitenkaan niin:
No ei se nyt vaan onnistu noin.

Tavatahan ei lasta tarvi mut elatusmaksut joutuu maksamaan. Varmaan aika monta "isätöntä" lasta löytyis suomesta jos isyyden vois perua kun ero tulee..

On soittanut kuulemma lastenvalvojalle ja se oli sanonut että jos ei suostu vapaa ehtoisesti lasta näkemään, niin oikeuden kautta sellainen sopimus sitten tehdään missä määritellään nämä tapaamiset että miten usein jne.. eli ei onnistu niin etteikö joutuisi lastaan tapaamaan ja siitä tämä alunperin lähti että tahtoo purkaa koko tunnustuksen.

Tietenkin voisimme hänen kanssaan keskenämme tehdä sopimuksen että hänen ei lastaan tarvitse tavata, mutta sehän ei ole mitenkään laillinen, joten jos tämä tahtoo kiusaa tehdä niin hänhän voi sitten väittää että minä rikon sopimusta enkä annakkaan lasta tavata vaikka oikeudessa näin olisi päätetty ja paskaa tulisi minulle niskaan

Alkuperäinen kirjoittaja Ei kuitenkaan niin:
No ei se nyt vaan onnistu noin.

Tavatahan ei lasta tarvi mut elatusmaksut joutuu maksamaan. Varmaan aika monta "isätöntä" lasta löytyis suomesta jos isyyden vois perua kun ero tulee..

On soittanut kuulemma lastenvalvojalle ja se oli sanonut että jos ei suostu vapaa ehtoisesti lasta näkemään, niin oikeuden kautta sellainen sopimus sitten tehdään missä määritellään nämä tapaamiset että miten usein jne.. eli ei onnistu niin etteikö joutuisi lastaan tapaamaan ja siitä tämä alunperin lähti että tahtoo purkaa koko tunnustuksen.

Tietenkin voisimme hänen kanssaan keskenämme tehdä sopimuksen että hänen ei lastaan tarvitse tavata, mutta sehän ei ole mitenkään laillinen, joten jos tämä tahtoo kiusaa tehdä niin hänhän voi sitten väittää että minä rikon sopimusta enkä annakkaan lasta tavata vaikka oikeudessa näin olisi päätetty ja paskaa tulisi minulle niskaan

Höpö höpö, ei se tapaamissopimus velvoita etävanhempaa tapaamisiin.

Ja siis eihän ketään hänen kavereistaan tunnustaisi isyyttä koska jos testit tehdään, niin nehän sen jo kertoisi että hän ei ole lapsen biologinen isä, joten ei kukaan kaveri pystyisi isyyttä tunnustamaan näin äkkiseltään järkeiltynä.

juu, todellakaan ketään ei voi pakottaa tapaamaan lastaan, jollei itse halua. päätös toki muotoillaan niin, että lapsella on oikeus tavata toistavanhempaansa, mutta oikeasti se vain takaa sen vanhemman oikeuden halutessaan tavata lasta. elareilta ei voi välttyä. tunnustetun isyyden voi kumota vain oikeudessa ja testien kautta, eikä niissä testeissä pitäisi erheen mahdollisuutta olla ja ketään väärää miestä voida isäksi laittaa.

Ja siis eihän ketään hänen kavereistaan tunnustaisi isyyttä koska jos testit tehdään, niin nehän sen jo kertoisi että hän ei ole lapsen biologinen isä, joten ei kukaan kaveri pystyisi isyyttä tunnustamaan näin äkkiseltään järkeiltynä.

No ei voi kukaan kaveri vaan mennä tunnustamaan isyyttä. Kuka kaveri nyt menisikään ja ottaisi sitten omalle kontolleen jonkun toisen lapsen ja elatusmaksut yms., ja tekisi kaiken tämän ihan vaan siksi, että haluaa "jeesata" kamua.

Yhteistyössä