itä äidinmaidon korviketta 10-kuukautiselle lapselle, joka tähän saakka saanut pelkästään äidinmaitoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Korviketta vauvalle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Korviketta vauvalle

Vieras
Katselin kaupassa noita korvikkeita, mutta en oikein osannut valita... Osassa luki korvikkeen sijaan vieroite, ja selitteessä sanottiin ettei saa antaa lapselle, jota vielä imetetään - miksi ihmeessä ei? Meillä siis tilanne että lapsen pitäisi ylihuomenna jäädä yön yli tunniksi hoitoon, ja toki pumppaan niin paljon varastoon kuin vain vielä ehdin, mutta varuiksi ajattelin hankkia myös jotain korviketta, jota sitten myös myöhemmin voisi alkaa käyttää, jos näyttäisi maistuvan. Ajattelin nimittäin imettää 1-vuotiaaksi asti, minkä jälkeen lasta alettaisiin totuttaa jo muuhun maitoon. Eli, mitä korviketta kannattaisi kaupasta noutaa, kun vaihtoehtoja oli niin monia, merkkejäkin ainakin kaksi.

ei todellakaan kannata enään tuon ikäiselle alkaa antamaan korviketta..mieluummin sit sitä 3maitoo joka tarkoitettu vierotukseen..meillä parhaimmaksi todettu nan!eli sitä nan3 mä ostaisin jos sinä olisin.. :)

Yön yli vai tunniksi? Luulen, että sun oma maito riittää. Ehkä vois antaa vettä pullosta jos maito loppuu? Muuten olisi kannattanut jo aiemmin testata korviketta. Luulen meinaan, ettei pelkkään rintamaitoon tottunut noin iso korviketta noin vain huoli.

Ylipäänsä tossa vaiheessa on mielestäni turha enää korvikkeelle opettaa. Hapanmaitotuotteita saa alkaa jo kokeilla ja joskus kuukauden päästä voit hyvin alkaa sekotella puolet sun ja puolet lehmänmaitoa.

Meillä poika (just 10 kk) suostu ainakin juomaan tota nan3:sta eli vierotusvalmistetta, ihan nokkamukista otti ja hyvin maistu. Ja on siis tohon saakka ihan vaan rintamaitoa saanu.

Yhteistyössä