Hae Anna.fi-sivustolta

Italia, etelä

Viestiketju osiossa 'Italia' , käynnistäjänä kiinnostaa, 09.06.2004.

1. Milli Vierailija

Älkää ihmeessä jättäkö väliin Napolia jos haluatte nähdä elämänmakuista ja aitoa Etelä-Italiaa. Pidin siitä itse ainakin valtavasti! Jopa enemmän kuin sikahintaisesta, mutta kauniista Amalfin rannikosta, töykeästä muka-jetsetin Caprista tai mitäänsanomattomasta Ischiasta.

2. Donna Vierailija

Huvittaa tuo sanonta ""ei mafia pyörinyt jaloissa""; Etelä-Italiassa suurinpiirtein Napolista alaspäin mafia on kaikkialla, kaiken aikaa eli lähestulkoon kaikki julkinen mitä näet on jollain lailla mafiaan kytkettynä tavalla tai toisella. Varsinaisesti turistien ei tarvitse ""mafioosoja"" pelätä, eihän heitä edes tavallisista kaduntallaajista tunnista. Kokonaan toinen juttu on, jos sattuu väärään aikaan väärään paikkaan, eli silminnäkijäksi, mutta sekin on aika pieni pelko, jos et lähde suurinpiirtein Napolin syrjäkujille ja lähiöalueille.

3. Meikku Vierailija

Milli on tyypiltään kansannainen! Itse ne kyllä napolista välitä, sen sijaan Capri ja Amalfin rannikko on ihanaa seutua! Sivistyneitä ihmsiä, hyvää palvelua, laadukasta! Mutta sinne ei kannata mennä reppu selässä likaiset farkut jalassa! Silloin on väärässä paikassa.

4. Milli Vierailija

Vai kansannainen - heh... Kiinnostava tulkinta Meikulta ;-)

Luulenpa, että jos on nähnyt tarpeeksi laatua ja luksusta, osaa arvostaa myös tiettyjä aitoja asioita kulttuurissa - ja elämässä yleensä. Siksi Napoli.

Capri ja Amalfin seutu ovat varmasti olleet tunnelmaltaan viehättävämpiä aikana ennenkuin joka karvalakin kuluttaja ""tiesi"", että siellä se jetset viihtyy. Juuri tuo imago vetää puoleensa tietyntyyppisiä ihmisiä, jotka ovat kaukana sivistyneestä.

Mutta jokainen tyylillään ja makunsa mukaan. Myös Meikku.

5. Paula Vierailija

Hei,
    Työskentelen Savossa turismin parissa ja olen kyllä huomannut että yrittäjät puhuvat täällä hyvää englantia ja ikinä ei ole tullut asiakkailta sanomista ettei olisi ollut henkilöä kuka puhuisi englantia. JOten kumoan tuon väitteen.
    Ja savossakin opiskellaan englantia aivan yhtä paljon kuin pääkaupunkiseudulla, eikä ihmiset ole yhtään sen tyhmempiä.

6. mafia? Vierailija

tarkoitin sitä ettei mafiasta ollut mitään haittaa. Hotellit maksavat suoejlurahaa joten turistit saavat olla rauhassa. Mutta seillä kyllä varoiteltiin esim. maantierosvoista ja varkasista Cataniassa. Ei suositeltu menemistä cataniaan omatoimisesti.

7. lörtsy Vierailija

Millä perusteella juuri Savossa ollaan kielitaidottomia?
    Näytti olevan itselläsi kirjoitusvirheitä...
    Olin itse calabriassa huhtikuussa, eikä siellä puhunut yksikään ihminen englantia, jonkin verran puhuivat saksaa.
    Että näin..

8. kenkää Vierailija

Mitä,antoiko Imelda periksi?Tuolla ketjussa sanoit puhuvasi italiaa JONKIN verran,miehesi paremmin,mot.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri