Itkeekö muiden 1v paljon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sdv
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sdv

Vieras
Kurja olo itsellä kun tuo lapsi itkee "aika paljon", etenkin iltaisin :(

Tuntuu että muiden saman ikäiset on iloisia touhuilijoita joita on kerhoissa ja kyläillessä tavattu. Tosin omanikin on kerhoissa ja kylässä useimmiten tyytyväinen, jotenkin sitä luo mielikuvan että ne muutkin on samanlaisia touhottajia, eikä koskaan kiukkua :/

Tuttavat sanoo aina että "kyllä tuo Jani on sitten aina niin iloinen" ja onhan tuo toki hyväntuulinen, mutta illalla kun yritän tehdä ruokaa tms. hirveä itku ja roikkuminen että syliin täytyy päästä. Isän seura ei kelpaa aina, pitäisi kokoajan leikittää vaikka ihan tietoisesti olen koittanut "opettaa" olemaan hetkiä itsekseen.

Päivisin kun kahdestaan ollaan lapsen kanssa ni höpsötellään, kiipeilee sylissä ym. on nauravainen ja iloinen.

Tosin jos mun täytyis kuvailla lastani ni en kyllä itkuiseks ja kiukkuiseksi häntä kuvailisi, että ehkä tuo itkuisuus jotenkin korostuu ja ahdistaa vaan itseäni kun 0-6kk itki tuntuikausia..

Itkeekö muiden vuoden ikäiset vielä "paljon", tai koetko itse että itkee ja kiukkuaa paljon?

meidän tytsy on tälläinen "oikein iloinen luonne", jos niin nyt voi sanoa.. Eli ei itke päivisin/iltaisin ellei loukkaa itseään jotenkin. Todella kova touhuamaan, ehkä liiankin. :D Ihan pienenä, eli n. 2kk ikään asti taas itki melkein aina hereillä ollessaan.

No meillä varsinkin niinä aikoina, kun hampaat vaivaa, itkee/huutaa aika paljon, samoin loukkaantuu tosi herkästi jos kieltää tms. hirrrrrvee huuto. Ja en sais esim. vessaankaan mennä, tää huutaa heti kurkku suorana oven takana. Normaalisti ei oo tällainen ihan, et epäilen et hampi sieltä taas pukkaa.

Meillä reilu 1v yleensä ottaen tosi hyväntuulinen eikä itke. Ainoa ongelma on nukkumaan käyminen, silloin saattaa vetää uskomattoman kohtauksen. Joskus tosin just jos mun pitäisi saada jotain tehtyä, niin tuo typy vaatii juuri silloin kovasti huomiota. Onko teillä koitettu mitään "harhauttamista"? :) Meillä toimii aina noissa tilanteissa se, että laulelen/juttelen lapselle ruuanlaiton/tiskauksen lomassa, ja annan esim. muovisia kippoja ja kauhoja lapselle. Viihtyy hyvin niiden parissa hetken, jotta saan rauhassa hommat tehtyä. Saatan myös antaa jotain syötävää lapselle käteen, niin on heti kyllä tyytyväinen taas. :)

Kuvailit meidän pikkasen yli vuoden ikäisen... Hänellä on havaittavissa uhmaiän poikastakin :) Hän itki myöskin paljon 0-6kk!

:D kiva ettei meillä ole ainoa "herkkäitkuinen" :)

Meillä tulee pojalle kova huuto jos ottaa pois häneltä vaikka kameran tai jonkun muun kielletyn jutun, ja siitä ymmärrän kyllä että tulee huuto koska olis halunnut sitä katsella.
Mutta se on se sellanut "turha" (no, eikai kukaan huvikseen itke..) vinkuminen ja itku jolle ei ole selkeää syytä, joka minulle on vaikeaa.. :/

Yhteistyössä