Itkettää tämä olotila mutta en kehtaa mennä lääkäriin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vielä kerran
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vielä kerran

Vieras
Nyt tulee joku ilkee sanomaan et itke vaan kun et kehtaa mennä, mutta oikeesti tuntuu tosi typerälle mennä tällaisen asian vuoksi. En edes tiedä mitä sanoisin.

Meillä on kondomi ehkäisynä ja käyttö on vähemmän tunnollista. Viime kierrossa oltiin kerran kokonaan ilman ja monesti ollaan alkuksi ilman. En tule helposti raskaaksi joten ollaan aika luottaisin mielin oltu eikä vauva tietenkään olisi kamala asia vaikka ei nyt ihan seuraavaa vielä suunnitellakaan.

Viikkoa ennen kun piti menkat alkaa, alkoi oireet. Tein testin ja siinä oli mahdollisesti heikko viiva. Vuoto kuitenkin alkoi ja unohdin koko asian. Mutta oireet ei häviä! Ja nyt tämä pahoinvoivaolo on jo jotain ihan kamalaa :( Selkää särkee ja kohdunseutu on niin kipee et pelkään tulehdusta. Nännit on tosi arat ja niitä pistelee inhottavasti kun menen saunaan tai menen ulos. Tein jo toisenkin testin joka oli nega.

En kehtaa mennä lääkäriin koska pelkään, että mut leimataan luulosairaaksi tai hysteerisen vauvakuumeiseksi tai että lääkäri vaan nauraa eikä ota mua todesta. Nytkin on niin etova olo ja huimaa, että ihan itkettää :(

ehkä sulla on ollut keskenmeno mutta kaikki ei ole tullut itsestään ulos. Saattaisit tarvita kaavinnan. Jos näin on etkä mene lääkäriin, niin seurauksena on luultavasti kohtutulehdus, ellei ole jo. Joten suosittelisin mitä pikimmin lääkäriä. Tsemppiä.

No ei tommosesta leimata luulosairaaksi kun sulla on ihan kunnolliset oireet. Mene vaan, selitä että oot tehnyt kaksi testiä jotka antoi eri tulokset ja kuvailet noi oireet. Kyllähän ne nyt tutkii, jos vaikka olis joku tulehdus vaikket raskaana oliskaan. Ei mun mielestä tuossa ole mitään hölmöä, ei sua naureta ulos sieltä.

Älä nyt, varaat vaan ajan, ja sanot että on ollu tälläsiä oireita ja mistähän vois johtua, ja että voisko tehdä raskaustestin.

Ei lääkäri siuta ton perusteella luulosairaaks leimaa eikä naura.

Rohkeutta :)

Alkuperäinen kirjoittaja vielä kerran:
Nyt tulee joku ilkee sanomaan et itke vaan kun et kehtaa mennä, mutta oikeesti tuntuu tosi typerälle mennä tällaisen asian vuoksi. En edes tiedä mitä sanoisin.

Meillä on kondomi ehkäisynä ja käyttö on vähemmän tunnollista. Viime kierrossa oltiin kerran kokonaan ilman ja monesti ollaan alkuksi ilman. En tule helposti raskaaksi joten ollaan aika luottaisin mielin oltu eikä vauva tietenkään olisi kamala asia vaikka ei nyt ihan seuraavaa vielä suunnitellakaan.

Viikkoa ennen kun piti menkat alkaa, alkoi oireet. Tein testin ja siinä oli mahdollisesti heikko viiva. Vuoto kuitenkin alkoi ja unohdin koko asian. Mutta oireet ei häviä! Ja nyt tämä pahoinvoivaolo on jo jotain ihan kamalaa :( Selkää särkee ja kohdunseutu on niin kipee et pelkään tulehdusta. Nännit on tosi arat ja niitä pistelee inhottavasti kun menen saunaan tai menen ulos. Tein jo toisenkin testin joka oli nega.

En kehtaa mennä lääkäriin koska pelkään, että mut leimataan luulosairaaksi tai hysteerisen vauvakuumeiseksi tai että lääkäri vaan nauraa eikä ota mua todesta. Nytkin on niin etova olo ja huimaa, että ihan itkettää :(

Ne lääkärit on nähneet vaikka ja mitä työssään, varmasti sunkin tilanteessa olleita. Jos sua tolleen särkee niin mee näytille, mahd tulehdus ei oo leikin asia.

Alkuperäinen kirjoittaja vielä kerran:

jos lääkäri nauraa sut pihalle, eikä ota todesta tai leimaa, sun tehtävä on valittaa potilasasiamiehelle tai vastaavalle.
Mee rohkeasti vaan sinne lääkäriin. tiedän miltä tuo tuntuu, monesti harkinnut itekkin että meenkö vai enkö ku tuntuu typerältä ja mitättömältä se asia jonka vuoksi pitäis sinne mennä. Yleensä on kannattanut,eikä kukaan ole sanonut pahasti tai nauranut pihalle tms. rohkeutta :hug:

Jos mä huomenna sitten soitan. Jossain on jotain vikaa, vaikka ei olisikaan mitään tekemistä raskauden tai keskenmenon kanssa, varmasti pahoinvointi ja säryt voi johtua jostain muustakin. Mies on jo patistanut lääkäriin mutta kohtelu on yleensä jo puhelimessa aikaa varatessa melko tylyä. Oireet pitää kuvailla tosi tarkkaan ja usein sanotaan et seuraa tilannetta, ei ole tarvi vielä lääkäriaikaa. Kerrankin olin 2 viikkoa poskiontelontulehduksessa ennen kun sain ajan ja antibioottikuurin :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Jos mä huomenna sitten soitan. Jossain on jotain vikaa, vaikka ei olisikaan mitään tekemistä raskauden tai keskenmenon kanssa, varmasti pahoinvointi ja säryt voi johtua jostain muustakin. Mies on jo patistanut lääkäriin mutta kohtelu on yleensä jo puhelimessa aikaa varatessa melko tylyä. Oireet pitää kuvailla tosi tarkkaan ja usein sanotaan et seuraa tilannetta, ei ole tarvi vielä lääkäriaikaa. Kerrankin olin 2 viikkoa poskiontelontulehduksessa ennen kun sain ajan ja antibioottikuurin :(

No höh! Eihän sun pitäisi edes tarvita sinne ajanvaraukseen oireitasi selitellä, lääkärille vasta! Mitä jos sanoisit että syy on henkilökohtainen ja selität sen lääkärille. Tai sitten soita yksityiselle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No höh! Eihän sun pitäisi edes tarvita sinne ajanvaraukseen oireitasi selitellä, lääkärille vasta! Mitä jos sanoisit että syy on henkilökohtainen ja selität sen lääkärille. Tai sitten soita yksityiselle.

Täällä ei vaan oikein niitä aikoja ole, siksi kyselevät niin tarkkaan :/ Yksityiselle tietysti voisin mennä, mutta tunnen oloni vielä typerämmäksi maksaa siitä, että menen "nolaamaan" itseni :( Ei tässä tosin muu enää auta, jotain on tehtävä tälle ololle.

Täällä ei vaan oikein niitä aikoja ole, siksi kyselevät niin tarkkaan :/ Yksityiselle tietysti voisin mennä, mutta tunnen oloni vielä typerämmäksi maksaa siitä, että menen "nolaamaan" itseni :( Ei tässä tosin muu enää auta, jotain on tehtävä tälle ololle.

Meillä on sama tilanne, vastaanottoon pitäis selittää tarkalleen mikä on vikana, ja sitten todennäkösesti vielä käydä terveydenhoitajan kautta joka armollisesti päättää pääseekö lääkäriin vai ei. Tämän takia käyn yksityisellä, sinne yleensä pääsee helpommin ja nopeemmin. Ja tuntee saavansa parempaa palvelua. Toki maksaa "hiukan" enemmän... Mutta et sie lääkärissä käymisellä itteäs millään tavalla nolaa!

Yhteistyössä