itse tehdyt joulukortit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jopsu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jopsu"

Vieras
olisiko mitään ideaa askarrella isomummoille ja mummoilla ja papoille 2,5vuotiaan kanssa joulukortit..vai tuleeko siitä vaan kaaosta:D en oo koskaan ennen itse niitä tehnyt joten ideoita otetaan vastaan ja mielellään sellaisia että muksu voi edes auttaa..:)

Tulostettu kuva lapsesta on kiva, ja siinä lapsi ainakin on osallisena itse, kun poseeraa ja hymyilee... tai sitten ei hymyile. Ja kämmenenkuvat, sormivärein vaikka, on kivoja, jos siihen laittaa vielä minkä vuoden uv-toivotukset on menossa, voi niistä jälkeenpäinkin katsella miten iso oli Iikan ja Riikan jalka tai käsi sen ja sen ikäisenä.

Kunhan ei niitä kamalia "meillä menee niin ihanasti" - joulukirjeitä tarttis enää lukea... ikinä. Ensin tulee viisi tai viisitoista vuotta joulukirjeitä kuinka on hienoa ja rakkautta ja harrastusta ja työpaikkaa ja sisustusta ja matkailua ja lomia, ja sitten ei tuu mitään...

osta beigen väristä sormiväriä ja anna lapsen painaa sormenjälkiä tummansiniselle kartongille.Piirrä sormenjälkiin tussilla silmät ja suu ja huovasta punainen tonttulakki.Kultatussilla pieni kulkunen lakkiin :)

Noi askarteluideat on ihania ja osaavat varmasti itsetehtyä arvostaa :)

Mutta ikinä en tule ymmärtämään joulukortteja, joihin tungetaan lapsen (tai pahimmassa tapauksessa koko perheen) valokuva. Niitä kuvia voi lähettää sitten jossain muussa yhteydessä, mutteivät mun mielestä kuulu joulukortteihin.

meillä oli viime vuonna semmonen tonttusapluuna jka teipattiin kottiin kiinni ja 1v4kk taiteilija sai siien maalata sormiväreillä, niihin lisättiin sitten tähtitarroja mitä lapsi sai kiinnittää
lapsi on nyt innostunut saksien käytöstä liiimaillusta joten luulen että liimaamme vaikka jouukuusia kortteihin ja lapsii saa sitten liimaila siihen koristeita, joita voi ehkä itse leikatakkin.

nii ja ei kannata olettaa että taiteilija jaksaisi tehdä kaikille isovanhemmille ja kummeille yhdellä istumalla niitä kortteja, yksi päivässä voi olla hyvä tahti

sapluunat on kyllä käteviä,niitä saa askarteluliikkeestä.Leikkaat vaan superloonipalasen(itse olen leikannut sellaisita keittiön puhdistamiseen tarkoitettavista sienistä)ja annat lapsen tupsutella kuvio paperiin,kiinnitä sapluuna hyvin kiinni vaikka klemmareilla.Yksiväriset kuviot ehkä parhaita,esim. valkoinen enkeli tms.niin tulee siistimpää jälkeä noin pienen kanssa :)

Uusimmat

Yhteistyössä