Hae Anna.fi-sivustolta

Itse tehdyt-kasvovedet

Viestiketju osiossa 'Kauneus ja kosmetiikka' , käynnistäjänä Sussuliini, 31.08.2011.

1. Sussuliini Vierailija

Onko kenelläkään tietoa ja taitoa siitä, miten tehdä itse tehty kasvovesi? Mua kiinnostaa varsinkin valkoisesta teestä ja vihreästä teestä tehdyt kasvovedet mutta myös kaikki muukin. Löysin eng.kielisen sivun, jossa ohjeena oli vain keittää vettä. Mutta kannattaako itse tehtyihin kasvovesiin laittaa suodatettua tai lähdevettä mieluummin, kuin hanavettä? Ja miten ne sitten säilyy?

Voikohan itse tehtyyn kasvoveteen laittaa esim. jotain öljyä?

Hirveen vähän oon googlettamalla tietoa löytänyt varsinkin kasvovesien tekemisestä!Jos joku löytää paremmin, laita linkki, kiitoos!!

2. :)) Vierailija

Olen tehnyt Lushin Toner Tab C:stä, eli sellaisesta ravitsevasta poretabletista, jota käytetään höyrypuhdistukseen kiehuvan veden kanssa.
    Laitoin höyrypuhdistuksen jälkeen kasvoveden pulloon ja jääkaappiin. Käytin sitä kasvovetenä ja viimeisenä huuhteluvetenä hiuksiin.
    Samoin olen lisännyt spray pulloon sekoituksen normaalista kasvovedestä, johon olen lisännyt merisuolaa, tässä tapauksessa Kuolleen meren suolaa. Sitä sitten suihkuttelen pesun jälkeen sekä kasvoille, että hiuksille.

3. Luomukosmetologi Vierailija

Kivimäki-Hirvonen: Hoitavat tuoksut, aromaterapiaopas.

Rasvaisen ihon kasvovesi: 100 ml appelsiininkukka tai lähdevettä
    2 tippaa laventelia
    2 tippaa geraniumia
    1 tippa bergamottia
    5 nl vodkaa

Normaalin ihon kasvovesi:
    100 ml ruusuvettä tai lähdevettä
    2 tippaa ruusua
    2 tippaa nerolia
    5 ml vodkaa

Myös kuivalle iholle ja herkälle löytyy resepti :)

Muista hankkia laadukkaat eteeriset öljyt esim. Frantsilan sopivat hyvin ja niitä on helposti saatavana.

4. Romycat Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Nämä ohjeet ovat Erinomaista! Kotitekoista! -kirjasta joka onkin ilmeisesti Valituilta Paloilta.

Peruskasvovesi

1 1/2 tl kuivattua kamomillaa
    1 dl kiehuvaa vettä
    (2 tippaa tuoksuöljyä)

1. Kaada kiehuva vesi yrteille ja anna hautua 15 min. Sekoittele välillä.

2. Siivilöi haude. Pullota se keitettyyn lasipulloon, muista keittää myös korkki. Puhtaus on erittäin tärkeää.

3. Kun haude on jäähtynyt, lisää pari tippaa ihotyypillesi sopivaa tuoksuöljyä. Ravistele pulloa hyvin voimakkaasti, niin että ainesosat sekoittuvat.

4. Käytä päivittäin.

5. Säilytä pullo käyttökertojen välillä jääkaapissa, jossa se säilyy käyttökelpoisena noin viikon.

Sitruunainen kasvovesi (sopii rasvaiselle iholle)

60 ml sitruunamehua
    1,2 dl tislattua vettä
    90 ml appelsiininkukkavettä

1. Yhdistä kaikki ainekset ja kaada steriloituun, korkilliseen lasipulloon.

2. Ravistele pulloa voimakkaasti ennen käyttöä. Sivele kasvovettä iholle puhtaalla vanutupolla.

3. Säilytä kasvovettä käyttökertojen välillä jääkaapissa, jossa se säilyy muutaman päivän.

5. :)) Vierailija

Unohtui vielä mainita tuo oriental kaupoissa myytävä ruusuvesi. Sopii hyvin herkällekin iholle.

6. vierailijajuliaR Vierailija

Itse hoidan ihoani näin. Ja sanon tämän kasvojen pesuvinkin tähän lisäksi koska nämä tehoaa yhdessä niin tolkuttoman hyvin :)

Kasvot pesen aamuin illoin kaurahiutaleilla noin nyrkillisen verran niitä hiutaleita menee per kerta. Ja hieron kasvoi läpikotaisin ja virutan vedellä.

Ja sitten tää mun maailman simppelein ja hyväksi todettu kasvovesi jossa käytän pelkkää sitruunaa. Sitruunan puolikas ja loput vettä. Mulla tää on sellaisessa pienessä pumppupullossa. Aamulla käytän jos en lähde mihinkään ja joka ilta.
    Koska tuo sitruuna kasvovesi ei sovi aamu käyttöön jos Aurinko paistaa päivisin niin ajattelin tehdä myös kurkku kasvovettä aamuisen käyttöön :)

Ja sit se, että mitä nää on tehnyt yhdessä niin...!
    Mulla oli mustapäitä ja alkavia finnejä ja epäpuhtauksia iholla kun päätin, että nyt ne saa lähteä ja aloin käyttämään näitä puhdistus menetelmiä. Niin kaikki epäpuhtaudet lähteneet, kaikki alkavat ja finnien kasvut ehkäisseet. Super juttuja jota ei tajua ennen kuin kokeilee..! ❤️☀️

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri