Itsekäs mies

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"Äiti"

Vieras
Meillä on yksi lapsi ja toinen tulossa. Mieheni on sitä mieltä, että minulla kotiäitinä ei ole vapaapäiviä ja vapaa-aikani on silloin kuin lapsi nukkuu päiväunet (2h). Mies huitelee harrastuksissaan ja pelaa pleikkariaan kysymättä käykö se minulle. Minun täytyy aina kysyä lähtiessäni esim. kauppaan että katsooko lapsen perään. Välillä tuntui että tilanne helpotti ja mies vietti enemmän aikaa kanssamme, mutta tänään ilmoitti selkeästi että minulla ei ole oikeutta vapaapäivään.

Kerran asiasta menin avautumaan, johon mies hirveän syyttävästi tuomitsi, että "hänenkö se pitäisi yöllä herätä vauvaa hoitamaan kun töihin pitää mennä"! Jotenkin se ukko luulee, että kun asiasta sanoo, niin hänen muka pitäisi kokonaan lapsi hoitaa. Ja jotain että "hän jää töistä pois jotta voi hoitaa sitten vauvaa kun äiti ei jaksa". En niinku uskalla sanoa että hoitaisi lasta enemmän, kun kääntää se asian niin että sen pitäis kokonaan hoitaa se lapsi. (hirveen vaikee selittää) ja aloittaa tappelun ja huutamisen, Ei osaa ottaa vastaan kritiikkiä, eikä arvosta mun panosta kotiäitinä.

Mua ahdistaa ja pelottaa, että jos se ukko ei tosta enemmän rupea ajattelemaan meitä ja munkin jaksamista, mä palan loppuun enkä halua jatkaa tälläisessä suhteessa. Kaikkeni haluaisin tehdä meidän eteen, mutta miten..?

Lakkaa kyselemästä "sopiiko sulle vahtia tuota sun lastasi". Se nyt on niin, että jos toisella ei oo menoa niin sä voit vapaasti mennä menojasi kyselemättä joka kerta passaako vei ei.

Vaikea tilanne, mut ala nyt viimeistään penäämään myös omia oikeuksiasi. Siitä oon kyllä miehen kanssa samaa mieltä, että yöheräämiset hoitaa pääsääntöisesti se joka on päivät kotona.

Joo, yöheräämisen oon hoitanut kyllä kunnialla, mutta miehen loma-aikana vauva oli kuumeessa ja valvotti mua ensin pari yötä. Siitä sitten sanoin että, oisi ollut kiva kun olisin yhden yön sen kanssa valvonut. Näki ihan selvästi että mä olin aivan naatti.

Tilanne siis oli parempi tuossa jonkin aikaa. Ajattelin, että nyt se mies on tajunnut että silläkin on vastuu lapsista. Toinen lapsi sai alkunsa muutama kuukausi sitten, ja nyt ukko läväytti elämän tosiasioita tulemaan.

Tarkotus olisi siis saada perhe-elämä kondikseen, enkä halua vielä miettiä edes eroa.

Sulla on kolme vaihtoehtoa. Myönnyt miehen tahtoon ja toimit niin kuin hän haluaa, saat miehen ymmärtämään sun kantasi asiaan tai muutat lasten kanssa muualle. Jos et halua ykköstä tai kolmosta, sun pitää tehdä töitä saadaksesi kakkosen.

Sepä se. Kuinka saa sen itse tajuumaan, että sillä on oma vastuunsa lastenhoidosta. Että kyllä muissakin perheissä miehet on lasten kanssa ehkäpä jopa omasta aloitteestaan? Tää oma-alotteisuus on sellanen mitä se ei oo oppinut vielä tähänkään mennessä. Kaikesta saa sanoa: vaihda vaippa, anna ruokaa yms..

[QUOTE="Äiti";25029329]Sepä se. Kuinka saa sen itse tajuumaan, että sillä on oma vastuunsa lastenhoidosta. Että kyllä muissakin perheissä miehet on lasten kanssa ehkäpä jopa omasta aloitteestaan? Tää oma-alotteisuus on sellanen mitä se ei oo oppinut vielä tähänkään mennessä. Kaikesta saa sanoa: vaihda vaippa, anna ruokaa yms..[/QUOTE]

menkää perheneuvolaan jutteleen.

Yhteistyössä