Itsekästä joulua vaan kaikille!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap.

Vieras
Ilmiriita on päällä, kun minä ja mieheni halutaankin olla kotonamme lapsemme ensimmäisen joulun. Anoppi oli ottanut vapaaksi joulun, ja miehen sisko tilannut joulupukin paikalle. Ja nyt ottivat palkoollisen herneitä nenään koko konkkaronkka kun sanoimme, että olemme jouluaaton kotona.

Uhkaavat tulla tänne meille pieneen kaksioomme aatoksi, kun heillä on kuulemma oikeus olla lapsemme kanssa jouluna.

Tsiisus. Miten tämäkin tilanne ratkaistaan?

Ei onnistu koskaan ellette nyt ole tiukkoina. Antakaa oman ehdotuksenne, milloin tapaatte joulunaikaan. Ensi jouluna on sitten jo helpompaa, kun teiltä osataan odottaa tällaista käytöstä.

meette aattona päivällä anoppilaan,pukki sinne ja ajoissa kotiin viettään aattoiltaa....tai sit vaan ootte omalla porukalla kotona ja sanotte et asia on nyt näin jos ei kelpaa ni ei oo teijän ongelma.
Kannatan kyl tota ekaa vaihtaria....

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis sopimatta teidän kanssanne olivat jo pukinkin tilanneet? :o

Jep! En voinut uskoa korviani kun kuulin, sen piti kuulemma olla yllätys ja me nyt sitten pilasimme sen itsekkyydellämme.

Typeriä tuollaiset yllätykset. Eihän sen pukin teille pitäisi olla yllätys, kun ette te siihen usko, vaan lapselle!

Kyllä nyt maalaisjärki sanoo, että ensin sovitaan aikuisten kesken, miten joulua vietetään ja missä, ennen kuin tehdään mitään ratkaisevia siirtoja, kuten pukin tilauksia.. :o

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Uhkaavat tulla tänne meille pieneen kaksioomme aatoksi, kun heillä on kuulemma oikeus olla lapsemme kanssa jouluna.

Mikä ihmeen oikeus heillä muka on??:o Ei niin mitään!!

Teillä on oikeus olla kotonanne oman perheen kesken, ilman isovanhempia, jos niin haluatte!

eikai sitä pukkia tartte noin pienille vielä? meette käymään anopilla kahvilla ja sit kotiin omapa on anopin ongelma mitäs tekivät teijän selän takana suunnitelmia.

Mikä on miehesi kanta asiaan?

Hän on vähän hällä väliä asian kanssa, mutta on kuitenkin sitä mieltä että meille ei ketään ylimääräistä aattona mahdu. Tämä lähti minusta tämä meidän keskinen joulu, sillä itse en ole viettänyt joulua omassa kodissani viiteentoista vuoteen :O

Mietittiin että käydään joko joulunalusviikolla tai joulun jälkeen anoppilassa, minun vanhemmilla ja miehen isovanhemmilla. Mutta että jouluaatto oltaisiin kolmistaan :)

Me tehtiin sama homma muutama joulu sitten. Ja voin vaan kuvitella, mitä kettuilua selän takana oli
Eivät millään meinannu uskoa, ollaan kotona oman perheen kesken
Kahvilla käydään aattona päivällä pikaisesti ja sit kotiin

Hyvästi alkaa jos jo nyt sukulaiset penää "oikeutta lapseen". Pian anopit ja kissan kummit yrittää sekaantua kasvatukseen yms. Parempi on jo nyt tehdä pelisäännöt selviksi. Kellään ei tulisi olla mitään oikeuksia, vaan saavan teidän niin päättäessä nauttia lapsen seurasta. Ei tarvii sitten jälkikätten itkeä, kun suku sekaantuu joka hemmetin asiaan.

Kerran se vaan kirpaisee, pitäkää vain päänne. Voitte tavata noita sukulaisia vaikka joulupäivänä tai tapanina. Teilläkin on oikeus omannäköiseenne jouluun. Meillä sama tehtiin ensi kerran viime vuonna, tänä jouluna tulee jatkoa

Jep! En voinut uskoa korviani kun kuulin, sen piti kuulemma olla yllätys ja me nyt sitten pilasimme sen itsekkyydellämme.

Tuo "itsekkyys" tuossa meinaa ihan naurattaa. :D

Kukahan tässä nyt on itsekäs?

Alkuperäinen kirjoittaja apsi:

Tuo "itsekkyys" tuossa meinaa ihan naurattaa. :D

Kukahan tässä nyt on itsekäs?

:D Totta.

Täytyy pitää oma pää ja kestää sanomiset sun muut.

No ootte te kyllä itsekkäitä. Lukkiutua johonki omaan pikku kaksioon, kun vois viettää kunnon iloisen perhejoulun. Ja kylllä, perheeseen kuuluu muutkin, kun se oma pikku pyhä kolminaisuus; minä, mun mies ja mun lapsi. Hohoijaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Oikeessa oli:
No ootte te kyllä itsekkäitä. Lukkiutua johonki omaan pikku kaksioon, kun vois viettää kunnon iloisen perhejoulun. Ja kylllä, perheeseen kuuluu muutkin, kun se oma pikku pyhä kolminaisuus; minä, mun mies ja mun lapsi. Hohoijaa.

Niinpä. Siihen kuuluu yleensä kummankin vanhemmat, joilla on tahoillaan myös yhtä varmat käsitykset siitä, millainen joulun "kuuluu" olla. Siinäpä sitten suhataan vauvan kanssa paikasta toiseen ja sama ralli jatkuu vuodesta toiseen. Ja auta armias sitä sukuhaaraa, joka ei saa järjestää tänä vuonna lapselle/ lapsille joulua. Se ei nyt vaan ole tästä joulusta eikä siitä kaksiosta kiinni vaan ap on viisaasti tajunnut, että jos haluaa olla itse järjestämässä lapsen joulun, niin tämä on se tapa.
Teimme itse saman valinnan 10 vuotta sitten ja meille ovat sukulaiset olleet tervetulleita ennen joulua ja joulun aikaan ja lisäksi olemme vierailleet heidän luonaan. Aatto vietetään omien lasten kanssa, joiden kanssa haluamme luoda omat jouluperinteet.

Niin, tää jouluna sinne tänne vai tuonne on ihan persiistä, suoraan sanottuna :/

Mekin kävimme aikamme aattoaamuna anoppilassa sit aattoiltana mun vanhemmilla. Viime vuosina aattoaamu on rauhotuttu kotiin, anoppilassa käyty sit joulupäivänä/tapanina. Aattoilta ollaan oltu melkein aina mun vanhemmilla. Yhtenä vuonna kaikki oli meillä.

Mä niin haluaisin olla kerrankin, ensimmäistä kertaa elämässä, aaton oman perheen kesken, mut enhän mä voi sanoa mun vanhemmille, jotka on 35v järjestäneet aattoillan meille, että sori me ollaan nyt kotona ja me ai haluta teitäkään meille :/ Järkyttävää kiitollisuuden velkaa ja syyllisyyttä pitää asiasta kantaa :(

Yhteistyössä