itsepalvelukirppikset/pääkaupunkiseutu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jespa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jespa

Vieras
Tietääkö kukaan hyvää itsepalvelukirppistä Helsingistä (tai ylipäätään pääkaupinkiseudulta), MYYJÄN kannalta? Olen viemässä myyntiin lähinnä lastenvaatteita, tekstiilejä ja omia ja miehen takkeja ja muuta vaatetta. Olisi kiva jos joku jakaisi kokemuksia :)

Erityisesti kiinnostaisi Kannelmäen ja Mäkelänkadun Löytöretken myyntikannattavuus, meneekö tuollainen tavara näissä kaupaksi? Vai onko jossain parempi kirppis? En myöskään tiedä minkä kokoisia nuo myyntipaikat loppujen lopuksi ovat, tavaraa olisi meiltä tulossa aikamoinen määrä.

Mä kävin vähän aikaa sitten tossa Mäkelänkadun Löytöretkessä ja mun mielestä se oli epämiellyttävä paikka, jotenkin tosi epäsiisti ja myynnissä ollut tavara ei ollut kummoista. Aattelin, etten itte vaivautuis sinne tavaraa laittamaan myyntiin. Tosin en sitten tiedä ollenkaan, että miten tavara siellä menee kaupaks kun vaan kerran tosiaan oon käynyt. Ihan lähellä tota Mäkenlänkadun kirpparia on uusi itsepalvelukirppis Itä-Pasilassa, K-kaupan vieressä, se on ainakin tosi siistin oloinen paikka ja reippaasti siellä on tavaraa myynnissä, en sitten tiedä, että miten ne menee kaupaksi ja käykö siellä hyvin asiakkaita, aukioloajat on ainakin laajat, tais olla ihan joka päivä auki ja arkisin esim. kahdeksaan saakka.

Euroset järvenpäässä. Mielestäni tosi siisti ja iso itsepalvelukirpputori. Parkkipaikka joka päivä täynnä lähes poikkeuksetta. Omat tavarat menneet kaupaksi, tosin olen hinnoitellut ne alhaisiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja erääääs:
Euroset järvenpäässä. Mielestäni tosi siisti ja iso itsepalvelukirpputori. Parkkipaikka joka päivä täynnä lähes poikkeuksetta. Omat tavarat menneet kaupaksi, tosin olen hinnoitellut ne alhaisiksi.

ei kannata mennä merta edemmäs kalaan. parempi että otat pöydän 10-15 min matkan päästä kotoa, että voit käydä päivittäin järjestämässä pöytää.

Pöytävuokra taitaa olla suoraan verrannollinen kävijämäärään... eli kallis paikka on usein myös parhaiten myyvä. jos vaan osaat hinnoitella tavarat oikein.sekin on oma taiteenlajinsa.

Kiitos vinkeistä!

jep, itse ajattelin juuri noita lähikirppiksiä Helsingistä, jotka tiedän. Kamakeitaalla ainakin kuvissa on siistit myyntipaikat ja ehkä järkevämmät noille mun myyntitavaroille kuin kannelmäessä. Hinnoittelen omasta mielestäni edullisesti (verraten omiin kirppiskokemuksiin...), joten uskon että kaupankäynti on tällä kertaa juuri myyntipaikasta kiinni. Valtterista sain aiemmin (todella) hyvän myynnin, mutta myös varkaita oli käynyt pöydässäni eikä koko itsepalvelupuolta ole enää edes olemassa, joten se siitä.

Lisää kokemuksia?

Asun itse Järvenpäässä, joten toi on ollu mulle fiksu kirppis, mutta ei tosiaan kannata kauas viedä, koska yhden päivän jälkeen koko pöytä on jo aika myllätty :D Suosittelen myös käyttämään sellaisia ripustushenkareita, joilla ripustetaan esim housuja. Eivät vaatteet tipu niin helposti.

Yhteistyössä