IVF-hoidot edessä, tietoa kaipaisin määrätyistä lääkkeistä yms?

09.06.2008
343
0
16
Emme ole vielä käyneet ivf-hoitajallakaan juttelemassa, eli kaikki on meille vielä täysin uutta ja outoa.
Tänään tuli kirje, jossa oli resepti. Reseptissä määrättiin nenäsumute Suprecur 2 x 10g sekä annoskynä Gonal-F.
Tahtoisin näin aluksi saada tietoa kyseisistä hormoneista? aiheuttavatko huonoa oloa tai jotain?

Minulla on ollut sumutteena Synarela, joka on samanlainen vaikutukseen kuin Suprecur. Siitä ei ole tullut juurikaan sivuoireita (ehkä kuumia aaltoja, mutta niiden kanssa pärjäsi). Piikistäkään ei ole minulle tullut oireita. Joillekin on voinut tulla mahan turpoamista ja nippailua, mutta yleensä ei mitään pahempaa.

Mulla kanssa eka ivf edessä elokuun alkupuolella. Sain myös Gonal-F reseptin, 300 iu/pvä ainakin nyt ensimmäiset kolme päivää, jonka jälkeen ultra. Myöskin kiinnostaa että onko sitä käyttäneillä ollut minkälaisia haittavaikutuksia? Ja myöskin et minkälaiset annostukset teillä on ollut, kun ymmärsin että mun olis aikas iso?

Ei mitään noloa, ei näistä voi tietää ilman että kyselee :D . Mä kanssa vasta "harjottelen".

Mulla on kanssa reseptissä määrättynä 900 iu:ta, ja se riittää tohon kolmen päivän annokseen, eli 300/pvä. Sit mulla on se ultra, jossa katotaan tilanne, ja sit tulee vissiin sen mukaan uus resepti. Siellä käynnillä ne sitten kertoo sulle sen paljonko pistät päivässä, ja opettaa sen kynän käyttöä. Näin ainakin mulla.

Eli haenko ton sumutteen ja kynän apteekista ennen kuin menemme elokuussa ensimmäiseen keskusteluun ivf-hoitajan kanssa? kirjeeseen oli merkitty, että aloittaa sumutteen käyttö lokakuussa ja kynästä ei ollut mitään mainintaa...

Et hae, niillä on siellä kynät millä näyttää kuinka se toimii. Ne antaa sitten elokuussa siellä käynnillä varmaan tarkat päivämäärät minä päivänä aloitat sumut ja millon aloitat piikit. Näin mulla.

Yhteistyössä