IVF/ICSI-hoidon läpikäyneet, millaisia sivuoireita pistoshoidot aiheuttaneet? Vatsakivut normaaleja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Marianne-80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Marianne-80

Uusi jäsen
02.09.2013
4
0
1
Hei!

Meillä menossa 2.ivf hoito, ekasta ivf-hoidosta on vierähtänyt useampi vuosi niin en kyllä enää muista tuntemuksia siltä ajalta (paitsi ne henkiset!!). Lääkkeinä minulla Menopur+Luveris+Orgalutran, ja lyhyellä kaavalla mennään. Tulevalla viikolla on edessä punktio, ja viime viikon perjantaina ultran näkymät rakkuloista ei ollut kovin suuri mutta kyllä niitä n.10 tulossa on ainakin, suurin oli 15-16mm ja sitten pienempiä. Mutta tämä olotila on ihan hirvee, tosi kovat "menkkamaiset" kivut ja kipristelyt, koko ajan vihloo alamahaan ja kävelykin tuottaa hieman hankaluuksia. Ja ylipäätänsä kaikki asennon vaihdot, myös nukkuminen tuottaa hankaluuksia sillä kaikki asennonmuutokset saa tuntemuksia aikaan. Töissä olen ollut ja hieman alkaa tuottaa hankaluuksia olla, sillä joudun työssäni mm.nostelemaan paljon.

Onko tälläiset tuntemukset normaaleja reagointia noista hormoneista? Kun tosiaan ei kovin runsas "saalis" ole tulossa, mut nää tuntemukset väittää ihan muuta.

Olen samaa mieltä Snipsun kanssa. Mulla kasvoi ekassa IVF:ssä noin 30 follia, mutta nekään eivät aiheuttaneet muuta kuin pientä jomotusta munasarjoissa. Ole ihmeessä yhteydessä lääkäriin.

Kiitos vastauksista :) Soitinkin heti seuraavana päivänä lääkäriin, mutta oli sitä mieltä että ei ole hätää vaikka oireet voimakkaita olivatkin. Eilen mulla oli punktio, joka tehtiin nukutuksessa koska toinen munasarja on niin hankalassa paikassa että sitä jouduttiin painamaan todella rajusti. Ja kokenut lääkäri sai tehdä silti työtä, että sai siltä puolelta punktion tehtyä mutta onnistui kuitenkin. En tiedä mistä syystä kroppa reagoi näin voimakkailla tuntemuksilla ja kivuilla, mutta näkivät kyllä eilen että kävelykin on hankalaa. Munasoluja saatiin 9 (8 hedelmöittynyt) ja huomenna on siirto, hyperin riskiä ei pitäisi olla. Paikat on edelleenkin kipeät, s.lomaa sain tyypilliset 3 päivää mutta oli puhetta että se kenties jatkuu vielä viikonlopun yli koska teen niin fyysistä työtä.

Mutta siis en muista aiemmin kärsineeni näin vahvoista oireista ivf:ssä.

Piti tulla vielä kommentoimaan jos joku samaa pohtiva osuu tähän ketjuun, että muitakin IVF.n alkuvaiheessa kipuilijoita on:wave:

Mun "oireet" ennen punktiota olivat hyvin samankaltaiset kuin ap.llä, olin ehkä jopa kivuliaampikin. Jos olisi pitänyt samalla töissä vielä käydä, niin sairaslomaksi olisi mennyt. Omakin työ kun on raskasta enkä sitä kyllä mitenkään olisi voinut tehdä kun jo ihan perus kotihommatkin olivat haasteellisia, ihan jo pari päivää pistelyn aloittamisesta nuo vastaavankaltaiset "vaivat" alkoivat ja olin todella kipeä. Saaliina meilläkään ei ollut hurjia määriä, vain viisi munasolua.

Yhteistyössä