IVF/ICSI/PAS plussat

  • Viestiketjun aloittaja Minnuska78
  • Ensimmäinen viesti
Minnuska78
Ajattelin aloittaa tällaisen ketjun, jos löytyis muita hoitojen avulla raskautuneita. Tuntuu jotenkin ulkopuoliselta kirjoitella odottajaketjuissa, nyt kun kaikki on vielä alussa.

Meillä 3 ivf:n tuoresiirto toi kauan ( melkein 9 vuotta) odotetun plussan toukokuun viimeinen päivä. Ultrassa näkyi syke viikolla 7+4. Nyt päivä kerrallaan yritän nauttia tästä onnesta. Meillä on yksi luomu lapsi, tyttö syntyi -99 joten sekundäärisesti lapseton. lapsettomuuden syynä tukossa olevat munatorvet ainakin.

Minnuska rv 9+6
 
Hansu78
Minusta tämä ketju kuulostaa oikein hyvältä. Itse ainakin vähän vieroksun vielä liittymistä "normaaliodottajien" joukkoon. Tosin hyvin alussa mennään ja mitä vaan voi tapahtua!
Minnuskan kanssa ollaankin menty samaa taivalta ainakin jossain vaiheessa ja piinailtu yhdessä! Mulla vielä2,5 viikkoa ekaan ultraan, eli piinailu jatkuu koko ajan. Ja kyllä tuota vessassa käyntiä aina jotenkin pelkää, ei siitä vaan mihinkään pääse.

Meillä siis tärppäsi nyt 4. IVF-kierros ja tuoresiirto. Pakkasessa on vielä 3 top-alkiota, toivottavasti niitä ei tarviisi käyttää kun vasta pikkukakkoseen!!!

Käytitkö Minnuska muuten mitään "poppakonsteja" tässä siirrossa? Mä jätin kaikki poppakonstit narikkaan tällä kertaa! Foolihappoa oon kyllä syönyt koko vuoden, mutta ei muuta.

Hansu 5 + 0
 
Re Nu
Tänneppä minäkin voisin tulla. Kirjoittelen myös tuolla joulukuisten listoilla.Onnea kovasti molemmille!
Meillä tärppäsi ensimmäisen ivf:n eka pas. Yksi alkio siirrettiin ja se matkassa mukana. Vatsa jo alkanut kasvaa kovaa vauhtia ja pieniä liikkeitäkin tuntuu.
Re Nu 18+4
 
Minnuska78
Ihanaa että tulitte mukaan Hansu ja Re Nu. Toivottavasti muutkin löytää tänne.

Mä käytin ekaa kertaa poppakonstina punaviiniä. Join sitä puolilasillista melkein joka päivä siirrosta testiin. muutama päivä kyllä jäi välistä. Mutta muuten oli paljon ohjelmaa piinapäiviin, joten ne meni aika lennossa ehkä sekin auttoi ettei kokoajan hermoillut ja miettinyt.

Olo on ollut aivan kamala. Onneksi ei ole oksentaa tarvinut, mutta toisaalta sehän on vaan hyvä merkki :) Tänään olisi sitten lääkäri neuvola, nyt yritetään kuunnella sydänääniä, pitäkäähän peukkuja

Minnuska tasan 10
 
Sanelma*
Heippa!

Täällä kanssa yksi hoidolla raskautunut. 4 vuotta haaveena ollut plussa tuli vihdoin 2.IVF/ICSI:n tuoresiirrosta. Tätä ennen ekasta ICSI:stä tuoresiirto ja 3xPAS aina negaa. Kirjoittelen tuolla Tahkoojissa haavepuolella ja siirtynen Tahkoojaplussiin kunhan rohkeus riittää. Mutta tännekin olis kiva välillä kirjoitella, jos vain aika riittää. Tunnuttekin jo vähän tutuilta, koska olen seurannut taivaltanne jo pitkään tuolla toisessa ketjussa taustiksena.

Mulla nyt menossa rv 6+0 ja oireet ovat aika huomaamattomia. Mutta yritän ajatella positiivisesti ja odotan jännityksellä ultraa joka on vasta parin viikon päästä. Lisäjännitystä aiheuttaa tarranneiden lukumäärä, koska meille siirrettiin kaksi alkiota.

Mukavaa odotusta meille kaikille!
 
Hansu78
MInnuska: Saitteko sydänäänet kuulumaan? Tulehan kertomaan!

ReNu: Kylläpä aika menee lujaa!!! Muistan tuolta lapsettomuus-ketjuista kun plussasit! Miten olet voinut? Oliko pahemmin raskausoireita alkuun?

Sanelma: Mukavaa, kun on joku, joka lähes samoilla "alkumetreillä", mulla nyt tänään 5 + 1.

Mulla on ollut eilen ja tänään sellasta kuvotusta. Ei ole onneksi tarvinnu oksentaa, mutta ei oikein tee mieli syödä mitään... Kuitenkin sitten jos jotain syö, niin tuo etova olo jotenkin vaimenee. Aamulla sitä ei oo, vaan alkaa jossain vaiheessa päivällä... No, se on pientä tähän kaikkeen 4 vuoden henkiseen kärsimykseen verrattuna!!!

Hansu78 rv 5 + 1
 
Re Nu
Me ei mitään ihmeempiä vippaskonsteja piinapäiviin käytetty! Mutta kaksi päivää ennen testintekemistä join ison lasin punaviiniä,se auttoi stressistä johtuneeseen unettomuuteen.

Juu Hansu muistankin sinut sieltä,mukavaa,että nyt on sinullakin hyviä uutisia. Mää oon ostanut turvotuksen vuoksi äitiyshousut mellkein heti ja kuvotus sekä väsymyt olivat oireena. Tällä hetkellä olen melko pirteä ja samat housut menevät jalkaan edelleen. Vedenjuonti ja raikas ruoka on auttanut

Re Nu 18+5
 
Minnuska78
Sanelma mukavaa että löysit mukaan:)

Hansu: kuvotus on hyvä asia, elimistö on oikealla asialla. Vieläkö sinulla on ollut jomotusta alavatsalla niinkuin ennen testiä?

Re Nu: Muistan kans plussauksesi, taustailin silloin kun itsellä oli juuri hoito taukoa. ihanaa että kaikki on mennyt hyvin.

Löytyihän se syke siellä neuvolassa. olen niin onnellinen. lääkäri kyllä sanoi aluksi että niiden koneella ei ole kuulunut näin aikaisin äänet, mutta yritettiin silti. Olihan se tosi vanha laite. Seuraava neuvola on sitten elokuussa. heinäkuun 25 on niskapoimu ultra, siellä sitten näkee pienen. Meilläkin elää vielä mahdollisuus että pieniä olisi kaksi, siellä sekin varmistuu.
 
Re Nu
Tosi mukava,että täällä on tuttuja ja ihanaa huomata,että hoidot ovat tuottaneet tulosta. Sitä arvostaa tätä raskautta enemmän kuin mitään tässä maailmassa. Ensi viikolla meillä rakenne ultra ja vaikka liikkeet ovat alkaneet tuntumaan jännittää todella. Otin koko päivän töistä vapaaksi,että saan keskittyä vauvailuun,niin ja mennään tekemään vakuutus vauvalle myös!

Kannattaa yrittää ottaa mies mukaan kaikkiin mahdollisiin tutkimuksiin. Mulla oli niskapoimussa mies mukana,istui hiljaa ja vakavana ja piti kädestä kiinni. Mutta kuulin myöhemmin kuin puhui veljelleen,hehkutti ja selitti ja oli niin otettu kun näki pienen ihmisen vatsassa.

Re Nu 19+2
 
Hansu78
Heissan sisaret!

Se on taas uusi viikko alussa! No, se on vaan hyvä, että aika kuluu nopsaan! Ensi viikon perjantaina se totuus sitten iskee kun on ultra... Ei jaksais millään odottaaa. Eilen en juurikaan tuntenu huonovointisuutta ja aloin jo pelätä, että eikö sitä tosiaan enää ole ja hirvee ahistus iski, että tässäkö tämä nyt sitten oli. Mutta mutta... tänään sitten töissä tuli NIIN huono olo ennen ruokkista, että oli jo lähellä, etten joutunu lähtee vessaan. Onneks sain sitten itseni koottua ja syöminen vei sitten tuon pahan olon onneksi pois! Tuumailin itsekseni, että viikonloppuna tuli oltua kyllä tosi paljon ulkona ja sen takia varmaan olo oli parempi. En tiedä. Mutta on se vaan niin mukavaa kun on paha olo!! Ei uskois, mutta kyllä se tässä tilanteessa on:) hih!

ReNu: Kyllä meillä on ollu alusta asti selvää, että mies tulee mukaan ultriin, mikäli töistä pääsee lähtemään. Se on kuitenkin sellanen "konkreettinen todiste" miehellekin, että vauva on tosiaan tulossa; varsinkin näin alkuvaiheessa kun ei oo vielä masua...
Paitsi kyllä mä oon joutunu löysää jo vyötä ja yhdet lempparifarkut ei tuntunu enää hyviltä jalassa... Mitään äitiyshousuja en oo vielä ostanut, vaikka mieli kyllä tekis... Ei uskalla vielä.
Kävin muuten kattoo noita babycenterin nettisivuja! On tosiaan ihanat kuvat! Melkoiselta ALIENilta pikkuinen vielä näyttää tässä vaiheessa!!!

Minnuska: Onhan se sydämen sykkeen kuuleminen neuvolassa varmasti ihanaa ultrien välillä! Tietää ainakin, että siellä se pikkuinen mennä porskuttaa! Se on vissiin aika nopeeta jumpsutusta? Meillä´on sitten toi ultrapäivä ensi viikolla sama!

Terkuin Hansu rv 5 + 6
 
Minnuska78
Aika tosiaan rientää. Olen viimeistä viikkoa töissä ja sitten loma alkaakin :) ihanaa. Mulla on väsymys selvin oire, ja töissä on hirmu kuuma illalla ei jaksa muuta kun makoilla. Mun pahaolo helpotti jo viikolla 7. Nyt on vain satunnaisia öklötys oloja jos maha pääsee tyhjäksi.

Mitäs muille kuuluu?

Minnuska 11+0
 
Sanelma*
Minulla kanssa viimeinen kokonainen työviikko menossa ennen lomaa. Ensi viikolla vielä ma-ke olen töissä, mutta sitten torstaina alkaa kolmen viikon loma.

Odotus jatkuu täällä edelleen melko oireettomana. Lievää rintojen arkuutta lähinnä öisin, yö pissatus ja päivällä aika jatkuva nälkä. En ole ihan varma, että onko tuo nälkä osittain lievää pahoinvointia, mutta ainakin siihen auttaa sama asia kuin nälkään eli söyminen :)

Ensi viikkoa odotan pelonsekaisin tuntein, kun ekan ultran aika koittaa. No siellä näkyy sitten just se mikä näkyy. Vähän sama juttu kuin testatessa, että ajatuksen voimalla en voi tulosta muuttaa. Siispä rohkeasti se on vain otettava vastaan mitä kerrotaan.

Sanelma rv 7+0
 
-Krisse-
Heippa kaikille!

Tulin tänne palstalle ja huomasin että täällähän on useita vanhoja tuttuja tuolta lapsettomuus-puolelta, KIVA!

Mulla siis hoitotauolla toukokuussa tuli LUOMUplussa, ja nyt menossa jo rv 15+6. Kaikki tämän tiedon mukaan ok, rinnat kasvaneet ja vatsakin jo vähän alkaa näkyä. Tosin ei paljoa, lääkärikin sanoi että mulla kohtu taaksepäin kääntynyt niin vatsa ei vielä kovin hyvin näy kun kohtu kasvaa tavallaan selkärankaan päin...
Öklötys mulla alkoi joskus viikolla 6, oksentelu n. pari kertaa viikossa vkolla 9 ja oksentelua jatkunut vieläkin (just äsken kävin halailemassa pyttyä). Joskos se pian helpottaisi. Tosin pahoinvointia ei ole jos nukun yön hyvin eikä stressiä ole, viime yön nukuin taas vähän huonommin jostain syystä.

Rakenneultra meidän klinikalla on 11.8, sitä odotellessa. Muuten olo on hehkeä ja naisellinen kaikin puolin, ja energinen. Ja seksi maittaa (mies on haltioissaan;)

Mites teillä muilla menee???
 
-Krisse-
Heippa kaikille!

Tulin tänne palstalle ja huomasin että täällähän on useita vanhoja tuttuja tuolta lapsettomuus-puolelta, KIVA!

Mulla siis hoitotauolla toukokuussa tuli LUOMUplussa, ja nyt menossa jo rv 15+6. Kaikki tämän tiedon mukaan ok, rinnat kasvaneet ja vatsakin jo vähän alkaa näkyä. Tosin ei paljoa, lääkärikin sanoi että mulla kohtu taaksepäin kääntynyt niin vatsa ei vielä kovin hyvin näy kun kohtu kasvaa tavallaan selkärankaan päin...
Öklötys mulla alkoi joskus viikolla 6, oksentelu n. pari kertaa viikossa vkolla 9 ja oksentelua jatkunut vieläkin (just äsken kävin halailemassa pyttyä). Joskos se pian helpottaisi. Tosin pahoinvointia ei ole jos nukun yön hyvin eikä stressiä ole, viime yön nukuin taas vähän huonommin jostain syystä.

Rakenneultra meidän klinikalla on 11.8, sitä odotellessa. Muuten olo on hehkeä ja naisellinen kaikin puolin, ja energinen. Ja seksi maittaa (mies on haltioissaan;)

Mites teillä muilla menee???
 
Re Nu
Tervetuloa mukaan krisse:)

meillä oli rakenneultra viime perjantaina ja kaikki oli loistavasti. Ultrassa kävi ilmi,että poika on tulossa. Kyllä on niin upea fiilinki:) Kovin potki ja liikuskeli.Nyt on alkanut tuntumaan liikkeet jo päivälläkin,ei enää vaan pelkästään nukkumaan mennessä. Hyvä fiilis.

Re Nu 20+4
 
Sanelma*
Heippa kaikille!

Iloisia uutisia tuli meille varhaisultrassa tänään. Toinen siirrtyistä on tiukasti mukana ja oikeassa paikassa. Sydän sykki villisti ja koko vastasi täsmälleen viikkoja. Nyt uskaltaa jo vähän huokaista vaikka kovin kovin alussa vielä ollaan. Positiivisin mielin eteenpäin.

Mitäs Hansulle kuuluu? Eikös teillä ultra edessä perjantaina?

Sanelma 7+6
 
Hansu78
ReNu: Ihania uutisia siellä! Oletko muuten jaksellut hyvin?

Krisse: Kiva, että löysit tänne palstalle!!! Ei oo sullakaan kyllä ollut helppoa ton pahoinvoinnin kanssa... Onko sulla sitä pitkin päivää?

Sanelma: Jihuu ja onnea tästäkin eteenpäin! Millon sun virallinen LA on? Jos mä osaan itse laskee omani, ni mulla olis 10.3 ???

Täällä ei varmaan nukutua ens yönä... Kovasti tuo huominen ultra pelottaa. Toisaalta ihmettelen kyllä kovasti, jos sieltä ei mitään löydy. Oon ollu nimittäin TOSI huonovointinen ja sitä on jatkunut joka päivä aamusta iltaan. Onneks ei oo tarvinnu oksentaa...vielä ainakaan. Kaikenlaisiin "tuomioihin" oon kyllä yrittänyt varautua ja otettavahan se on kaikki vastaan, mitä sanotaan. Voi kun niin toivoisin, että kaikki olis hyvin...eihän sitä muutakaan voi.

Hassua kun mies ruennut sanoo mua "Äitikäksi"... Eilenkin se kysy töistä tultua; "Mites Äitikkä on tänään jaksellut "? Hih! Kuulostaa tosi omituiselta!!

Oletteko muuten missä vaiheessa kertoneet sukulaisille/ystäville raskaudesta? Mä oon ainoastaan parille työkaverille, ovat eläneet mukana näissä hoidoissa monta vuotta. Samaten mun isosisko tietää. jos nyt huomenna saadaan hyviä uutisia, niin sitten olis tarkoitus kertoa mun vanhemmille. Nähtäväksi jää!

Terkuin Hansu rv 7 +2
 
Re Nu
tsemppiä hansulle huomiseen,varmasti kaikki on hyvin! tule sitten heti ilmoittamaan mitkä fiilikset on.

Tää jännittäminen ei kyllä missään vaiheessa rskautta lopu. Aina on jostakin huolissaan. Ukko potkiskelee pitkin päivää ja on erittäin paljon liikkeellä ruuan jälkeen kun menen sohvalle pötköttämään. Nukun edelleen pari tuntia päivällä,jotenkin tuntuu,että unen tarve ei vähene ollenkaan.

Re Nu 20+6
 
Sanelma*
Meillä virallinen LA 5.3. Kaikkien netin laskureiden mukaan la olis 4.3., mutta kun lääkäri kerran viisaana kiekostaan katsoi, että 5.3. niin olkoon sitten se. Eipä tuolla suurta merkitystä.

Mulla on paha olo lisääntynyt. Eilen oksensin ekaa kertaa. Että eiköhän tässä oikeaan suuntaan olla menossa. :)

Meillä tietää nyt ultran jälkeen vanhemmat ja mun sisko. Myös töissä kerroin, kun tiesivät kuitenkin myös hoidoista. Sielläkin oltiin iloisia meidän puolesta.

Tsemppiä ultraan Hansulle!

Sanelma rv 8+2
 
Minnuska78
np-ultra takana. kaikki oli hyvin <3
siellä pieni pyöri kuin väkkärä. aivan itku meinasi tulla kun pienen näki. turvotusta oli 1,2mm ja suhdeluku oli 1:10000.

Mitäs Hansun ultraan?

Minnuska 12+2
 
Hansu78
Heissan!

Yksi sydämensyke nähty! Aivan ihmeellistä! Kyllä mä purskahdin itkuun, enkä meinannu siinä petillä pysyä... Kyllä se pikkuisen sydän lyö kovaan tahtiin, tosiaan ei voi kuin ihmetellä! Mulla se la olis sitten kuitenkin niinkun 11.3 ja tänään rv 7 + 2.
Huomenna joutuu kyllä kertomaan vanhemmille!

Ihanaa Minnuska, että np-ultrassa kaikki hyvin!!!!

terkuin Hansu
 

Yhteistyössä