IVF/ICSI/PAS plussat

  • Viestiketjun aloittaja Minnuska78
  • Ensimmäinen viesti
Jo75
(.) Pienellä kaikki hyvin! Jännitin aivan järjettömästi, musta tuntu yhdessä vaiheessa et mä pyörryn kohta kun siellä odoteltiin. Mutta siellä se vauvanalku heitteli kuperkeikkoja ja kädet ja jalat heilui. Niskaturvotus oli 0,8 ja syke oli hyvä. Koko oli 4,5cm (suurinpiirtein, en muista enää tarkkaa kokoa) ja se vastaa yhtä päivää vanhempaa kuin itseasiassa on. Lääkäri sanoi että nyt voi vaan alkaa nauttia, suurimmat riskit on nyt takana. Mä en edelleenkään pysty käsittämään että tää voi olla totta!

Kun palasin töihin tuolta ultrasta niin itkin tosi paljon. Se kaikki jännitys purkaantui ja kädet tärisi ihan hirveesti. Kerroin myös kaikille työkavereille ja sitten itkettiin taas vähän lisää :)

Jo75 rv 11+1
 
Sandy78
Ihanaa Jo!!! nyt ruetaan nautiskelemaan :) :) (koitetaan ainakin !)

Mäkin aattelin että pakko kertoa työkamuille ihan pian, koska tänään jo ensimmäinen kysyi varovasti että oonko mä raskaana... eli näkyy kyllä jo.... :) Mun vatsan sisäänvetäminen ei näemmä auta enää :D

 
Minnuska78
Ihanaa onnea Nyyti <3 ja koko perhe.
Minäkin haluaisin kuulla synnytyksestä ja vauva arjestanne sitten enempi kun jaksat/maltat palailla kirjoittelemaan.

Kaikilla muillakin on täällä ihania kuulumisia. On niin ihana lukea teidän juttuja, kun tietää miten tuskaista tämä on kaikille ollut :)

Mitähän Hansulle ja pojalle kuuluu?

Krissen kuulumiset oli kans kiva lukea, niin se poika vain kasvaa. Ite vieläkin välillä onnen kyyneleitä vuodatan kun omaa tyttöä kattelen.

Meillä alkaa kans arki kulkea tytön rytmin mukana. Kiltti tyttö on, mutta rintaraivareiden takia tissimaito ei enään yksin riitä ja pulloon on jouduttu osaksi turvautumaan. Ensinmäinen rokotuskin on takana. Mutta nyt vaunulenkki odottaa :)

Minnuska ja Myy paripäivää vaille 3kk
 
Iirisrukka
Onnittelut Sandylle ja Jolle ultrauutisista!!! On varmasti paljon helpompi hengittää =) Aivan ihanaa kun on niin aurinkoistakin, nauttikaa sekä keväästä että raskaudesta!

Mulla nuo ulkoilut on tosi vähissä, kun kävely täällä sisälläkin on tarpeeksi epämukavaa. Elokuussa pääsee sitten vaunulenkille, heh!

Iirisrukka rv 27
 
*misu*
Voi mahtavaa Sandy ja Jo kun kaikki oli hienosti np-ultrissa!!! Itse jännäsin sitä silloin aivan hulluna ja olin ihan "varma" et vauvalla on jotain pielessä. Hurjaa kuinka nopeesti nää viikot on menny, teillä molemmilla jo yli 11 viikkoa kasassa, wau!! :)

(.) Mulla käsivaiva vähän helpottanut, mutta nyt on sit verenpaine noussut riskirajoille. Toi turvotus kuulemma liittyy siihen, kulkevat käsi kädessä ja ruokkivat toisiaan, huoh.. Neuvolas pitää käydä nyt useammin ja lisäksi mittailla kotona lukemia. Siinä 132/93 on lukemat on ollu kellonaikaa katsomatta. Jos ne tosta nousee vielä niin sit voin saada raskaana olevalle sopivat verenpainelääkkeet. Katsotaan nyt kuinka homma etenee. Olin tiistaina neuvolas ja tänään uudestaan. Siinä ajas oli tullut 700 g lisää painoa!!? Terkka sanoi että että et oo voinu syömällä tota saada. Sanoinkin sit et oon yrittänyt juoda paljon mut tuntuu ettei silti tuu pihalle niin paljo ku pitäis. Eli jostain syystä kroppa kerää nyt nestettä kudoksiin. Noh, eiköhän ne sieltä joskus pihalle tuu ;o)

Hyviä vointeja kaikille ja aurinkoista alkavaa viikonloppua!!
 
Jo75
Ihan hyvää kuuluu tänne... Nyt on jotenkin sellanen aika kun mitään ei oikein tapahdu niin tuntuu ettei oo mitään kirjotettavaakaan. Rakenneultraan mulla ei oo vielä aikaa ja liikkeitäkin alkaa varmaan tuntumaan vasta viikkojen päästä joten pitkältä tämä aika nyt tuntuu... Eilen tilasin sen dopplerin josko sillä saisin jotain kuulumaan niin tuntuisi taas vähän todemmalta tää asia. Mutta sit taas jos en saa mitään kuulumaan niin paniikkiko siitä iskis... eli taas ei oo mikään hyvin.

Mut joo, tällä hetkellä oon ihan suht luottavaisin mielin, uskon et se pikkunen viel siellä on. Mulla on ihan päivittäin viiltelyjä ja tuntemuksia tuolla alhaalla mut ajattelen et ne on vaan siitä kasvamisesta.

Tänään ostin lankaa ja olen koko illan kutonut vauvalle peittoa. Siitä tulee hieno vaikka ite sanonkin :)

Jo75 ja muutaman minuutin päästä rv 13+0
 
Lilli-75
Täällä onkin paljon mukavia kuulumisia!
Kiva että Jolla ja Sandyllä on raskaudet lähteny mukavasti käyntiin, viikkojakin on kertyny jo huimasti.

Itellä muutto takana ja vaikken oikein mitään oo tehnykään niin supistuksia on alkanu olla päivittäin. Eilen oli lääkäri ja paikat onneks vielä tiukasti kiinni. Vaavi kovasti kasvanut, paino oli jo 1280g ja muutenkin kovasti touhuaa. Oma paino noussu tasan 10 kg... Ultrassa näky et vauvan toinen munuaisallas olis laajentunu siis jonkin verran suurempi ku toinen, mut ei kuulemma kannata huolestua... No tottakai se rupes vaivaamaan ja netistä heti tietoo ettimään... On melkoisen yleinen juttu ja 80% se tasaantuu raskauden aikana. Ne on vaan ilmeisesti kehittyny eri tahtiin.

Mulla tuli ne alkuraskauden jalkakrampit takas ja kahta kauheempana!
Eipä oikein saa yölläkään nukuttua ku on pakko nousta kävelemään ja hieromaan jalkoja. Otan 2 magnesiumia joka päivä mut eipä kauheesti tunnu auttavan. Onks muilla ollu kramppeja vaivana!?

Onks sulla Iirisrukka tai muilla ollu jo supistuksia!?!
Itellä tosissaan jokapäiväisiä. Vatsa kovettuu ja sitä kestää ehkä 30s kerrallaan ja niitä tulee ehkä 2-3 kertaa päivässä.
Menis vaan nyt aika äkkii että pääsis tonne 30 viikon päälle, on vähän ruvennu pelottamaan että vauva tulee liian aikaisin...

Ajan oon saanu kulumaan asuntoa sisustellessa ja ens viikolla olis tarkotus lähtä hankkimaan vauvalle istuin, vaunut, sänky ym. Kaverilta sainkin sitterin, leikkimaton ja ison pussillisen harsoja joten taas on onneks vähemmän hankittavaa.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

Kuinkas pitkällä Misu sä olitkaan!?! Sä taidat olla seuraavana vuorossa!?!

Lilli-75 rv 29
 
Mimmuli79
Pitkästä aikaa taas kuulumisia täältäkin. Saikkari on vaihtunut äitiyslomaan ja vointi on melkoisen hyvä. Supistuksista mulla ei oo enää muutamaan viikkoon ollut tietoakaan, vaikka tässä vaiheessa niitä jo alkaa odottaa... Koomista, että asiat menee näin ristiin. Verenpaine mulla on nyt vähän kohonnut ja turvotusta tullut käsiin. Soittelin äitiyspolille asiasta ja antoivat huomiseksi ajan. Tulee sitten varmistettua, että mikään oo pahemmin vialla.

Toivottavasti Misunkin paineet pysyy kurissa. Sullahan on raskaus ihan pian jo täysiaikainenkin. Jännitys alkaa tiivistyä. Onko kovin tukala olotila?

Lillin on syytä ottaa rauhallisesti siellä, ettei supistukset pääse tekemään "tuhojaan". Jokainen lisäpäivä on kovin arvokas vauvan kehityksen kannalta tuossa vaiheessa.

Nopeasti tuo aika tuntuu kuluvan, kun Jo ja Sandykin on jo noin hyvillä viikoilla. Ei siihen rakenneultraankaan enää niin hurjasti ole aikaa.

Hyviä vointeja kaikille!

Mimmuli 35+4
 
''''Hansu78''''
Heissan kaikille!

Tämä arki menee ihan uskomatonta vauhtia ja on tosi paljon aikaa kun olen käynyt kuulumisia lukemassa/kirjoittamassa!!!!! Lueskelin nyt monta sivua teidän kirjoituksia ja iiihana nähdä, että on tullut paljon uusia odottajia, tuttuja nimimerkkejä!!! Onnea valtavasti kaikille plussanneille!!!!

Meillä vauva-arki sujuu oikein mukavasti. Yöt nukutaan vaihtelevasti max 5 tunnin pätkiä. Aamuyöt on vähän "pyörimistä". Poika on muuten oikein hymyveikko ja on alkanut jokellella/seurustella kovasti, ikää on nyt reilut 2kk. On se vaan niin ihana mussukka :) Lähes päivittäin meinaa ihan tulla itku silmään kun pojan touhuja/ilmeitä/eleitä seurailee ja muistelee, miten kovan työn tulos poika on. Onni laitettiin nimeksikin! Rintamaito riittänyt toistaiseksi hyvin ja poika kasvaa kovaa vauhtia.

Ihanaa lueskella, kun te vielä odottavat pähkäilette vaunuista yms. Tuntuu, että siitä on jo ikuisuus, kun itse mietin samoja juttuja! Haikeeta! Kyllä tämä aika menee vauvan kanssa siivillä!

Oikein lämpöistä kevättä ja kesän odotusta kaikille :)
t. Hansu ja Onni
 
Iirisrukka
Kiva kuulla Hansun kuulumisia =) hyvä kun menee mukavasti teillä!

Lilli, kyllä mullakin suppaa joinakin päivinä, viime viikola supisteli parina päivänä aina autosta noustessa, kävellessä, vessan pytyltä noustessakin, mutta nyt taas tällä viikolla ei lainkaan. Se on kyllä hassua, kun supistus jotenkin nostaa mahaa, kun alaosa menee ihan tiukaksi. Mulla jotenkin vaihtelee tuo liitoskipujuttu varmaan rasituksen mukaan ja supistelu ilmeisesti samoin tulee rasituksesta. Yritä ottaa rauhallisesti nyt kun muuttokin on ohi! Onnea uuteen kotiin =)
Saitko muuten jo äitiyspakkauksen? Mulle tuli tällä viikolla se uudempi pakkaus. Olipas kivoja vaatteita, nyt varmaan alkaa ollakin jo pienimpiä kokoja sen verran, että alkuun päästään. Mutta vaunut on meilläkin vielä hankkimatta, jaiks!

Rattoisaa odotusta kaikille ei-vielä-synnyttäneille!
 
Lilli-75
Hu huu!!!
Kylläpäs on hiljaista täällä, taitaa kaikki nautiskella ihanista kevätpäivistä!?!
Ite ainakin yritän ulkoilla mahollisimman paljon, kovin pitkiä lenkkejä en kyllä jaksa ja pissihätäkin kerkee aina yllättämään...

Hansulla on mennyt mukavasti, kiva kuulla!!! Ihanaa varmaan saada hymyjä pikku vesseliltä, itekin tässä jo niitä malttamattomana odottelen...

En oo vielä saanu äitiyspakkausta, mut Kelalta tuli päätökset ja sen mukaan parin viikon sisällä pitäis tulla. Saapas nähä tuleeko uusi vai vanha ku osa tutuista on saanu vielä sitä vanhaakin.

Täällä on menny ihan mukavasti, supisteluja tulee silloin tällöin mut ne menee hetkessä ohi.
Tytteli liikkuu kovasti mahassa, öisin tulee herättyäkin ku maha kumpuilee ihan hurjasti. Oma rytmi on muutenkin muuttunu tosi paljon. Ennen tuli valvottua 12 vähintään ja herääminen oli aamulla hankalaa mut nyt oon untenmailla jo 10 ja aamulla pirteenä 7 aikaan ylhäällä.

Tulkaapas taas kertoilemaan kuulumisia!

Lilli Rv 30+1
 
*misu*
Taidetaan tosiaan Mimmulin kans olla seuraavat "jakautuvat" :eek:)
Mulla nyt viikkoja 37+5. Yhtäkään supistusta en oo havainnut tähän mennes ja vauva on vielä kovin ylhäällä et vaikea uskoa että tulis ainakaan ennen laskettua aikaa joka siis on 30.5.
Viime perjantaina olin äitipolilla, lääkäri ultras ja arvioi vauvan koon. Se oli n.2.7 kg. Ihmettelin sit hänelle että eikö oo aika pieni viikkoihin nähden niin lääkäri sanoi että on pienehkö mutta "kasvanut ihan normaalisti omalla sievällä käyrällään". Syntymäpainoksi arvioi n. 3kg mut saapi nähdä olisko tosiaan niin pieni.. Ilmeisesti mun herkuttelut kuitenkaan ei oo päässy kasvattamaan vauvaa hyvien sokeriarvojen takia! Tai sitten on perinyt "laihuusgeenit" miehen puolelta, toivoa ainakin sopii :eek:)

Verenpaine on ollut sen verrran korkealla (alapaine hipoo sataa jatkuvasti) että sain verenpainelääkkeet loppuajaksi. Olin siihen kyllä tyytyväinen ja toivon että ne laskis paineita. Sit otettiin verikokeet jossa katsottiin jotain arvoja jotka kertoo mahd. raskausmyrkytyksestä. Lupasivat soittaa jos niissä on jotain häikkää mut ei oo onneksi kuulunut mitään. Seuraava polikäynti on maanantaina.

Maanantaina olin neuvolassa, siellä mittailtiin moneen otteeseen verenpainetta. Se oli aavistuksen laskenut ja alapaine oli nyt 93-95 tienoilla. Hemppa on noussut 123:een vaikka en oo hetkeen syönyt rautaa (erehdyin vaihtamaan merkkiä ja maha ei tykkää Retaferista yhtään). Sf-mitta 36 ja painoa tullut nyt ekasta neuvolakäynnistä 13.5 kg.
Pissassa ei oo ollut proteiinia eikä sokeria missään vaiheessa. Kovasti kehottivat ottamaan iisisti verenpaineen takia ja yritän parhaani noudattaa neuvoa. Ja eipä sitä jaksakaan tehdä mitään ihmeempää, kun väsyy jo niin helposti ja tulee huono olo.

Lilli, tosi kurjia noi sun jalkakrampit :( Oon odottanut koko ajan et koskahan mä saan ne riesaksi mut ei oo tullu. Ihmeen kauan joudut odottamaan ä-pakkausta, itse sain muistaakseni jo n.25-26 viikolla sen. Toivottavasti sun supparit pysyis maltillisina ettei vaavi päätä tulla ennen aikojaan maailmaan! :)

Mimmuli, mulla kans käsiä turvottaa välillä aika laillakin. Se on kyllä tosi rasittavaa, kun varsinkin aamuisin tuntuu et ne on ihan voimattomat ja jäykät. Yöllä heräilen siihen ku kädet puutuu ja niitä särkee. Vauva ei yöllä juuri liiku, eikä mahakaan vielä häiritse mut noi kädet ja pisuhädät kyllä.

Ihanalta kuulostaa Hansun vauva-arki <3 Osuvan nimen annoitte pojalle, kyllähän varsinkin nää hoidoista syntyneet lapset melkoisia ihmeitä ja suuria onnen aiheita ovat kun ovat olleet niin kovan työn takana..!!

Nyt taidan painua unten maille, hyvää tulevaa viikoloppua kaikille!!

misu 37+5
 
Lilli-75
Heippa vaan kaikille ja hauskaa alkavaa viikkoa!
Oli pakko tulla kirjoittelemaan ku ollaan pudottu niin kauas.
Mitäs kaikille kuuluu!?! Sandysta ja Josta ei oo kuulunu mitään pitkiin aikoihin...

Täällä kaikki ihan hyvin, valmennusta odotellaan, sen pitäs alkaa 3 päivä. Ensin meinattiin jättää väliin koko valmennus mut nyt on alkanu synnytys pikkasen jännittämään ja ehkäpä siitä olis jotain hyötyä. Kouluaikoina oon käyny kyllä sen lastenhoitokurssin ja ollu mukana muutamassa synnytyksessäkin mut eihän niitä voi omaan synnytykseen verrata.

Äitiyspakkauskin tuli (uusi) ja mä kyllä tykkäsin siitä kovasti.

Ja vihdoinkin saatiin hommattua turvakaukalo, graco logico s ja yhdistelmät, Emmaljunga city cross sillä city-kopalla. Ja kaikenlaista muuta pientä: vanna, vaippoja, tuttipulloja, rasvoja...
Yllättävän paljon sitä tarvii pienelle.

Oiskos vinkkiä itkuhälyttimestä!?! Merkkejä on kymmeniä eri ominaisuuksilla eikä oikein tiietä mikä hankittais.

Ihanaa odotusta kaikille!

Lilli-75 Rv 31+6

 
Sandy78
Heippa vaan kaikille! : )

Me on Jo:n kanssa kirjoteltu tiiviimmin tuolla Marraskuun odottajien puolella, mutta käyn kyllä täälläkin aina kurkkimassa kuulumiset.

Mites Mimmulilla ja Misulla menee?? Ootteko vielä yhdessä koossa?
Tsemppiä hirveesti loppumetreille! Näin just eilen mun kaverin vauvan (3päivää vanha) ja voi jukra että oli soma.. :)!
Uskon kyllä Lilli että alkaa jo vähän synnytys jännittämään, mä mietin sitä paljon jo nyt... Oon ollu aina tosi synnytyskammoinen ja miettinyt että päädyn varmaan sektioon, mutta nyt kun se vauva vihdoin on masussa niin haluaa kuitenkin ajatella pienen parasta joten kait se on vaan alakautta pykättävä.. ;)

(.) Täällä kaikki vallan hyvin. Masu on alkanut pyöristymään ja olen jo useana päivänä tuntenut aivan selviä potkuja selälläni maatessani :) Eilen tuli oikein "sarjatulta"! Aivan ihanaa. KOvasti odotellaan jo rakenneultraa (tasan 3vkon päästä), josko sit selviäis kumpi sieltä on tulossa (aiotaan siis ottaa selvää.. jos vaan näkyy!). Vihdoin alkaa pikkusen paremmin jo luottaa tähän raskauteen kun puolivälikin pikkuhiljaa häämöttää.. Tsemppiä kaikille vaiheisiinne!

T. Sandy 16+4
 
Mimmuli79
Aurinkoinen tervehdys täältäkin!

Yhtenä kappaleena ollaan ainakin täällä edelleenkin. Misun tilannetta olen minäkin miettinyt, jokohan olet laitokselle asti päässyt?

Täytyy sanoa, että olo on ajoittain aika tuskainen, on tuo alakerta sen verran kipeänä, ettei oikein mihinkään taivu ja sängyssä kääntyminenkin tekee tuskaa. Mieluusti lähtisin jo tositoimiin, mutta muutamia yksittäisiä supistuksia lukuunottamatta mitään kovin lupavaa oirehdintaa ei ole ollut. Lääkärihän mulle viimeksi sanoi, että yliaikaiseksi ei ainakaan mene. No, saapa nähdä, eihän tässä ole enää kuin pikkuisen runsas viikko laskettuun päivään. Tosin ehtiihän siinä ajassa vielä vaikka mitä :)

Ihanaa, että Sandy saa jo kunnolla nautiskella pikkuisen potkuista. Toivottavasti saatte sitten ultrassa sukupuolen selville. Aiotteko pitää omana tietonanne, vai kerroteko sitten jo muillekin.

Lilli on saanut hankintoja tehtyä ihan kiitettävästi. Saman merkkiseen turvakaukaloon olemme näemmä päätyneet. Taitaa tosin olla aika suosittu merkki. Meille ei itkuhälyytintä hommata, joten niistä en osaa mitään kommentoida. Kerrohan ajatuksiasi valmennuksesta kun sinne asti pääsette. Henkilökohtaisesti koin sen aika turhaksi. Ehkä mies sai sieltä jotain uutta tietoa, mutta mulle ei kyllä irronnut oikein mitään. Tulipa käytyä kuitenkin.

Mimmuli 38+4
 
*misu*
Lyhyesti kirjoittelen omaa napaa ennen nukkumaan menoa eli yhdes koos täälläkin ollaan! :)
Tänään rv 39+2 ja sunnuntaina LA. Viime maanantaina kävin polilla ja silloin lääkäri sanoi että kohdunsuu pehmentynyt mutta kanava täysmittainen ja kiinni. Parina yönä on ollu 1-2 supistusta (ei kivuliaita) mutta muuten ei mitään merkkiä että synnytys olis lähestymässä. Itsellä jotenkin sellainen olo että yli varmaan menee. Ylihuomenna torstaina meen uudestaan polille. Seuraavat aika tarkkaan kun on tota verenpainetta. Lääkkeet on aika nihkeesti auttanu, alapaine siinä 90-94 tietämillä lääkkeistä huolimatta. Turvotus kans jatkuvaa. Yöt nukun suht hyvin eikä masu oo mielestäni mikään mahdottoman iso viikkoihin nähden.
Kirjoittelen lisää täs lähipäivinä, nyt hyvät yöt! :eek:)
 
Nyyti 1
Paljon onnea ja tsemppiä Misulle ja Mimmulille loppusuoralle!

Olen seurannut palstaa vaikken olekaan kirjoitellut. Vauva-arki sujuu kivasti vaikka intensiivisyys onkin vähän yllättänyt! Nyt poika on flunssainen ja nukkuu koko ajan, äidillä on tylsää.. On niin ihanaa olla äitiyslomalla rakkaan pojan kanssa alkavassa kesässä!!!!! Ristiäiset on reilun viikon päästä ja sitten Ihme saa oikean nimenkin jo. Aika on mennyt tosi nopeasti! Tsemppiä kaikille! Poika heräilee sylissä, menen syöttämään.

Nyyti ja Ihme 7 vkoa
 
Iirisrukka
Hei kaikille!

Toivottavasti nyytin pikkuinen paranee flunssastaan pian. On varmasti ihanaa viettää ekaa kesää pikkumiehen kanssa! Ihanaa on kyllä olla raskaanakin kesällä, toivottavasti vaan ei iske kovasti vaivoja viime viikoiksi... Mun liitoskivut on olleet aika ok viimeaikoina, lähinnä öisin tuottaa vaivaa. Muuten on kaikki neuvolan testit ja tutkimukset ok. Onko sulla Lilli ollut ihan hyvä vointi?

Lilli, meille tuli samanlainen vaunusetti, eli city crossit city-kopalla. Ällistelen ja ihailen niitä joka kerta ohi mennessä, on ne vaan niin hienot! Vaikka ostin kyllä alkuperäisestä suunnitelmasta poiketen nämä käytettynä, kun sattui juuri oikea väri tulemaan myyntiin. Toivottavasti tuleva käyttäjäkin tykkää =)

Itkuhälytinvinkkejä täälläkin otetaan vastaan. Meillä on aika iso koti ja tuuletusikkunoita harvinaisen vähän, niin ei kuule välttämättä heräilyjä ilman tekniikkaa sisältä eikä ulkoa. Meiltä puuttuu kyllä vielä amme, tuttipullot ja sen sellaista pientä. Vaatteita on ainakin alkutarpeiksi, ellei beibi ole kovin pikkuinen. Eipä sitä ihan kaikkeen voi varautua :)

Huihui miten Misulla ja Mimmulilla h-hetki lähenee! Toivotan jo onnea matkaan ja kovasti odottelemme uutisia ;)

Sandylle onnea potkuista, eikös ole kiva päästä eroon alkuraskaudesta! Nyt pikkukaveri joka päivä muistuttaa olemassaolostaan, on varmasti paljon varmempi olo.
 
Lilli-75
Paranemisia vaan sinne Nyytin poitsulle!
Ihanaa että Sandykin on alkanu tuntea potkuja, siitä ne vaan voimistuu...
Mimmulille ja Misulle jaksamista loppuodotukseen!

Kiva kuulla Iirisrukankin kuulumisia pitkästä aikaa.
Mulla on vointi ollu ihan hyvä, liitoskivuista en oo kauheesti kärsiny, mukavaa että sullakin on vähä helpottanu.
Suppailee edelleen päivittäin ja turvotusta on nilkoissa ja sormissa, eikä nää hellekelit ainakaan helpota asiaa... kovasti juon vettä ja yritän liikkua.
Ja vuotoja on jonkun verran ollu, siis ei veristä vaan jotain muuta. On ollu kyl koko raskauden ajan normaalia enemmän valkovuotoa, tai siks mä sitä ainakin luulen. Tuskimpa lapsivettä ku on paikat vielä kiinni.

Mä kanssa ostin vaunut käytettynä(ne on kyl "uudet" ku ostettu vast helmikuussa) vaikka vannoin etten vanhoja haluu. Niin paljon on rahanmenoa tiedossa et pakko on jossain jutuissa yrittää säästää jos vaan mahollista.
Mulla on kaapit täynnä vaatteita 50-70cm ku oon huutonetissä tehny kauppaa. Tosi paljon on hyviä, jopa uusia vaatteita halvemmalla myynnissä. Kyllä sitä uusiakin on käteen tarttunu ku kaupungilla pyörii, ei vaan malta olla ostamatta...

Ootkos sä Iirisrukka menossa valmennukseen?
Tosi erilaisia kommentteja oon saanu valmennuksesta, toiset kehuu maasta taivaaseen ja toiset pitää sitä ihan turhana juttuna. No sittenhän sen näkee ku ite menee.

Mukavaa ja aurinkoista viikonloppua. (tänne ainakin luvattu 20-30 astetta, huh huh...)

Lilli-75 Rv32+3
 
Mimmuli79
Tulin kuikuilemaan joko Misu olisi jotain tänne uutisoinut... Onkohan siellä päästy jo asiaan?!
Täällä odotellaan edelleen, kärsimättömänä ja jännittyneenä. Nukkuminen on mennyt ihan surkeaksi, pari kolme tuntia yössä saan nukuttua ja senkin vasta joskus aamulla. Tuntuu, että käyn jotenkin ihan ylikierroksilla. Taitaa ajatukset olla niin totaalisesti tulevassa, että en pysty rauhoittamaan mieltäni edes yöksi.

Hyviä vointeja kaikille ja piipahtakaahan taas kertomassa kuulumisianne.

Mimmuli 40+1
 
*misu*
Täällä väsynyt mutta onnellinen tuore äippä!! :eek:)

Synnytys lähti käyntiin vähä yllättäen, koska polilla sanoivat että paikat on kiinni ja kanava täysmittainen. Rv:t oli 40+3. Tiistai-iltana myöhään tuli vähän lapsivettä pikkareihin ja yöllä alkoi supistukset. Keskiviikkona 3.6 oltiin 9.30 synnärillä ja supistuksia tuli n.4 min välein. Sain kahteen otteeseen ensin kipupiikkiä, mutta ei ne oikein auttaneet. Sitten kun olo alkoi olla sietämätön suppareiden kanssa niin siirryttiin saliin. Ilokaasua vetelin ensi hätiin ennenkuin sain armahtavan kipupiikin. Hetken päästä epiduraali rupes vaikuttamaan ja se oli kyllä kuin olis taivaaseen päässyt! Varttitunnin ehti tulla taas kipeitä suppareita kun epiduraalin vaikutus lakkas ja sit saikin ruveta ponnistamaan. Ponnistusvaihe ei kestänyt kuin 10 min. Kun vauva oli maailmassa, kätilöt ei puhunu mitään, alkoivat vaan hoitaa vauvaa. Heh, mies sitten hoksasi kysyä että kumpi sieltä tuli?!! :) Kätilö varmaan luuli että me tiedetään! Pienen pieni tytön tyllerö sieltä syntyi klo 18.35, mitat 47,5 cm ja paino 2535 g. Pisteet 8,9,9. Murehdin tietysti kun vauva on niin pieni, mutta lääkäri ja kätilö sanoi että se on geeneissä. Mun korkeahko verenpaine ei oo siihen vaikuttanut, koska mulla ei kuitenkaan ollut raskausmyrkytystä. Eilen kotiuduttiin ja viime yö meni aika katkonaisesti. Tyttö herätti 1.5 h välein syömään.. Tässä sitten opetellaan vauvaperheen arkea, ei vauvoja turhaan kutsuta sinappikoneiksi :D Kun vaipan saa vaihdettua niin jo pian pörähtää uusi satsi vaippaan, hih..!

Mimmulille jaksamista odotteluun, etkohän säkin pian pääse tositoimiin!! :)

Sandylle, Jo75:lle + muille vilkutukset! Tulkaahan kertomaan kuulumisia!!

Misu
 
Sandy78
I H A N A A misu!!!!! Onnea aivan valtaisasti ja sylikaupalla halauksia uudelle äipälle!!! Tuntuu varmana käsittämättömältä nähdä ensi kerran se pieni käärö jota ei koskaan edes uskonut saavansa ! :) Ihana kuulla, että kaikki meni synnytyksessäkin hyvin.. Muistuttaako pieni ihminen kovasti äitiään?
Musta aika on mennyt kyllä tosi nopeasti koska justhan me yhdessä tuolla piinailtiin ja mietittiin että saadaanko koskaan sitä omaa pientä syliimme :) Näin ne toiveet vaan toteutuu :)

Täällä kaikki ihan hyvin, kovasti ootan ens vkon rakenneultraa jo. Masu kasvaa ja pieni potkii päivittäin.

Tosi ikävät liitoskivut alkoivat noin viikko sitten, ja nyt on kävely kyllä tosi ankkamaista ja vaikeaa... Toiv. tää ei loppuun asti olis tällaista, koska tällainen liikkumaan tottunut ihminen kyllä puutuu kun ei voi käydä yhtään lenkkeilemässä. Ootteko muut kärsinyt samasta vaivasta, mikä on auttanut? Tukivyötä neuvolassa ehdottivat.. ?

Mimmulille tsempit loppumetreille!! :) Varmasti pian on nyytti teilläkin sylissä, jänskää!

Myös Iirisrukalle ja Lillille jaksut, toiv. voitte hyvin!

haliterkuin Sandy18+5

 

Yhteistyössä