IVF/ICSI/PAS plussat

  • Viestiketjun aloittaja Minnuska78
  • Ensimmäinen viesti
Mimmuli79
Oikein paljon onnea Lillille perheineen!!!
Olenkin täällä aina välillä käynyt kuikuilemassa joko uutisia on tullut ja viimeinkin pikku prinsessa sitten ymmärsi tulla maailmaan. Mukavasti tuntuu teidän arki alkaneen, toivottavasti kaikki menee jatkossakin hyvin.

Meillä kärsitään masuvaivoista :( Poika nukkuu yöt kyllä ihan hyvin, sellaisia neljän-viiden tunnin jaksoja, mutta päivisin ei tahdo nukkua ollenkaan. Muutama puolen tunnin unijakso päivän aikana, mutta ei mitään kunnollista nukkumista. Äiti on välillä vähän väsähtänyt hengähdystaukojen puutteessa, mutta pienokaisen ihanat hymyt piristävät aina.

Mites muilla menee?

Mimmuli ja pikkuinen (huomenna 2 kk)
 
-Krisse-
Paljon onnea Lillille ja koko perheelle pienestä prinsessasta!!

Mimmuli; kurja että teillä masuvaivoja, oletko kokeillut dislatyliä tai relatippoja? Meillä ainakin aikoinaan auttoi. Ja päikkärit meilläkin tällaisella helteillä vähän haastavia, välillä poika nukkuu pelkässä vaipassa varjossa ja silti unet katkonaisia ja kun herää niin on ihan hiessä. Tsemppiä!!

Hyvää loppukesää toivoo Krisse ja jo 7kk poitsu, joka kovasti jo liikkuu lattialla ja seurustelee, nauraa ääneen jne. Ihan selvästi huomaa että 6kk iästä lähtien alkaa sellainen "maailmanrakastusvaihe", ihanaa :)
 
Nyyti 1
Paljon onnea Lillille pienestä tytöstä=) Mun on myös edelleen vaikea uskoa että olen oikeasti äiti.

Mimmuli, meidänkin pojalla oli mahavaivoja, vieläkin jonkun verran. Ne on hankalia.. Kaikenlaista kokeiltiin (samoja kuin Krisse, lisäksi D-vitamiini vaihdettiin vesiliukoiseen), en tiedä oliko apua, ajan kanssa vaivat on helpottaneet. Koita pumpata kaasua ulos! =)

T: Nyyti ja Ihme 4kk
 
Iirisrukka
Onnea Lilli pikku prinsessasta!!! Oletko jo itse toipumaan päin koettelemuksesta? Varmasti oli hauska kannella massua noinkin pitkälle heinäkuun lämmössä =) Tosi hienoa, että imetys sujuu ja neiti malttaa nukkua tuonkin verran väleissä.

Meillä rytmi on 3-4 tuntia vieläkin yötä päivää, välillä poika jo valvoskelee miltei koko välin. Poika on jo 2kk ja painoa siinä nelisen kiloa, pituutta vähän yli 50cm =) aika lailla sellainen normi vastasyntynyt kooltaan. Ristiäisetkin on ehditty pitää. Täälläkin on ollut pientä mahanpurua, monesti aamuyöstä on hankalin vaihe ja pitää sylissä pyöritellä ja kanniskella kunnes vatsa alkaa toimia. Disflatylia meilläkin menee, relatipat on olleet mielessä. Tuotokset on välillä aika pahan hajuisia, ollaankin mietitty olisiko korvikemerkin vaihdosta apua. Minun maito ei enää riitä kuin puoleen aterioista :/ Kyllä se vauvan pitkä sairaala-aika teki hallaa maidontulolle, imetyskin alkoi vasta lasketun ajan tietämillä luonnistaa niin, että poika jaksaa imeä tarpeeksi kerralla. Meilläkin poika väläyttelee hymyjä, tosin ei vielä tosi tarkoituksella ;) Pullon ja rinnan kanssa touhottaa välillä oikein tohkeissaan, sitä on hauska seurata.
 
Sandy78
Voi kun mahtavaa, sylin täydeltä onnea Lillille pikku-tyttelistä :) Kiva kuulla että kaikki meni hyvin. Varmasti alku menee vaan ihmetellessä sitä pientä ihmistä että onko se tosiaan oma.. ja että onko muka ihan oikeesti äiti..

Täällä odotellaan jo mammiksen alkua, töissä on välillä vähän raskasta ja stressipäivien jälkeen supistelee eikä jaksa tehä mitään..
No, jos pahenee niin pakko vaan jäädä saikulle.. Oon vaan ihan liian tunnollinen!

vointeja kaikille ja tsemppiä vauva-arkeen!:)
halein Sandy rv 27+5
 
Fanny Jo75:lle
Moi!

Mulla olisi kysymys Jo75:lle.
Muistanko ihan väärin,vai oliko sulla sellaista vaivaa,että n.viikko siirrosta tunsit hormonitasojen "romahtavan" ja mukana oli myös jotain kipuja?Loppuiko tämä vaiva sulta ihan itsestään vai tehtiinkö sille jotain plussakierrossa?
Tämä paikka on täysin väärä tälle asialle ,mutta olisin siltä tosi kiitollinen,jos pystyt vastaamaan!
Fanny
 
Jo75 (ei kirj)
Moi Fanny

Et muista väärin, mielestäni tunsin useamman siirron jälkeen jotenkin selvästi tuon hormonitasojen romahtamisen. Sekä ainakin kerran muistan tunteneeni joskus pp4 erittäin kovaa kuukautiskipua jonka seurauksena pari pientä veriviirua. Väestöliiton lääkärin mukaan silloin oli mahdollista että alkiot tulivat pois kohdun supistelun vuoksi... Tässä onnistuneessa siirrossa ei ollut kyllä mitään edellämainittuja tuntemuksia. Ja tää onnistunut siirto oli 2. ICSIn tuoresiirto. Ekassa icsissä meillä oli tuoresiirroon lisäksi muistaakseni 5xpas ja joka ikinen kerta alkiot olivat aivan huippuluokkaa mutta eivät vaan kiinnittyneet. Eli jotain oli tässä uudessa "erässä" erilaista + sain jonkin verran painoa pois ennen tätä viimeistä siirtoa ja olenkin ajatellut et ehkä just toi painonpudotus sai mun kropassa ehkäpä just tohon hormonitasoon jotain muutosta.

Eli tosiaankaan plussakiertoon ei tehty mitään muuta kuin mitä ehkä itse sain aikaan elintapojen muutoksella.

Toivon sulle sydämeni pohjasta onnistumista, olet myös monen muun tavoin liian kauan jo joutunut käymään tätä läpi. Voin sanoa että itsellä alkoi usko todellakin loppua kuuden siirron jälkeen täydellisillä alkioilla mutta odotus palkittiin sittenkin. Kunpa joku olis mulle sen kertonut niiden monien tuskaisten pettymysten jälkeen...

Käyn lukemassa päivittäin sun kuulumiset, jospa se nyt onnistais :)
 

Yhteistyössä