Hae Anna.fi-sivustolta

Ivf/Icsi - pitkänmatkalaiset

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä - - -, 04.11.2009.

1. tasuni Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitos kysymästä, palstalaiset, tämä lyhyen kaavan punktio olikin jo keskiviikkona, kun maanantain ultrassa ilmeni niin voimakasta kasvua. Olikos siellä nyt viisi isoa ja kuusi keskikokoista ja niin monta pientä, että yhteensä oli 15 follikkelia. Ei ehditty tehdä sitä kahden viimeisen päivän erikoishoitoa joka oli suunniteltu (250 IU Pregnyliä follikkeleja kypsyttämään), niin kiire tuli.

Punktio meni erinomaisesti mutta vain kuusi munasolua saatiin. Torstaiaamuna jännäsin kovasti hedelmöittymistulosta, ja se oli tosi hyvä, viisi alkiota! Mutta perjantaina kun menin alkionsiirtoon, pettymys oli paha, kun kävi ilmi että niistä viidestä peräti neljässä oli monitumaisuusongelma.

Lääkäri hämmästyi, meni vähän noloksi ja sai punaiset läikät poskilleen, kun oli jo melko lailla lupaillut mulle hyvää tulosta. Nyt vaihtui ääni kellossa sillä monitumaisuus 4 / 5 alkiossa on todella harvinaista ja varsin huono merkki. On hyvin mahdollista, että aiemmatkin alkiot ovat olleet viallisia, mutta se ei ole näkynyt vielä 2 päivässä vaan ilmennyt vasta vatsassa.

Se yksi poloinen nyt sitten siirrettiin. Ja menin samantein luovutusalkiojonoon. Se on piiiiitkä jono...mutta ainakin sen päässä pilkottaa jotain valoa. Ikävä vain, että aloitin tämän koko proggiksen kun olin 34, ja nyt täytän tänä vuonna jo 38, ja jos alkiojono on vuoden ja sen jälkeen menisi vielä vaikka vuosi yrityksiin, olisin tosiaan 40 kun putkauttaisin uuden tulokkaan ulos. Aikamoinen ikä ensiraskauteen. Puhumattakaan muusta elämästä ja "urasta", jotka ovat puoliksi tauolla kunnes tämä asia selviää. Ei hirveästi hotsita ottaa uusia haasteita vastaan töissä, kun koko ajan on mahdollisuus että puolen vuoden päästä jää pariksi vuodeksi kotiin... :(

2. Hanne78 Vierailija

Tasuni: Mulle on alkiot siirretty joskus 2 päivän päästä keräyksestä, joskus kolmen. Itsestä tuntui, että 3 päivää on parempi, silloin alkio ehtii enemmän vahvistua ennen kuin joutuu minun surkeaan kohtuun. Varmasti harmittaa, että alkiot on aina siirretty jo 2 päivän jälkeen ja vasta nyt selvisi tuo monitumaisuus. Toivottavasti se yksi siirretty alkio nyt onnistuisi. Mulle tehtiin muut hoidot lyhyellä kaavalla, mutta viimeinen pitkällä. Oma lääkärini oli heti aluksi pitkän kannalla, mutta Väestöliitossa kannatettiin lyhyttä. Uskon vahvasti siihen, että jos mulle olisi tehty kaikki hoidot pitkällä kaavalla, mulla olisi vielä molemmat munasarjat toimivia. Pitkä kaavahan on parempi sellaisille, joilla on paha endometrioosi. No, eihän sille enää voi mitään. Kai ne lääkäritkin tekevät virheitä.

Habibati: Lääkäri oli itsekin ihmeissään siitä toisesta sydämensykkeestä. Hänen mielestä näytti vahvasti siltä, että kohdussa oli yksi alkio, silti kiinnittymiskohdassa sykki myös. Ei osannut sanoa syytä ja halusi sen vuoksi katsoa tilanteen myöhemmin uudelleen. Vielä pitää siis jännittää. Mutta mulla on ihan samanlainen tunne kuin sulla. En pysty olemaan innoissaan, kun niin valtavasti pelottaa ja on vaikea yleensäkään uskoa koko asiaa ja sitä, että kaikki menisi loppuun asti hyvin. Sen vuoksi emme ole kertoneet vielä kenellekään mitään. Silti olen todella tyytyväinen siitä, että nyt on ainakin todistettu, että edes vähän mahdollisuuksia on. Aiemmin tuntui, että ihan sama millaisia hoitoja tehtiin, mitään positiivista ei koskaan tullut.

3. Uskonpuute Vierailija

Kurkkimassa mitä Tasunille kuuluu?

4. Nel. Vierailija

Täällä päässyt toinen IVF-hoito käyntiin. Sumuteltu runsaat kaksi viikkoa, ja pari päivää piikitelty - nyt mukana myös kortisoni. Nollaultrassa kaikki oli niin kuin pitää. Ärtsyä vaan että menkat kestäneet nyt jo 11 päivää, eikä kuulemma lopukaan ennen kuin piikit alkaa kunnolla tehota. Inhottavaa tuo sumutus siinä mielessä. Jännäilen mitä muita oireita tästä arsenaalista tuleekaan.... Olen kuitenkin paremmalla tuulella kuin syksyisessä yrityksessä.

Myös kiinnostaa mikä tilanne Tasunilla?

5. tasuni Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    No kiitos kysymästä :), mutta ei voi kai sanoa että hyvää. Negahan sieltä tuli, mutta ihanan toivorikkaan viikonlopun sain viettää kun menkat oli ekaa kertaa 2,5 päivää myöhässä. Jotenkin oli kivempi saada edes toivoa vähän aikaa, vaikka sitten tietysti testasin toisen negan ja verikoekin oli niiiiiiiiiiiiiiin negatiivinen kuin olla ja saattoi. Yhteensä 13 alkiota on minuun siis nyt siirretty tämän projektin aikana, ja sitä ennen tein 8 tuloksetonta inssiä.

Aloitin uuden IVF:n heti samantien, mitä sitä odottelemaan. Lääkärin mielipide nimittäin oli, että koska kaikki 3 ivf:ää ovat menneet ihan eri tavoilla, sattumalla voi vieläkin olla oma osuutensa, ja häntä jäisi vaivaamaan ellei vielä kokeiltaisi omilla soluilla. Sain kuvan, että parikin kertaa kannattaisi, ja pitkä viljely voisi myös olla hyvä, jos saalis on riittävän suuri. Ja kun kertaakaan ei ole vielä päästy kokeilemaan sitä, että luonto valikoisi sen pienemmän ryhmän, jota sitten kasvatettaisiin, vaan Femar ja Puregon ovat aina tuottaneet tosi isoja, yli 10 follikkelin ryhmiä, joissa tilastollisesti usein on enemmän huonoja alkioita. Nyt mulla ei ole mitään lääkitystä ennen perjantaita (kp 6), jolloin aloitan vasta Puregonin.

Negan jälkeen parin päivän päästä olin taas energinen ja voimissani, mutta sitten tuli järkytys, nimittäin siskoni testasi erittäin vahvan plussan. Hän on yrittänyt lasta yhtä kauan kuin minä, mutta vähemmillä hoidoilla, eli hänellä oli vasta toinen IVF menossa ja takana yksi kohdunulkoinen raskaus. Olen totta kai aivan huippuiloinen hänen puolestaan, kun heillä ei ole vielä yhtään lasta ja meillä kuitenkin on tämä puolison biologinen, minun adoptoimani, mutta kyllä se järkytys oli silti aika kauhea. Ja vieläkin tuntuu... :(

6. Nel. Vierailija

Onpa täällä hiljaista. Itsekin kirjoitan enempi tuolla toisella puolella.

Nyt toinen IVF-hoito päällä, tai siis punktio oli eilen, josta saldo puolet parempi kuin viimeksi, ja oireetkin sen mukaiset. Nyt saatiin kerätyksi 15kpl munasoluja, tai olihan niitä rakkuloita vielä enemmänkin, mutta loput tyhjiä. Nyt vaan odottelen kuin käy, kun lääkityksenä oli tällä kertaa Suprecur + Pergoveris - Pregnyl + kortisoni. Ainakin tähän mennessä näyttää toiveikkaammalta, ja kaikki on menny oppikirjojen mukaan. Fiilis kyllä muuten se että en kyllä enää kolmatta kertaa tähän touhuun alusta asti lähden (ainakaan ihan heti), joten hyvä jos jotain jää pakkaseen.

Nel.

7. Nel. Vierailija

Toisen punktion tulos: 15 munasolua, joista 8 hedelmöittyi, ja sitten alkoi hurja kato kuten viimeksi. Fragmentaatiota. Vain 3 lähti jakautumaan, ja lopulta vain yksi siirto kelpoinen, sentään 8-soluinen alkio, mikä nyt matkassa. Voi hurjaa. bd

8. babar-babar Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Moi kaikki,

luinpa tässä melkein koko ketjunne ja ajattelin kirjoittaa minäkin. Mahtavia tyyppejä olette ja aikamoisia teräsnaisia kun jaksatte tätä meininkiä.

Lapsettomuutta takana hiukan yli 5 vuotta. Selittämättömiä ollaan. Minä 31 v. ja mies 32 v. Kaikenlaista ollut matkan varrella, myös muita terveysongelmia & leikkauksia, joiden takia on ollut pitkiäkin taukoja hoidoissa. Alkuselvittelyt ja eka Clomi-hoito (4 kk) tehtiin jo 2006-2007. Yksi ovulaation induktio ja inssi tehtiin viime keväänä ja sitten oltiin puoli vuotta jonossa ivf:ään. Julkisella hoidossa siis.

Nyt menossa eka ivf. Maanantaina oli punktio, josta 17 follikkelia ja 12 munasolua. Nyt sitten jännityksellä odotetaan, että mikä on tilanne huomenna kun pitäisi päästä tuoresiirtoon.

Päässä pyörii niin paljon kaikenlaista, etten oikein tiedä mitä kirjoittaisin. Silloin joskus muinaisina aikoina, kun oli vielä toivo luomuplussasta, pyörin tuolla vauvahaave-palstalla kohtuullisen aktiivisesti. Mutta sitten alkoi vaan liikaa ahdistaa se muiden enemmän tai vähemmän helppo plussaaminen ja kuinka itse joutui luopumaan toivosta toisensa jälkeen. Ei tuntunut enää olevan mitään puhuttavaa niiden "normaalien" naisten kanssa. En vuosikausiin edes lukenut keskustelupalstoja. Mutta teidän juttuja lukiessa tuli sellainen olo, että ymmärrätte ja osaatte jakaa sellaista tukea jota tässä tilanteessa kaipaa. Kovin moni lähipiirissä ei tiedä tilannettamme, ja niidenkään kanssa, jotka tietävät, ei kyllä synny mitään kunnon keskustelua.

Olen tähän asti ilmeisesti selvinnyt aika vähällä ivf-hoidon sivuvaikutusten suhteen, pientä väsymystä ja tukkoista oloa oli sumuttelujen ja piikittelyn aikana, mutta ei mitään pahempaa. Punktiokin meni suht kivuttomasti. Nyt sitten jännittää, kun ketjulaisilla on ollut niinkin erilaisia nuo hoitokerrat. Eli jos toiselle kierrokselle joudutaan (ja kyynistyneenä pessimistinä olen sitä mieltä että joudutaan), niin tästä kerrasta ei ilmeisesti voi päätellä mitään niiden sujumisesta.

Käytössä on ollut Suprecur 3 x pvässä (yhteensä 26 pvää), Puregon 150 yksikköä pvässä (yhteensä 10 pvää) ja irrotukseen Pregnyl 1000 yksikköä. Siirron jälkeen sitten Lugestron 3 x pvässä.

9. babar-babar Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Niin ja Nelille isot tsempit! Koska testiin?

10. uku Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Heippa pitkästä aikaan!!

Jos joku ei minua muista niin olen pitkänmatkalainen tuolta piinailijoista lähtien. Hoitotauolla ollaan oltu jo yli vuoden. Nyt olis tarkoitus jatkaa.
    Taustaillut olen kyllä ja Onnea kaikille plussanneille ja pahoittelut neganneille mitä tässä vuoden aikana on kerennyt tulemaan.
    Eritoten mieltä lämmitti habibatin uutiset! Ihanaa!!!
    Ja tervetuloa kaikille uusille!

Kulunut vuosi ilman hoitoja on kyllä ollut niin virkistävä! Ihana huomata, että elämää on myös ilman tätä hoitorumbaa..Ajatus myös elämästä ilman lapsia on pyörinyt mielessä. Onhan se hyvin mahdollista.
    Mutta nyt tuntuu, että vielä ei luovuteta..Jospa tämä meidänkin yli 7 vuoden piina saataisiin pian päätökseen joko nyytin kera tai ilman.
    Neljänestä icsistä yksi huurunenä pakkasessa. Huomenna ultra ja sitten armotonta ovulaation bongausta. Toivottavasti sulatuksesta selviää..
    Ja mikä mahtavinta!! Vihdoin mukana mini-aspiriinit ja kortisoni! Jospa tämä ois nyt THE juttu!!!!

Tsemppiä Nel piinailuun!! Perästä tullaan toivottavasti..

11. Vauvatoive72 Vierailija

Moi,
    ilmottaudun myös mukaan tänne. Olen seurannut palstaanne jo KAUAN ja nyt päätin lähteä mukaan kun aloitamme vihonviimeisen yrityksemme saada lapsi. Itselläni on jo ikääkin ja yritystä takana lähes 5 vuotta. Miehellä on lapsia entisestä liitosta, mutta minulla ei ainuttakaan. Clomeja, inssejä 7 kpl takana, neljäs ivf aloitellaan ensi kuussa. Pidimme puolen vuoden hengähdystauon tässä keskenmenon jälkeen. Eli tähän yritys saa jäädä jos ei plussaa tule, on henkiset voimavarat ihan lopussa, samoin taloudellisetkin. Mieheni on minua reilusti vanhempi, joten lapsi ei ole hänelle niin kova "pala" jos sitä ei tulekaan, mutta itse olisin niin toivonut omaa. Mutta meillä on ihania suunnitelmia senkin varalla jos jäämme ihan kahden, jotenkin realistinen sitä alkaa olemaan, vaikka suru onkin joskus musertava.

Nellin testailua tulin myös tänne kurkkimaan, milloin meinaat päästää meidän muutkin piinasta?
    Hurjasti plussatuulia sinulle!

Muistaakseni yksi palstailija... Hanne... plussasi?? Mitä sinulle kuuluu, onhan kaikki mennyt hienosti?
    Sinullakin oli takana pitkä taival lapsettomuutta ja hoitoja!

Tasuni, mikä tilanne sinulla nyt on? Pahoittelut negasta ja ymmärrän miltä tuntuu siskosi plussa, vaikka kuinka olisi iloinen toisen puolesta. Silti se tuntuu pahalta, vaikka yrittää itselle takoa päähän ettei se sinulta ole poissa. Minullakin useampi ystävä on tässä vuosien varrella saanut lapsen jos toisenkin ja itse aina vain negaa tai sitten se km joka oli onneksi ihan alussa. Silti sitä jo niin toivoi...

Aurinkoisia ajatuksia ja toiveita kaikille alkavan kevään myötä!!
    t. Vauvatoive72

12. Nel. Vierailija

Tännehän olikin tullut juttuja...usein on ollut hiljaista, ja minäkin kirjoittelen toisaalla.

Tsemppiä jokaiselle eri tilanteisiin!

Tosiaan maanantaina veritesti, kun punktiosta se kaksi viikkoa. Jotenkin on vaan se tunne ettei ois tärpänny. Se ois kyllä niin upeen mahtava ihme, jos plussaa tulisikin.

Tilanne on nimittäin se että pidemmälle tauolle siirryn jos ei nyt plussaa tule. Tai voi olla jopa ettei meidän osalta ole enää mitään keinoa mitä kannattaisi yrittää, kun kerran vika solutasolla. Meillä siis kuitenkin yksi lapsi jo ihme kyllä on. Tuntuu että nää hoidot kuluttaa mua ihan liikaa. Pakko ois alkaa keskittyä sit ihan johonkin muuhun, ja saada itsensä kuntoon - koko talvikin menny flunssakierteessä, ja uskon että toi IVF-hoito jotenkin alensi vastustuskyä. Nythän oli kyllä mukana kortisoni...

Nää solutason ongelmat alkaneet mietityttää, ja voi olla että 20 vuoden päästä ollaan niissäkin asioissa paljon viisaampia, vaikkei se enää meitä sit auta. Lähinnä on mietityttänyt se, että liittyykö solutason-ongelmiin kohonnut riski saada sairas lapsi, jos siis jotenkin raskaaksi tulisi?

Nel. ja piinailua vielä 3 päivää.

13. babar-babar Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Nelille vielä toivoa viimeisiin piinapäiviin!

Tervetuloa uku takaisin varmasti virkistävältä tauolta, toivotaan että noilla uusilla avuilla tärppäisi!

Juu täällähän on ollut kohtuullisen aktiivista, kiva! Ehdin minäkin pari kertaa käydä vilkaisemassa tuossa viikolla mutta en ehtinyt kirjoittaa.

Alkionsiirto oli mulla keskiviikkona, 1 lääkärin sanoin hieno alkio kyydissä ja ainakin 5 saatin pakkaseenkin, kolmen osalta jatkui vielä viljely pidempään enkä tiedä miten niiden kävi.

Vielä kahdeksan päivää ennen verikoetta, yritän ajatella jotain muutakin... Oireista en osaa sanoa mitään, ja mikä on lugejen aikaansaamaa ja mikä mitäkin. Rintoja aristaa ja mahassa möyrii...

14. peukut pystyssä että olisi hyviä uutisia!

15. Nel. Vierailija

Voi kuulkaa - en usko tätä, mutta testasin aamulla liuskatestillä hailakan plussan! Odottelen vielä verikokeen arvoja, mutta ei se nollaa voi näyttää.

On vaan ollu niin menkkamainen olo, että vaikea uskoa....

Tottakai jännittää, ja kaikki tässä ketjussa tietää, että epävarmuus on aina läsnä kun vaikeuksia on ollut.

Nel.

16. Nel. Vierailija

Totta se on. Onnittelut tuli klinikalta, hcg arvo oli 196. Mä ajattelin että jospa se ois jotain 100, niin ois jees. Ilmeisesti yksilöllistä miten arvo nousee.

Päivä kerrallaan mennään. Ja toivotaan parasta.

Nel.

17. Vauvatoive72 Vierailija

Ihan huippua ja hirmu onnittelut :)

18. uku Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Onnea Nel! Ihan mahtava juttu!!! Monesko siirto tämä teillä oli?

Meillä huomenna pas jos suinkin ainokainen alkio selviää sulatuksesta. Jännittää..Sulatus tehdään jo tänään!! Liekkö selviää huomiseen...plaaah!!!

19. Hanne78 Vierailija

Onnitteluhalit Nelille! Tosi mahtava juttu! :)

Vauvatoive 72: Kiitos kysymästä, ihan hyvin menee. Viimeksi kirjoittelin siitä, kun alkion kiinnittymiskohdassa sykki myös. Todennäköisesti kyse oli verenpurkauksesta. Tietenkin pieni mahdollisuus on, että toinenkin alkio olisi selvinnyt jonkin aikaa, mutta kuihtui pois. Pääasia, että tämä yksi on kuitenkin edelleen minun sisällä ja ainakin vielä voi hyvin. Kovin varovaisia ollaan oltu eikä olla tästä kovin isommin huudeltu, kun pelottaa koko ajan, että jotain menee pieleen. Niskapoimu-ultra oli viime viikolla ja siinä oli kaikki hyvin, mutta verikokeen tuloksista en tiedä vielä. Vaikea tätä koko asiaa on uskoa todeksi. Niin monta vuotta jatkuvasti tuli todisteita siitä kuinka paljon minussa on vikaa, mutta silti jostain syystä tämä pieni on vielä selvinnyt minun sisältä. Ehkä minun elimistössä on kuitekin jotain hyvääkin jäljellä.

20. Nel. Vierailija

Kiitos kaikille onnitteluista! Nämä palstat on olleet suuri tuki ja turva.

Tosiaan kyseessä oli toinen IVF-hoito ja siis tuoresiirto ainokaisesta eteenpäin jakautuneesta 8-soluisesta alkiosta. Koska meillä vian todettiin olevan solutasolla eikä hormonaalinen, niin siksi tässä on ollut niin pelokas ja epävarma olo.

Onnitelut Hanne78, että raskaus on edennut hyvin!

Tsemppiä Uku siirtoon!

Vauvatoive72: Onnea jatkoon!

Plussatuulia kaikkille Pitkänmatkalaisille!

T: Nel. Varovaisin askelin eteenpäin.

21. uku Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    ). ( Nyt olis kaveri kyydissä..Tunnelmat vaan tosi sekavat!! Kysyisinkin nyt teiltä minkälaisia alkiot ovat olleet teillä sulatuksen jälkeen ja kauan niitä on sulatettu ja onko jakaantuneet sulatuksen jälkeen....???

Meille siirrettiin 4-soluinen 2- luokkaa oleva alkio, joka sulatettiin eilen iltapäivällä 3-soluisena ja oli eilen saanut sen yhden pallukan lisää..yön aikana ei ollut jakaantunut enempää..Heitänkö kirveen kaivoon vai voisko tästä olla johonkin!? Apua!

22. babar-babar Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Voi mahtavaa, onnittelut Nel! Nyt vaan peukut pystyssä että kaikki menee hyvin jatkossa! Oliko sulla mitään oireita tai oliko mikään erilaista kuin edellisillä kerroilla?

Ukullakin alkoi piinailu, tsemppiä! En osaa kysymykseesi vastata kun tämä vasta meidän eka ivf. Siirto oli toimenpiteenä niin pikainen, ettei siinä ehtinyt kysellä mitään alkioiden laaduista. No, jos (ja kun, sanoo pessimisti) ei tästä siirrosta toivottua tulosta saada, niin varmaan sitten on mahdollisuus kysellä noista lääkäriltä lisää.

Mulla piinailua ennen testiä vielä viikonlopun yli. Olen yrittänyt olla ajattelematta koko asiaa, mutta eihän sekään kovin helposti onnistu. Rinnat on kipeät ja palelee ehkä tavallista enemmän, mutta voi yhtä hyvin johtua lugeista.

Sellainen kysymys, että oletteko jo piinailuaikana yrittäneet välttää sellaisia ruokia, jotka on raskaana olevilta kielletty? Panikoinkohan nyt turhaan? Olen huomannut kahviloiden tarjonnassa, että vaikea löytää sopivaa suolaista syötävää, tosi usein kala on graavia ja juustot juuri niitä pehmeitä, brietä, homejuustoa, vuohenjuustoa, fetaa jne. (en syö lihaa)

Entä alkoholi, oletteko olleet kokonaan nauttimatta? Mulla on ollut muutamia sellaisia tilanteita, joissa on tuntunut hankalalta kieltäytyä, esim. synttärien onnittelumaljat. Varmasti vaikuttaa sekin, ettei haluais herättää mitään kiusallisisa raskausarvailuja, se on vain niin kipeä asia. Olen sitten nauttinut pari kulausta noissa tilanteissa.

23. Nel. Vierailija

Tosiaan mulla oli tossa viikonloppuna se fiilis ettei varamasti ole tärpännyt - oli vaan niin menkkamainen olo kaikinpuolin, joten tuli siinä sitten harrastettua villiä seksiä (pitkän tauon jälkeen) ja otin vähän punaviiniäkin. Yllätys oli suuri kun pärähtikin plussa. Rinnat on olleet täyteläisemmät ja öisin ollu hikoilua. Kauhee nälkä koko ajan ja väsymys. En tiedä onko kortisonilla jokin hämäävä vaikutus asiaan. Kortisonia popsitaan vielä ainakin kuukausi, ja lugesteroniakin vielä yli viikko.

Silloin kun alettiin yrittää tarkkailin ruokiakin enemmän, mutta kun yritystä kesti ja kesti niin en sit enää välittäny mitä saa juoda ja mitä syöldä. Paitsi että nyt tän toisen IVF:n aikana en ottanu pisaraakaan alkoholia, kun ajattelin että se auttais - ja tavallaan auttoikin. Tuntui vaan ettei alkoholia kannata ottaa, kun kerran niin paljon eri lääkkeitä joutunu ottaa.

Me tosiaan saatiin nähdä silloin alkionsiirrossa koko taulukko alkioiden kehityksestä - montako oli hedelmöiitynyt, ja miten minkäkin kohdalla oli sitten fragmentaatiota tullut, ja että vain yksi selvisi 8-soluvaiheeseen. Mä tarkasti itse kyselin kaikkea.

Peukut pystyssä teille!

24. habibati Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    VOIIII NEL, nain sut tuolla odottajissa marraskuisissa ja heti piti tanne tulla kattoon mika on tilanne. Ihan valtavasti onnea! Se on epatodellinen tunne ja pelko on lasna pitkaan, mut iloitse tasta hetkesta ja tasta paivasta! Paljon, paljon tarrasukkia ja ihanaa odotusta.

Hei uku, kiva et paasit taas 'sorvin aareen'. Pidan kovasti peukkuja pystyssa et nyt menis kaikki hyvin.

Taalla oli alkuraskaudessa kohdunsisaista verenvuotoo ja siina jo uumoili laakaritkin et saattaa menna kesken, mutta kuin ihmeen kaupalla raskaus jatkui ja nyt jo 17. viikko menossa. Reilun parin viikon paasta on jo rakenneultra jossa vauvan sukupuoli selviaa. Maha nakyy jo selvasti ja nyt vasta on pikkusen alkanut nauttimaan raskaudesta. Pelko nostaa kuitenki paata paivittain.

Kaikille paljon jaksamiasta hoitorumbaan, onneksi kevatta kohti on helpompi menna. Jos se nyt ikina voi helpppoo ollakaan. Pidan peukkuja teidan puolesta. Muistakaa, kaikki on mahdollista.

25. uku Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Ihanaa habibati kun kaikki on hyvin! Olet jo pitkällä.

Menossa pp6 ilman oireita. Menkkajomottelut loppu. Niin loppu munasarjojen juilimisetkin. Lugeista johtuvaa ihan pientä rintojen kipuilua..ja kauhee ketutus = ihan selvästi menkat...

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri