Hae Anna.fi-sivustolta

Ivf/Icsi - pitkänmatkalaiset

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä - - -, 04.11.2009.

1. Nel. Vierailija

Uku, mulla kaikki viittas silloin runsas viikko sitten menkkoihin, ja silti tuli plussa. Niin kauan kun vuoto pysyy poissa on toivoa!

Mulla siis edelleen luget käytössä samoin kortisoni jopa varmaan rvkolla 9 asti. Mutta noiden lugejen osalta en tiedä milloin lopettaisin, se ei kuulemma ole niin tarkkaa. Normaalisti kai plussan jälkeen lugeja käytetään vielä noin pari viikkoa, mutta lääkäri sanoi että ihan hyvin voin jatka vielä muutaman päivän pidempäänkin kun kerran kaapissa niitä on... Onko kokemusta? Muuttaako ne tuntemuksia? Entä voiko kortisoni vaikuttaa siihen ettei pahaa oloa tuliskaan?

2. babar-babar Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Olen aivan ihmeissäni, veritestin tulos oli positiivinen! Hcg 155. En voi vain uskoa tätä viiden vuoden jälkeen, enkä oikein uskalla ajatalla että tämä nyt todella tarkoittaisi jotain...

Katsellaan hetki kerrallaan, ihan oikeasti pelottaa tosi paljon että kohta tipahtaa taas korkealta...

3. Nel. Vierailija

Hienoa Babar! Nyt ollaan samassa veneessä - peukut pystyssä, että kaikki sujuu hyvin. Kun uskallat niin tulepa tuonne Marraskuun odottajiin kirjoittamaan. Itsekin olen hyvin varovaisin mielin vielä sillä palstalla.

Teillähän oli hieno tulos kun jotain jäi pakkaseenkin. Kauanko meinaat jatkaa progesteronia?

Oireina lähinnä kova väsymys, ja että rinnat täyteläisemmät. Vatsan pohjassa tuntuu välillä jotain, välillä ei mitään.

Nel.

4. habibati Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Mahtavia plussatuulia nyt taalla! Onnittelut babar-babar. Komeat HCG lukemat. Nautinnollista odotusta.

Nel: Ma jatkoin lugeja viikolle 12. Laakari sanoi et viikolle 12-14 jatketaan. Tama tosin ei ollut Suomessa. Suomessa on kait yleensa jatkettu viikolle 8-10. Mulla oli alkuraskaudessa kohdun sisaista vuotoa, siksi otettiin luget kayttoon rv 6 + jotain.
    Ma lopetin itse rv 12 kun tuli niin jarkyt paansaryt. Progesteroni nousee raskauden myota muutenkin ja sit viela vedin synteettista hormoonia paalle. Olo oli aika hirvee. Mut havis ainakin se sisainen verenvuoto joten jotakin hyvaakin siis.

5. meppu Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Ihan mielettömän pitkä keskustelu tämä ja hyvin on näköjään porukka pysyny kasassa vaikka pitkään ootte jo kaikki täällä pyörineet. Et näköjään tässä keskustelussa todella porukka tukee toisiaan! :)

No, mä nyt en varmaan kuulu tähän keskeusteluun sinällään, mut aattelinpa nyt silti tulla kertomaan mun tarinan: eli oon 30 v nuori nainen ja kärsin lapsettomuudesta. Mies kans 30, miehessä ei sinälllään muuta vikaa ku normaalimuotoisia simppoja ei oo yhtään mut mussa se "vika" eli mul on pco maiset munasarjat ja siitä johtuen kierrot ihan täysin sekaisin ja nykyään ei tuu enää ees ilman lääkkeitä ollenkaan menkkoja ja lisäks en ovuloi ollenkaan. Perustutkimukset tehty, jossa siis tosiaan tää pco löydettiin ja hoidot aloitettiin heti eli sain ihan alkuun clomifen+terolut yhdistelmän ja sitä clomia söin 1 tbl/pv kierron 3.-7.päivä mut sit seuranta ultrassa ei mitään ollu tapahtunut. Ja nyt sit käynnistettiin taas menkat noilla teroluteilla ja nyt oli täs kierros clomien määrä 2 tbl/pv ja tällä hetkellä ei ainakaan mitään ovistuntemuksia ole tullut. ekassa kierrossa jo luultiin et nyt on jotain todellakin tapahtunut ku niin kovat kivut oli alavatsassa ja pettymys oli sitäkin suurempi ku mitään ei todellakaan sit ollu tapahtunut. Mut nyt sit perjantaina olis ultra et katotaan sitte et mitä on tapahtunut vai onko mitään edelleenkään. Ja metuista tuo lääkäri kans sit puhu et seuraavaks kokeiltais sit niitä jos ei tulosta edelleenkään synny. Meillähän on just tuon miehen simppajutun takia päädytty inseminaatio hoitoon mikä sit tehdään heti ku mut vaan saatais ensin ovuloimaan. Ja meillä tosiaan yritystä takana jo 1v 3 kk..joo tiedän et teihin muihin verrattuna tää on tosi lyhyt aika mut pelkään silti kovasti et noil lääkkeil ei saada mulle mitään apua ja tää juttu vaan koko ajan pitkittyy ja pitkittyy niinku se varmaan tietty tulee tekemäänkin. Ja yksityisellä ollaan hoidoissa, se oli jotenkin alusta asti selvä juttu et julkiselle puolelle ei mennä just tuon takia ku oon kuullu sieltä puolelta aika paljon huonoa juttua varsinkin tääl pääkaupunki seudulla mis ite asustan.

Mut joo, aattelin vaan jakaa tännekin oman tarinani vaikka täällä nyt näyttäis suurin osa jo raskautuneenkin. :) onnea siis kaikille raskaudesta, sitä ei voi edes ite kuvitella miltä tuntuu saada se plussa siihen r-testiin ku tähän mennessä aina ku sen on tehny(joskus on ollu tarvetta ku kierrot heittäny niin pahasti) ni sanu vaan tuijottaa sitä yhtä viivaa siinä tikussa. :(

6. habibati Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Hei Meppu!

Ma olen kaikkien hoitovuosien aikana ottanut hoidon sivuun myos luonnonmukaisemmat hoidot avittamaan koko prosessia. Yhdysvalloissa suositaan paljon luomuhoitoja lapsettomuushoitojen rinnalla ja olen nahnyt ja itse todistanut monta monituista onnistumista. Etenkin pco naisia olen tavannut useita joille ison avun toi ruokavalio ja akupunktio. Jos luet sujuvasti englantia, tilaapa kirja Fertility Foods (Amazon.com). Siina kerrotaan paljon munasarjoja stimuloivista ruuista. Akupunktio herattelee nukkuvia munasarjoja myoskin.

Mun akupunkturisti kertoi juuri, et sille tuli vuodenvaihteessa 5 uutta pco naista ja kaikki 5 raskautui. :) Heilla takana vuosien hoidot ja nama kaikki raskaudet tapahtui hoitokiertojen valissa. Eli se joka sanoo et se on humpuukia niin ei tieda mista puhuu.

Ma sain itse akupunktiolla aikanaan epamaaraiset kierrot ja valivuodot kuriin. Nyt kierrot ovat toimineet kuin kello, aina ajallaan ilman tuhruiluja.

Onnea tulevaan ja paljon karsivallisyytta ja voimia. Kaikki onnistujat taalla ovat olleet todella sinnikkaita ja niin kauan kun ei ite meneta toivoa ja laakarit viela uskoo onnistumiseen niin toivo elaa kirkkaana. Ihmeita tapahtuu aina!

7. *misu* Vierailija

Habibatia ja Hannea piti tulla onnittelemaan!! Aivan mahtavaa että pitkän hoitotaipaleen jälkeen vihdoin onnistuitte!! ♥ ♥ Habibati ehkä muistaa mut vanhana piinailijana =)

( . ) Täällä rv 22+1 menossa eli toista odotellaan. Meillä lapsettomuuden syy tais loppujen lopuksi olla PCO:n lisäksi mun insuliiniresistenssi. Tämä kakkonen kun lähti matkaan heti ku olin kuukauden syönyt Metuja. Samoin oli esikoisen aikana mut enneku se tiedettiin niin ehdittiin käydä monta clomi/inssikiertoa läpi ja kaks ICSI:ä.

Tsemppiä kaikille hoitoihin, älkää luopuko toivosta! ♥

8. habibati Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Hei misu!! Muistan sut kylla. Onnea toisesta ihmeesta. Hienoa et syy lapsettomuuteen lopulta löytyi. Meilla menee raskaudet aika samaa tahtia, mulla myos LA elokuussa. Tanaan alko 23. raskausviikko. Hyvia vointeja toivottelee Habibati.

9. Taiga79 Vierailija

Hei,

Luin koko pitkän viestiketjun alusta asti ja toivon, että te konkarit vaikutatte täällä vieläkin.

Olemme yrittäneet mieheni kanssa lasta vuodesta 2006 lähtien. Inseminaatio on tehty kaksi kertaa, jonka jälkeen pidimme vuoden tauon hoidoissa. Missään vaiheessa ei ole ollut edes mitään merkkejä raskaudesta. Nyt olemme jonossa IVF:ään. Olen edelleenkin hieman varovaisella kantilla koko hoitorumbaan...jo inseminaatiot olivat minulle fyysisesti ja henkisesti raskaita. Olen miettinyt, että ehkä meitä ei vain ole tarkoitettu vanhemmiksi. Hoitojen maksimialoittamisiän lähestyminen sai kuitenkin vielä kerran hakeutumaan hoitoihin.

Pitkästä ketjusta huolimatta en löytänyt vastausta minua askarruttavaan kysymykseen. Kuinka tarkkaa sikiön kehityksen seuranta on näissä hoidoissa? Minulla pelottaa, että sikiö on epämuodostunut tms. Meillä on perheessämme ilonamme ja huolenamme jo yksi aikuinen kehitysvammainen ( ei oma lapsi, mutta huolettava lähisukulainen) ja niin kauan kaivatun lapsen kehitysvamma kaikesta mukanaan tuomasta ilosta huolimatta voisi olla liian raskas taakka kantaa nykyisillä voimavaroillamme.

10. haavelapsesta Vierailija

IVF-raskauttamme seurattiin ihan normaalin raskauden tapaan eli mitään kummempaa sikiön seurantaa ei ollut. Ainoastaan varhaisultra oli extraa ja sen jälkeen normaalisti kunnalliselle puolelle äitiysneuvolaan. Nykyäänhän normiraskauksissa on kaksi ultraa (nt-ultra ja rakenneultra) ja nt-ultran aikaan saa vapaaehtoisesti osallistua veriseuloihin, joissa poikkeuvuudet voidaan löytää. Eli vastaus Taigan kysymykseen niin IVF-raskauksien sikiöitä ei seurata sen kummemmin. Eri asia on varmaan se jos on perinnölliä alttiutta johonkin sairauteen.

Onnea hoitoihin!

t. haavelapsesta ja pieni IVF-poika (kolmannesta IVF-hoidosta ja seitsemäs siirretty alkio)

11. Hanne78 Vierailija

Kiitos Misu onnitteluista ja onnea sinullekin! :)

Nyt on menossa 27. raskausviikko. Alussa pelkäsin jatkuvasti jokaista ultraa ja neuvolakäyntiä, että kuuluuko sydänäänet. Näin pitkälle on onneksi kaikki mennyt hyvin, mutta silti tätä on vielä vaikea uskoa todeksi. Niin monta vuotta ja niin paljon erilaisia hoitoja piti tehdä. Mutta ehkä sitä jo kuukauden päästä uskaltaisi alkaa hankkimaan vauvatavaroita kotiin. :)

Tämä ei ole varmaankaan oikea palsta kysellä raskausoireista, mutta kun te pitkään täällä olleet tunnutte jo tutuilta, niin ajattelin kysellä teiltä. Eli esim. hiivatulehdus, se on ilmeisesti aika yleistä raskausaikana. Mulla on ollut tosi kovaa kutinaa aina joskus, mutta sitten saattaa olla taas monta päivää ihan normaalia ja sitten taas jonkin aikaa kutinaa. Onko hiivatulehdus tuollainen? Siis, että välillä oireilee ja välillä ei.

Entä virtsatulehdus. Voiko se ilmetä niin, että vessassa käydessä kaikki ei vain "tule ulos". Että pitää ponnistaa oikein kunnolla, eikä sekään joka kerta välttämättä auta? Vai johtuuko tuo kaikki vain siitä, että kohtu painaa? Tiedän, että raskausaikana määrä vähenee, mutta vessassakäymiset tihenee. Minusta tuo ei johtu kuitenkaan siitä. Kun eikö se vähäinenkin määrä pitäisi tulla helposti...?

Onko teillä muilla tällaisia epämukavia oireita?

12. Uskonpuute Vierailija

Tulin kurkkaamaan onko vauvoja syntynyt tai uusia plussia ilmestynyt? Helteistä kesän jatkoa kaikille!!

13. tasuni Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Hei taas pitkästä aikaa, ja sydämen pohjasta onnea kaikille teille plussanneille! Ihmeellisiä plussatuulia tosiaan viimeisen vuoden aikana on puhallellut :).

Minulla on nyt luovutusalkiohoidot menossa, kolmas siirto oli eilen. Ensimmäinen siirto tehtiin vain 2-soluiseksi pienentyneellä alkiolla, joten ei ihme että se ei tärpännyt. Toisessa siirrossa oli kaksi hyvää alkiota, mutta ei tärpännyt. Eilen siirrettiin taas kaksi hyvää alkiota, ja toivon parasta!

14. Tap Vierailija

Hei! Hurjan pitkä ketju täällä. Jotenkin tämä keskustelu tuntuu omaan tilanteeseen niin sopivalta, että ajattelin yrittää liittyä joukkoon.

Täällä siis menossa pp 6 (2. IVF tuoresiirto).

Lyhyesti itsestäni sen verran, että olen 30-vuotias, mieheni samaa luokkaa. Lapsettomuutta on takana useita vuosia. Hoidot aloiteltiin ensin kevyemmin, mutta kun lääkärit vihdoin suostuivat uskomaan, että minulla on endometrioosi, vaikka sitä ei ultralla näykkään (itse oireista tiesin), niin pääsin laparoskopian kautta IVF-hoitoihin, koska munatorvet ovat tukossa.

Nyt siirretty alkio on yhteensä kahdeksas minuun siirretty. Yksikään aiemmista ( 1 ivf + 3 pas) ei ole kiinnittynyt. Ei siis yhtäkään plussaa koko elämäni aikana.

Tämä hoitokierros menee puregon+pregnyl+lutinus -kompolla kuten edellinenkin. Harmittaa, kun tuntuu niin turhalta. Tässä ivf:ssä ei ollut mitään eroa edelliseen verrattuna paitsi että tuloksena vähemmän alkioita, eikä laatukaan päätä huimaa. Nyt ei paljon toivoa ole. Miksi tämä kiinnittyisi, kun ne 7 edellistäkään eivät kiinnittyneet? Tuttuja ajatuksia ehkä monille. Seuraavalla kierroksella toivon, että jotakin tehdään jo selkeästi eri tavalla. Jostain syystä nyt en ole onnistunut saamaan edes pp 6 mennessä sellaista oloa, että tässä olisi joku yritys käynnissä. Luen muiden juttuja ja mietin, että toivottavasti mekin päästään pian yrittämään esim. kortisonia tai jotain, mikä voisi auttaa.

Nyt tuloksena oli 15 solua, joista 4 selvisi maaliviivoille, mutta laatu ei kovin kummoiselta kuulostanut. Viimeksi tulos oli parempi, joten siksi kai olen pettynyt, vaikka tätäkin ketjua lukiessa tajuan, että pitäisi olla tyytyväinen, jos jotain edes pakkaseen saadaan.

Mitäs kaikkia keinoja niitä nyt onkaan, minkä varaan voisi vielä asettaa toivoa?
    -hiukan pidempi viljely esim. blastoksi
    -eri lääkitys, mikä?
    -kortisoni

Mitä muuta?

Minulla ollut taipumusta hyperstimulaatioon. Nytkin folleja oli päälle 30, vaikka mentiin pienemmällä puregon annoksella (125 IU). Liekkö sen vuoksi laatu kärsii.

Yritän ottaa teistä oppia, kun tuolla välillä sai lukea niin ihmeen toiveikkaita ja positiivisiakin fiiliksiä konkareilta.

15. Sofia Vierailija

Hei,

tänne ei ole vähään aikaan kirjoitettu, mutta ajattelin kuitenkin kysyä, onko muille tullut maha todella kipeäksi hormonipistosten takia? Meillä on miehen kanssa ensimmäinen ivf-hoito meneillään ja alkio siirrettiin eilen. Maha on vaan tosi kipeä, lääkärin mukaan kaikki on kunnossa ja uskon sen. Mietin vaan näin ensikertalaisena, kuinka kauan tätä kestää :). Munasarjat on isot ja on vähän nestettä, myös rinnat on yhä tosi arat. Kävleminenkin sattuu ja täytyy kulkea tosi rauhallisesti. Ei ole maailman vakavinta, mutta tykkään liikkua!

16. lullaby. Vierailija

En tiä seuraako tätä palstaa enää ketkään "vanhat", mutta mulla siis ois jatkumassa hoidot vihdoinkin 3,5 vuoden (turhan) tauon jälkeen. Uskottava se nyt on että uutta miestä ei tuu lähivuosina löytymään ja oon siis menossa yksinäisenä yksityiselle. Aika on varattu hoidon suunnitteluun ens viikolle!
    Mitäs muille, ja varsinkin niille kuuluu jotka myös jäi aiemmissa päivityksissä näissä hoidoissa vielä "vaiheeseen"? Onko ketään onnistunutta palailemassa sekundaarisena hoitoihin?

17. Haaveita vain Vierailija

Hei Kaikille!
    Tää on tietysti jo vanha ketju, jos joku tietää uudemman niin voisko linkittää sen tähän.

Oon uusi täällä. Takana siis yli kymmenen vuotta yritystä eikä vauvaa näy, eikä kuulu.

Lopulta hakeuduimme tutkimuksiin ja syy löytyi miehestä. Edessä siis ICSI jo parin viikon päästä.

Ovulaatio induktio pidemmällä kaavalla. Synarela, Menopur ja Pregnyl. Alkion siirron jälkeen (mikäli siirtoon asti päästään) Lugesteron 15vrk.

Kellään kokemuksia em. Lääkehoidosta.. Mitään toivoa onnistua eka kerralla?

Pelottaa ja ahdistaa. Ei oikein ketään kelle puhua tai kuka ymmärtää.

18. Mimmiss Vierailija

Hei,
    Meillä pitkät hoidot takana ja kaapissa jäljellä paljon niin tabletti- kuin pistoslääkkeitä päiväyksillä, joille meillä ei ole enää käyttöä. Annan mielelläni ilmaiseksi, jos joku tarvitsee. Sijaitsee Helsingissä. Laita viestiä mimmiss140@outlook.com

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri