Hae Anna.fi-sivustolta

ivf ja punktio kesäkuussa

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä Roosa, 15.05.2006.

1. jama Vierailija

tervetuloa mukaan myy. on sinulla takana aikamoinen rumba, luuletko että runsaan nesteen juominen estäisi moista? onnekseni itse juon päivittäin normaalistikin melko tolkuttomasti, jospa se auttaisi ettei vaan saisi hyper....
    roosa, jotenkin kun tsemppaa toista niin samalla sitä tsemppaa myös itseään, antaa uskoa että kaikki menee hyvin. onneksemme perjantai tulee pian. miten epelillä sujuu?
    tänään illalla on sitten jarrutuspiikin aika, farkkujen nappi on ollut auki istuessa, että kyllä sitä turvotusta on. huomenna on aikasmoinen työpäivä edessä ja vielä illalla teatteriin ja sitten onkin jo perjantai. katsotaas kuis meitin käy.
    intoa munimiseen kaikille!

2. Epeli Vierailija

Hei vaan kaikille!

Myy, pitää painaa korvan taakse tuo runsas juominen. Itse olen huono juomaan ja tän viikon olen yrittänyt juoda niin paljon kuin on mahdollista. Melkein asun vessassa.

Maha on yhä enemmän kipiä, turvotusta on pikkasen navan seudulla (eikös turvotuksen pitäs olla alavatsalla?). Yritän käydä ulkona kävelyllä, josko se auttaisi kipuun. Kipu säteilee reisiin ja selkään, aivankuin olisi menkat päällä.

Tsemppiä kaikille!

3. myy Vierailija

Hei vaan!!!
    Jama, kiitos! Kyl se nesteen juominen hoitajan mukaan auttaa!!! Et kannattaa jouda mahd. paljon!!! Vähimmäis määrä oli 2 litraa päivässä. Epeli, huono olen juomaan miekin, mut nyt oon kyl vesipullo kädessä kulkenu joka paikkaan... Siitä taitaa tulla oikeen elämän tapa, ku sen kans nyt tossa kuljeskelen! =)
    Mun tilanteesta viel sen verran, et hyper... tuli ilmeisestikkin sen takia, ku munasarjani reagoi vähän liianki ""innokkaasti"" hormooneihin... Jouduttiin pitää välipäiviäkin piikityksessä. Munasoluja oli paljon, mut ne oli hyvinki erikokoisia. Sit tuli vaan paljon nesterakkuloita, nestettä voi sit kertyä vatsaonteloon ja keuhkoihin. Onneks siis tajusin hyvissä ajoin mennä lekuriin, niin et mulla se jäi lievän tasolle! En tiedä tajusko tästä nyt mitään... =) Tarkoitukseni ei sit ole pelotella ketään!!! Muistatte vaan, et nestettä paljon ja se vessassa juokseminen on tässä asiassa vaan hyväksi!!! Voimia ja onnea tuleviin koitoksiinvaan kaikille!!!!

4. jama Vierailija

hei vaan kaikki ketjulaiset!
    miten tytöillä sujuu, ultrakuulumisia?
    itsellä oli eilen punktio ja selvisin siitä hengissä.. oikeesti mua hirvitti aivan kauheasti. mutta kaikki meni hyvin, sain aivan mielettömän tehokkaat lääkkeet (rauhoittavia ja morfiinia) ja itse toimenpide meni todella nopeesti ja mä en tuntenut oikeesti mitään. silmät pöyri päässä ja yritin vastailla mulle esitettyihin kysymyksiin. voin sanoa ettei se ollut kauheeta, lähinnä mua ahdisti se valmistelu toimenpiteeseen ja odottelu.
    niin, saimme 12/14 munarakkulaa ja maanantaina on sitten siirto, jos on siirrettävää.
    olen toipunut hyvin, eilen iltäpäivän tein töitä ja tänään olin kevyellä pöyräilylenkillä. täytyy ottaa rauhallisesti. kertoilkaa kuulumisia!
    aurinkoista lauantaita!

5. Roosa Vierailija

Moi vaan kaikille, kävin sitten perjantaina ultrassa eikä meikäläisen munasarjoissa ollu paljoa tapahtunut oli 2 15millistä ja yksi 19 millinen joten saalis ei ole kovin hyvä paljon oli kasvamassa muniksia, mutta eivät kerkeä tähän kyytiin lääkärin mielestä mulla olisi pitänyt heti alkuunsa olla annos se 350 silloin oltas saatu ihan hyvä saalis. Joten lääkäri kysäisi että ruvetaanko ollenkaan keräämään niitä mutta minä olin sitä mieltä että kyllä koska tänne asti on tultu niin katotaan maanantaina onko siellä mitään tallella, mulla on tosi paljon jäänyt lääkkeitä yli ilmeisesti lääkäri ei aina itsekkään muista mitä mulla on ostattanyt tai sitten on vain varmuudenvuoksi kirjottanut lisää etteivät lopu kesken.
    Eilen illalla laitoin irrotuspiikin siitäkään ei ole tullut mitään oireita pikkasen on vain pistokohta arka mutta ei muuta.
    Huominen kyllä jännittää saa nähä päästäänkö keskiviikkona siirtoon voihan se olla että kun ei ole tullut kuin muutama munasolu niin siirto ei onnistu tai sitten niitten täytyy olla sitäkin parempia eihän sitä tiedä jos ne ovat yhtä sitkeitä kun kantajansakkin.

6. Roosa Vierailija

Heipä hei, hyvin mielin punktion jälkeen ollaan saaliskin oli lisääntynyt perjantain jälkeen nyt saatiin kerättyä 5 munasolua ja huomenna kuuluu miten jakaantuminen rupeaa onnistumaan saapa nähdä onnistuuko istutus ,toivotaan.
    Kysyivät multa montako haluaisin että istutetaan yksi vai kaksi alkiota sanoin että mulle käypi vaikka kaksi mies on sitä mieltä että laitettas vain yksi, mutta jos eivät ole ykkös luokkaa silloin mielestäni kannattaa laittaa kaksi jos taas yksi on niin hyvä että vain sen voi laittaa niin se riittää, miestä huolestuttaa mitä riskejä voi olla kaksosraskaudesta mutta niitähän ei koskaan voi tietää etukäteen itse olen kaksonen joten olen kuullut äidiltä että mitään kummallisempia vaivoja ei ollut enkä näin ollen osaa pelätä pahinta.
    Kuinkas muilla menee ja mikä on tilanne, nyt on lähettävä syömään on aivan julmetun nälkä kun aamulla ei saanut syödä on ruokailu jäänyt tänään vähälle vaikka tarjosivat sairaalassa onneks kahvia ja voileipää ja jogurtin ettei ihan nälissään tarvinnut lähteä sieltä.
    Nyt sitten levätään, syödään ja odotellaan huomista sydän syrjällään. Morjens!!!

7. jama Vierailija

hyvä roosa, yksi onnistunut etappi sinullakin takana. mielenkiintoista tuo lääkärin keskustelu yhdestä ja kahdesta alkiosta. toivotan sinulle roosa onnea huomiseen.
    niin, itsellä tehtiin aamulla sitten yhden alkion siirto, 6 meni pakkaseen. en juuri kysellyt siirretyn luokkaa, lääkäri sanoi sen olevan 8-soluinen. niin että nyt tässä vaan ollaan ja odotellaan 21.6 veritestiä. on tämä jännää.
    aurinko paistaa, toivotaan että se paistaa koko loppu kesän.
    mitä epelille kuuluu?

8. Roosa Vierailija

Jama, pidän sulle peukkuja täällä pystyssä että kaikki menee nyt hyvin.

9. Roosa Vierailija

No niin , soittivat sairaalasta että viidestä munasolusta yksi oli raaka ja kaksi oli ruvennut jakautumaan joten huomenna istutus nyt jännittää tosissaan.
    Päädyttiin miehen kanssa siihen että laitetaan yksi alkio ja toinen menee sitten pakkaseen jos on vielä huomenna elossa.

10. Epeli Vierailija

Hei kaikki! Mukavaa kuulla, että jamalla ja Roosalla on mennyt hyvin.

Olin viikonlopun työmatkalla, enkä ehtinyt ajatella ollenkaan maanantain punktiota, onneksi. Itse punktio sujui oikein hyvin, pääsin aika nopeasti lähtemään kotiin. Punktiossa saatiin kerättyä kahdeksan munasolua. Tänään tuli tieto, että kolme on hedelmöittynyt. Huomenna on punktio kuten Roosalla. Vielä ei olla päätetty miehen kanssa, siirretäänkö yksi vai kaksi alkiota. Eilen oltiin sitä mieltä, että siirretään kaksi. Mutta kun nyt alkiota näyttää olevan vain kolme, joten mietitään asiaa uudestaan.

Raskaustesti tehdään virtsasta vasta 30.6. Jama pääsee veritestiin paljon aikaisemmin. Kyselin, voiko mullekin tehdä veritesti, he sanoivat että riittää että tekee virtsatestin. Tuntuu etten jaksa odottaa 30.6.:een!!!

Aurinkoisia päiviä ja Roosan kanssa jännitetään huomista.

11. jama Vierailija

hyvä epeli ja roosa, molemmilla on huomenna jännät paikat. erittäin mukavaa saada tähän odotteluun mukaan pari kaveria. sinäkin epeli mietit onko yhden vai kahden alkion siirto. lääkärikö sitä ehdotti?
    tosiaan, yllätyin itsekin että verikoe on jo ensi keskiviikkona, toisaalta sen haluaa pian mutta toisaalta ei. tämän vuoden yrittämisen aikana en ole kertaakaan ""joutunut"" tekemään raskaustestiä, nyt on mukava leijua pilvissä ja ajatella ""olevansa raskaana"" siksi ei olisi mitään kiirettä testauksiin.
    tsemppiä!

12. Epeli Vierailija

Noniin nyt siirto on tehty. Siirrettiin kaksi alkiota.

Jama, lääkäri sanoi että se riippuu alkion laadusta, ett siirretäänkö yksi vai kaksi.

Eilen tuli tieto, että viidestä munasolusta kolme hedelmöittyi. Tänään sitten selvisi että vain kaksi selvisi hengissä. Toinen oli kolmi- ja toinen viisisoluinen, joten molemmat siirrettiin.

Illalla sitten ekat Lugesteronit. Raskaustesti vasta 30.6. virtsasta, kysyin ett voisko tehdä verestä aikaisemmin. Lekuri sanoi ettei se kannata, virtsatesti riittää hyvin. Joten pitänee kärvistellä seuraavat 16 päivää :) Lekuri sanoi että nyt pitää yrittää ajatella aivan muita asioita kuin vatsaa, koska alkioilla on nyt oma elämänsä ja luonto hoitaa nyt homman tästä eteenpäin.

Miten Roosalla meni?

13. Miia Vierailija

Myös ikä ja tausta vaikuttavat, siihen kuinka monta siirretään, meillä on piinis tällähetkellä kahdesta priima alkiosta, mutta saas nähdä, kahden hyvän siirtoon syynä ikä ja entiset epäonnistumiset... Tsemppiä kaikille tasapuolisesti piinapäiviin ja muihin koitoksiin!

14. jama Vierailija

onnea epeli. kohta tässä kaikki ollaan oikein piinapäivissä.. mä aloitin lugestronin ""syömisen"" jo lauantaina, ihanaa tuhraamista.. minulle ei kerrottu kuinka ""priima"" siirretty alkio oli, ei kait sillä luokalla ole loppupelissä suurta merkitystä, niin kuin sinulle epeli oli sanottu että alkio elää nyt omaa elämäänsä.
    olen odotellut jonkinlaisia tuntemuksia/oireita, ainoastaan vatsa on pömpöllään ja kova halu olisi mennä jumppaan, ei muuta. mites miialla, joka olet pidemmällä?
    palataan!

15. Roosa Vierailija

No niin nyt on kyytiläinen mukana ,lääkäri sanoi olevan alkion top luokkaa eli yksi siirettiin ja toinen meni pakkaseen mullakin maha pömpottää on tosi turvonnut olo minä aloitin luget jo eilen, veritesti on sitten 28 päivä ja seuraavana päivänä saan tuloksen.
    On tää vaan jännää outoa ajatella että nyt tosissaan on kaveri sisällä mullakun ei ole koskaan ollut tärppiä et ois vähän voinut mielessään ajatella tulevaa mut nyt tämä tuntuu jo ihan todelta se sitten on jo ihan eriasia tuleeko tästä mitään se jää nähtäväksi. Kuulumisiin.

16. Epeli Vierailija

Mukavaa kuulla teistä muista. Kiintoisaa, että aloititte Luget ennen siirtoa. Minä aloitan vasta tänä iltana, toivottavasti siitä ei ole haittaa. Odotan tässä milloin pääsen nukkumaan :) Olen väsynyt, nukuin huonosti viime yön.

Tsemppiä kaikille piinailijoille!

17. Miia Vierailija

Ilmoitan ettei minua tarvitse enää jännätä, kuulumiseni lyhyesti pp 13 vuoto alkanut...

18. Epeli Vierailija

Voi Roosa. Tsemppiä sinulle jatkossa!

Epeli

19. Epeli Vierailija

Ja nyt anteeksipyyntö Roosalle!! Sekosin nimien kera!!!

20. jama Vierailija

no voi ei, pahoitteluni. voimia!

21. Roosa Vierailija

Voi Miia olen pahoillani puolestasi.
    Mitenkäs muilla menee , tänään töissä huomasin että olo on turvonnut ja painon tunnetta ala vatsalla muutempa olotilassa ei ole muutosta ,tiedättekö monentena päivänä suurinpiirtein kiinnittyminen tapahtuu.

22. jama Vierailija

vatsa on todella turvonnut, kohta ne töissä luulee mun olevan raskaana. kaikki housut kiristää, en mä vaan tajua mistä tämä turvotus on, lääkkeistä? muuten olen ihan hyvällä mielellä, vaikkakin tuossa juuri pari sanaa miehen kanssa tästä aiheesta keskusteltiin, kumpikaan meistä ei USKO että tämä ensimmäinen kerta onnistaa, mutta aina on toivoa.
    en tiedä milloin kiinnittyminen tapahtuu, veikkaan 3-4 päivää siirrosta.
    koetetaan jaksella ja ajatellaan positiivisesti!!

23. Epeli Vierailija

Mullaki pömpöttää maha. Välillä vilhaisee, aivan kuin olisi menkkakivut. Välillä vilhaisu on aivan muuta kuin menkkakipuja, etenkin kävellessä on epämukava olo. Vilhaisu on siis ajoittaista ja se menee ohi.

Tuntuu, etten kestä tuonne testipäivään asti, siihen on vielä 14 päivää! Te muut pääsette aikaisemmin testaamaan :) Onneksi on mukavat ilmat, niin ei tee mieli jäädä kotiin märehtimään.

24. Roosa Vierailija

Tämä päivä on ollut vähän helpompi enää ei ole turvottanut niin paljoa saattaahan se turvotus johtua punktiosta tai istutuksesta jotenkin pettynyt olo, tässäkö tämä sitten oli vaikka tiedän ettei normaalistikkaan vielä tässä vaiheessa yleensä ole mitään tuntemuksia jos on raskaana, mutta jotenkin sitä toivoo jonkinlaisia nipistelyjä tai vihlasuja niin on edes jotain todistusaineistoa siitä et jotain tapahtuu.
    Ei pitäisi toivoa liikoja täältä pilvilinnoista saatetaan tulla ryminällä alas.

25. jama Vierailija

minullakin on turvotus hieman helpottanut, housut kuitenkin kirtsaa.. välillä on sellaisia ennen menkkojatuntemuksia.
    miten teillä on tuo nukkuminen? itsellä lääkkeet on vaikuttanut siihen, että herään aamuisin älyttömän aikaisin ja virtaa riittää pitkin päivää, vai onko se tämä jännitys ja ODOTTELU joka vaikuttaa.
    kovasti toivon että joku meistä kolmesta onnistuu tässä projektissa tai hienointahan olisi se, että kaikilla tärppäisi.
    täällä pidetään peukkuja!
    epeli, en mä tiedä onko se niin kiva että ensi ke saan tietää onnistiko vai ei..
    viikonloppuja

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari