Hae Anna.fi-sivustolta

ivf ja punktio kesäkuussa

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä Roosa, 15.05.2006.

1. Roosa Vierailija

Yöt mulla menee ihan hyvin ainut mikä haittaa on tämä helle meillä kun yläkerrassa tuppaa tuo lämpötila nousemaan kun ei ole ilmastointia ja vaikka on ikkuna kokoajan auki ei sekään tunnu auttavan .

2. Epeli Vierailija

Täälläkin herätään liian aikaisin enkä saa enää nukuttua vaikka kuinka väsyttäisi. Menkkamaisia kipuja on välillä..

Ehkä tää on tyhmä kysymys. Mulla oli alkionsiirto siis keskiviikkona, joten onko tänään pp3 vai alkaako ""laskenta"" keskiviikosta eli tänään olisi pp4?

3. jama Vierailija

epeli, veikkaisin että laskenta alkaa siirron jälkeisenä päivänä.
    odottelen kovasti että kesäloma alkaa ja pääsee muille maille ja mökille (meillä on 2 ulkomaanmatkaa edessä) ja että saisi nukuttua tämän hormoniunivelan pois. herään tosiaan aamulla todella aikaisin ja illalla sitten nukuttaa myös aikaisin. kait sitä kroppa käy vähän ylikierroksella.
    onneksi ilma on kuin morsian, mukavaa lauantaita ketjulaiset!

4. Epeli Vierailija

Mites Roosalla ja jamalla menee?
    Mulla sitä samaa eli välillä menkkamaisia kipuja. Olin reissussa viikonlopun ja oli mukava saada välillä muuta ajateltavaa.

5. Epeli_ Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Jaa tämä palsta on uudistunut.. Yritin eilen päästä lukemaan viestit, ei onnistunut. Nyt näyttää paljon paremmalta.

Olo on edelleen samanlainen, mutta tulee nyt nukuttua paremmin, vapaapäivät ovat auttaneet siinä.

Lähden tänään jussinviettoon enkä ole siis koneen ääressä sunnuntaihin asti. Vaikea sanoa, alkaako menkat loppuviikon aikana. Ollaan saaressa, joten otan mukaan kaiken varalta siteitä. Toivottavasti niille ei ole käyttöä!

Rentouduttavaa juhannusta kaikille! Jamalle tsemppiä tämänpäiväiseen veritestiin!

6. Tammimamma Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Hei tytöt!
    Ikävää ja tylyä kerrottavaa, nega tuli. Pettymys on suuri, vaikka en niin kovasti uskonut ekan kerran onnistuvan, toivoin kyllä. Kyllä tämä tyly tuomio panee miettimään..missä on järkeä missä ei, tosin ole huono luovuttamaan, joten katse jossakin vaiheessa tulevaan. Toivotan teille tytöt mielettömästi onnea ja nappakaa te plussa. Hyvää juhannusta myös!

7. Roosa Vierailija

Kyllä tämä palsta on nyt tosi outo ja epäselvä.
    Olotilassa ei paljoa kommentoitavaa tänään kyllä olen huomannut jonkinlaisia nippauksia alavatsassa ja tänään tuli myös huono olo töissä ,mutta uskon sen johtuvan tästä helteestä kun en muistanut juoda. Ensiviikkoa odotellaan, keskiviikkona olisi verikoe sittenpä selviää enemmän.Myös me lähdetään mökille huomenna ja tulemme silloin sunnuntaina että en minäkään ole täällä kirjoittelemassa. Jama olen todella pahoillani puolestasi kyllä minäkin olen henkisesti yrittänyt valmentautua negaan ,mutta kyllähän se kuitenkin sattuu jos niin käy.
    Nautitaan nyt kuitenkin kesästä täysin siemauksin ,vielä olisi töitä ensiviikko ja sitten alkaisi loma ,ihanaaa.

8. kohtalontoveri Vierailija

Osaanottono sinulle jama, on se suru kuitenkin on se epäonnistuminen sitten ensimmäinen tai kolmas, tiedän tunteen

9. jama Vierailija

kiitos lohdutussanoista sinulle roosa ja kohtalontoveri.
    kohtalontoveri, olisi kiva kuulla millaisia tunteita ja kokemuksia sinulla on, en tiedä onko tämä ketju hyvä kirjoittaa näitä negatiivisia kokemuksia kun toiset odottaa ja toivoo. itse yritän ajatella rationaalisesti ja surra v-tutuksen pois ja tulla asian kanssa sinuiksi. mukavaa että juhannus tulee, pääsee mökille ja kohta alkaa loma, sinä aikana uskon toipuvani. olen huono kestämään epäonnistumisia ja en halua luovuttaa, tämä raskautuminen ei vain ole minun päätettävissäni oleva asia.
    tsemppiä kaikille tämän asian kanssa painiville ja piinaajille!

10. Epeli_ Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Jama, ikävä kuulla sinusta. Sinulla on kuitenkin oikea asenne, ettei luovuteta!

Minulla alkoi menkat juhannusaattona ja olo oli todella kivulias koko jussin. Joten ei täälläkään ilmeisesti onnistunut :( Olen epävarma, koska minuun siirrettiin kaksi alkiota. Onko olemassa se mahdollisuus, että toinen olisi kuitenkin kiinnttynyt? En tosin usko sitä, koska kivut ovat todella kovat ja vuoto runsasta. Jussi sujui minulla aika apeissa merkeissä.

Jama, minäkin kaipaan lukea toisten kokemuksia ja tunteita. Minua ei haittaa lukea onnistumisista, koska ne antavat ainakin minulle toivoa. Luulen, että voimme pysytellä tässä ketjussa.

Voimia kaikille!

11. Tammimamma Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    no voi vitsi epeli, muuta en osaa sanoa. olen kirjoittanut tämän viestin jo kahdesti, ei onnistunut lähettäminen. että jos tämä tulee kolmeen otteeseen, yrittäkää ymmärtää. niin epeli, en osaa neuvoa josko toinen alkio olisi kiinnittynyt, sinun kannattaa ottaa asiasta selvää. mua harmittaa todellakin meidän molempien puolesta. itsellä juhannus teki terää, vaikkakin ajatus aina välillä harhaili tähän epäonnistumiseen. mutta epeli, me noustaan tästä vai mitä?
    oikein paljon voimia, empatiaa ja sympatiaa sinulle epeli!

12. Miia Vierailija

Kannattaa mennä veritestiin tai helpompi tapa on tehdä kotitesti, niin saat tietää varmuudella, mitä on käynyt, ainahan on mahdollista, että vain toinen jää, mutta se on ilmeisesti aika harvinaista, minulla on siirretty 3 kertaa 2 alkiota ja kolmannella kerralla en jaksanut enää mennä enää klinikalle veritestiin, vaan tein kotitestin menkkojen loppumisen jälkeen, ja negahan se oli, tällä vikalla kerralla epäilin itse tulosta hetken aikaa, kun menkat oli jotenkin helpommat kuin kahdella edellisellä kerralla olin todella kipeä, ja vuotokin oli sen mukaista, mutta aina on ollut sama tulos, puhdas nolla veritesteissä, ja tässä vikassa kotitestissä yksi viiva siis ei onnistunut tämäkään, mutta testaa asia jollain keinolla, niin saat itsellesi varmuuden, nyt minulla on surutyön aika, jossain kohtaa pitää osata jo luovuttaa, en ole vieläkään henkisesti kunnossa, vaikka tästä viimeisimmästä pettymyksestä on jo yli viikko aikaa, yritän pysyä täältä jo poissa, etten masenna muita turhaan jutuillani, toistokerrat voivat auttaa... Voimia teille!

13. Epeli_ Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitos jama ja Miia lohdutussanoista. Ajattelinkin testata ns. virallisena testipäivänä eli perjantaina. Eilen oli todella runsas vuoto, piti käydä suihkussa viiden tunnin sisällä neljä kertaa, kun vuoto meni "yli".

Jama, mietin miksi et onnistunut lähettämään heti viestiäsi. Tuli vaan mieleen, ett tänne pitäs ensin kirjautua, jotta onnistuisi viestin lähetys omalla nimimerkillä.

Pää pystyyn me naiset (jama ja Miia), ei luovuteta!

14. Tammimamma Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    aivan niin, en ollut kirjautunut eilen, siksipä lähettäminen ei onnistunut. kylläpä sulla on epeli ollut vuotoa, itsellä oli aika normaalit menkat, kivuliaat kyllä. tänään olisi soittoaika lääkärille, katsotaan mitä hän sanoo tai ehdottaa elokuulle, pakkasessahan on tavaraa. miten muuten miehenne epeli ja miia ottivat epäonnistumisen?
    juu, pidetään päät pystyssä!!

15. Miia Vierailija

Meillä mies on jo luovuttamisen kannalla, ja niin minäkin alan kallistua sen puoleen, kolme yritystä ja kuusi siirrettyä alkiota saanee riittää meille, hän yritti kyllä kovasti lohdutella, mutta minulla on vielä tunteet niin pinnassa, ja tuntuu niin lopulliselta tämä epäonnistuminen...

16. Roosa Vierailija

Moi vaan tytöt myös täällä näyttää siltä että ei onnistuttu vielä ei tule kunnon vuotoa vaan sellaista ruskehtavaa joten toivoa vielä on, mulla kylläkin kuukautiset alkavat aina tällä tuhrulla joten siksi olen jo aivan varma että ei onnistuttu joten syyskuuta odotellaan silloin olisi tarkoitus ottaa se yksi reppana sieltä pakkasesta toivottavasti silloin onnistuu se sulatus. Keskiviikkona verikokeessa sitten selviää totuus.
    Minkaanlaisia raskaus tuntemuksiakaan ei ole ollut joten sekin kertoo jo jotain .

17. Epeli_ Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Mies yrittää pitää toivoa yllä, entä jos toinen olisi kuitenkin vielä kyydissä. Minä itse en usko, koska tuntemuksia ei ole ja vuoto on ollut erittäin runsasta. Alan tähyillä kohti syksyä, silloin on aloitettava kaikki alusta, meillähän hedelmöittyi vain kaksi alkiota.

Lomaan on enää 3 viikkoa, odotan kovasti sitä.

18. Tammimamma Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    ikävää roosa, kuulostaa tutulta. testi antaa teille molemmille varmuuden asiasta, pidetään peukkuja siihen asti.
    loma varmaankin tekee hyvää taukoa tähän asiaan, kyllä se on koko ajan mielessä tavalla tai toisella. kävin jumpassa, se teki hyvää.
    soitin tänään lääkärille, oli muuten lempeä ja ymmärtäväinen, "epäili" että jakautumisessa olisi ollut häikkää, tiedä sitä. sovimme seuraavan käynnin elokuulle, jolloin olisi sitten pakasteiden vuoro. koetetaan tytöt nauttia kesästä eikä luovuteta.

19. Roosa Vierailija

Moi vaan, kerrompa teille jotain ällöttävää ja ikävää käytyäni äsken vessassa pyyhkiessä huomasin veren seassa sellaisen pienen vähän kuin toukan joka mielestäni muistutti merihevosta joten mieleen tuli että siinäkö se meidän pienokainen on ,kooltaan se oli noin 1cm pitkä ja leveys noin milli kiinteä muoto mielestäni kertoo jostain muusta kuin verihyytymästä tiedä sitten minka kokoinen se alkio nyt olisi ollut ,kieltämättä suretti kun mielestäni näin meidän pienokaisen ja sitten vetäsin sen pöntöstä alas, miehelle en sanonut mitään se olis pitänyt minua aivan hulluna.Voi kun mekin olis päästy nopeemmin kokeilemaan uudestaan mut nyt täytyy oottaa sinne syyskuuhun, minä olisin ollut heti valmis uuteen taistoon.

20. Epeli_ Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Minullakin oli aivan samanlainen juttu viime perjantaina. Se "klöntti" ei ollut normaali, vaan aivankuin pala lihaksesta, väriltään vaaleanpunainen. Sen jälkeen klöntit olivat normaalin tummanpunaisia. En osaa sanoa oliko se mahdollisesti alkio. Aion kyllä kertoa tästä lääkärille sitten kun menemme syksyllä.

21. Tammimamma Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    hei!
    jotenkin minun on vaikea uskoa, että näin alkuvaiheessa alkiota voisi silmin nähdä. voin toki olla väärässäkin, mielenkiintoista olisi kuulla mitä lääkärit sanovat. joka tapauksessa on ilkeätä ajatella että se klöntti olisikin ollut alkio..
    oletko roosa käynyt jo verikokeessa?

22. Roosa Vierailija

Epeli olemme varmaankin nähneet saman näyn tiedä sitten mikä se oli mutta jotain kumminkin, kävin tänään verikokessa ja huomenna saan tuloksen . Minä lopetin eilen jo lugejen laiton ja tein kotitestin joka näytti negaa mitenkäs oletteko te ottaneet luget siihen asti kun veritesti on tehty tai tavallinen raskaustesti, musta tuntui niin turhalle kun kuukautisetkin alkoi.

23. Epeli_ Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    "Saan" testata vasta ylihuomenna perjantaina, mulle ei tehdä ollenkaan veritestiä. Lääkärin mielestä se on turha, pissatesti riittää. Mun luget loppuu huomenna aamulla. Testasin eilen iltapäivällä aconilla negan. Testaan kuitenkin vielä perjantaiaamuna. Tuskin silloin pamahtaa kaksi viivaa, ei ole ollenkaan tuntemuksia siitä, että olisi raskaana. Lähetin meiliä lääkärille ja kysyin, onko minkäänlaista toivoa siitä, että toinen pysyisi kyydissä. Hän vastasi, että ehkä se hieman todennäköisempää on, että raskaus ei sitten alkanutkaan.

Ajattelin kokeilla vyöhyketerapiaa, joillekin siitä on ollut apua. En menetä kuitenkaan mitään jos kokeilen sitä. Kaikki keinot ovat tällä hetkellä sallittuja.

24. Tammimamma Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    minäkin olen jopa ajatellut josko pitäsi ottaa kaikki keinot käyttöön ja ehkäpä kokeilla vyöhyketerapiaa. nyt kuitenkin vietän ensi rentouttavan kesäloman ja sitten pohdin asiaa uudelleen. varmastikaan et menetä mitään epeli, vaikka sitä kokeilet, päinvastoin.
    mulla on tässä menossa viimeisiä työpäiviä, heinäkuun olen heikosti netin äärellä, mutta toivoisin kuulevani teistä tytöt myös jatkossa. joten koetetaan pitää ketju pystyssä vain mitä? jos me kaikki jatkamme näitä hoitokuvioita sitten syksyllä, olisi kiva jatkaa kuulumisten vaihtoa. kait se tarkoittaa, että olen vähän koukussa tähän ketjuun. ensimmäisissä kirjoutuksissani kyselin oletteko kertoneet lapsettomuudesta ystävillenne. itse olen kertonut muutamalle, mutta jotenkin en viitsi tästä aiheesta kovin paljon heidän kanssaan keskustella. tämä on ollut hyvä kanava minulle. muuten eihän sitä koskaan tiedä vaikka joku meistä onnistuisi ihan luomusti...se olisi hienoa.
    miten roosa, oletko saanut veritestin tuloksen, yhä toivon sitä plussaa sinulle.
    t.jama

25. Tammimamma Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    hei!
    minäkin olen tässä tuumaillut, että täytyisikö ottaa kaikki keinot käyttöön ja kokeilla mm. vyöhyketarepiaa. olen lukenut myönteisiä kokemuksia siitä. ajattelin ensin viettää tulevan mieheni kanssa rentouttavan kesäloman ja sitten syksyllä palata täynnä energiaa tosihommiin.
    epeli, en usko että menetät mitään jos kokeilet sitä. mielelläni kuulen kokemuksiasi.
    olen viimeisiä päiviä töissä ja sitten en ole kuin satunnaisesti netin äärellä. toivon tytöt, että ketju pysyisi hengissä. mikäli me kaikki jatkamme hoitoja sitten syksyllä, olisi kiva vaihtaa kuulumisia myös jatkossa. tarkoittaa siis sitä, että olen koukussa tähän ketjuun. olenkin kertonut aikaisemmin ,että muutama ystäväni tietää meidän vaikeuksista, mutta ei se ole samanlaista heidän kanssa tästä aiheesta käydä keskustelua. tämä on ollut minulle hyvä kanava, kiitos vaan teille ketjulaisille. välillä tuntuu kovin omituiselta höpötellä teille roosa ja epeli ja miia, enhän teitä ole edes nähnyt livenä, mutta pointti onkin varmaan juuri siinä.
    mites roosa, jokos olet saanut veritestin tuloksen, pidän peukkuja loppuun asti.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri