Ja jälleen kerran nimi asiaa :) ! Ronjan siskolle/veljelle nimi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äääää"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äääää"

Vieras
Mitä mieltä nimistä?

Helmi Loviisa
Helmi Inkeri

ja pojalle

Iiro Vihtori
Oiva Vihtori
Lenni Vihtori

Eemeli nimestä myös pitäisin itse.

Isosisko on nimeltään Ronja Vilhelmiina.

Ronja ja Helmi... Ehkä laittaisin Ronjan siskolle jonkun vähän särmemmän nimen. Helmi on kyllä kaunis, mutta itse olen vähän kyllästynyt siihen sen yleisyyden vuoksi. Tässä meidän kadulla (pientaloalue) asuu kolme Helmiä.

Miten olis Hertta, Peppi, Martta, Riina tai Riia?

Jos nyt kuitenkin haluatte Helmin laittaa, niin toiseksi nimeksi ehdottomasti tuo Loviisa, koska Helmi loppuu I-kirjaimeen ja Inkeri alkaa sillä. Mun mielestä ei sovi sen vuoksi yhteen.

Poikein nimistä Iiro Vihtori on ehdoton ykkönen. Olisin laittanut Iiron omalle pojalle, jos olisin toisen pojan saanut.

Ronja on musta sellainen räväkkä nimi, Helmi tuntuu liian pehmeältä sille kaveriksi. R-kirjain tämän seuraavankin lapsen nimessä tois sellaista räväkkyyttä mikä ekallakin on. Musta nuo Hertta ja Martta on ainakin aika sopivia. Pojannimistä joku sellainen äijänimi, esim. Reino, Jarno...

Helmi on todella kaukaa haettu tyylillisesti Ronjan pariksi. Helmi on vanha nimi, Ronja on huomattavasti nykyaikaisempi. Tutkailkaa vähän Vrk:n nimipalveluakin, niin tilastotkin sen kertovat. No, monet eivät tietenkään tällaisia tyyliseikkoja mieti pätkääkään, mutta mielestäni esim. Helmi ja Saimi olisivat samaa sarjaa.

Iiro on ehkä ainoa, jonka näistä ehdotuksista itse voisin pistää Ronjan seuralaiseksi. Oiva ja aika paljon Lennikin ovat ihan toiselta planeetalta. Iirokin on vanhan ajan nimi kyllä huomattavasti enemmän kuin Ronja, mutta joka tapauksessa.

[QUOTE="vieras";27774735]Mulle tuli mieleen se telkkarin lastensarja "Ronta ja Reetta" eli Reettaa ehdotan. Kyllähän se Helmikin käy toki.[/QUOTE]

Heh, siis Ronja ja Reetta X) Alkaa olla silmät ja sormet ristissä tähän aikaan illasta :D

Helmi Inkeri ehdottomasti mun suosikki. Aivan ihana. Loviisa sopis kyllä kanssa, kun ovat tuon Vilhelmiinan kanssa jotenkin samanlaiset. Ronjan pikkusiskoksi kuitenkin kovin pehmeä ja viaton nimi. Ei ole räväkkyyttä. Mutta muuten ihana nimi.

Vihtori myös mahtava, mutta nuo etunimet pojalle ei niin iske munhun. Iiro ja Oiva parhaimmat Ronjan pikkuveljelle. Lenni ehdottomasti liian pehmeä Ronjan pikkuveljeksi.

Mites olis Väinö Vihtori? Reino Vihtori (vaikka itse en niin tykkää, että lasten nimet alkaa samalla kirjaimella)?

Musta taas Helmi sopii hyvin Ronjan "kaveriksi". Molemmissa 5 kirjainta, perusnimiä, molemmissa keskellä kaksi eri konsonanttia (ei siis esim. tupla L:ää kuten Ellassa). Mä tykkään myös siitä, että perheen sisällä voi olla lapsilla niin hillittyjä kuin vahvempiakin nimiä. :)

Ronja on niin räväkkä nimi, että Helmi tuntuu aika hempeältä rinnalla. Joku Rosa tai Reetta sopisi paremmin.
Pojalle antaisin nimeksi Ronni Eevertti, Roope Vihtori tai Renne Tapani.

[QUOTE="äääää";27774476]Mitä mieltä nimistä?

Helmi Loviisa
Helmi Inkeri

ja pojalle

Iiro Vihtori
Oiva Vihtori
Lenni Vihtori

Eemeli nimestä myös pitäisin itse.

Isosisko on nimeltään Ronja Vilhelmiina.[/QUOTE]

...