ja taas olen nostanu esikon viereeni heräämättä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jaahas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jaahas

Vieras
Hitto! Ja vauva tulossa. Heräsin just vessaan ja siinä tuo vieressä nukkuu. Kipittää siis yöllä viereen välillä ja me ei koskaan herätä, vaan unissani nostan väliin.
Mitäs nyt sitten kun vauva tulee?! Kun se nukahtaa sit varmaan tissille väliin.

Ja nykyään 2 v kuopus nukkuu pääosin omassa sängyssään, mutta 4v esikoinen tulee joka yö viereen :D

Kun kuopus oli vauva niin 4v tuli silti aina. Huonosti mahduttiin, ja välillä menin vauvan kanssa esikoisen sänkyyn nukkumaan. Meillä on ollut kyllä todellinen perhepeti, kissakin yleensä jalkopäässä mukana.
Saisivat nukkua kyllä kaikki omissa sängyissään.

Hmm... oisko mahdollista laittaa esikoisen sänky kiinni teidän sänkyy, että nukkuisi tavallaan vieressä kuitenkin koko ajan?
Esikoiselle saattaa olla paha paikka se, että huomaa vauvan pääsevän viereen, jos häneltä sit "evätään" se viereenpääsy, ja hän on kuitenkin siihen jo tottunut... jos siihen aina kipittää.

juu, siis nukutaan niin sikeästi ja hyvin vaikka tulee viereen. Mutta pelottaa ettei pyöri vauvan päälle jne.. Tai että unissani nostan sen siihen. Toivottavasti turhia pelkoja.
Ja lukkoa en todellakaan laita 2,5v:n oveen.

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Hmm... oisko mahdollista laittaa esikoisen sänky kiinni teidän sänkyy, että nukkuisi tavallaan vieressä kuitenkin koko ajan?
Esikoiselle saattaa olla paha paikka se, että huomaa vauvan pääsevän viereen, jos häneltä sit "evätään" se viereenpääsy, ja hän on kuitenkin siihen jo tottunut... jos siihen aina kipittää.
On tottunut pääsemään, kun harvoin tosiaan herätään edes siihen.. Tulee n. 2-3 yönä viikossa, välillä ei ollenkaan. Omassa huoneessaan nukkuu muuten.

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:

mä ehdotaisin kanssa tätä, onma sänky ainakin samaan huoneesen vanhempien kanssa, voi helpottaa, mulla nukku vielä ekaluokkalaisena esikoinen mun vieressä lähes joka yö, siirtyi omaan huoneeseen vasta kun itse niin halusi

sänky oli remontin yhteydessä meidän huoneessa ja nukkui samalla tavalla, suurimman osan siinä mutta välillä tuli viereen. Ongelma siis se, ettei herätä edes kun nostan hänet viereen, joten unikoulut yms ei onnistu kun ei ole jatkuvaa. Silloin kun herätään viedään takaisin omaan sänkyyn, mutta näin käy todella harvoin.

Meillä on vauvat nukutettu vanhempien sängyn kylkeen pultatussa pinnasängyssä, josta on sängyn puoleinen laita otettu pois. Eli vauva nukkuu tavallaan omassa sängyssään mutta kuitenkin äitinsä vieressä. Tällä tavoin isommat sisarukset eivät pääsisi viemään vauvalta tilaa ja pyörimään hänen päälleen. Kahdesta isommasta nimittäin vähintään toinen löytyy lähes joka aamu tuosta välistämme nukkumasta. Nytkin siinä näyttää esikoinen pötköttävän.

Sitten toinen asia on, että se sikeä uni ja heräämättömyys on niin kovin suhteellinen käsite. Silloin kun tiedät jonkun asian olevan tärkeä ja heräämisen arvoinen, niin todennäköisesti heräät ko. asiaan. Itse nukun normaalisti kuin tukki, eikä lasten heräämiset yms hetkauta minua lainkaan. Mutta jos vaimo on poissa kotoa ja tiedän että minun tulee hoitaa yöpngelmat, niin herään pienimpäänkin risahdukseen samoin tein. Niin ja minä siis olen näiden muksujen isukki.

Alkuperäinen kirjoittaja Jepjep:
Meillä on vauvat nukutettu vanhempien sängyn kylkeen pultatussa pinnasängyssä, josta on sängyn puoleinen laita otettu pois. Eli vauva nukkuu tavallaan omassa sängyssään mutta kuitenkin äitinsä vieressä. Tällä tavoin isommat sisarukset eivät pääsisi viemään vauvalta tilaa ja pyörimään hänen päälleen. Kahdesta isommasta nimittäin vähintään toinen löytyy lähes joka aamu tuosta välistämme nukkumasta. Nytkin siinä näyttää esikoinen pötköttävän.

Sitten toinen asia on, että se sikeä uni ja heräämättömyys on niin kovin suhteellinen käsite. Silloin kun tiedät jonkun asian olevan tärkeä ja heräämisen arvoinen, niin todennäköisesti heräät ko. asiaan. Itse nukun normaalisti kuin tukki, eikä lasten heräämiset yms hetkauta minua lainkaan. Mutta jos vaimo on poissa kotoa ja tiedän että minun tulee hoitaa yöpngelmat, niin herään pienimpäänkin risahdukseen samoin tein. Niin ja minä siis olen näiden muksujen isukki.

Meillä oli myös alussa pinnis sängyn vieressä, kunnes esikko siirtyi omaan huoneeseen. Ihan alussa nostin jokaisen imetyksen jälkeen vauvan omaan sänkyyn, sitten jäi aina viereen.

Ja herätään kyllä jos esikko itkee jne. tottakai. Silloin kun ei itke emme herää, vaan tulee sängyn viereen josta unissamme nostamme väliimme nukkumaan.

Lähinnä tuota ajattelen, kun tulee vauvan kanssa luultavasti nopea rutiini taas imetykseen jne.. tulee myös uni pian.

Eli siis se meijän pinnasänky on liitetty tuohon meitin punkkaan niin, ettei rouvan tarvitse nostaa lasta mihinkään imetystä varten. Eli se mukula pötköttää siellä pinnasängyssä kun tissiä löydään suuhun. Rouva on erittäin tyytyväinen, ei kuulemma tarvitse herätä imetystä varten käytännössä lainkaan. Olen asentanut tuon pinnasängyn patjan aina muutamaa senttiä meitin sänkyä alemmas, jotta vauva ei pyörähtäis sieltä aikuisten puolelle.

Alkuperäinen kirjoittaja Jepjep:
Eli siis se meijän pinnasänky on liitetty tuohon meitin punkkaan niin, ettei rouvan tarvitse nostaa lasta mihinkään imetystä varten. Eli se mukula pötköttää siellä pinnasängyssä kun tissiä löydään suuhun. Rouva on erittäin tyytyväinen, ei kuulemma tarvitse herätä imetystä varten käytännössä lainkaan. Olen asentanut tuon pinnasängyn patjan aina muutamaa senttiä meitin sänkyä alemmas, jotta vauva ei pyörähtäis sieltä aikuisten puolelle.

Kuulostaa tosi näppärältä ratkaisulta.

Yhteistyössä