Ja tämänkö takia pitäisi aloittaa joku unikoulu??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Hermostuttaa ystävän painostus.

Eli: Meillä on 3-vuotias lapsi, joka nukutetaan viereen. Käytännössä homma menee niin, että iltapesun jälkeen minä tai mies kömpii lapsen kanssa meidän sänkyyn. Sitten luetaan kaksi kirjaa ja jutellaan päivän tapahtumista. Sitten valot pois ja silmät kiinni, makoillaan siinä kunnes lapsi nukahtaa. Koko settiin kuluu noin 20 minuuttia. Kannamme lapsen omaan sänkyynsä, kun menemme itse nukkumaan.

Nyt yksi ystäväni on saanut päähänsä, että lapsen PITÄÄ nukahtaa yksin omaan sänkyynsä. Mä en vaan tajua miksi.

Palstamammojen tuomio on? Onko tämä nyt niin kamala vääryys?

Tee ihan niin kuin teistä itsestänne tuntuu hyvältä. Vaikka tekisitte joka ilta lapselle jonglööriesityksen, kävelisitte käsillänne, lukisitte Sodan ja Rauhan alusta loppuun sekä nukuttaisitte lapsen sylissä koko yön, niin itsepähän teette. Jos kaikki perheenjäsenet voivat hyvin ja se teille sopii, ei se kuulu kenellekään vaikka olisi kuinka kummallisia nukutusrituaaleja.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vappunaamari:
no ei siitä mitää haittaa ole. jos se ei teitä haittaa, nii mitä väliä?

Niin, mitä väliä, olet oikeassa. Hermostuttaa vaan kaverin paasaus.

Ehkä se on kateellinen kun te teette vähän lapsentahtisemmin ja heillä ilmeisesti hieman viileämpi lähestymistapa tähän nukutukseen.. Ehkä heillä ei homma toimi ihan niin hyvin kuin antaa ymmärtää ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vappunaamari:
no ei siitä mitää haittaa ole. jos se ei teitä haittaa, nii mitä väliä?

Niin, mitä väliä, olet oikeassa. Hermostuttaa vaan kaverin paasaus.

Ehkä se on kateellinen kun te teette vähän lapsentahtisemmin ja heillä ilmeisesti hieman viileämpi lähestymistapa tähän nukutukseen.. Ehkä heillä ei homma toimi ihan niin hyvin kuin antaa ymmärtää ;)

Samaa mieltä. Niin mullekin satelee neuvoja jos mistäkin asiasta, en noteeraa mitenkään, teen just niinkun parhaaks nään. Pääasia että lapsi voi hyvin ja on onnellinen, eikä tarvii itkuunsa nukahtaa.

No toihan kuulostaa tosi kivalta, yhdessä sänkyyn rauhoittuminen ja päivän tapahtumista puhuminen. En näe minäkään mitään syytä muuttaa toimivaa systeemiä, johon selvästi olette itse tyytyväisiä.

Yhteistyössä