jaa että mun ongelma ei sitten olekaan mikään ongelma?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja möksö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

möksö

Jäsen
26.07.2008
587
0
16
mulle on vuosien varrella sattunut kaikenlaista ikävää, niihin sen enempää menemättä. joka tapauksessa nämä asiat ovat aiheuttaneet masennusta, hirveän huonon itsetunnon, sosiaalisten tilanteiden pelkotiloja, sairaanloista mustasukkaisuutta yms.

tämä kaikki vaikuttaa parisuhteeseeni ihan hirveästi. olen aina joskus puhunut mieheni kanssa ongelmistani, mutta en ole avautunut kunnolla. eilen illalla sitten mies soitti (työkeikka toisella paikkakunnalla) ja kysyi, että kuinka voin. vietettyäni koko päivän sisällä, sovituista tapaamisista huolimatta, avauduin kerrankin kunnolla ja kerroin tunteistani. selitin hänelle miksi en voinut mennä ulos ja selitin kaikki muutkin oudot tuntemukset, jotka vaivaa päivittäin.

ja mikä olikaan mieheni vastaus?! "no toi on ihan normaalia, kaikille tulee joskus tommonen olo. odota kun kevät tulee niin mennään johonki puistoon musisoimaan niin saat raitista ilmaa/muuta ajateltavaa työn ohella"

eli minulla ei edes näköjään ole mitään ongelmaa!?!? onko se tosiaan normaalia joka aamu odottaa iltaa, että pääsisi uudelleen nukkumaan, kun ei kertakaikkiaan huvita tehdä mitään muuta? onko se normaalia odottaa, että kaikki loppuisi?

Alkuperäinen kirjoittaja no hei:
Ehkäpä se miehesi yritti vain lohduttaa...

ehkäpä joo mutta haluiaisin, että se ymmärtäis mua. kun se toteaa, että kaikki on ihan normaalia, kertoo se selvästi siitä, ettei se ymmärrä mitä mun pään sisällä pyörii. en voi uskoa, että tää on normaalia!!

Joo, mun ex ei kans tajunnu ollenkaa... mulla vähän samaa vikaa,muttei tota mustasukkasuutta,mut jsut ihmispelkoa jne...Kaupassaki välillä tule olo et pitää päästä pois jne...
Ex sano mulle vaan aina et mun ptiää mennö hoitoon jos on tollanen olo :o

Alkuperäinen kirjoittaja RangaTanga:
Voi olla, että ei sun mies pysty ymmärtämään tollaisia tunteita, jos hänellä itsellään ei ole mitään samanlaisia kokemuksia.

no olen tätä ajatellut myöskin. mutta toisaalta, jos kerran hänellä ei ole koskaan ollut tällaisia ajatuksia, niin kuinka hän voi kuitata kaikki normaalina?

Alkuperäinen kirjoittaja zariife:
Alkuperäinen kirjoittaja RangaTanga:
Voi olla, että ei sun mies pysty ymmärtämään tollaisia tunteita, jos hänellä itsellään ei ole mitään samanlaisia kokemuksia.

no olen tätä ajatellut myöskin. mutta toisaalta, jos kerran hänellä ei ole koskaan ollut tällaisia ajatuksia, niin kuinka hän voi kuitata kaikki normaalina?

Outoa kyllä.. Mutta ehkä sun kannattaisi puhua tuosta ihan kasvotusten sun miehen kanssa, voi olla että hänen ajatukset oli vaikka työasioissa tai jotain, kun hän on työmatkalla.
Ootko ajatellut esim. lääkärille puhua sun ongelmista?

oon ajatellu, mutta en vaan saa otettua itteeni niskasta kiinni ja tilattua aikaa. ja sitten vähättelen itseäni/ongelmiani ja ajattelen itsekin, että eihän minulla mikään ole, lääkäri vain naurausi minulle tms

Masennusta on vaikea ymmärtää, ellei sitä ole itse kokenut.
Kaikesta päätellen miehesi haluaa auttaa ja yrittää piristää sinua. Jos sinusta tuntuu, ettei hän ota tilaasi tarpeeksi vakavasti, sinun on kerrottava siitä. Viestin saaminen perille ei ole helppoa, mutta pitäisi kyllä onnistua, jos keskustelusuhde pelaa.
Älä anna periksi ja pyydä apua ajoissa! Olet jo matkalla parempaan, kun pystyt puhumaan mielesi murheista.

Yhteistyössä