Jaahas, nyt nuo lapset ova kuulemma erairvoisia.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Deleted member 70007
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

Deleted member 70007

Vieras
No, nyt perusteltiin sekin sitten.
Yksi syy on se, että ostin neidille Cittarista feikkiuggit. Tein vauvalle Shepherd tyyliset tossut lampaankarvapalasta ja jostain ohuesta mokka(?) kankaasta. Tämän jälkeen sain kuulla miksi ihmeessä en voi pitää lapsia samanarvoisina ja ostaa vauvalle niitä Shepin töppösiä?
Neidille on kaapissa Benettonin untsikka ja Bungaardin saapikkaat. Vauva verhoutuu talvella kirpun beigeen kevytvanuun ja saa seurakseen söpöt töppöset ja tumput by Hans Company.
Niin johan sekin, kun neiti saa merkkiä ja laatua ja vauva tollasta halpaa ja kirpparikamaa. Ja muutenkin lasten ERIMERKKISET vaatteet on olleet nyt tässä "tulen alla" viime aikoina tuon tyypin kanssa. Esikolla oli Dodipetton collarit ja popin paita. Vauvalla oli Lindexin velourit, Henkkarin body ja Benettonin collaritakki. Jo se neiti taas oli "parempi", kuin vauva.
No tiedänhän sen, että ei tollasesta kannata olla moksiskaan mutta vähän paha mieli jäi kuitenkin.
Mihinköhän tuollaiset mielipiteet sitten perustuu?

En ehkä ihan ymmärtäny pointtias, mutta mitä väliä sillä on mitä muut ajattelee sun lasten vaatteista? Mun mielestä on aika mahdotonta kohdella lapsia täysin samanarvoisesti. Lapsetkin on ihmisiä ja erilaisia! Meillä esikoiselle kelpas mitkä vaan vaatteet, kunhan oli puhtaita kaapissa ja tarkeni ulkona. Keskimmäinen on aina ollut hyvin tarkka vaatteistaan, ei vielä onneks merkkitietoinen, mutta sekin päivää varmaan tulee vielä. Kuopus saa tyytyä kirppisvaatteisiin, koska tytöille nyt vaan löytyy niitä niin helposti! Toisaalta, jos ite ei kiinnitä huomiota lasten vaatteisiin (ainakaan lasten aikana), niin ei ne niille edes niin tärkeitä ole, kyllä ne arvostaa ihan muita asioita.

Täh!? Sama kai se on mitä lapsilla on päällä, kunhan vaatteet on ehjät ja puhtaat.

Toisaalta, jos haluaa alkaa vaatteiden merkkejä pohtimaan, niin fiksumaahan se on isommalle ostaa mielummin merkkivaatteita, kuin vauvalle. Isommalla ne kestää varmaan hieman kauemmin kuin sen 2kk ennenkuin menevät pieneksi.

Just :D Älä välitä. Vaikka mulla olisi kaksoset, niin tuskin ostelisin aina samaa merkkiä molemmille, ja varsinkin kun on eri-ikäiset lapset, olisihan se älytöntä ostaa samaa sekä vauvalle että isommalle lapselle. Mulle vauvanvaatteissa on tärkeintä käytännöllisyys ja mukavuus, ja varmasti sen vauvan on mukavampi olla kirpparilta ostetussa toppapuvussa, jossa on kaksi vetoketjua, ja pehmeissä töppösissä kuin jossain paksussa takissa, toppahousuissa ja hankalammin puettavissa kengissä... Ja lisäksi ne vauvan jutut jää heti pieneksi, kun isomman lapsen hankinnat on usein tarkoitettu pidettäväksi koko talven tai kesän...

• Tykkää
Reactions: Jennan unelma
En liiku pissispiireissä mutta mulla on yksi "kaveri", josta olen täällä aiemmin kertonutkin joka on ottanut elämäntehtäväkseen arvostella minua ja lapsiani.
Ei, meidän lapsemme eivät ole lelunukkeja. Päinvastoin.

[QUOTE="vieras";25019252]Ainoa tuttu merkki oli Benetton... liikutko jotenkin pissis piireissä, joissa elämä pyörii vaatteiden ja etenkin merkkien ympäristössä.[/QUOTE]

Ihan ku mun eka ajatus tän viestin lukemisen jälkeen, mutta ilman tuota pissis-osaa. :D

en ymmärtänt mitään enkä tunnistanut mitään noista "merkeistä" ja minkä ikäinen olet? penikoille vaan vaatteet päälle, ei ketään kiinnosta mitä niissä lukee.

Mun vanhemmat on tollasia. :D Henkkarin pipo oli karsee ja ruma, mut samanlainen Benettonilta ihan sikahieno. :D Ja ne ostaa meijän pojille aina prikulleen samanlaisia vaatteita, vaikka paras olis, ku eivät ostas enää ollenkaan, ku kaapit ratkee jo liitoksistaan. Ja pojilla siis ikäeroa 1,5v toinen pitkä ja toinen ihan pätkä (eli ei oikeestaan käy edes samanmalliset vaatteet).

Alkuperäinen kirjoittaja täääääh;25019331:
en ymmärtänt mitään enkä tunnistanut mitään noista "merkeistä" ja minkä ikäinen olet? penikoille vaan vaatteet päälle, ei ketään kiinnosta mitä niissä lukee.

Miten ikä ja lasten vaatemerkit liittyvät toisiinsa? :D Aika moniakin kiinnostaa "mitä niissä lukee", koska kalliimmat lastenvaatekaupat kerran pysyvät pystyssä ja asiakkaista riittää. Kysynnän ja tarjonnan laki jne.

Siis joku ystäväsi arvostelee sinua ? Miksi kerrot hänelle ostamistasi vaatteista? tai niiden hinnoista? jospa kyselet häneltä hänen elämästään? tai puhutte vaikka politiikasta tai uskonnoista tai luette lapsillesi kirjoja?

totta on, että jostain syystä lapsiperheellisiä on niiiiiin helppo arvostella. Muistan itse miten lapsettomana nuorena naisena arvostelin tätini perhettä. Lapsilleen osti aina kalleinta urheiluvaatetta, jouluna saivat vasrmaan 10 jätesäkkiä tavaraa, pakotti lastensa isovanhemmatja kummit ostamaan kalleinta ja tulemaa npaikalle. Valokuvia otti vaan lapsistaan.

Näin jälkikäteen aivan typerää arvostelua. Olisin vaan keskittynyt omaan elämääni.

[QUOTE="vieras";25019381]Miten ikä ja lasten vaatemerkit liittyvät toisiinsa? :D Aika moniakin kiinnostaa "mitä niissä lukee", koska kalliimmat lastenvaatekaupat kerran pysyvät pystyssä ja asiakkaista riittää. Kysynnän ja tarjonnan laki jne.[/QUOTE]
en tiedä. aloituksesta tuli vaan tunne, että kirjoittaja on nuori.
On totta, että merkit kiinnostavat monia.

No mua ainakin kiinnostaa merkit, niin itseni kuin lasteni päällä. Esikoisen vaatteisiin käytän enemmän rahaa kuin kuopuksen, koska en vauvan vaatteisiin viitti laittaa ihan hirveesti rahaa..

Joku vois ajatella mun lapsista samoin. Mun lapset on kyllä jo teini-ikäisiä, mutta nuorempi pukeutuu lähes pelkkiin merkkivaatteisiin, vanhempi taas ihan Anttilan, Halpa-Hallin yms. halpoihin perusvaatteisiin. Kyse ei ole siitä, etteikö molemmat saisi saman arvoisia vaatteita, vaan siitä, että heillä on niin erilainen vaatemaku. Meillä nuorempi arvostaa merkkejä ja laatua, vanhempi taas pitää sellaista hyvin pinnallisena ja typeränä. Hänelle riittää, että vaatteet sopii päälle ja lämmittää. :)

Yhteistyössä