Jäättekö te aina kotiin hoitamaan lasta jos hän on pienessäkin nuhassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja xxx
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
X

xxx

Vieras
Siis töistä tai koulusta pois ettekä vie päiväkotiin?

Tuskin onnistuu, ja tätä mie olen aina ihmetellyt, sinne päiväkotiin voi viedä vähän nuhaisenkin lapsen eikä kukaan nosta siitä haloota.
Mutta jos saman lapsen vie samana päivänä vaikka muskariin niin johan nostetaan elämölö kun sairas lapsi tuodaan sinne.
Eikö ne siellä päiväkodissa tartu, mutta muskarissa tarttuu? Entä sitten kun lapsi lähtee kouluun?

Toki tuollaiset on kurjia astmaatikko lasten ja herkästi sairastuvien kannalta.
Mutta ei kaikki muut voi ikuisuuksia kotona pysyä ja olla töistä vain se takia että lapsella on pientä nuhaa.

Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Siis töistä tai koulusta pois ettekä vie päiväkotiin?

Tuskin onnistuu, ja tätä mie olen aina ihmetellyt, sinne päiväkotiin voi viedä vähän nuhaisenkin lapsen eikä kukaan nosta siitä haloota.
Mutta jos saman lapsen vie samana päivänä vaikka muskariin niin johan nostetaan elämölö kun sairas lapsi tuodaan sinne.
Eikö ne siellä päiväkodissa tartu, mutta muskarissa tarttuu? Entä sitten kun lapsi lähtee kouluun?

Toki tuollaiset on kurjia astmaatikko lasten ja herkästi sairastuvien kannalta.
Mutta ei kaikki muut voi ikuisuuksia kotona pysyä ja olla töistä vain se takia että lapsella on pientä nuhaa.

vievästi nuhasen vien, mutta kun kuumetta pukkaa nii en

kyllä me pysytään pois muskareista ym jos on vähänkin nuhaa tai yskää.Mutta meidän lapset on kotihoidossa.oon sitä iteki miettiny että paljon sais olla töistä pois jos jokaisen rään takia jäis aina kotiin,vaikka se kyllä mun mielestä on paras vaihtoehto (siis hoitaa lasta kotona niin kauan että kokonaan terve)

Kuka sinne muskariin todellisuudessa haluaa, vanhemmat vai lapsi? Jos lapsi on kipeä, hänen paikkansa on kotona ja vanhempi häntä hoitamassa. Sairaan lapsen on kamala olla harrastamassa, jos kipeänä on. Kyllä sitä sitten vanhempanakin vielä ehtii sen kalenterin menoillaan täyttämään.

siis kirjoitin vähä epäselvästi.tarkoitin siis että oon miettiny sitä et jos meidän lapset olis päiväkodissa niin silloin joutus olla aika paljon pois jos ei ikinä veis kun on vähäki nuhaa.

Mä hoidan lapsen yleensä terveeksi ennen kuin vien päiväkotiin. Tosin olen tässä tullut siihen tulokseen että se on ihan turhaa kun siellä on ne kymmenen muuta räkänokkaa kuitenkin...

Räkähän se on se missä ne bakteerit leviää... tietenkään kuumeista lasta en vie missään tapauksessa mutta ois musta kyllä hyvä olla viemättä kovin räkäistäkään lasta. Pieni kirkas räkä nyt tulee vaikka ulkona kun on kylmä mutta en tajua niitä joiden lapsilla valuu kaks vihreetä noroa nokasta ja sinne vaan muitten joukkoon...

Jos vointi antaa olla päiväkodissa tai koulussa niin voi mennä muskariin tai harrastuksiinkin silloin, mikäli lapsi haluaa. Fyysisesti rankat harrastukset kuitenkin syytä jättää väliin flunssassa.

Jos lapsella on pelkkä flunssa ilman kuumetta niin en minä ainakaan saa töistä sairaslomaa lasta varten. Sama koskee itseäkin. Kuumetta on oltava että lomalappu tulee. Eiks se silloin tarkoita sitä että flunssasena voi olla päiväkodissa yms.

Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
Räkähän se on se missä ne bakteerit leviää... tietenkään kuumeista lasta en vie missään tapauksessa mutta ois musta kyllä hyvä olla viemättä kovin räkäistäkään lasta. Pieni kirkas räkä nyt tulee vaikka ulkona kun on kylmä mutta en tajua niitä joiden lapsilla valuu kaks vihreetä noroa nokasta ja sinne vaan muitten joukkoon...

Samaa mieltä! Ei räkäpäisiä hoitoon kiitos!

Alkuperäinen kirjoittaja työäiti:
Jos lapsella on pelkkä flunssa ilman kuumetta niin en minä ainakaan saa töistä sairaslomaa lasta varten. Sama koskee itseäkin. Kuumetta on oltava että lomalappu tulee. Eiks se silloin tarkoita sitä että flunssasena voi olla päiväkodissa yms.

Siis kolme päivää voi olla kotona ilman lääkärintodistusta? Vai onko se niin?

Mun mielestä ei oo käsitettä pelkkä flunssa... tauti se on siinä missä muutkin ja tarttuu. Ei mun mielestä ainakaan oo kiva kattoa kun toinen on ihan tukossa ja räkäinen jatkuvasti, vaikkei kuumetta olekaan...

Kuume ei ole pelkästään syy jäädä kotiin. Niin kuin joku kirjoittikin niin yleiskunto kertoo jaksaako lapsi päiväkodissa. Vaikka olisi heti flunssan alettua 3 päivä lapsen kanssa kotona niin on se lapsi vielä senkin jälkeen todennäköisesti räkäinen ja yskäinen, mutta ei tartuta enää muita. Ne ekat päivät on ne pahimmat.
Lapsen kunnon mukaan kuuluu mennä. Jos kaikki jäisivät ensimmäisiksi flunssapäiviksi kotiin lapsen kanssa niin todennäköisesti päiväkodeissa sairastettaisiin vähemmän. Koulut ovatkin jo eri juttu. Jo siksikin, että lapset ovat isompia ja heidän hengitystiensä myös isommat ja vastustuskykyä enempi. Alle 3-v päiväkotiryhmiin vanhemmat tuo kyllä aivan liian kipeitä lapsia!
Kaikille ei edes nouse kuumetta eli flunssa jo sinällään on sairasloman edellytys, ei siihen kuumetta tarvita. Neuvolasta saa soittamalla sairaslomalapun lapsesta 3 päiväksi.
Kirkas räkä on virusperäisen flunssan ja värillinen yleensä kertoo pidentyneestä virusinfektiosta tai bakteeritulehduksesta.

sitähän saisi olla sitten melkein koko talven pois töistä, jos pienenkin nuhan takia pitää kotiin jäädä. Mulla itsellä kun on koko talven vähän väliä pieniä flunssia, niitä tulee ja menee.

Mun mielestä ei oo käsitettä pelkkä flunssa... tauti se on siinä missä muutkin ja tarttuu. Ei mun mielestä ainakaan oo kiva kattoa kun toinen on ihan tukossa ja räkäinen jatkuvasti, vaikkei kuumetta olekaan...

Kaikki työnantajat ei hyväksy poissaoloja ilman lääkärintodistusta. Itse olen kerran sellaisella ollut, jossa piti kaikista poissaoloista olla heti lääkärintodistus ja terveydenhoitajan kirjoittamakaan ei kelvannut, vaan piti nimenomaan olla lääkärin kirjoittama.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuka sinne muskariin todellisuudessa haluaa, vanhemmat vai lapsi? Jos lapsi on kipeä, hänen paikkansa on kotona ja vanhempi häntä hoitamassa. Sairaan lapsen on kamala olla harrastamassa, jos kipeänä on. Kyllä sitä sitten vanhempanakin vielä ehtii sen kalenterin menoillaan täyttämään.

Meillä ainakin on niin että lapsi sinne haluaa... Tänäänkin tuli itku kun tuli vieti että muskari peruttu open sairastumisen takia...

Meillä ei saa olla tuntiakaan ilman lääkärinlappua pois. Ja lapsen takiakin aina käytävä paikanpäällä terveydenhoitajalla (soittolappu ei käy) vaikka olis oksennustauti. Joka työpaikalla ei oo niin helppoo et oma ilmotus riittäis.

Itelle en saanu sairaslomaa vaikka on järkyttävä yskä (puhelintyö) kun ei ole kuumetta.

Ei kyllä oo normaalia jos koko talven on vähän väliä pieniä nuhia. Sitä tarvii itse osata arvioida oma työkunto eli onko nenän valuminen kunnon flunssaa vai pientä vilustumista joka ei siitä etene flunssaksi. Samoin lapsen kohdalla. Kannattaa ajatelle että tykkäisitkö jos joku toinen toisi oman yhtä räkäisen lapsen päiväkotiin.

Okei. Riippuu siis työnantajasta.

Mä oon tuossa samaa mieltä kuin joku muukin sano, että ei se kuume ole ainoa kriteeri sille että voi olla pois töistä. Se on se oma vointi, jos olet työkyvytön, haet sairaslomaa. Oli kuumetta tai ei. Ei se lääkäri sitä voi kuitenkaan päättää oletko työkykyinen jos menet sinne ja sanot että olet niin sairas ettet voi mennä nyt töihin.

Eikä multa saa kyllä sympatiaa nekään ihmiset jotka hampaat irvessä painavat töitä karmeassa räkätaudissa eivätkä tajua jäädä kotiin vaikkei sitä kuumetta olekaan. Järjetöntä.

Ei siitä soitetusta th:n slomaalpusta näy mitenkään ettei ole paikanpäällä ollut. Työnanataja ei saisi vaatia lääkärintodistusta, koska kaikilla kunnilla ei ole tarjota lääkäripalveluja. Ihme että lääkäriin on vaikea päästä monessa paikassa jos kaikki räkänokat täytyy päästää lääkäriin.

Alkuperäinen kirjoittaja voi voi:
Ei siitä soitetusta th:n slomaalpusta näy mitenkään ettei ole paikanpäällä ollut. Työnanataja ei saisi vaatia lääkärintodistusta, koska kaikilla kunnilla ei ole tarjota lääkäripalveluja. Ihme että lääkäriin on vaikea päästä monessa paikassa jos kaikki räkänokat täytyy päästää lääkäriin.

Mulle kyllä kirjoitettiin että soitettu ja kloaika. Ekan lapun jälkeen työnantaja sano ettei tällaset enää kelpaa vaan lasta on käytettävä paikan päällä.

Meillä on työterveyshuolto joten työnantaja voi vaatia lääkärillä käynnin.

Ja minä kun en ole sairaslomanruikuttaja ja lääkäri ei sitä yhdestä pyynnöstä kirjoittanut niin en alkanut ruinaamaan.

Väkeä vaan työpaikalta vähennettäis jos kaikki pikku flunssan takia alkais oleen poissa. Tulis työnantajalle kalliiksi ja sit pantais väkeä pois. Tämän oon käytännössä huomannut ja parin yrittäjän kanssa asiasta puhunutkin. Ja siksi pienten lasten vanhemmilla voi olla vaikeampi päästä töihinkin joihinkin työpaikkoihin.

Alkuperäinen kirjoittaja outoa:
Ei kyllä oo normaalia jos koko talven on vähän väliä pieniä nuhia. Sitä tarvii itse osata arvioida oma työkunto eli onko nenän valuminen kunnon flunssaa vai pientä vilustumista joka ei siitä etene flunssaksi. Samoin lapsen kohdalla. Kannattaa ajatelle että tykkäisitkö jos joku toinen toisi oman yhtä räkäisen lapsen päiväkotiin.

No jos teet ulkotöitä ympäri vuoden kuten minä, niin ei ole enää mitenkään outoa, että se nokka vuotaa melkein koko talven. Etenkin kun vielä hikisissä vaatteissa joudut tuolla ulkona menemään.

Yhteistyössä