Hae Anna.fi-sivustolta

Jääkiekko-mv:n vanh!

Viestiketju osiossa 'Harrastukset' , käynnistäjänä Haju!!!, 06.02.2006.

1. Haju!!! Vierailija

Onko kenelläkään mitään vinkkejä kerrostalossa asuvalle maalivahdin epätoivoiselle äidille?! Kuten kaikki tietävät kamat haisevat aivan kamalalle ja vuosien mittaan haju vaan pahenee. Harkkapaidanhan pystyy pesemään mutta rintapanssari ja housut eivät mahdu koneeseen ja mitä voi tehdä kaikista kammottavimmille elikä rällälle ja kilvelle?! Olen hommannut pojan huoneeseen erillisen ilmavan vaatekaapin jossa kamat pääsevät kyllä kuivumaan hyvin mutta haju on silti aivan karmea. Voiko rällälle ja kilvelle tehdä mitään temppuja jolla hajun saisi joka harkkojen jälkeen pois?! Alkaa tosissaan hermot menemään kun kamala, kotiin kuulumaton haju leijuu pitkin asuntoa. YÖK-YÖK-YÖK! Vaatehuonetta ei ole, ei myöskään lasitettua parveketta. Ja kellarikomeroon ei uskalla viedä monen tonnin kamoja jos joku ne sieltä varastaa...

2. maalivahdin äiti Vierailija

Hei !

Olet todella vaikean tilanteen edessä mikäli erillistä tilaa/huonetta varusteille ei ole. Hajua ei saa niistä millään vippaskonstilla pois. Pesu on ainut mahdollisuus mutta sekin pätee vain paitaan, alusasuihin ja sukkiin. Rintapanssaria ei voi laittaa pesukoneeseen eikä kilvelle ja rällälle voi tehdä yhtikäs mitään.

Viestistäsi ei oikein selvinnyt onko sinulla parveketta. Jos on niin sinne ehdottomasti. Tuuletus auttaa.

Minulla on omakotitalo ja pojan maalivahtiharrastuksen myötä jouduin laajentamaan taloa. Teetätin aivan oman huoneen varusteille, jossa ne pestään, kuivatetaan ja säilytetään. Hyvä ilmastointi tällaisessa huoneessa on ehdoton, ettei haju jää leijumaan huoneeseen.

Ehkä teilläkin on asunnonvaihto edessä mikäli tilaa ei löydy nykyisestä kodista varusteiden huollolle ?!

Tuntuu tietysti hurjalta, että lapsen harrastuksen myötä joudutaan näin suuriin muutoksiin mutta niin se vaan on jos jotain kovasti haluaa. Talon laajennuksen lisäksi jouduin ostamaan uuden farmarimallisen auton pelkästään varusteiden kuljetusta varten.

Talon laajennuksen ja uuden auton lisäksi kun lasketaan vielä varusteiden hinta sekä tulevat kesäleirit yksityisellä niin voin sanoa, että on pirun kallis harrastus.

Joskus mietyttää onko tässä mitään järkeä mutta sitten kun seuraan poikaani ja näen sen valtavan palon jääkiekkoiluun niin silloin mietin ehkä kaikki sittenkin on sen arvoista.

Elämä on yhtä jääkiekkoa mutta onneksi olen aina ollut siitä suunnattoman kiinnostunut. Olen ollut paljon liigaseuratoiminnoissa mukana ennen poikaani. Nyt toteutan poikani unelmaa ja nautin itse siinä sivussa.

Yksinhuoltaja-äitinä katson tehneeni hatun noston arvoista työtä poikani eteen.

Jääkiekkomaalivahdin yksinhuoltaja-äiti

3. alkup. Vierailija

Kiitos vastauksesta mutta valitettavasti olen myös pienipalkkainen yh ja asumme kaupungin vuokra-asunnossa joten omakotitalo on täysin saavuttamattomissa. Parveke löytyy muttei ole lasitettu, joten kamoja ei voi siellä säilyttää, menevät pahaksi eivätkä pääse kuivumaan kun milloin sataa mitäkin tai on pakkasta.

Pikkaisen tuli helpotusta kun aloimme säilyttää rällää ja kilpeä kylpyhuoneessa, siellä on parempi ilmanvaihto eikä haju tunnu niin pahalta. Harkkapaita joko pestään tai pidetään siellä parvekkeella harkkojen jälkeen. Muut kamat eivät enää kuivuttuaan haise niin pahalle mutta tietty aina heti harkkojen jälkeen haju on kamala. No, ei auta, pääasia että pojalla on harrastus, jossa viihtyy.

4. Titta Vierailija

Kun kehuskelet uhrauksillasi niin kävikö kertaakaan mielessä että kaikki eivät samaan pysty!
    Raha tuntuu helpottavan niin paljon elämääsi että kyllä todellakin hattua nostan meille jotka kaksiossa (velkaisessa) kuivattelemme kamoja ja jos ei kyytiä saa niin pojat kulkevat julkisilla. Oma poikani tosin ""vain"" kenttäpelaaja, mutta hänenkin joukkueensa mole joutuu toisinaan tulemaan bussi-metro-bussilla kamoineen päivineen, patjat tosin kulkevat ""kätevästi"" pikkuveljen vaunuissa kun äitikin ilokseen pääsee reissuun mukaan. Taitaisi jäädä sinulta lähtemättä?
    Kieriskele sinä omakotitalossasi ja omahyväisyydessäsi ja muista aina sopivan paikan tullen kehaista ""uhrauksillasi"" että muutkin huomaavat millainen sankari olet!

5. maalivahdin äiti Vierailija

Hei Titta !

Anteeksi vaan, mutta en minä kehuskele !

Ikävää, ettei täällä voi kirjoittaa hyvinvoinnista vaan se katsotaan heti kehuskeluksi. Pitäisikö siitä vaieta ja surkutella kurjuutta mitä täällä on jo yllinkyllin.

Minä olen opetellut iloitsemaan myös toisten hyvinvoinnista eikä minun ole koskaan tarvinnut olla muille kateellinen.

Olet oikeassa, että raha helpottaa elämää mutta onko siinäkin jotain pahaa ? Olen itse hankkinut omalla työlläni omaisuuteni ja sen myötä elän tasokkaasti. Jokainen makaa niinkuin petaa !

Siinäkin olet oikeassa, että minulta jäisi 100 varmasti lähtemättä harkkoihin ja peleihin jos joutuisin vaunuilla kuljettamaan maalivahdin varusteita. Sen verran mukavuuden haluiseksi on kasvanut myös poikani, ettei lähtisi julkisella liikenteellä kuskaamaan varusteitaan. Tämän vuoksi ostin ihan omalla rahalla farmariauton.

Arvostan suuresti sitä sitkeyttä, jotka kulkevat julkisen liikenteen varassa näine kaikkine varusteineen. Se on todella hatun noston arvoista.

Muistathan kuitenkin, että maalivahdin ja kenttäpelaajan varusteissa on suuren suuri ero.

Vaikka minulla olisi varaa kehuskella ""uhrauksillani"" silti en tee sitä mutta en myöskään kätke sitä vakan alle. Olen onnellinen, että olen joskus opiskellut siihen malliin, että pystyn nyt näihin ""uhrauksiin"".

Jääkiekko-maalivahdin yh-äiti

6. Heh, heh, Vierailija

joo, ihan kehuskelulta tuo ulkopuolisestakin vaikutti... vaihda kämppää ja osta isompi auto. Ei ole sullakaan kyllä kaikki kotona?

7. maalivahdin äiti Vierailija

Onko täällä kiellettyä kertoa ""elämä hyvin"" asioita ?

Onko väärin kun kerron laajentaneeni omakotitaloa poikani harrastuksen vuoksi, jotta voimme helpommin pestä/säilyttää jääkiekkomaalivahdin kamat ?

Onko väärin kun kerron ostaneeni uuden farmariauton poikani harrastuksen vuoksi, jotta olisi helpompaa kuljettaa jääkiekkomaalivahdin kamoja ?

Onko väärin kun kerron poikani meneveän kesälomalla kahdelle viikon pituiselle Suomen maajoukkueessa pelaavan ja nyt MM-kisoissa pelaavan maalivahdin vetämälle leirille ?

Onko väärin kun kerron, että poikani menee kesälomalla viikoksi kielikurssille Englantiin ?

Onko väärin kun kerron ostavani suuren uima-altaan omakotitalomme pihalle, jonne on kiva pulahtaa vaikkapa aamu-uinnille puhumattakaan hellepäivänä ?

Onko väärin kun kerroin viettävämme aikaa huvilallamme ?

Mikä tässä on niin väärin ?

Vääryys on kateellisessa lukijassa, jonka mielestä muillakaan ihmisillä ei saisi mennä hyvin.

Sinun mielestä minulla ei ole kaikki kotona. Minun mielestäni minulla on kaikki kotona ja käytän rahojani niinkuin haluan. Olen itse ne tienannut ja myöskin perinyt vanhemmiltani ja otan oikeuden niitä käyttää.

Kuvittelet varmaankin, että poikani on pilalle hemmoteltu rikkaan kakara. Ei hän sitä ole vaikka hänellä kaikki mahdollinen onkin. Poikani on kaikki ihmiset huomioon ottava. Hän on ollut aina luokkansa priimus ja suosituin oppilas niin opettajien kuin oppilaidenkin keskuudessa eikä syyttä meillä ole hymypoikapatsas.

Arvostan ja kunnioitan kaikkia ihmisiä, sinuakin vaikka hyökkäät minua vastaan kun kerron elämästäni. Toisten kunnioituksen olen opettanut myös pojalleni.

Arvostan ja kunnioitan ihmisyyttä niin paljon, että autan vähäosaisempia pienillä lahjoituksilla, joilla on suuri merkitys heille. Usko tai älä mutta silloin sydämeeni tulee hyvä olo.

Kehuskeleva yh-äiti

8. hissu Vierailija

älä ainakaan vie niitä kerrastalon pyörävarastoon. meidän talossa yksi sählymaalivahti vei kamansa sinne, kun oma perhe ei kestänyt noita haisevia kamoja kotona. haju oli kaamea! lopulta isännöitsijä kehotti siirtämään ne pois...

9. Gemma Vierailija

Mieheni säilyttää omia (treenien jälkeen aina märkiä, hikisiä & haisevia) treenikamojaan saunassa. Meillä on pieni 2 neliön sauna kylppärin yhteydessä ja emme itse ole himosaunojia, joten siellä kamat säilyvät parhaiten. Saunassa/kylppärissä on vielä lattialämmitys joten kamat kuivuvat todella nopeasti! Kamoja on lisäksi niin paljon, että ne vievät myös paljon tilaa, joten mihinkään makkarin kaappiin niitä ei saisi, ja haju olisi kyllä melkoinen... Itse olen miettinyt, mikäli meillä ei tuota saunaa olisi, (perheen sisustusvastaavana) järjestäisin asian niin, että märät kamat olisivat kylppärissä ja kuivat jossakin eteisen kaapissa (meidän asunto on vain 2h+k). Kylppärissä laittaisin sitten seinästä tai katosta roikkumaan tankoja/koukkuja/piikkejä, joihin säärisuojat ym hanskat voisi laittaa. Ei siis seinää myöten, vaan niin että ilma pääsisi kiertämään. Jos olisi vielä mahdollista, niin jonkun näköinen kevyt verho vielä kamojen eteen niin että tarpeen tullen saisi vähän näkösuojaa :)
    Hyviä treenejä ja menestystä pojallesi!!!

10. MV Vierailija

Rintapanssarin ja housujen haju on muuten poistettavissa! Itse juuri viikonloppuna pelastin vuosia vanhan käytetyn rintapanssarin, jota ei ilmeisesti koskaan oltu kuivatettu kunnolla tai pesty. Pelkkä pesu isossakaan koneessa ei riitä, sillä haju tulee varusteissa elävistä bakteereista. Parhaiten (ja edullisimmin) mielestäni toimii 1:10 etikkavesiliuos. Liotin rintapanssariani lähes kaksi viikkoa vanhassa akvaariossa ja lopuksi käytin samaa "astiaa" pikaiseen pesuun, johon käytin normaalia pesuainetta, ja huuhteluun huuhteluaineen kanssa. Ei haise enää. Myös pakkasessa säilyttäminen auttaa (tämä lienee ainut keino nahkaa sisältävälle räpylälle ja kilvelle), mutta pakkasilmoja joutuu vielä odottamaan.

11. Mikki Vierailija

Hei Titta ja kumppanit!

Jokainen vanhempi ottakoon selvää mitä harrastus kustantaa ja voiko sen yleensä aloittaa ts. tarjoa joku muu vaihtoehto, jos ei taloudellinen tilanne anna myötä. Kaikki tietävät jääkiekon kalliiksi urheiluharratuksesi jopa kalleimmaksi, siitä on niin paljon puhuttu. Mutta mitä se antaakaan lapsille!!! Tässä on nyt kitkutettu onnellisesti poikien vientien kanssa kohta 13 vuotta ja mitä vanhemmaksi tulevat sen kalliimpi harrastus on.
    Yhtään kitkutettua päivää en kuitenkaan vaihtaisi pois. No vanheman pojan osalta on nyt seura jo tukena kustannuksissa mutta eipä ne kulut hirveästi ole pienentyneet...poika syö nyt kaikki ylimääräiset hilut:)
    Tsemppiä kaikille lajin parissa toimiville!

12. mv jokerit 96 Vierailija

olen itse 96 maalivahti teen aina otteluissa upeita seivejä hoitakaa varustuksenne kuntoon ankat]

13. vierailija Vierailija

Ei jääkiekko ole kallista jos vertaa vaikka autourheiluun, taitoluisteluun tai ratsastamiseen. Hevosen hinnalla maksaa jo muutaman kauden jääkiekkoa.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri