Hae Anna.fi-sivustolta

Jäätynyt olkapää

Viestiketju osiossa 'Vaihtoehtoiset hoitomuodot' , käynnistäjänä Mimmu, 27.02.2006.

1. tt Vierailija

Vika ollut toista vuotta,lääkekuureja,en pysty oikealla kädellä tekemään mitään,huomen taas lääkäriin,saan varmisti kortisoini piikkejä,miten olkapää operoitiin,kun töissäkin pitäisi käydä,ja totaalisen kyllästynyt tähän vaivaan.

2. Tuula K. Vierailija

Oli vaivannu useita vuosia ja oli siihen kortosoniakin pistetty. Ja lääkkeitä oli pakko syödä kun oli välillä niin kipeä. Mutta en halunnut leikkaukseen, aiemmat leikkaukset kun mulla menneet vähän niinkuin päin prinkkalaa. Menin energiahoitoon hakemaan ihan vain rentoutusta kun olin ystävältä kuullut sen olevan rentouttavaa ja parantaneen hänellä unta. Heti ekalla kerralla hoitaja kysyi vähän aikaa hoidettuaan että onko olkapäässä tai käsivarressa jotain häikkää kun tuntuu vetävän hänen käsiään sinne suuntaan. Käyn säännöllisesti hoidossa, olkapää tuli kuntoon parin kuukauden hoitojen jälkeen ja samalla sain apua vatsavaivoihin. Nyt hoidellaan noita leikkausvaurioita, saas nähdä auttaako niihin. Tämä hoito ei ole mitään reikiä tai muuta jolla olis erityinen nimi. Hoitaja on itseoppinut ja sanoo hoitoaan vain energiahoidoksi.

3. järki jäätyy Vierailija

Hyvinvointiyhteiskunnan hyviä puolia ovat esimerkiksi juuri nämä sairaudenhoitoasiat. Kun ihminen sairastuu niin hoidetaan. Jos "maksuttomaan" hoitoon on jonot, niin sitten maksetaan omasta pussista jos haluaa sairautensa/vaivansa hoidattaa.

Itse olen siinä onnellisessa asemassa, että voin itse valita miten, missä ja milloin hoidetaan. Näin on joissakin hyvinvointiyhteiskunnissa, sormia napsauttamalla vaan.

4. Jäätynyt on Vierailija

Oikea olkapää vaiva ollut kevättalvesta asti. Kesällä otin kortisoonipiikejä ku ei antanut nukutuksi ooikealla kyljellä. Heinäkuussa alkoi kivut päivisinkin sivuliikkeessä. Äkkiliikkeet ovat tuoneet kovat vihlasut koko ajan. Piikitys pahensi tilannetta ja sain lähetteen keskussairaalajonoon. Sysyn olen kulkenut jäsenkorjaajalla joka lievensi hieman kipuja. Aina kun luulin että mennään parempaan päin oli tilanne kohtapa entistä pahempi. Tänään sitten pääsin viimein kirurgin vastaanotolle. Muutamassa minutissa olin oven takana lääkereseptien kanssa ja aika uudestaan toukokuussa ensivuonna. Nyt menen fysioterapeutille opetteleen keppijumpaa ja vesijumpaa(jota olen vuosia harrastanut). Jäätyminen on vielä vaiheessa ettei sitä voi repäistä vasta kun 8 kk jälkeen jollei jumppa irroita. Kovatsäryt ja unta pätkivät kiputilat olleet vasta elokuusta kunnolla päällä. Yritin esittää irroitushommaa heti mutta se voi tohtorin mukaan vain huonontaa asiaa tässä vaiheessa. Kylmäkäärettä ja pillereitä edessä täksi talveksi. Kyllä vituttaa!!! Olen liikuntaa harrastava mies. Vaiva tuli pikkuhiljaa ja tuntui aina paranevan kun pyöritteli keppiä ahrerasti hartioiden ympäri.Vaan ei kun lopulta jämähti.

5. Appuliini Vierailija

Kokeilkaa energiahoitoa,ei ainakaan pahenna vaivoja.

6. nollahoitoa Vierailija

Onko ihan varma, että energiahoidolla ei ole terveysvaikutuksia? Miksi sitten pitäisi antaa rahaa energiahoitajalle?

7. Vierailija Vierailija

Kokkeiltu on energiahoitoaki kaksi kertaa. Pikkusen lämmitti mutta voin sanoa että yhtä tyhjän kanssa. Se hoito oli kuitenkin maksuton koska tuttava hoiti. Nyt on käyty 3 lekuria ja yksi kirurgi. Syvähieroja/jäsenkorjaaja. Röngten ja fysioterapeutti. Ei mainittavaa tulosta. Pilleren syönti jatkuu.

8. EräsKansanparantaja Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    ” Kokkeiltu on energiahoitoaki kaksi kertaa. Pikkusen lämmitti mutta voin sanoa että yhtä tyhjän kanssa. ”

Samaa mieltä, että kaksi kertaa energiahoitoa on yhtä tyhjän kanssa, mutta useampi kerta (5-10) tuo jo huomattavan helpotuksen ja olkapää yleensä ’napsahtaa’ liikkuvaksi. ½ vuotta ja parikymmentä hoitokertaa parantaa liikkuvuutta merkittävästi ja kivut helpottuvat. Energiahoidon aikana kivut olkapäässä saattavat käydä lähellä kipurajaa, mutta aaltomaisesti välillä voimistuen ja taas helpottuen sen kyllä kestää.

Energiahoito on siitä mielenkiintoinen, että se parantaa samalla monet muutkin vaivat, eikä ainoastaan jotain yksittäistä vaivaa, kuten jäätynyttä olkapäätä, joka on seurausta elimistön häiriötilasta.

Päivittäinen energiahoito (KTJ) omahoitona pitää yleensä elimistön aika hyvin kondiksessa ja tarvitsee vain silloin tällöin käytä ’vuosihuollossa’ ja taas homma pelaa.

Herääkin kysymys, miksi odotetaan ihmeitä, kun antamalla elimistölle hieman potkua ja aikaa parantaa itsensä, voi päästä monista vaivoista ja samalla kertaa. Tosin on niin väkeviä parantajia, jotka voivat jopa kertahoidolla saada yksittäisen vaivan parannettua.

9. Mielenkiintoista. Yleensä kipuvaihe kestää 2-9 kuukautta ilman mitään hoitoa. Onko tämä sinun hoidoissasi saatu puolen vuoden tulos laskettu kivun alkamisajankohdasta vai siitä, kun asiakkaasi tulevat hoitoon? Kuinka monesta hoidetusta arvioissasi on kyse?

10. EräsKansanparantaja Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    ” Mielenkiintoista. Yleensä kipuvaihe kestää 2-9 kuukautta ilman mitään hoitoa. Onko tämä sinun hoidoissasi saatu puolen vuoden tulos laskettu kivun alkamisajankohdasta vai siitä, kun asiakkaasi tulevat hoitoon? Kuinka monesta hoidetusta arvioissasi on kyse? ”

Mietipä sitä.

11. kansanparantajalla Vierailija

Vastaukseni taitaa alkuperäiselle kysyjälle tulla myöhässä, mutta kirjooitan, jos jotakuta vielä kiinnostaa.
    Onko kyse ahtaasta vai jäätynestä olkapäästä?

Itselläni oli ahdas olkapää. Sain siihen vyöhyketerapiasta apua, kaikki kipu katosi, mutta käden liikerata ei palautunut. En saanut nostettua kättä ylös suorana.

Keskipohjalainen kansanparantaja, jäsenkorjaaja hoiti vaivan muutamassa sekunnissa pois. Kyse olikin lapaluun vieressä olevan kylkiluun sijoiltaan menosta.

Valitettavasti monet jäsenkorjaajat vasta opiskelevat asiaa eikä hyviä vanhoja opettajia ole kovin paljoa. Kun koko kansanparannus yritetään kieltää puoskarilailla, niin ei hyvältä näytä...

12. Vierailija Vierailija

Minun jäätynyt olkapää, joka alkoi keväällä oireilla on nyt ilmeisesti paranemassa. Päiväsäryt loppuivat joulukuun lopulla. Yöt menee nyt jo ilman pillereitä ja käsikin nousee jo korkeammalle, eikä vihlasevia äkkiliikkeitä enää tunnu. Auton ajokin sujuu siten, että voi pitää ratin yläosasta kiinni. Joulukuussa voi pitää klo 5 kohdalta rattia. Olen hiihtänyt vapaalla tyylillä pitkillä sauvoilla nyt yli 500 km. Kävin marraskuulla toisellakin tohtorilla, ordopeti vain vahvisti edellisen kirurgin diaknoosin ja antoi unilääkereseptin. Helmikuulla lupas irrottaa olkapään jos tulen. Mullahan on se girurkinaika toukokuulle joten katselen miten tilanne kehittyy. Johan tämän kans nyt eläkeläinen pärjää kun voi kaikkea harrastaa. Lukuunottamatta ylöspäin nostelua. Kanssa kärsijöille voin todeta että kyllä kai se paranee ittekseenkin. Liikerata voi jäädä vajaaksi.Olen tavannut sellaisenkin olkapäävaivaisen. Kaikkilla on jotakin erilaista tässä vaivassa. Yhteistä on helvetilliset kivut.

13. Vierailija Vierailija

Minun olkapää on parantunut kokonaan! Vuoden päiväthän se kesti, mutta paras lääke oli hiihto ja jumppa.Taudin kuvaan liittyi alkuvaihe 2-3 kk jolloin vähäsempää kolotusta. 3-4 kk jäätymisvaihe ja kovat kivut kokoajan. Kipujen loputtua kuntoutusvaihe hiihtoa ja jumppaa. Liikerata korjaantui lähes normaaliksi n. 4 kk kuluttua.

14. Marjuza Vierailija

Millaisia oireita teillä jäätynyt olkapää aiheuttaa? Millanen kipu ja missä? Miten hoidettu?
    Mulla vasen olkapää jostain syvältä nivelestä todella kipiä. Liikeradat huonontuneet reilusti ja kädessä voimattomuutta. Käsivarteen säteilee ja keskisormesta pikkurilliin puutuilee.
    Nyt vuoden ajan tuota.
    Hoitona ollut fysioterapiaa ( kuminauhajumppaa ja venytyksiä ) Kortisoonipiikkejä. Rgt ja ultra puhdas. Nyt odotan fysiatrille aikaa.
    Kokeneet, kertokaa miten teillä asia on edennyt ja mitä asialle on tehty?

15. Repäisy Vierailija

Fysioterapiaa, kortisonia pistoksina, akupunktiota ja Voltaren kipulääkettä. Ei auttanut, jotenka operaatioon (päiväkirurginen toimenpide), jossa liikeradat "repäistiin" auki (ortopedi&fysiterapeutti). Fysioterapia aloitettiin samana päivänä toimenpiteestä ja sitä jatkettiin n 10 päivää + oma jumppaohjelma, jota 3- 4 x päivässä. Ei ole mitään ongelmia enää ja käden liikeradat ovat lähes "täydelliset" ja mikä parasta ei ole särkyä, joten unen laatu on nyt ok. Ei kannata kärsiä särkyä ja odottaa, että vaiva korjaantuu itsestään. Käden liikkeen rajoittuminen voi taas vaikuttaa domino-efektinä muuhun kehoon invalidisoivasti.

16. Vierailija123 Vierailija

See auttaa
    Trigenics® OAT –toimenpide jäätyneen olkapään hoitoon on ei-kirurginen operaatio, johon lääketieteellisissä artikkeleissa viitataan myös OAT “Manual Capsular Dissection” (OAT-MCD). Toimenpide takaa nopean toimintakyvyn palautumisen jäätyneestä olkapäästä kärsiville.

http://frozenshoulderclinic.com/fi/

Horoskooppimerkkien yhteensopivuus – testaa, ovatko tähdet rakkautenne puolella!

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri