Jälkisupistuksia vai kohtutulehdus?

  • Viestiketjun aloittaja gaia10
  • Ensimmäinen viesti
gaia10
Kyselenpä täällä, kun epäilemättä synnyttäneitä naisia paikalla :)

Kuinka kauan ja minkälaisia jälkisupistuksia teillä on ollut, ja voiko alavatsassa ja -selässä näin reilu viikko synnytyksen jälkeen olla vielä "tuntemuksia"? Minulla tuntuu välillä ovulaatiokipujen kaltaisia tuntemuksia ja jonkunmoista nipistelyä alaselässä, ei missään tapauksessa mitään kivuliasta mutta kuitenkin. Eikös se kohtu tässä vieläkin vetäydy kasaan?
Kohtutulehdus tuli heti mieleen kun kuumettakin on, mutta uskoisin sen liittyvään tähän kamalaan flunssaan, jonka olen onnistunut saamaan :/
 
kaya..
JOs kuumetta mene heti lääkäriin.
Mulla oli tulehdus ja ei juur oirehtinut muutakuin menkkamaisena juilimisena ja kuumeena ja todella niukkana vuotona.
VUoto eipäässyt ulos,oli joku hyytymä kohdunsuulla.


Normaaleja jälkisupisutksia tulee kyllä aika pitkäänkin mutta pääasiassa kun imettää.

 
kohtutulehdus
minulla alkoi synnytyksen jälkeen vatsakipu joka vain paheni (kuumetta ei ollut) kaksi viikkoa synnytyksestä en enää päässyt sängystä/ sohvalta ylös saatika kyennyt hoitamaan lastani (mies kantoi hänet aina luokseni, luojan kiitos isyyslomasta). Yskäsy tuntui kuin kohtu olisi repäisty samalla irti.. kivut todella kovia. Menin naistenklinikalle kun oma lääkärini oli ilmoittanut muutamaa päivää aiemmin että voi olla kohtutulehdus, mutta hän ei tiedä eikä voi testejä tehdä.. (määräsi antibiootit epparin tulehdukseen ja käski naistenklinikalle jos ei viikossa olo parane). Kohtutulehdushan sitten minulla oli..
 
ei välttämättä mitään ihmeellistä
Mulla tuli vielä neljä viikkoa synnytyksestä todella kovia jälkisupistuksia, vaikka jälkivuotokin oli jo loppunut. Kävin lääkärissä. Kohtu oli supistunut ja tulehdusarvot alle kaksi. Eli ei tulehdusta. Ei myöskään raskausmateriaalia jäänyt kohtuun. Voi olla siis supistelua, erittäin kivuliastakin ilman mitään kummallisempaa syytä. Tosin ei varmaan ihan tavallista. :)
 
2 tytön äiti
hei. Minäkin nyt sitten ns. lyön lusikkani tähän soppaan..muistelen että minulle ainakin sairaalassa sanoivat että tulehduksen havaitsee parhaiten vuodon hajusta, eli jos haju ns.mätä kananmuna, on tod.näk kyse tulehduksesta. Ja sitä supistelua minulla ainakin kesti vielä pari viikkoa kotiin pääsystä. Ei tämä nyt varmaan kovasti auttanut mutta näin minulla.
 
Kappas waan
Mulla on ollut juuri elämäni ensimmäinen kohtutulehdus,
eikä tosiaankaan tullut mitään vuotoa,kuumeilua,
ei mitään erityistä hajua tms... vain alavatsakipuilua ja nipistelyä ja supistelua.
Viimeisestä sunnytyksestäni on jo 5 vuotta.

Synnytyksen jälkeen muistan että n. 2 viikon ajan tuli jälkisuppareita,
varsinkin imettäessä ihan alavatsasta kirpaisi, tosi kovastikin välillä.
Ensimmäisen synnytyksen jälkeen ei tullut yhtäkään jälkisupparia,
toisen jälkeen asia korjaantui ja tuli todella kivuliaasti sitten.

 
Aurora Vee
Minulla vatsa- ja selkäkivut synnytysten jälkeen (3 keisarinleikkausta) ovat johtuneet virtsatietulehduksesta. Ensimmäisellä kerralla en tunnistanut oireita ja hakeuduin hoitoon vasta kun sain yli 39 asteen kuumeen. Tulehdus olikin ehtinyt munuaisiin asti ja olin kaksi yötä sairaalassa. Joten käy ihmeessä lääkärissä jos sinulla on kuumetta1
 

Yhteistyössä