Jaettu vanhemmuus

  • Viestiketjun aloittaja uusia-ajatuksia
  • Ensimmäinen viesti
uusia-ajatuksia
Olen tänä vuonna 41-vuotta täyttävä suomalainen mies Helsingistä. Minulla ei ole lapsia ja suurin toiveeni elämässä on tulla isäksi. Edellinen parisuhteeni päättyi siksi, että puolisoni ei halunnut lapsia.

Toivoisin löytäväni luotettavan kumppanin, jonka kanssa saada lapsen/lapsia ja jakaa vanhemmuus lasten kannalta parhaalla tavalla. Tämä olisi siis suhteen lähtökohta: kaksi aikuista, jotka haluavat saada lapsia ja tarjota rakastavan kasvuympäristön - vaikka erillään toisistaan, mikäli he toteavat, että parisuhteen perustamiselle ei ole edellytyksiä. Ajatus jaetusta vanhemmuudesta saattaa ensi alkuun kuulostaa radikaalilta, mutta on käytännössä samanlainen järjestely kuin eroperheissä eli ei sinänsä mitään uutta auringon alla.

En kuitenkaan lähtökohtaisesti sulje pois parisuhdetta: voihan olla, että päädymme lopulta asumaan saman katon alle, naimisiin ja lopulta yhteiseen hautaan - tai sitten elämme muulla tavoin toisiamme rakastavina ja arvostavina kumppaneina - mutta ne asiat selviävät sitten ajan kanssa.

Ota toki yhteyttä, jos tämänlainen ajatus herättää sinussa vastakaikua. Kirjoittele minulle osoitteeseen uusia-ajatuksia@suomi24.fi, niin jutellaan aiheesta lisää. Tutustutaan kaikessa rauhassa ja katsotaan löydämmekö sellaisen yhteisen sävelen, että perheen ja jopa parisuhteen perustaminen olisi mahdollista. Minulle on tärkeää, että kemiamme kohtaavat ja jaamme suurin piirtein samanlaisen arvomaailman sekä ajatukset lasten kasvattamisen periaatteista, vaikka emme päätyisikään parisuhteeseen. Toivon sinun olevan pääkaupunkiseudulta tai välittömästä lähiympäristöstä.

Olen fiksu, koulutettu, hyvin toimeentuleva, vastuuntuntoinen, katseenkestävä ja kaikin puolin normaali ja kunnollinen aikuinen mies ilman päihde- tai terveysongelmia.
 

Yhteistyössä