Jahas, meille kotiutui sitten Audi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kerpele
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kerpele

Aktiivinen jäsen
07.09.2010
11 640
3
36
Mies kävi vaihtamassa edellisen auton kahteen "uuteen".. En päässyt vielä koeajolle, mutta huomenna sitten varmaan. Yksinhän voisin mennä mutta en ihan vielä tohdi, ääh, kaksi kertaa olen ajanut omalla autolla ajokortin saamisen jälkeen ja eilen oli kyllä vavisuttavaa ajaa joitakin kymmeniä kilometrejä kun yhtäkkiä takapenkiltä kuuluu jos jonkinmoista kirkaisua, sitten pitää yrittää tihrustaa ulos, vaikka tuolla katuvalottomilla osioilla mitään ei näe ja kovaakin (no kaheksaakymppiä... :whistle: ) piti ajaa.

Kyllä mua vähän jänskättää kun toi "uusi" auto on nyt sitten automaatti.. Täytyy ajella varmaan sitten miehen työpakulla etten totu liiaksi automaattivaihteisiin.. Haluaisin kuitenkin pitää yllä tota manuaalivaihteiston käytön osaamista, tai no osaamista ja osaamista.. Onhan se vielä vähän hakusessa..

Voi elämä!! Onko tää kaikille yhtä hankalaa ja kamalaa kun on juuri saanut ajokortin?? Pliis, enhän mä ole ainoa jota jännittää aina ihan hirveesti toi ajaminen??

Ajat molemmilla vain, sekä automaatilla että manuaalilla. Ei niitä hetken päästä mitenkään "sekoita" ajaessa
Mä ajan automaatilla ja miehen työautot usein manuaaleja, ei mitään hankaluuksia ole vaihtaa autosta toiseen.

Mä olen nyt kovasti yrittänyt pitää kiinni siitä että joka toinen päivä ajan, vaikka vaan tohon keskustaan ja takasin, mutta että jotain...

Onneksi me ei asuta enää Helsingissä :saint:

Silloin ei varmaan tulisi ajettua tätäkään mitä nyt uskallan :D

Eilen vaan oli juomavedet tuolta omilta kaupoilta loppu niin jouduin ajamaan toiseen lähikaupunkiin... Oli se hurjaa.. Mies kyllä sai sitten ajaa takasin päin :D

Ei manuaalilla ajoa kovin nopeasti unohda :D. Mutta kun ajoi sekaisin automaattia ja manuaalia, meni helpommin sekaisin ;). Nimimerkillä miehen nenu mersun ratissa ja minä käynnistin volvoa vaihde silmässä ilman kytkintä...

Onnea audista! :flower:

t. audilla jo 10 vuotta huristellu :D

Tää taitaa olla nyt meiän toinen audi.. Mä tyykäsin kyllä henkilökohtasesti eniten mersusta.. Bemarilla lupasin etten todellakaan tule ajamaan (no kyllä mä sillä sit kuitenkin vähän ajoin..).. Vanha saabi olis ollu kanssa aika herkku, siis sellanen tosi vanha, joku 80-luvun lopun tai 90-luvun alun.. Mutta kyllä tässä nykyisessä autossa on ihan vähän turvallisempi körötellä :D

Ai en ollut huomannut tätä ketjua, mutta lukaisin sun ajokokemukset tuolta minne mulle vastailitkin.

Muistan hyvin miten aluksi jännitti ajaa kun oli tuoreen kortin omistaja. Varmasti on vielä hankalampaa kun on lapsia huutelemassa siellä taka-osiossa, ja pimeää kuin mikä. Märkä asfaltti syö kaiken valon. Mutta muuten hyvä harjoitella nämä ensimmäiset ajot kun et joutunut heti liukkailla keleillä ajelemaan.

Kannattaa tosiaan vaalia sitä manuaalivaihteisenkin auton ajotaitoa.

Ajelepa varovasti, mutta älä mummomaisesti...:D. Eli opettele heti reippaaksi kuskiksi, ja aja mahd.paljon. Mikään ei ole niin ärsyttävää kun sellainen nysväri naiskuski joka ajaa vaan kerran vuodessa, sunnuntaisin ja päiväsaikaan eikä sitten uskalla/osaa ohittaa moottoritielläkään...:saint:

Yhteistyössä