Jäipä paha mieli ikea reissusta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja itkee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

itkee

Vieras
Käytiin tos illalla raision ikeassa veljen vaimon kans. Oltiin autolle menos pihalla ku yks ukko huusi ihan hirveitä lapsille siel. Heillä siis oli kolme lasta mukana, eka tokaluokkalainen, 4-5v ja olisko nuorin ollu jotain 9kk. Nuorimmaisella ei minkäälaista lakkia päässä ja tämä mitä se hullu ukko huusi ei mitään lasten kuultavaa. " h***tin pennut, ens kerralla jätän teidät kellariin ja jos sielläkään ette v***tu osaa käyttäytyä niin nakkaan teidät hevon V***uun! S***na koskaan enää lähe tämmösen sakin kans mihinkää....
Lasten äiti näki meidät, naama punasena koitti kävellä vaan rauhassa eteenpäin. Tulee vaan mieleen mitä kotona tapahtuu ku yleisellä paikalla voi noin avautua!
Ja väliin ei uskallettu mennä, sen nälöstä et olis turpiin tullu ja lujaa. Muutenki mulla tuli niin huono olo et sanaa olis suustani saanu!

Alkuperäinen kirjoittaja viiru :
eikä sun kuulukaan mennä väliin, jos ei väkivaltaa tapahtunut.

Kyllä mun mielestä saa huomauttaa, jos ei muuta, niin ttä yleisillä paikoilla on todella huonoa käytöstä huudella.

Rikosilmoitus laittomasta uhkauksestakin vois olla paikallaan. Sehän on uhannu tehdä lapsille pahaa.

Alkuperäinen kirjoittaja JääPrinsessa:
no jospa se vaan menetti hermonsa totaalisesti :whistle: mäkin viimeks näin raison ikean pihalla vastaavan tapauksen missä isä anto kunnolla tukkapöllöä pojalle, ihme ikea :xmas:

palo hermot tai ei, mut LASTEN EI TARVI TOLLASTA KUULLA! Ja olis sille vauvalle voinu lakin pakkaseen laittaa!

Nooo, joskus pitää ehkä päästää höyryjä ulos.. törkeää kielenkäyttöä kieltämättä.
Parempi mun mielestä näyttää lapsillekin jos suututtaa (ja pyytää anteeksi myöhemmin jos tarvetta), eikä hampaat irvessä pitää kulissit pystyssä ja pimahtaa joku kaunis päivä totaalisesti.

Näitä on joo. Omalta parvekkelta olen kuullut, miten äiti huutaa 3-vuotiaalle. "Et VI**U juokse sinne, kuulitko!" Ja pari muuta kirosanaa perään. Okei, tossa tilanteessa äiti oli huolestunut, kun lapsi meinas juosta autotielle. Tollasista tilanteista sen kuitenkin näkee, miten paineen alla käyttäydytään. Tää naapuri onneks on jo muuttanut muualle. Samanlaista kieltä tää 3 vee jo osasi viljellä kun yksinään pihalla kaiket päivät pyöri. :/ Sääli toista.

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Nooo, joskus pitää ehkä päästää höyryjä ulos.. törkeää kielenkäyttöä kieltämättä.
Parempi mun mielestä näyttää lapsillekin jos suututtaa (ja pyytää anteeksi myöhemmin jos tarvetta), eikä hampaat irvessä pitää kulissit pystyssä ja pimahtaa joku kaunis päivä totaalisesti.

Onhan tuo jo aika totaalista pimahtamista, kun kiroaa ja raivoaa lapsille tuolla tavalla naama punaisena. Ei lasten tai aikuistenkaan kuunnella noin törkeää kielenkäyttöä. Vaikka suuttuisikin, ei aikuinen ihminen voi tuollaisia törkeyksiä huudella.
Kyllä aikuisen ihmisen pitää hillitä itseään suuttuessaankin - se kuuluu aikuisuuteen. Suuttua saa, mutta ei käyttää väkivaltaa tai huutaa törkeyksiä. Näissä perheissä ne lapsetkin kasvaa, jotka jo päiväkoti-ikäisestä haistattelevat muille.

Alkuperäinen kirjoittaja bing:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:

Onhan tuo jo aika totaalista pimahtamista, kun kiroaa ja raivoaa lapsille tuolla tavalla naama punaisena. Ei lasten tai aikuistenkaan kuunnella noin törkeää kielenkäyttöä. Vaikka suuttuisikin, ei aikuinen ihminen voi tuollaisia törkeyksiä huudella.
Kyllä aikuisen ihmisen pitää hillitä itseään suuttuessaankin - se kuuluu aikuisuuteen. Suuttua saa, mutta ei käyttää väkivaltaa tai huutaa törkeyksiä. Näissä perheissä ne lapsetkin kasvaa, jotka jo päiväkoti-ikäisestä haistattelevat muille.

Ei meillä huudeta tai haistatella saati käydä keneenkään käsiksi.
Mutta en sellaistakaan mallia kannata, että tunteitaan ei saa näyttää. Kamalaa kielenkäyttöä, senhän jo totesin.

Vaikka AIKUISELTA menee hermo, ei minusta oikeuta tuollasta kielenkäyttöä, varsinkaan lapsille kohdistettuna. Kyllä lapselle voi näyttää tunteensa, jos suututtaa, mutta ei siihen kyllä pitäisi kuulua kiroilu, uhkailu, haukkuminen ja niin edelleen. Siitähän se lapsikin oppii sen mallin. Oli varsinainen ääliö tuo isukki :/

Yhteistyössä