Jaksaisitko elää tiuskivan ja pillastuvan miehen kanssa

  • Viestiketjun aloittaja kyynelsilmä
  • Ensimmäinen viesti
kyynelsilmä
Mietin, miten jaksan tätä. Äsken taas tiuski koko aamun pahapäiväisesti ja lähti ulos sanomatta mitään.

Tottakai olen asiasta jutellut monta kertaa. Hän vain toteaa, kun sinä olet itse niin perseestä ja aina pahalla päällä, siitä kaikki johtuu. (joka ei kyllä pidä paikkansa)


 
RJV
Onko milloinkaan mitään positiivista asiaa?
Kun hän tulee takaisin, Käykää halaamassa ja sanokaa kuinka paljon rakastatte häntä. Voitte luvata, että haluatte muuttua hyväksi vaimoksi ja kysyä millainen hänen mielestä olisi hyä vaimo.
 
sama täällä
Alkuperäinen kirjoittaja kyynelsilmä:
Mietin, miten jaksan tätä. Äsken taas tiuski koko aamun pahapäiväisesti ja lähti ulos sanomatta mitään.

Tottakai olen asiasta jutellut monta kertaa. Hän vain toteaa, kun sinä olet itse niin perseestä ja aina pahalla päällä, siitä kaikki johtuu. (joka ei kyllä pidä paikkansa)
Just ja joo tuttua on. Mutta sen kestää, kun on nyt nämä ihanat syksyiset viikonloput jolloin saan olla yksin. Uusi piinaviikko taas alullaan. Saa nähdä kuinka kestän.
 
En tosiaan!
Alkuperäinen kirjoittaja kyynelsilmä:
Hän vain toteaa, kun sinä olet itse niin perseestä ja aina pahalla päällä, siitä kaikki johtuu.
Jos mun mies sanoisi minusta noin, saisi kyllä lähteä kiertoon koko mies. Jotain rajaa pitää pitää siinäkin mitä suostuu toiselta nielemään!
 
Hauveli.
Ehkä miehelläsi on henkisesti paha olla, eikä hän osaa purkaa sitä pahaa oloa pois. Usein liikunta auttaa, samoin puhuminen. Viinan juonti vain pahentaa oloa. Masennus on yksi tavallinen miesten ongelma. Kun masennukseen lisää runsaan humalahakuisen alkoholin käytön, kyvyttömyyden keskustella ja asenteen, että lääkärille ei mennä, niin eipä ole ihme, että suomen miesten itsemurhatilastot ovat maailman huippua.

Yksi vaihtoehto miehen kiukuttelulle on myös se, että hänessä ei ole rohkeutta erota, vaan hän haluaa, että sinä haet eroa, jolloin hän saa ulkopuolisten silmissä sääliä ja sinut leimataan pahaksi naiseksi (näinhän usein ajatellaan, että eroa hakeva on se osapuoli, joka ei viitsi yrittää). Varsinkin jos pettää tai muut naiset näyttävät houkuttelevilta, niin ei uskalla erota, muttei halua jatkaakaan nykyistä suhdetta.

Minusta kannattaa yrittää keskustella, houkutella miestä terapiaan jne. Jos mies kieltäytyy niistä, joudut itse miettimään, haluatko tosiaan jatkaa tällaisessa suhteessa, jossa et voi olla oma itsesi, vaan joudut elämään koko ajan veitsen terällä miehen mielialojen mukaan.
 
pillastuvan vaimo
Olen kyllä.

Hän sanoo, jos olisin kiimaisempi niin kaikki olisi ok.

Miten voin olla kiimainen, kun toinen on juuri huutanut mulle yleisillä paikoilla, haukkunut idiootiksi ämmäksi ja itkettänyt mua. Ei siinä hirveä himo toisen nuoleskeluun ole...


Joskus olen tehnyt niin pahasta mielestäni välittämättä, ja kyllä mua itkettää rakastelun jälkeen. Tunnen itseni niin surkeaksi kuin olla voi.
 
karismaako.
Alkuperäinen kirjoittaja pillastuvan vaimo:
Olen kyllä.

Hän sanoo, jos olisin kiimaisempi niin kaikki olisi ok.

Miten voin olla kiimainen, kun toinen on juuri huutanut mulle yleisillä paikoilla, haukkunut idiootiksi ämmäksi ja itkettänyt mua. Ei siinä hirveä himo toisen nuoleskeluun ole...


Joskus olen tehnyt niin pahasta mielestäni välittämättä, ja kyllä mua itkettää rakastelun jälkeen. Tunnen itseni niin surkeaksi kuin olla voi.
Miksi siedät tuota? Mikä painaa vaakakupissa niin paljon?. Ainoana tulee mieleen lapset.
 
viirukissa
Niin, miestäsi ei kiinnosta, miten saisi sinut kiimaisemmaksi??!!! On ne tyhmiä (anteeksi yleistys, mutta välillä tulee lasi täyteen), auton moottorit kyllä luetaan ulkoa ja väärinpäin, mutta kumppanin käyttöohjeeseen ei kiinnosta tutustua. Ja sitten pitäisi jakaa se koko elämä ja itsestään pitäisi sujua. Niinpä.
 
gwen s.
Vaikka olisit kiimaisempi, miehesi keksisi uuden syyn, joka oikeuttaisi hänet kiukutteluun. Sinä reppana annat miehesi kohdella sinua miten vain hän haluaa. Jos alusta asti olisit sanonut miehelle, ettei tuollainen peli vetele, että hän saa nimitellä ja haukkua sinua miten haluaa, niin olisit asettanut rajasi miehelle. Annat anteeksi miehelle kerta toisensa jälkeen, jotta mies voi taas uudestaan kohdella sinua huonosti.

Toisaalta jos olisit jämäkkä ja määrätietoinen, niin miehesi ei tulisi toimeen kanssasi. Hän haluaa jonkun, jota voi komennella niin paljon kuin haluaa. Hän yrittää sillä pönkittää omaa sekaista pääkoppaansa, sillä eihän normaalin aikuisen käytöstä ole tuollainen, että rakastamaansa ihmistä huorittelee, haukkuu ja karjuu päin naamaa.
 
RJV
Tunteeko miehenne teidän tarpeet? Oletteko kertoneet ne myös toisillenne? Ne pitää myös päivittää, koska tarpeet myös muuttuvat. Olen lukenut jostakin, että kosketuksen ja hellyyden puute voi ilmetä huutamisena ja jopa väkivaltana. Pystyttekö niinä rauhallisimpina aikoina antamaan hellyyttä ja rakkautta miehellenne. Vastarinta kuitenkin vaan lisää räyhäämistä. Itse ainakin olen joutunut antamaan periksi vaikka omasta mielestäni olisin oikeassa. Muistakaa iloita pienistäkin positiivisuuden merkeistä ja vaikka vähän kehuakin. Hengessä olen mukana, jotta onnistuisitte.
 
Tavat kunniassa
Alkuperäinen kirjoittaja RJV:
Tunteeko miehenne teidän tarpeet? Oletteko kertoneet ne myös toisillenne? Ne pitää myös päivittää, koska tarpeet myös muuttuvat. Olen lukenut jostakin, että kosketuksen ja hellyyden puute voi ilmetä huutamisena ja jopa väkivaltana. Pystyttekö niinä rauhallisimpina aikoina antamaan hellyyttä ja rakkautta miehellenne. Vastarinta kuitenkin vaan lisää räyhäämistä. Itse ainakin olen joutunut antamaan periksi vaikka omasta mielestäni olisin oikeassa. Muistakaa iloita pienistäkin positiivisuuden merkeistä ja vaikka vähän kehuakin. Hengessä olen mukana, jotta onnistuisitte.

Onpa tavattoman miellyttävää tekstiä.
Tulin hyvälle tuulelle, kiitos :)
 
Juu, tavat kunniaan, samoin kasvettava aikuiseksi
Alkuperäinen kirjoittaja Tavat kunniassa:
Olen lukenut jostakin, että kosketuksen ja hellyyden puute voi ilmetä huutamisena ja jopa väkivaltana.
Lapsilla joskus. Myös väsymys voi näkyä siten. Aikuisen pitää pystyä hillitsemään tuollaiset impulssit eikä purkaa niitä sellaisenaan. Miehen henkinen kasvu on jäänyt kakaran tasolle eikä hän ole sopiva parisuhteeseen, jos käytös on kuvatunlaista. Hänen (ja muidenkin joilla impulssikontrolli on noin puutteellinen) tulisi ensin hoitaa itsensä kuntoon ja vasta sitten ryhtyä parisuhteeseen.
 
RJV
Kiitos kaikille ketkä olette lukenut kirjoituksiani, ja jopa pitänyt kirjoituksistani. Lämmitti kovasti mieltä. Ai niin minähän olenkin mies, ja mieshän tykkää kun hänelle sanotaan kauniisti, kun hän on tehnyt jonkin asian hyvin.
Mietin vielä tuota perusasiaa, kiukkuavaa miestä. Mikä on johtanut tuohon tilanteeseen.
Ainakin oletan, kun olette mennyt avioliittoon, kumpikin on rakastanut toista ja kaikki on mennyt hyvin. Mutta sitten kun tulee arki, niin kaikki olekaan niinkuin itse on ajatellut ja toivonut. Jos pitkään vaan syytellään toista puolin ja toisin, niin siitä syntyy väistämättä tilanne, että huudetaan ja haukutaan. Kun nyt todella haluatte muutosta asiaan. Tähän tietysti tarvitaan kumpikin osapuoli. Nyt haluan sanoa miehellenne. LÄHDE IHMEESSÄ MUKAAN. Tulette yllättymään mitä kaikkea hyvää tulette kokemaan, eikä ainoastaan sitä k:lla alkavaa sanaa. Ensin joudutte kuitenkin antamaan anteeksi toisillenne. Helppoa se ei tietysti ole, mutta hän on vahvempi osapuoli kumpi antaa ensin anteeksi. Kumpi ehtii ensin. Nyt kun tilanne on nollattu, niin ajatuksen sinne alkuaikoihin ja hyviin hetkiin, sekä toteuttamaan niitä. Tärkeää on myös molempien tarpeista ja toteuttaa niitä. Paljon myönteistä keskustelua.
Miä ainakin toivon, että onnistutte.
 
mieskirjoittajalle
Alussa olimme rakastuneita. Tosin nyt kun miettii, oliko mies vain rakastunut rakastumisen tunteeseen??
Hyvin pian löysin hänet toisen naisen kanssa sylitysten ravintolassa. Hän käänsi tämän asian niin, että minä olin tehnyt tosi väärin, koska olin lähtenyt pois tilanteesta. Tilanne ajautui kotona jotenkin tosi omituisesti siihen, että minä sain pyytää anteeksi asiasta monta kertaa, ja hän oli todella suutuksissa.

Nytkin väärät asiat ovat minun vikoja, hän ei voi sietää kuulla minkäänlaista rakentavaakaaan ajatusta tai kehoitusta.

Hän ei kuitenkaan koe kohtevansa minua väärin (joka on todella ihmeellistä, täytyyhän hänen tajuta)

Hienoa, että miehenä vastaat näihin.
 
mieskirjoittajalle
Alussa olimme rakastuneita. Tosin nyt kun miettii, oliko mies vain rakastunut rakastumisen tunteeseen??
Hyvin pian löysin hänet toisen naisen kanssa sylitysten ravintolassa. Hän käänsi tämän asian niin, että minä olin tehnyt tosi väärin, koska olin lähtenyt pois tilanteesta. Tilanne ajautui kotona jotenkin tosi omituisesti siihen, että minä sain pyytää anteeksi asiasta monta kertaa, ja hän oli todella suutuksissa.

Nytkin väärät asiat ovat minun vikoja, hän ei voi sietää kuulla minkäänlaista rakentavaakaaan ajatusta tai kehoitusta.

Hän ei kuitenkaan koe kohtevansa minua väärin (joka on todella ihmeellistä, täytyyhän hänen tajuta)

Hienoa, että miehenä vastaat näihin.
 
Tiukunen
Oma mieheni oli melkein samanlainen vuosikausia. Raivosi syyttäsuotta ja aina sain olla varpaillani. Kyllästyin ja hankin salarakkaan. Jotenkin en vain "hönännyt" lähteä, luulin että kaikki miehet ovat tuollaisia tiuskijoita ja raivoja.

Sivusuhde paljastui, mieheni otti salarakkaani raskaasti ja joutui "hullujenhuoneelle" noin kuukaudeksi. Nykyään hän käyttää jatkuvasti onnellisuuspillereitä, jos yksikin unohtuu, saa samanlaisia raivokohtauksia kuin ennenkin. Ilmeisesti häneltä puuttuu onnellisuushormooni elimistöstä, siis on tavallaan sairas.

Tee samoin kuin minä, hanki uusi mies, ja huomaat miehesi pelästyvän että oletkin jättämässä hänet, tehoaa varmaan ja muuttaa tapansa...jos ei muuta jää tämän uuden miehen luo.
 
RJV
Totakai miehenne tekee väärin. Minuakin ihmetyttää se miksi niin usein on sillälailla, että miehillä on taipumus hakeutua vieraan naisen luo. On tietysti tapauksia kon nainen hakeutuu vieraan miehen luo. Siis mistä syystä vieras on niin paljon parempaa, kun oma kulta, ja haluaa tällälailla tuhota oma avioliitto. Miksi sitä ei voi tehdä sitä samaa asiaa oman kullan kanssa mitä vieraankin kanssa tekee. Näihin voisi antaa vastauksen henkilö, joka pettää puolisoaan. Kenties yhtenä syynä voisi olla jännityksen haku, eli jäänkö kiinni vai onnistunko. Tämän tietysti voisi korvata omankin vaimon kanssa niin, että suukottelee ja halailee sekä kulkee käsikädessä julkisilla paikoilla. Jännitys tulee siitä näkeekö naapuri ja miten hän reakoi siihen. Toisena vaihtoehtona voi olla se kun monella on ennen avioitumista monia naissuhteita ja avioiduttuaan hän ei osaa luopua muista suhteista. Onhan sanontakin, vanha suola janottaa. Sitten kun pettäminen tulee kuvioihin mukaan, niin korjaaminen on vaikeaa. On se kuitenkin mahdollista, että siinä voitte onnistua. Ainakin toivon parasta ja enkä pelkää pahinta.Tosi tärkeää on jo liiton alkuvaiheessa kertoa puolisolle omat tarpeet ja etenkin ottaa selville puolison tarpeet. Mahdollisuuksien mukaan myös toteuttaa ne. Jos nyt ei heti, niin ainakin osa. Jos siihen ei pystytä, niin mitä todennäköisesti tulee kostona pettäminen kuvioihin. Itselleni ainakin tuli yllätyksenä se miten paljon tarpeet voi olla erilaiset. Vaimoni oli arka niistä puhumaan, ja kun reilun 25: n vuoden jälkeen ne alkoi minulle selvitä. Huomasin kuinka olin toiminut väärin. Oli anteeksi pyytämisen paikka. Nyt on pakko lähte töihin. Palaan asiaan viimeistään ensi viikolla, jos on tarvetta. Toivottavasti näillä selviätte sinne asti. Kaikkea hyvää toivottaen.
 

Yhteistyössä