Jaksaisko joku tsempata?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja woopsydaisy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

woopsydaisy

Jäsen
26.05.2009
47
0
6

Mulla oli se kohdunulkopuolinen raskaus jonkin aikaa sitten ja nyt olen uudestaan raskaana viikolla 5+. Oireita on ja hcg oli noussut hienosti eilisessä kontrollissa. Kaikki näyttäisi siis olevan kunnossa.

Ultra, joss todetaan, onko raskaus kohdussa vai ulkopuolella on vasta kesäkuun puolessavälissä. Tässä ehtii stressata itsensä hermopalloksi :|

Viimeksi tunsin vahvasti, ettei kaikki ollut kunnossa. Minulla oli kipuja ja pientä vuotoakin plussaamisesta saakka. Nyt on oireta, mutta myös hentoa jomotusta alavatsalla ja alaselässä. Onko tällainen normaalia, vaikka sikiö olisikin oikeassa paikassa?

Leikkauksen jälkeen lääkäri sanoi, että minulta ei löytynyt mitään syytä siihen, miksi raskaus oli kohdunulkopuolinen. Toinen munajohdin on kuulema auki ja riski kohdunulkopuolisen raskuden uusiutumiseen olisi minimissä.

Silti huolestuttaa! Miten jaksan odottaa vielä kaksi viikkoa sekoamatta?

Mä menin heti yksityiselle ultraan, en jaksanu siis odottaa sinne et ois samalla kuullu ne sydänäänet, ja sit taas niitä kuuntelemaan, mut se oli onneks se kunnan tarjoama :)

Ensinnäkin onnea raskaudesta :flower: :flower:

Ei jaksa uskoa, että toisen kerran kävisi sulle kuten viimeksi. Pienet jomotukset ja vaivat kuuluvat alkuraskauteen. Tuo odottamisen tuska on hirveetä, tiedän. Siihen on vaikea sanoa, että yritä unohtaa koko juttu :D

Kaikkea hyvää :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja hermoilija:
Mä menin heti yksityiselle ultraan, en jaksanu siis odottaa sinne et ois samalla kuullu ne sydänäänet, ja sit taas niitä kuuntelemaan, mut se oli onneks se kunnan tarjoama :)

Ei viikolla 5+ vielä mitään näy varmuudella kohdussa.

Ap:lle tsemppihalit, varmasti jännittää :hug: toivotaan että kaikki on ok.

Kiitos =)

Kyllähän se tuntuisi aika huonolta tuurilta, että saisi saman vaivan kahteen otteeseen peräkkäin. Minulta kun poistettiin viimeksi toinen munajohdinkin, niin tämä on vähän niin kuin viimeinen mahdollisuus - jos joudutaan poistamaan toinenkin, niin eipä jää reittejä kohtuun.

Huoh, pakko se on vaan jotenkin yrittää "unohtaa koko juttu" siihen saakka, kunnes asia varmistuu.

Hermoilijalle sen verran, että en viitsi mennä nyt yksityiselle, koska raskaus ei näkisi välttämättä vielä kohdussa, vaikka olisikin kohdunsisäinen. Siitä tulisi lisää stressiä. Kättärille voin toki karauttaa koska tahansa sanoen, että vatsaan sattuu, niin ottavat varmasti ultraan, mutta en viitsi näillä viikoilla (5+0) mennä, koska huolestuisin tosiaan vaan enemmän jos akiota ei vielä kohdussa näkyisi.

Yhteistyössä