Jalan koolla merkitystä siihen minkä kokoinen vauva mahtuu syntymään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minttu

Vieras
Oli kuulemma ollu jossain ohjelmassa vähä aikaa sit juttua että jalan koosta näkis minkä kokoinen vauva mahtuis syntymään. Mitä mieltä olette väitteistä? Onko itselläsi minkä kokoinen jalka ja miten helposti/huonosti on vauva mahtunut syntymään? Itselläni on siro 40 jalan koko joten vois mahtua vähän isompikin vauva jos tuohon on uskomista. Esikoinen tullu sektiolla joten ei vielä kokemusta alatiesynnytyksestä.

Mulla on nykyään jo 38, mut esikoisen aikaan oli 37 ja hyvin ne on mahtunu syntymään.
Mä kyllä olen sitämieltä, että lantion ja jalan koko ei ole missään suhteessa toisiinsa, en usko väitettä =)

Mulla on jalan pituus 36 kokoinen, mutta räpyläni leveydestä johtuen joudun ostamaan 38 kenkiä..

Mut kuopus oli syntyessään 4200g ja kätilö oli sitä mieltä, että kyllä tuolta tavarasta mahtuu ulos 4.5kg ja ehkä jopa lähemmäs viisikiloinen. Että leveyttä löytyy sieltäkin :D

En kyllä ihan luootais tollaseen menetelmään.
Mulla aikoinaa kuvattiin lantio ja hyvin on tullut sieltä jopa 4,5 kg lapsi, vaikka vaikutti ulkoapäin sirolta. (?)
Jalka on nro 38.

Alkuperäinen kirjoittaja Sabira:
Alkuperäinen kirjoittaja Joopa joo:
Kengän koko 36 ja nelikiloisen olen vääntänyt

Sama mulla, tai siis synnytysten myötä jalka levinnyt kokoon 37... Ja voin kokemuksesta sanoa, että kyllä se alapääkin tarvittaessa leviää, siis venyy... :whistle: :D

Mullakin nykyään jalka kasvanut 37:aan.:D

Mulla jalka 39-40 (jopa 41 joku kenkä ), ja lantiossa ahtautta (en saanut synnyttää perätilavauvaa, ja jos raskaudun niin joko käynnistetään ajoissa tai suosiolla leikataan).

kengänkoko 36/37 ja kaksi yli neljäkiloista neitiä olen synnyttänyt suht rivakkaan tahtiin.. =) pienempi prinsessa jäi hiukkasen jumiin, mutta se johtui muistaakseni kaulan ympäri olevasta napanuorasta..

Yhteistyössä