Hae Anna.fi-sivustolta

Jalkahoito

Viestiketju osiossa 'Eläkkeellä' , käynnistäjänä Mikkuli, 08.03.2016.

1. Mikkuli Vierailija

Kävin jalkahoidossa, en ollut ikinä ennen käynyt, joten olin kuvitellut siitä tulevan taivaallisen olon.
    No eipä tullut; tämä jalkahoitaja oli liian helläkätinen, ei oikein tuntunut miltään hänen kosketuksensa, maksoi kuitenkin 60€.

Joutuukohan tuollaiseen työhön opiskelemaan, vai ovatko itseoppineita? Mielestäni tuon osaa kuka tahansa.

Oma mieheni hieroo saunapäivinä jalkoihini rasvaa, hänen otteensa on miehekkään kova, joten tunne on aivan toista. Ajaessani kotiin ajattelin että voisinkin vuokrata miestäni jalkahoitajaksi, varmaan naiset olisivat tyytyväisiä:)

Oletteko elliläiset olleet jalkahoitoihinne tyytyväisiä?

2. tokkiisa Vierailija

Joo, kun itte tekee sen homman, ei tarvi maksaa edes 60 e. Halpa jalkaraspi ja rasva ja ite kun hieroo ja jalkakylpyä ottaa siinä vempeleessä (30 e), niin hyvä tulee.

3. olen erittäin tyytyväinen.
    Käyn ammattilaisen hoidossa kerran viikossa (30€).
    Virkistävä kylpy, hieronta, rasvaus, kynsinauhojen siistintä ja kynsien lakkaus.

Tiedoksenne: ammattilainen ei raspaa ikinä jalkoja!

4. Mikkuli Vierailija

Eikö raspaus kuulu jalkahoitoon? Itselläni raspasi ja sitä ennen veitsellä raapi kantapäät.

5. raspi Vierailija

Kyllä sitä raspia käytetään jos on päässy kovat kovettumat tulemaan. Sit kun ne on poissa, ei raspia enää tarvi, kun rasva pehmentää ja hieronta. Semmosella jolla ei edes ole kovettumia, ei tietenkään raspia tarvi käyttää. Aika monella on kynsisientä, aika ikävä tommosia hoitaa.

6. tasajalka Vierailija

Aloittaja: tuntuiko jaloissa hyvälle hoidon jälkeen, vaikkei kovasti hierottukaan?

Kyllä tosiaan jalkojenhoitajat käyttävät raspia ja paljon muitakin välineitä.

http://www.hoitolatukku.fi/jalat/jalkahoitovalineet.html

Lisäksi on jalkahoitajia ja "jalkahoitajia". Kosmetologit eivät välttämättä tee perusteellista hoitoa, niinkuin jalkaterapeutti. https://jalkojesiterveydeksi.wordpress.com/tag/jalkojenhoitaja/

Aina kuitenkin kannattaa huomauttaa hoitajalle heti asiasta, ellei hoito miellytä. Tuskin kukaan liian kovaa hierontaa haluaa eli varmaan siitä sanoo. Miksi ei siis myös toisinpäin sanota.

Netistä löytyy hyviä vinkkejä jalkahoitoon, ellei ole tyytyväinen liikkeessä tehtyyn.

Itse muuten käytän jalkakylpyyn merisuolaa, sitä mitä kaupasta halvalla saa. Hienolla suolalla sitten hinkkaan jalkapohjat sileiksi; ei varmaan ole liian voimallista jalkapohjille. Talven ajan olen voidellut jalat kylvyn jälkeen öljyllä ja päälle sitten vielä jalkavoide. On tassut pysyneet pehmeinä.

7. mannakeiju Vierailija

Personal-jalkahoitajani :rolleyes: (tuttuni on jalkaterapeutti) heitti jalkaraspini roskikseen ensimmäisenä kouluvuonnaan. Jalkoja ei saa raspata, kovettumat tulevat takaisin ja jopa paksunevat jatkuvalla raspaamalla. Hän harjoitteli opiskeluaikanaan minun jaloilla harva se viikko. Hän poisti kovettumat ensimmäisillä kerroilla veitsellä ja käytti "hohkakiveä" sileyden saamiseksi. Sen jälkeen ei kovettumia ole ollut eikä ole tarvinnut uutta raspia ostaa 8 vuoteen.

Lyhyet jalkakylvyt, hyvä kuivaaminen, päivittäinen rasvaaminen aamuin illoin, hieronta, hyvät sukat ja käyttötarkoituksen mukaiset kengät ovat olleet avaintekijät jalkojeni hyvinvointiin. Lisäksi käsky on käynyt, että kotona pitää kävellä sukkasillaan ja paljain jaloin, työssä pitää käyttää päivän mittaan vähintään kahdella eri korolla olevia kenkiä.
    Kotona pitää tehdä jalkajumppaa säännöllisesti telkkaa katsoessa, ei saa vaan roikuttaa jalkoja sohvan reunan yli eikä pitää peffan alla jumissa. Joka päivä pitää mennä lattialle maate selälleen, pylly seinään kiinni ja nostaa jalat suoraksi ylös seinää vasten 10 minuutiksi, niin että imunesteet kulkevat jaloista pois päin. Ja näin olen tehnyt. Pieniä asioita jotka hoituvat huomaamatta.

Näillä opeilla on pärjätty ja tietysti ystävän antamilla jalkahoidoilla ;).

8. 56 vuotias Vierailija

En kyllä mitenkään ehtisi aamulla rasvata jalkoja ja istuskella sitten jalat ylhäällä ja odotella rasvojen kuivumista.

Olen käynyt pari kertaa jalkahoidossa ja kyllä se on minusta ollut hyvä. En sitäkään nyt sentään joka viikko tekisi, kerran kuussakin tuntuisi turhalta (siis käydä jalkahoitajalla). Ehkä pari kertaa vuodessa olisi ok ja väliaika sitten itsehoitoa.

9. kuin niin et ehdi Vierailija

ehtii hyvin kun herää 10 minuuttia aiemmin ;).

10. ai että Vierailija

On siinä ammattilainen, jos pitää kerran viikossa käydä jalkojaan hoidattamassa. No jos ylimääräistä rahaa on, voihan sen jalkoihinkin mättää.

11. justi niin Vierailija

No mistäs se ammattilainen palkkansa saa, ellei kukaan "hyväjalkainen" siellä viikottain käy.:D

12. vierailija Vierailija

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari