Jälkiehkäisy ja raskauden mahdollisuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Elikkäs tilanne semmoinen että kondomi hajosi viimekierron aikana ja otin jälkiehkäisypillerin heti seuraavana aamuna ja kuukautiset alkoivatkin heti 2 päivän päästä siitä.
Nyt pitäisi alkaa seuraavat kuukautiset ja kolmatta päivää vaan pientä ruskeaa vuotoa mutta ei muuta, voisiko tosiaan olla mahdollista että kuitenkin olisin raskaana?
Vai voiko tuo jälkiehkäisy jotenkin sekottaa hormoonitoimintaa?

hei en valitettavasti osaa sun kysymykseesi vastata, mutta millaisia oireita sulla tuli jälkiehkäisypilleristä vai tuliko ollenkaan? jouduin syömään toissapäivänä pillerin, ja nyt maha hirveän turvoksissa ja kipeä.voiko johtua siitä?

Mä olen muutaman kerran joutunut turvautumaan jälkiehkäisyyn. Ekalla kerralla toimi, kierto tosiaan meni kyllä sekaisin ja vuodot tuli miten sattuu. Toisella kerralla laskin, että ovis osui just pahasti siihen päivään kun kumi meni rikki, joten kiiruhdin hakemaan jälkiehkäisyn ja otin sen 12 tunnin sisään kumin rikkoutumisesta. Tuloksena terve tyttövauva. :D

Sun tapauksessa en usko että olet raskaana, mutta mahdollista se on. Ei mulla ainakaan tullut mitään vuotoa kun raskauduin... Kipase hakemaan testi :)

Tein testin ja siihen tuli 2 viivaa, toinen on tosin hyvin hyvin haalea, siis EI??? Sektiosta aikaa 4kk, enhän mä voi enkä saa olla raskaana nyt.
Voiko siihen tulla haalea viiva vaikka ei olisikaan raskaana?
Ensin ei näkynyt kun yksi viiva mutta n. 5 min. päästä tuli toinen haalea viiva joka on nyt vahvistunut mitä kauemmin aikaa menee.
Apteekin oma raskaustesti kyseessä, voisiko olla vaan viivan paikka? Näkyy kyllä ihan tihrustamatta tuo toinenkin viiva.
Ei tää voi olla todellista..

Tottakai jälkiehkäisy voi sekoittaa kierron jne. Voi olla että pariin kuukauteen kuukautiset ei tuu normaalisti.

Tosta en kyllä osaa sanoa mitä toi testi tarkoittaa. Katsoitko tuloksen sen testiajan jälkeen siis? No, kannattaisi varmaan tehdä toinen testi. Jälkiehkäisy ei ole 100% varma joten voit olla raskaana.

Kaikki on mahdollista! Mulla jälkiehkäisy toimi. Tehtiin lopullinen ratkaisu ehkäisystä ja mies sterilisaation. Nyt puoli vuotta sterilisaatiosta olen raskaana ja ihan omalle miehellenI. Joten kaikki todellakin on mahdollista. Yhdellä tutulla 2 lasta syntynyt samana vuonna toinen alkuvuodesta toinen loppuvuodesta molemmat syntyny sektiolla...

Siis se toinen haalea viiva ilmestyi testiajan sisällä (3-5min) mutta nyt on vaan vahvistunut sen jälkeen, olen aina testaillut apteekin omalla testillä ja koskaan aikasemmin ei ole ns. "haamu-viivoja" mulla tullut, joko on ollut 2 selkeää tai vaan yksi viiva.
Pitää varmaan tehdä parin päivän päästä toinen testi.
Ei tää nyt vaan voi olla mahdollista kun ottaa huomioon et jälkiehkäsyn otin 6 tunnin sisällä, menkat alko siitä 2 päivän päästä yms. siis raskautumisen mahdollisuus varmaan yhtä todennäköstä kuin lottovoitto kun ei edes ollut mikään ovulaatioaika.

ovulaation aikaan ei tuo jälkiehkäisy tunnu kaikilla toimivan ainakaan, kannattaa ihmeessä testata! mutta kyllä se pilleri voi sekoittaa kroppaa sen verran että voipi johtua ihan siitäkin :)