jälkiehkäisy+kuukautiset myöhässä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
otin jälkiehkäisyä noin pari viikkoa sitten. kumi hajosi juuri ovulaation aikaan (ainakin kuvittelisin että juuri niihin aikoihin oli ovis tai ollut juuri pari päivää sitä ennen) odottelin reilun viikon eivätkä kuukautiset alkaneet. kun kk olivat vasta päivän myöhässä tein apteekin raskaustestin-en ollut raskaana(tämä tapahtui siis viikko sitten).
pari päivää sitten tein rfsun raskaustestin-en raskaana.

miksei kk ala ollenkaan? ne on jo viikon myöhässä.

en usko että olisin raskaana, koska aikaisemmassa raskaudessani testit näyttivät plussaa(haamuviivaa) jo pari päivää ennen kuin kk olisi pitänyt alkaa.

voiko jälkiehkäisy siirtää kk näin paljon?viikon?
mitä muita vaihtoehtoja? tuulimuna?kohdunulkoinen?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
otin jälkiehkäisyä noin pari viikkoa sitten. kumi hajosi juuri ovulaation aikaan (ainakin kuvittelisin että juuri niihin aikoihin oli ovis tai ollut juuri pari päivää sitä ennen) odottelin reilun viikon eivätkä kuukautiset alkaneet. kun kk olivat vasta päivän myöhässä tein apteekin raskaustestin-en ollut raskaana(tämä tapahtui siis viikko sitten).
pari päivää sitten tein rfsun raskaustestin-en raskaana.

miksei kk ala ollenkaan? ne on jo viikon myöhässä.

en usko että olisin raskaana, koska aikaisemmassa raskaudessani testit näyttivät plussaa(haamuviivaa) jo pari päivää ennen kuin kk olisi pitänyt alkaa.

voiko jälkiehkäisy siirtää kk näin paljon?viikon?
mitä muita vaihtoehtoja? tuulimuna?kohdunulkoinen?

ja sanoisin vielä että minulla yleensä hyvin lyhyt kierto, eivätkä kk ikinä ole myöhässä. mielummin alkavat liian aikaisin.

ja jälkiehkäisyn otin 12h kuluessa

Jälkiehkäisytablettien tehotessa kuukautiset alkavat suunnilleen niiden normaaliin aikaan. Jos vuotoa ei ilmaannu, raskauden mahdollisuus on olemassa ja on syytä tehdä raskaustesti.

tällaisen löysin. eli ne voi aavistuksen heittää.jos ovat vielä seuraavankin viikon myöhässä niin tee sit uusiks testi.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Jälkiehkäisytablettien tehotessa kuukautiset alkavat suunnilleen niiden normaaliin aikaan. Jos vuotoa ei ilmaannu, raskauden mahdollisuus on olemassa ja on syytä tehdä raskaustesti.

tällaisen löysin. eli ne voi aavistuksen heittää.jos ovat vielä seuraavankin viikon myöhässä niin tee sit uusiks testi.

hmm.. kaksi testiä olen jo tehnyt. ja siis senkin jälkeen kun kk olivat jo useamman päivän myöhässä. eikä edes haamuviivaa...

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
eiks jälkiehkäisy pakko käynnistä kuukautiset hetimiten? näin mä ymmärsin kun kaverille kävin tabuja aikoinaan hakemassa ja selitti niiden toimintaa.

Ei mulla ainakaan näin käynyt kierto pysyi normaalina, mutta jälkiehkäisy toimii suurinpiirtein niin, että se estää tai siirtää ovulaatiota, joka voi sekin johtaa sitten sekoittamaan kiertoa. Kysehän on kuitenkin hormoneista mitä otetaan, niin niillä voi olla vaikutuksia jos jonkinlaisia.

Mulla on vähän sama ongelma. Otin jälkiehkäisyn 20.pvä syyskuuta joten siitä on vajaa 3 viikkoa. Keskiviikkona poikaystävän kaa oli muutaman työnnön pikajuttu ilman kortsua joten tein eilen raskaustestin ja se näytti että en oo raskaana. Mutta ongelma on että mun kuukautiset on myöhässä jo muutaman päivän, nii onko syy siinä, että jälkiehkäsy sekottanu kierron vai oisko mahdollista että oisin raskaana (teinkö testin liian aikasin) ps. Jälkiehkäsyn jälkeen kyllä alko parin päivän jälkivuoto. Ja oon alottamassa e-pillerien syönnin kunha menkat alkais..

meillä meni myös kortsu poikaystävän kans rikki ja jälkiehkäisyn otin ja menkat oli 10pv myöhässä mutta raskaana en ollut... epäilin stressiä ja juuri tuota pilleriä, osasin odottaakin että tollasella hormonilääkkeellä voi olla paljonkin vaikutusta myös kiertoon

Yhteistyössä