Jälkisupistuksista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja annu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

annu

Vieras
Kauanko teillä kestäneet? mulla kesti vajaan viikon nyt on taas tuntunut supistuksia synnytyksestä vajaa kuukausi. eli onko mahdollista että jälkisupistukset häviää ja alkaa sitten uudelleen vai onko tämä jotain muuta menkat alkamassa tms.annu

Esikoisesta ei ollut kuin pari hassua jälkisupistusta, seuraavista noin 4päivän ajan tuli, toisesta niin kipeitä että kipulääkettä piti ottaa, ja kolmannesta niin kipeitä että ihan itkin ääneen sitä kipua.

Nyt kun neljättä odotan, ei pelota synnytys vaan ne jälkisupistukset. :/

Mulla oli neljännen jälkeen ihan älyttömän kipeet jälkisupistelut. Niihin verrattuna oikeet suoistukset ja synnytys oli pikku juttu. Jälkeisiin tuntui että taju lähtee ja voi vaan huutaa vaikka kuin otti lääkettä. 5 pv oli o ihan siedettävä. Kätilöt vaan sano, et mitä useempi lapsi sitä pahemmat jälkisupistelut kun kohtu joutuu tekemään enemmän töitä.

Mulla oli tästä nuorimmaisestamme aivan törkeen kamalat jälkisupparit ettei tosikaan. Kippurassa valitin lasaretin sängyllä, nehän koski kamalammin kuin synnytyssupistukset! Ikinä ollu nuin kipiä! Ja kestivät sen kolme päivä... vieläkin puistattaa moinen muistelu...

Esikoisen syntymän jälkeen ei tainnut jälkisupistuksia juuri ollakaan mutta kuopuksen syntymän jälkeen oli ja voi saakeli että ne teki kipeää. Olisin oikeasti voinu itkeä sen kivun vuoksi :/ Luulin sitä leikkaushaavasta johtuvaksi kivuksi mutta kun kipulääkkeet ei auttaneet niin kätilö kertoi että ne on jälkisupistuksia ja ne on oikeastaan sellasia mihin ei kipulääkkeetkään kunnolla auta. Eka vuorokausi oli pahin, toinen oli vielä aika paha mutta kolmantena jo helpotti.
Nyt haaveilen kolmannesta lapsesta ja yritetäänkin kolmatta jo mutta nuo kivut pelottaa, siis nimenomaan jälkisupistukset. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Vilivet:
Mulla oli kolmannesta lapsesta mielettömät jälkisupistukset..paljon pahemmat kuin synnytyksessä. Kipulääkettä söin. Kesti muistaakseni 3-4 päivää.

3 päivää kesti mulla myös, ja vetelin reseptikipulääkettä säännöllisesti panadolin lisäksi.. Silti kyllä sattu ihan sairaasti. :ashamed:

Mutt ei ne ikinä uudelleen alkaneet..

Muistelisin ett esikoisen jälkeen mulla alko krampit jotain 3-4 viikkoa synnytyksestä, ja oli alkava kohtutulehdus.

Alkuperäinen kirjoittaja annu:
Kauanko teillä kestäneet? mulla kesti vajaan viikon nyt on taas tuntunut supistuksia synnytyksestä vajaa kuukausi. eli onko mahdollista että jälkisupistukset häviää ja alkaa sitten uudelleen vai onko tämä jotain muuta menkat alkamassa tms.annu

Ei pitäisi enää tuossa vaiheessa alkaa uudestaan. Ettei olisi kohtuun jäänyt jotain. :/

Vanha ketju, mutta lisätään omat kokemukset... Mulla esikoisen jälkeen kivuliaat jälkisupistukset. N 2 viikon jälkeen otin ne puheeksi neuvolassa. Koska mulla ei muita oireita jäätiin seuraamaan. Vielä jälkitarkastuksessakin n 2,5 kk myöhemmin otin ne puheeksi. Ei mitään infektioon viittaavaa, gyn.tutkimuksessa kaikki ok. Sitten jossain vaiheessa tajusin, että vatsakipuilu ei ollutkaan enää supistelua, vaan normikiertoni oli käynnistynyt pian synnytyksen jälkeen imetyksestä huolimatta ja aikaisemmin kivuton ovulaatio olikin muuttunut "kuvuliaaksi".

Yhteistyössä